Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


Oh Millie, wat schrijf je toch geweldig mooi. Zo beeldend en boeiend, ik maak in mijn hoofd een hele voorstelling hoe jij met je lieve Monstertje bezig bent. Fijne dag vandaag!

Egel. schreef op 21-08-2022 om 13:19:

Wat een extreem ontroerend bericht lieve Millie!!
🥰

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.🌹Ik hoop dat je nog veel mooie momenten, zoals vandaag in de speeltuin mag hebben lieve Millie. En natuurlijk ook dat de pijn onder controle blijft en ze iets aan je buik kunnen doen.

En nog op je vorige post, waarin je schrijft dat je bereikt hebt wat je wilde bereiken: daar mag je trots op zijn! Het ons bewust maken van de kroon is echt iets bijzonders hoor. Natuurlijk wist ik hiervoor ook wel dat ik blij moest zijn om gezond te zijn, maar toch voelde het als vanzelfsprekend. Je weet gewoon niet beter. Dus het was meer dat ik wist dat ik er blij mee moest zijn dan dat ik het nu echt voelde, om eerlijk te zijn. Misschien dat dit ook komt omdat ik jong ben -eind 20- en dan komt het bijna niet in je op dat het ook heel anders kan zijn.

En door jouw verhaal voél ik nu echt dat gezondheid niet vanzelfsprekend is. En krijgen de woorden: "dankbaar om gezond te zijn" opeens echt betekenis. En denk je potverdikkie, het kan écht heel anders zijn, óók als je jong bent.

Gisteren was ik op een festival en was ik me weer even zo bewust van die kroon, en had daardoor ook echt een pluk-de-dag gevoel. En dacht ik: wat is het leven toch gruwelijk oneerlijk. 

Ik hoop voor jou op veel pluk-de-dag momentjes!

Dubbel 

Millie, ik sluit me aan bij bovenstaande mooie woorden. Voor wat betreft afscheid nemen: ik zou daarin echt afgaan op waar jíj behoefte aan hebt, niet aan wat anderen nog van je willen. Heel lief dat ze je nog graag (een laatste keer wellicht) willen ontmoeten, maar ik zou me dus echt afvragen of je daar je energie naar toe moet laten gaan of die bewaart voor je naaste(re) kringetje.

Wat kletst je mannetje trouwens al veel!! Ik was gisteren met m’n (bijna net zo oude) neefje op pad en die roept nog steeds alleen maar ‘die!’ en ‘ham!’  😂  

En je blijft leuk om te lezen, Millie.
En ik blijf het niet kunnen geloven dat je zo ziek bent.

Je nalatenschap is nog niet afgewerkt.
Ik hoop dat er nog geregeld updates komen.
En niet vanwege mijn eerste zin, hierboven.

Oh lieve Millie, wat kan jij toch ontzettend mooi schrijven! De liefde spat weer van het scherm af en het is net alsof ik er zelf bij ben. De liefde die jij hem in deze tijd gegeven hebt, en nog gaat geven, zal hij altijd met zich meedragen.

Wat fijn om te horen dat je nog zo geniet. En wat schrijf je toch leuk over monstertje.

Voor wat betreft de verzoeken om afscheid te nemen. Bedenk goed wat je zelf wil en hoe je je daarbij voelt. Als het voor jou heel emotioneel en confronterend is en een schaduw over de rest van de dag werpt dan mag je ook nee zeggen. Je mag ook vragen om langs te komen en afscheid te nemen met de woorden "tot de volgende keer". Je kunt er ook voor kiezen om een groep mensen bijvoorbeeld een vriendinnen groep te vragen een high tea (of bij geen eet lust gewoon alleen thee) te organiseren en zo iedereen tegelijk even te zien en dan zelf af te haken als het je na een half uur te druk wordt. Je mag hierin egoïstisch zijn.

Ik geniet mee, van jouw kleine geniet momentjes. Zo intens. Zo ontzettend in het nu. Je omschrijft het, zodat wij het voelen.

Confronterend dat mensen langs willen komen, daarentegen ook mooi om te zien dat je geliefd bent. Als je weinig response zou krijgen zou dat ook heel eenzaam voelen Maar een app, een telefoontje kan ook al genoeg zijn hè. Dit is niet het moment om dingen voor een ander te doen.

Mooi dat boekje, misschien is het wel iets om landelijk uit te brengen?

Geef je weer een dikke knuffel, wens je nog veel speeltuinbezoekjes en koffietentjes.

met recht het meest mooie, lieve ontroerend stukje tekst van jou Millie. Zoveel liefde voor monstertje dat je het gewoon voelt in je woorden.
Dit stukje tekst moet hij ook later kunnen lezen als hij groter is..alleen maar liefde.

Millie blijf alsjeblieft nog even op het aardse al is het in een rolstoel als de pijn maar te behappen blijft❤ 

Je monstertje kan geen mooiere en liefdevollere start in het leven hebben dan met jou als moeder; die liefde is zo ontzettend voelbaar hier aan de andere kant van het scherm. Ik kan je uit eigen ervaring wel zeggen hoe ontzettend kostbaar en onbetaalbaar dat is.

Ik wens je nog zoveel mogelijk mooie tijd toe met je twee lieve mannen.
En ook veel sterkte met wat er minder wordt; ook sterkte voor je man.
Liefs!



Helemaal eens met de voorgaande schrijvers. Jij weet mensen echt te raken. Ik kreeg kippenvel ( op een positieve manier uiteraard) van wat je schreef.
Ik gun je nog meer dagen waarop je wat kan ondernemen met je twee mannen waardoor de dagen voor jou en je mannen meer kleur krijgt ❤️

Weet dat jij de regie mag hebben. Mensen willen afscheid nemen en als jij dat ook wil is het natuurlijk prima, maar als jij zegt ik wil deze kostbare tijd alleen met mijn dierbaren doorbrengen dan is dat ook ok. Voor de mensen die willen langskomen is het een keer afscheid nemen maar voor jou zal het keer op keer zijn. Ik kan me ook voorstellen dat het gewoon teveel is. Je energie kun je maar 1x inzetten dus aan jou hoe en aan wie.

Calathea schreef op 21-08-2022 om 16:43:

Weet dat jij de regie mag hebben. Mensen willen afscheid nemen en als jij dat ook wil is het natuurlijk prima, maar als jij zegt ik wil deze kostbare tijd alleen met mijn dierbaren doorbrengen dan is dat ook ok. Voor de mensen die willen langskomen is het een keer afscheid nemen maar voor jou zal het keer op keer zijn. Ik kan me ook voorstellen dat het gewoon teveel is. Je energie kun je maar 1x inzetten dus aan jou hoe en aan wie.

Helemaal eens! ❤️

Jillz schreef op 21-08-2022 om 14:43:

Wat fijn om te horen dat je nog zo geniet. En wat schrijf je toch leuk over monstertje.

Voor wat betreft de verzoeken om afscheid te nemen. Bedenk goed wat je zelf wil en hoe je je daarbij voelt. Als het voor jou heel emotioneel en confronterend is en een schaduw over de rest van de dag werpt dan mag je ook nee zeggen. Je mag ook vragen om langs te komen en afscheid te nemen met de woorden "tot de volgende keer". Je kunt er ook voor kiezen om een groep mensen bijvoorbeeld een vriendinnen groep te vragen een high tea (of bij geen eet lust gewoon alleen thee) te organiseren en zo iedereen tegelijk even te zien en dan zelf af te haken als het je na een half uur te druk wordt. Je mag hierin egoïstisch zijn.

Mooi geschreven en goede suggesties!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.