Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


Ook op mij kom je over als een krachtige vrouw die ondanks alles er toch het beste van probeert te maken! Je blijft ook mooie berichten schrijven. 
Hopelijk lucht de drainage wat op! En gelukkig kun je nu redelijk pijnvrij leven.
Hopelijk kun je nog vele genietmomentjes ervaren met je naasten. 
❤️

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

25-08-2022 om 15:47

Wat mooi gezegd en lief aangeboden Leesgraag

Millie91

Millie91

25-08-2022 om 16:29 Topicstarter

Ik lig hier nu met een drain, 1100 ml is er al uit gelopen. Mijn buik voelt zó opgelucht, wat ben ik blij dat jullie me deze tip hebben gegeven. Ik voel nu pas hoe erg het was!

Nickske, bedankt voor de tip over Stichting Komma. Dit heb ik al gedaan, ik sta zelfs op hun website en folders..

Leesgraag, bedankt voor jouw open bericht over het leven met beperkingen. Wat heftig, dat ook jouw functies uitvallen. Die weg zal ik beetje bij beetje moeten afleggen, en ik denk dat hulp dan ontzettend fijn is. Bedankt voor dat aanbod, want ik zou niet weten waar te beginnen. Ik heb nu van de thuiszorg al een 'grijper', zodat ik dingen van de grond kan pakken zonder te bukken. En we hebben een toiletverhoger, zodat ik niet te diep hoef te zitten (en vooral weer opstaan). 

Wat fijn dat de drain werkt, Millie! En wat een goede tip van schrijfsters hier! ❤️

Wat goed om te horen dat de drain het gewenste resultaat heeft! Dan is dat ongemak ook ineens weer een stuk minder. Ook ben ik blij te lezen dat je wel weer een aantal dingen kan en dat je nog fijne momenten met je mannen hebt. 

Een dikke knuffel voor jou! 

Wat een opluchting moet het zijn als er al zo veel vocht weg is uit je buik. Ik hoop dat je snel weer terug naar huis mag.

Net even bij gelezen. Millie, je bent er echt één uit duizenden. Je herpakt je (voor zover dat mogelijk is), schrijft de mooiste stukken tekst en dat alles zo beeldend. Je raakt me heel vaak. Ik bewonder je. 
Je betekent zoveel voor de mensen hier. Laat staat voor je eigen gezinnetje. 
Jouw kleine monstertje heeft de aller beste, liefste en mooiste mama.

Gelukkig werkt de drain goed en zit jouw buik je nu ook minder in de weg. 
Ik wens dat je nog heel vaak mag genieten van een dagje (Indoor)speeltijd, een terrasje en een hapje met man en kind. 

Wat fijn Millie dat je van al dat vocht verlost bent en de pijn onder controle is. Ook in een rolstoel zul jij nog de beste moeder voor je monstertje zijn! Ik hoop dat het krachtverlies stabiliseert en er nog een bericht uit Amerika komt. Dikke knuffel voor jou powervrouw!

Wat een fijn bericht dat er zoveel vocht kon worden verwijderd. En ook dat er weer voldoende is om van te genieten. Dat er toch iets meer perspectief is dan vorige week.

Nog een tip naar aanleiding van je bericht dat je hoogstwaarschijnlijk een dwarslaesie zal krijgen en rolstoel gebonden zal zijn. Er zijn hele mooie zorgunits die je in de tuin aan je huis kan laten plaatsen. Wellicht dat je dat met jouw vooruitzicht alvast kunt laten uitzoeken zodat als het moment daar is dat het nodig is dat je het snel kunt krijgen.

Wat fijn dat die drain werkt!

yes, de drain werkt! 

Een tijdje terug kwam ik door een andere vraag op deze website. Hier staan een hoop creatieve ideeën om met een handicap/rolstoel toch alledaagse dingen te doen. Dingen die je zelf kan doen of relatief goedkoop zijn in aanschaf. Mogelijk zitten er nog nuttige tips tussen. 

https://www.intermobiel.com/Themas/Opvoeden/article/418/Opvoed-aanpassingen-voor-ouders-met-een-lichamelijke-handicap

Ik moest zelf wel lachen om deze, maar zie monstertje al achter je aan rollen naar de speeltuin:

file

Ik krijg weer een beetje kippenvel,  ondanks de hitte.  
Laat die rolstoel maar komen,  jouw kwaliteit als mama,  als partner,  als onze held,  zit niet in twee benen die kunnen lopen.  Natuurlijk hoop ik dat de rolstoel nog niet nodig is,  maar mocht het zover komen,  omarm het.
Esther Vergeer won tig-keer een grand slam.  Hoef jij niet te doen hoor. 

Lieve Millie, heel veel sterkte en liefs 
♥️♥️

Wat goed dat er al zoveel uit je buik gehaald is. Zo’n cyste duwt natuurlijk van alles aan de kant natuurlijk. 
Wel schrikken dat je ruggenmerg zo vol kleine tumoren zit maar ook dat gewoon nog een tijdje langer blijven in een rolstoel gewoon nog een optie is.

Ik zit mijn hele leven al in een rolstoel.  Ik heb spina bifida.  Dat lijkt heel erg op een dwarslaesie. Ook ik heb darm en de laatste jaren vooral blaasproblemen. Maar ik kan je vertellen het is af en toe zwaar, maar zeker te doen. Mijn leven voelt zeker niet zinloos. Misschien dat het voor jou anders is omdat je weet wat het is om een gezond lichaam te hebben. Maar ik ken zat moeders die in een rolstoel zitten en die doen het allemaal goed en zijn volwaardige ouders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.