Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Millie, het monster en de strijd voor het leven!


Lieve Millie, wat fijn om je weer te lezen hier. Het voelt alsof je een beetje terug bent met je mooie monsterverhalen. Alhoewel ik weet dat je het echt heel zwaar hebt en helaas ook veel pijn. Hopelijk helpt de extra pijnstilling. 

En weer een mijlpaal Millie; de eerste speeldate van monstertje. Ik vind het niet gek dat monstertje zo vroeg al zo geliefd is bij iedereen. Dat heb jij ook. We zijn allemaal zo gek met jou.

ach wat is dat toch spannend he die afspraakjes voor de kinderen. En hij is nog maar 2, wat een wijs menneke toch dat hij al echte vriendjes heeft.
Ik kan me dat toch echt niet herinneren van mijn kinderen op die leeftijd. Het was pas op de kleuterschool dat het gebeurde met afspraakjes en dat vond ik al spannend.

Ja die kleding voor die kleintjes ik had er ook zo een hobby van gemaakt. 15 jaar geleden deed ik nog niet echt aan online shoppen dus ik liep stad en land af voor de leukste spulletjes. Toen was er ook minder voor jongens. Maar als ik nu de foto's terug zie dan vind ik nog steeds dat ze er supertof uitzagen en niet eens nu gedateerd. Ik weet de namen van de merken niet meer maar kocht veel van een Zweeds merk.
Heb je een bijnaam voor monstertje, of is het thuis ook echt monstertje?
Ik noemde ze bonkie en kukel, heb een jongens 2 ling, en nu ze bijna 17 zijn noemen ze elkaar nog steeds zo.
Bonkie omdat hij echt een bonk was, spekkie hier spekkie daar een beetje een dikkertje, en kukel weet ik niet meer waarom het zijn bijnaam was.

Wat fijn om te lezen dat je man het zo goed doet met kleine monster.
Moeders reageren toch wat sneller en gevoeliger wat inderdaad niet altijd het handigst is.
Mijn man was ook vaak ietsjes meer nuchter, wat vaak toch wel compenseerde met mijn overbezorgdheid.

Lieve Millie, ik geniet van je Monster  verhalen, maar ik lees natuurlijk ook dat je veel pijn hebt. 
Ik hoop keihard met iedereen hier dat je het nog zo lang als voor jou nog te doen is je nog even door kan met het opzuigen van monstertje zijn avonturen...

Heel veel liefs van mij❤️

Millie wat fijn om wat van je te horen. Respect dat je nog kracht op brengt om hier wat te schrijven. Ik zou het meer dan begrijpen als je dat niet meer zou doen.

wat wordt je ventje groot! Spannend een speelafspraakje, hij gaat het vast naar z’n zin hebben. 

Wat enorm naar van de pijn in je oog. Doet de pijnstilling daar iets tegen? Of minimaal?

Wat fijn om weer over jou en je kleine man te lezen! Ben benieuwd hoe hij het spelen vindt. En dat eikeltjespak wat geweldig!

Hopelijk werkt je extra pijnstilling inmiddels 🤞

Wat fijn om toch nog wat van je te horen.
Je speeldate verhaal doet me denken aan de eerste 'officiële' speeldate van mijn oudste. Net 4 jaar en de eerste schoolweek kwam ze met een lange knul van bijna 6 (combiklas) thuis. Hij lunchte mee en kon al wat lezen, ik wist gewoon niet wat me overkwam. Mijn kleine dametje zat er echt naast te glunderen en ze hebben daarna nog heel vaak samen gespeeld. Een paar jaar terug kwam het zusje van de grote knul naar me toe om te vertellen dat haar broer nog steeds van mijn dochter houdt, ondanks dat ze niet meer in dezelfde klas zaten (nog wel steeds basisschool). 

Millie91 schreef op 30-11-2022 om 07:25:

Hij heeft zaterdag zijn eerste playdate, dan gaat hij bij een vriendin spelen

Sorry, Millie, daar moet ik altijd om glimlachen. Ik denk dat je dat in een (ver) verleden ook al eens hebt geschreven: zijn vriendin en dat ik daar toen ook op heb gereageerd. Komt zo schattig over en ik zie jouw dan al bezig met de voorbereidingen van het huwelijk van Mijnheer Monster en Juffrouw Vriendin. Heerlijk, heerlijk, heerlijk!

Jammer van je vreselijke pijn Millie, ik hoop dat de wetenschap nog mogelijkheden heeft om jou van dingen te laten genieten: het sintgebeuren, de playdate en alles wat die uk jou nog aan geluk kan brengen.

Vredige, maar ´blije´ dag Millie.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

30-11-2022 om 12:17

Wat een kracht Millie
Respect 
En een dikke knuffel want het is zwaar

Millie... ♥️♥️
We all lafjoe! 

Ach Millie, wat ben jij een bijzonder mens! Voor blijft veerkracht altijd aan je gelinkt want dat vind ik tot nu toe de beste beschrijving. 

Monstertje zal met zijn eikeltjespak dolgellukig. 

Je laatste berichten zijn voor mij als een cadeautje. 

Wat naar van die oogpijn. Hopelijk is dat snel onder controle te krijgen.

wat fijn dat je nog ruimte hebt om van die kleine dingen zo intens te genieten. ❤️

Millie91

Millie91

30-11-2022 om 21:51 Topicstarter

L

Pilatespas schreef op 30-11-2022 om 08:47:

Haha Millie ik zou ook al kleding hebben vooruit gekocht. Ik houd er ook zo van. Ik geloof meteen dat hij er geweldig uitziet, en je huis ook. Volgens mij heb je goede creatieve genen.

Dat oog, wat naar. Hoop dat je met afleiding en pillen de dagen toch goed doorkomt. Aan je schrijfstijl te merken, heb je vandaag een redelijk goede dag?

Jij gaat straks nagenieten van je Monsters playdate. Het is geweldig als je kind zo speelt en sociaal is. Dat karakter zie je nu al, dat zag ik bij mijn zonen toen ook al. Ik snap dat het je ongerust maakt, maar ook juist fijn. Afleiding, gezelschap.

Dat mag ik toch wel hopen, na de kunstacademie. Of ervoor toch eigenlijk. Vormgeving is mijn ding. Ik krijg over mijn huis, kind en eigen kleding altijd veel complimenten. Voor ik ziek werd, was ik grafisch vormgever. Ik kan me nog steeds verliezen in detailwerk zoals de taart voor zijn tweede verjaardag ontwerpen, en dus zijn garderobe voor de winter. Ik zou dat ook niet onaf kunnen achterlaten! Ze zeggen dat het kinderen toch niet boeit, maar dat is ook niet waar ik bang voor ben. Ik weet gewoon dat in deze harde wereld, uiterlijk telt. Je krijgt nou eenmaal meer kansen als goed gestyled persoon. Toch nét die baan, of dat mooie meisje..ik vind ook dat hij zichzelf veel waard mag vinden en zich daar naar mag kleden. Mooie stoffen en fijne snitten. Geen commerciële paw patrol onzin 😋

Overigens hoeft niemand verder te denken over Monsters relatie met dit meisje, ze zijn gewoon vrienden! Überhaupt op deze leeftijd zoiets suggereren vind ik niet zo fijn, ze zijn net baby-af, natuurlijk  hebben ze geen romantische gevoelens. Dus geen bruiloft hier. 

Ik vind je schrijfsels heerlijk om te lezen. Fijn om weer wat van je te horen. 
Liefs ♥️

Wat fijn dat je man kan voortborduren op jouw aanschaffen Millie. Hij zal ondertussen je smaak ook wel weten. Voelt jullie huis al een beetje als thuis? En misschien een gekke vraag, maar slaapt je man nu ook beneden bij jou? Ik kan me voorstellen dat je graag dicht bij elkaar bent, maar waar kun je 2 bedden kwijt?

Leuk om te weten Millie. Ik was vroeger ook grafisch vormgever (Mediacollege amsterdam, geen kunstacademie 😊). Maar ik ben met de vorige recessie uit dat vak geraakt. Er was zo weinig werk in toen. Wel teken ik nog graag. Ik ben nu bezig een kijkdoos voor Sinterklaas te maken, met allemaal mini tekeningetjes. Van een huisje, poesjes, en dan gaan er miniatuur boompjes tussen die niet getekend zijn. En de zijkanten, achterkant krijgen tekeningen.

Kan me wat dat soort creatieve dingen betreft ook echt verliezen in de details creëren en bedenken. Trekt bij mij ook door in alles eigenlijk. Van kleding uitzoeken (aan paw patrol kon ik niet ontkomen 😂), tot thema verjaardag, tot veel recepten uitproberen tot ik het perfecte recept heb voor bijvoorbeeld red velvet/appeltaart 😁... 

En ik ben net begonnen met de praktijklessen van m'n pedicureopleiding, daar merk ik het ook weer in. En een schot in de roos deze nieuwe weg inslaan 😊.

Fijn om weer wat berichtjes van je te lezen.  Hoop dat je een rustige nacht in gaat ♥️

Zo fijn van je te lezen! 😘

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.