Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


ach lieve Millie.. ik heb geen troostende woorden ... veel liefde voor jou en je mannen, dikke knuffel 

ach Millie, er valt weinig toe te voegen aan alles wat hier al geschreven is. Het is oneerlijk en je wist dat het zou komen en het blaast alles omver. Ik had je juist nog even rust en tijd gegund na die moeilijke Augustus maand. Meer tijd met je monstertje en je man… het doet me veel om dit te lezen. 

En ik heb lang nagedacht of ik onderstaande wel moet posten, maar wil het toch doen omdat het je misschien toch helpt. hopelijk vergeef je het me als je het niet wilde lezen, en ik heb t kort en bondig geprobeerd te houden: ik heb als arts wel ervaring met dossier opbouw mbt euthanasie en de uitvoer ervan, net als met palliatieve sedatie. Het klopt dat het een persisterende wens moet zijn, en dat jullie het gesprek vaker moeten hebben gevoerd. Op het moment dat je wens actueel wordt, kan er een Scen arts geraadpleegd worden. Dat is de laatste stap voor het dossier-deel. 
voor jezelf -en daarom typ ik het ook- is het nodig dat je scenario’s bedenkt. Veel artsen doen geen ‘spoed’ euthanasie om te voorkomen dat je anders zou overlijden (dit klinkt tegenstrijdig maar dwz dat alles versneld wordt omdat het anders te laat zou zijn en de tijd je inhaalt), sommigen doen dat wel. Dat wil je dus misschien wel van je arts weten hoe zij er in staat? In de praktijk lijkt het juridisch geen probleem maar iets waar de uitvoerende artsen soms zelf mee worstelen. 
daarbij zeg je dat de tumoren op gevaarlijke plaatsen zitten, je moet dan ook in rot scenario’s gaan denken wat er gebeurt als je het niet meer zelf aan kan geven. 
Nog een laatste medische tip, gezien t feit dat je al morfine gebruikt en andere pijn medicatie, is het heel fijn als igv palliatieve sedatie er overleg is met een ervaren arts, bv een hospice arts, zodat je goed geholpen wordt. Niet alle (huis)artsen hebben er voldoende ervaring mee.

uiteraard hoop ik dat het voorlopig nog niet nodig is, en dat de situatie nu stabiliseert zodat je nog tijd hebt hier op aarde 

pfoe 63 ongelezen berichten en ik vreesde al het ergste. Hoe moet je hier toch mee omgaan met zulke berichten. 

Lieve, lieve Millie, wat een vreselijk bericht. Mijn hart huilt voor jou en je mannen 

Oh millie, ik huil met je mee.

wat intens verdrietig 

Och nee Millie toch......   Het bericht waar je geen rekening mee wilde houden, en dam toch...

Ik wens je heel veel fijne monstertje knuffels toe op dit moment en die gaan komen.

Ach, wat verschrikkelijk!
Voor jou, voor je monstertje, voor je man, voor je vrienden en familie.
Heel veel sterkte en weet dat je echt heel veel voor mij (en ons hier) betekent! 
Ik word een stukje leukere moeder voor mijn eigen monstertje.
♥️

Wat verschrikkelijk, hopelijk komen er nog veel momenten met een gouden randje voor jullie alledrie. ♥️

Lieve Millie, ik gunde je zoveel meer gelukkige tijd.. Voor nu wens ik je alleen maar liefde zonder pijn. Bedankt voor wie je bent en wat je ons/mij hebt geleerd of doen inzien ❤️

❤️

ach Millie, wat erg! Veel sterkte toegewenst voor jou en je man.

lieve Millie, 

ook hier geen woorden… ik wens je alleen nog heel veel liefde, van alles en iedereen die je lief is! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.