Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


een klein tipje voor als je kind toch paw patrol oid kleding wil. Dat kan ook onzichtbaar. Hier komt dit jaar een bing pyjama op 5 december. Succes verzekerd en op een pyjama of op ondergoed of sokken trek ik dat nog wel. Niet op gewone shirts of truien. 

Ik zag het eikelpakje. Grappig dat je dat vond. Ben benieuwd hoe jullie monstertje erop gaat reageren!
Wat leuk een speelafspraakje. Zo jong al met vriendschappen bezig, leuk hoor. Ik vond dat in het begin naast leuk ook wel spannend hoor.

duizel schreef op 30-11-2022 om 22:29:

een klein tipje voor als je kind toch paw patrol oid kleding wil. Dat kan ook onzichtbaar. Hier komt dit jaar een bing pyjama op 5 december. Succes verzekerd en op een pyjama of op ondergoed of sokken trek ik dat nog wel. Niet op gewone shirts of truien.

Wat leuk een speelafspraakje. Zo jong al met vriendschappen bezig, leuk hoor. Ik vond dat in het begin naast leuk ook wel spannend hoor.

Nou... dat is dus wat er bij mij gebeurd bedenk ik me bij het lezen van jouw bericht 😊. Het blijft bij pyjama's, dekbedovertrekken 😄...

Millie, een van mijn kinderen had zijn eerste speelafspraken met een meisje uit de buurt toen hij ongeveer zo oud was als je monster nu. Ondertussen zijn ze puber en de vriendschap is nog steeds heel hecht - en precies dat: vriendschap. Zou leuk zijn als dat bij monster en zijn kdv-vriendinnetje ook zo loopt. 

Millie91 schreef op 30-11-2022 om 21:51:

L

[..]

Dat mag ik toch wel hopen, na de kunstacademie. Of ervoor toch eigenlijk. Vormgeving is mijn ding. Ik krijg over mijn huis, kind en eigen kleding altijd veel complimenten. Voor ik ziek werd, was ik grafisch vormgever. Ik kan me nog steeds verliezen in detailwerk zoals de taart voor zijn tweede verjaardag ontwerpen, en dus zijn garderobe voor de winter. Ik zou dat ook niet onaf kunnen achterlaten! Ze zeggen dat het kinderen toch niet boeit, maar dat is ook niet waar ik bang voor ben. Ik weet gewoon dat in deze harde wereld, uiterlijk telt. Je krijgt nou eenmaal meer kansen als goed gestyled persoon. Toch nét die baan, of dat mooie meisje..ik vind ook dat hij zichzelf veel waard mag vinden en zich daar naar mag kleden. Mooie stoffen en fijne snitten. Geen commerciële paw patrol onzin 😋

Overigens hoeft niemand verder te denken over Monsters relatie met dit meisje, ze zijn gewoon vrienden! Überhaupt op deze leeftijd zoiets suggereren vind ik niet zo fijn, ze zijn net baby-af, natuurlijk hebben ze geen romantische gevoelens. Dus geen bruiloft hier.

Ik heb dat beeld ook van je! Ik lees tussen de regels door dat je creatief bent, hoe je met Monstertje zijn kleding bezig bent, jullie huis etc. Ik heb een eigen kledinglijn, mijn werk is dat mensen zich mooi kunnen kleden. Ik houd er van, al van kinds af aan. Jij ook denk ik? Gaaf de kunstacademie!!

Wat deed je precies als vormgever, bij wat voor soort bedrijf? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden. Just asking.

Zou bizar zijn als mensen denken dat Monstertje zijn playdate relatiemateriaal is?! Laat hem ajb nog veeeeele jaren onbezonnen haha.

Lieve Millie, je bent officieel een influencer. Mijn tweeling loopt binnenkort ook rond in de heilige eikeltjesoutfit van Zara...  

Oh  Millie, dat was ik die over die bruiloft sprak. Maar dat was echt helemaal figuurlijk, verzonnen, als in kinderfantasie hoor. Net zoals kleine meisjes er van overtuigd zijn met hun papa te gaan trouwen. Als je dacht dat ik het meende dan neem ik dat volledig voor mijn rekening, dan ben ik onduidelijk geweest. Soms gebeurt het in België ook wel dat men in kleuterklasjes ´huwelijken´ ´organiseert´ en zijn de kindjes uitgedost als een echt bruidspaartje, gewoon omdat ze zulke dikke vriendjes zijn. 
Nergens heb jij geschreven, laat staan geïnsinueerd dat er romantische gevoelens bij zijn. En ook ik dacht daar eerlijk waar niet aan hoor. (hand op mijn hart). Ze zijn net twee jaar!
Dus geen zorgen maken en mijn oprechte excuses.

Hoe is de loop-fiets-sint-schoen-dag geweest, Millie? En heb je een beetje kunnen meegenieten?

letterkoekje schreef op 01-12-2022 om 01:14:

Oh Millie, dat was ik die over die bruiloft sprak. Maar dat was echt helemaal figuurlijk, verzonnen, als in kinderfantasie hoor. Net zoals kleine meisjes er van overtuigd zijn met hun papa te gaan trouwen. Als je dacht dat ik het meende dan neem ik dat volledig voor mijn rekening, dan ben ik onduidelijk geweest. Soms gebeurt het in België ook wel dat men in kleuterklasjes ´huwelijken´ ´organiseert´ en zijn de kindjes uitgedost als een echt bruidspaartje, gewoon omdat ze zulke dikke vriendjes zijn.
Nergens heb jij geschreven, laat staan geïnsinueerd dat er romantische gevoelens bij zijn. En ook ik dacht daar eerlijk waar niet aan hoor. (hand op mijn hart). Ze zijn net twee jaar!
Dus geen zorgen maken en mijn oprechte excuses.

Hoe is de loop-fiets-sint-schoen-dag geweest, Millie? En heb je een beetje kunnen meegenieten?

Het is leuk om het te fantaseren, mijn vriendin wist dat zij een dochter zou krijgen toen we tegelijkertijd zwanger waren, wij moesten de bevalling afwachten. Het werd een zoon. We hebben ze aan elkaar geplakt. We zeiden toen dat ze elkaar tussen hun 5e en 15e niet leuk hoefden te vinden, maar daarna niet te lang wachten met trouwen en kindjes krijgen. Dan wisten we in elk geval wat hun respectievelijke vaders deden en zouden wij hopelijk niet zulke oude oma's worden. Tot de basisschool waren ze onafscheidelijk, ze zagen elkaar bijna elke dag op het kdv en ook thuis. Inmiddels zijn ze 17 hebben ze dikke verkering maar niet met elkaar en hebben ze elkaar na het kdv nog maar sporadisch gezien. Als ze elkaar zien is het wel altijd gezellig.

bedankt Ysenda om nog even mijn ´bruiloft´-verhaal mee in de juiste context te plaatsen. Mijn laatste bedoeling was Millie een slecht gevoel te geven.

Millie91

Millie91

01-12-2022 om 08:33 Topicstarter

Lisabette schreef op 01-12-2022 om 00:18:

Lieve Millie, je bent officieel een influencer. Mijn tweeling loopt binnenkort ook rond in de heilige eikeltjesoutfit van Zara...

Wat super leuk!!! Hoop dat de voorraad strekt...heb onze nog niet gezien!

letterkoekje schreef op 01-12-2022 om 01:14:

Oh Millie, dat was ik die over die bruiloft sprak. Maar dat was echt helemaal figuurlijk, verzonnen, als in kinderfantasie hoor. Net zoals kleine meisjes er van overtuigd zijn met hun papa te gaan trouwen. Als je dacht dat ik het meende dan neem ik dat volledig voor mijn rekening, dan ben ik onduidelijk geweest. Soms gebeurt het in België ook wel dat men in kleuterklasjes ´huwelijken´ ´organiseert´ en zijn de kindjes uitgedost als een echt bruidspaartje, gewoon omdat ze zulke dikke vriendjes zijn.
Nergens heb jij geschreven, laat staan geïnsinueerd dat er romantische gevoelens bij zijn. En ook ik dacht daar eerlijk waar niet aan hoor. (hand op mijn hart). Ze zijn net twee jaar!
Dus geen zorgen maken en mijn oprechte excuses.

Hoe is de loop-fiets-sint-schoen-dag geweest, Millie? En heb je een beetje kunnen meegenieten?

Wat apart dat ze dat organiseren, zeg! Zo seksualiserend..ik houd er niet zo van. Ook dat ze ons op het kdv steeds aanspreken als 'schoonouders van'. Misschien wil Monster wel helemaal niet trouwen, of valt hij op mannen. Voor mij maakt dat niks uit. Ik wil daar niet in sturen. Ik heb wel een cadeau wat wellicht op zijn bruiloft kan worden gegeven als ik er niet meer ben, als hij daarvoor kiest. Maar dat kan ook op zijn afstuderen of ander belangrijk moment worden gegeven. Mijn brief erbij is aspecifiek en heeft alleen 'belangrijk moment' als titel. Ik wil dat hij weet dat ik dan bij hem ben als ik dat kan. Ik support hem in wat dan ook. Man heeft als instructie om hem die brief + cadeau te geven op een moment waarop hij denkt dat Monster zijn moeder nodig heeft. Tja, dat kan vanalles zijn. Het cadeau is een zilveren medaillon met het schrift 'I am there' erin. En een mooi gedicht. Hoop zo dat hij er dan troost uit haalt..als hij me echt nodig heeft..mijn manneke..ook al is hij dan misschien 'volwassen'. Hij heeft dan toch ook gewoon mama nodig.

Nog voor Letterkoekje: niet zo schrikken, ik weet dat je het goed bedoelt, en geen insinuaties probeert te maken. Maar ik vind het gewoon zo storend dat er altijd wordt gesuggereerd dat jongen + meisje altijd moet. Als Monstertje er mooi uitziet, krijgt hij ook wel eens 'womanizer' of dat soort gekke termen naar zijn hoofd. Vind ik zo raar..het zijn nog dreumesjes. Kom op zeg.

Wat een mooi cadeau voor de toekomst Millie ♥️. Hoop dat de nacht een beetje voor je ging. En dat je veel mooie geniet momentjes kan hebben met je lieve monstertje en dierbaren om je heen vandaag. Ik geniet ook altijd zo van speelafspraakjes. Zie m'n kind daar altijd zo van genieten 😊...

Millie, de kunstacademie, wat leuk! Mijn dochter is vorig jaar afgestudeerd. Zij maakt schitterende kleding.
Pilatuspas, wat gaaf dat je een eigen kledinglijn hebt. Ik zie mijn dochter daar ook nog wel komen. 

Millie, ik hoop dat je vandaag niet te veel pijn hebt. 
Ik ben benieuwd wat monstertje van het eikeltjespak vindt. ❤️

Wat ontzettend mooi zo'n medaillon met het schrift I am there voor een belangrijk moment in monstertjes leven. Ik weet zeker dat hij dat heel erg zal waarderen en misschien ook wel een traantje bij zal laten van ontroering. Mooi van jou dat je daar aan gedacht hebt. Weer een dikke knuffel van mij 

Millie91 schreef op 01-12-2022 om 08:33:

[..]

Nog voor Letterkoekje: niet zo schrikken, ik weet dat je het goed bedoelt, en geen insinuaties probeert te maken. Maar ik vind het gewoon....

Millie, waarschijnlijk was mijn zucht van opluchting bij deze post tot in Nederland te voelen. 

Ik schrijf reeds sedert jouw eerste post bij Viva en zou niet willen dat in deze fase van je ziekte er nog een donkere wolk boven onze vriendschapsband zou komen te hangen.

Maar bij deze uitgeklaard en gaan we weer verder met je steunen.

Voor de rest met de inhoud van je post hé-le-maal eens! Liefde is onsterfelijk, liefde is niet gender-gerelateerd en mekaar graag zien is het enige dat telt. Maar wie kan dat mooier zeggen dan jij, Millie. Ik niet!

Vredige dag, Millie, met een beetje gezonde spanning bij het aftellen naar Monsters eerste speelafspraak met zijn beste vriendinnetje.

Ik zit net te denken. Ik weet niet wat je later wil doen met dit topic en of er een mogelijkheid is om het uit te printen als nagedachtenis. Dan zou monstertje het misschien al kunnen lezen van die medaillon als het moment van geven nog niet aangebroken is. 

watertoren schreef op 01-12-2022 om 09:12:

Ik zit net te denken. Ik weet niet wat je later wil doen met dit topic en of er een mogelijkheid is om het uit te printen als nagedachtenis. Dan zou monstertje het misschien al kunnen lezen van die medaillon als het moment van geven nog niet aangebroken is.

Van mij mag dit hele topic, en dan vooral de schrijfsels van Millie in boekvorm uitgegeven worden. Als inspiratie voor velen, ziek of niet ziek! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.