Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

11-09-2022 om 06:37

Millie

Hoe was de afspraak met je moeder, Millie? Ik wens je vandaag een goede dag met je mannen. 

Ik hoop dat het goed gegaan is met de ontmoeting met je moeder. Hopelijk heeft ze jouw grenzen gerespecteerd en heb jij er zelf ook iets positiefs uit kunnen halen. 

Hopelijk is het bezoek van je moeder goed gegaan. Fijn dat je in ieder geval geen last meer hebt van je buik.

Ik kwam net een artikel tegen over Knuffelmakers. Zij maken knuffels van mensen en dieren op basis van foto’s, zelfs met een optie tot een geluidsmodule. Dan kan de knuffel dus korte zinnetjes zeggen. Misschien vind je het niets of heb je er al iets mee gedaan, maar ik moest meteen aan jou denken toen ik het las. Wie weet is het iets voor je. 

♥️♥️

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

12-09-2022 om 08:29

Goedemorgen

Goedemorgen Millie ♥️

Goedemorgen Millie, ik hoop op net zo'n goede dag voor jou als de afgelopen week.

Millie91

Millie91

12-09-2022 om 10:06 Topicstarter

Sorry voor wat radiostilte aan mijn kant. Het waren ingewikkelde dagen. Het bezoek van mijn moeder ging goed, ik heb haar goed duidelijk kunnen maken dat het voor mij héél belangrijk is dat het met haar goed blijft gaan. En dat het aan mij is om te beoordelen of ik iets goed vind voor haar in ons contact, zodat ik rustig kan gaan als het zover is. Bovendien vond ik het heel belangrijk dat ze zich op mijn begrafenis zou beseffen dat ze daar op MIJN uitnodiging is, en dat mijn broer en zus daar niet zelf voor hebben gekozen. En dat ze hun manier van met haar omgaan zal respecteren.

Ze respecteerde mijn wensen maar bleef wel zeggen dag ze er toch 'zelf bij was'. Daarmee bedoelde ze vooral te zeggen dat ze zelf haar stabiliteit er wel voor over zou hebben om mij te kunnen zien en helpen. Maar ze moet begrijpen dat die stabiliteit voor mij cruciaal is om gerust los te kunnen laten. En dat drong uiteindelijk wel door. Verder hebben we ook over neutrale dingen gepraat, wat echt wel fijn was. De moodboards van ons huis laten zien, bijvoorbeeld. En over Monstertje, die de spanning blijkbaar voelde en zich een kwartier lang niet liet zien. Uiteindelijk wilde hij wel op papa's schoot filmpjes kijken en 'koekies' van op tafel pakken.

Ik merkte dat meteen dat kleine meisje in mij boven kwam dat haar moeder trots wilde maken. Dat is ook de reden waarom contact met haar zo gevaarlijk is voor mij: ik kan dat gewoon niet uitzetten. En mijn moeder kan niet stoppen met willen een moeder voor mij te zijn. Maar helaas is zij te ziek om dat te zijn. En kan ze mij veel te diep raken, als ik eenmaal weer in die verhouding beland. Daar wil ik ons beiden tegen beschermen.

Na deze ontmoeting had ik maar kort tijd om te reflecteren, want ik kreeg ineens een enorme zenuwpijn van mijn rechterbil tot kuit. Echt een martelende pijn waar ik de hele dag mee heb gevochten, geen houding die hielp, geen pijnstilling die invloed had. Ik raakte er van in paniek, want ik weet natuurlijk dat er op een dag pijn komt. Vooral nu we geen behandeling hebben. Maar ik had gehoopt dat het een pijn zou zijn die wel op medicatie reageert, of die langzaam komt opzetten. Laat in de avond was de pijn ineens even weg en ben ik snel in bed gaan liggen. Godzijdank is het weggebleven daarna! Ik heb nog niet het volledige vertrouwen terug dat dat zo blijft, maar ik geniet nu extra dat het vooralsnog eenmalig was.

Helaas bleef het daar niet bij. Gisteren werd ik namelijk wakker met een verlamd gevoel aan de rechterkant van mijn mond. Ik kan eten moeilijk wegkauwen, en praat ook raar en slissend. Alsof ik rechts verdoofd ben door de tandarts. Ik vrees dat er dus iets mis aan het gaan is in mijn hersenen, waar mijn mond mee aangestuurd wordt..ik heb namelijk ook al een poos last van een drukkende hoofdpijn rechts.

Ik ga nu dus bellen met de poli Anesthesiologie, om te vragen of dit verklaard kan worden door één van de medicijnen die ik gebruik. Anders moet ik toch aankijken hoe het zich ontwikkelt en hopen dat ik kan blijven eten en praten..

In leuker nieuws gaan we zo naar ons nieuwe huis om wat dingetjes te doen en regelen. Dat is altijd heerlijk! De badkamer is zo goed als af, dus die ga ik goed bewonderen. Alles meepakken. En vanavond zelfgemaakte lasagne voor mijn mannen. Dat maakt mijn dag toch mooi ♥️

Millie91

Millie91

12-09-2022 om 10:10 Topicstarter

BlauweVeer schreef op 11-09-2022 om 21:20:

Hopelijk is het bezoek van je moeder goed gegaan. Fijn dat je in ieder geval geen last meer hebt van je buik.

Ik kwam net een artikel tegen over Knuffelmakers. Zij maken knuffels van mensen en dieren op basis van foto’s, zelfs met een optie tot een geluidsmodule. Dan kan de knuffel dus korte zinnetjes zeggen. Misschien vind je het niets of heb je er al iets mee gedaan, maar ik moest meteen aan jou denken toen ik het las. Wie weet is het iets voor je.

Dankjewel voor de tip 🥰

Ik had inderdaad al eerder deze knuffels gezien, maar ik vond ze niet zo 'knuffelbaar'. Een beetje cartoon-achtig. Ik heb er toen voor gekozen om ons gezin van wol te laten maken, inclusief poes! Heel zacht en aaibaar, en met zijn viertjes bij elkaar. Dus via deze tip uiteindelijk iets gevonden wat heel goed bij ons past. ❤️

Millie, fijn dat het bezoek van je moeder goed ging. Ik snap goed hoe ingewikkeld het is om contact met haar te hebben. 
Mijn eerste ingeving was dat dit bezoek je pijn heeft getriggerd. Het is verdrietig dat je last hebt van gevoelloosheid en hoofdpijn. Ik hoop voor je dat vandaag gerustgesteld wordt. 
Leuk om zo met het nieuwe huis bezig te zijn. 🍀💕

O Millie, het ene probleem weg en  het andere dient zich aan, wat naar dat je pijnvrije perioden niet langer zijn. 

Hoi Millie, wat goed dat je je grenzen en wensen bij je moeder over hebt kunnen brengen. Waarschijnlijk zal je het wel moeten blijven herhalen om het echt te laten landen bij haar.

Wat betreft je gezicht, ik herken de klachten die jij hebt. Ik heb de ziekte van Bell gehad, een aangezichtsverlamming. De rechterkant van mijn gezicht kreeg toen verlammingsverschijnselen. Mijn oog wilde toen ook niet meer sluiten en die moest ik ‘s nachts afplakken, zodat hij niet uit zou drogen.  

Geen idee natuurlijk of jij dit ook hebt, maar wel goed om in de gaten te houden of jouw oog goed blijft sluiten. Ik hoop in ieder geval dat je snel weet waar bij jou deze klachten vandaan komen. Sterkte!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.