Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


lientje69 schreef op 05-08-2024 om 19:37:

Negin op mijn nieuwe werk eindelijk mijn draai te vinden. Drie goede diensten achter elkaar gedraaid . Lekker hoor. Nu nog al die verpleegtechnische vaardigheden onder de knie krijgen.

Fijn!

Ja echt blij mee. Het is  druk en intensief.  Loop zo'n  7 à 8 km op een dag.  Ben moe na
 een dag werken en na drie helemaal  maar herstel sneller en de vermoeidheid  wordt ook minder per saldo. Dus gaat steeds beter. En vind veel uitdaging  en voldoening  in  gelukkig.  Enige nadeel zijn de files en de reistijd.   Als er geen file staat  is het wel te doen. Klein half uurtje. Nachtdiensten  twijfel ik nog wat over. Voorlopig  blijf ik het nog even doen. Ff aankijken of en wanneer het me echt teveel wordt. Sommige  nachten zijn de hel, andere weer extreem rustig.  Volgende  maand  word ik 55 , als ik wil stoppen  kan dat dan. Vooralsnog  vind ik de ORT erg prettig, ik verdien met 24 uur een goed salaris  waardoor ik financieel onafhankelijk  van man ben geworden. Wat echt heel fijn voelt.

Klinkt goed, Lientje. Goed dat je deze stap hebt genomen.
Man en ik waren met de motor een paar dagen in Duitsland. Helaas werd ik hartstikke beroerd, overgeven en diarree. Nu lig ik in de logeerkamer en voel me nog steeds ellendig.

Picunia schreef op 10-08-2024 om 10:32:

Klinkt goed, Lientje. Goed dat je deze stap hebt genomen.
Man en ik waren met de motor een paar dagen in Duitsland. Helaas werd ik hartstikke beroerd, overgeven en diarree. Nu lig ik in de logeerkamer en voel me nog steeds ellendig.

O jee Picunia.  Het heerst ontzettend  momenteel.  Is een of ander virus. Heb 2 bewoners  doe het hebben, dochter en schoondochter, collega's.  Heel veel beterschap  gewenst, wat ontzettend  balen zo als je net lekker  weg denkt te zijn.

Het ging met mij de laatste week weer ff te goed denk. Heb vanavond nog ff in de tuin gewerkt.  Maar nu mega veel pijn opeens. Terwijl  ik  vandaag  niet ontzettend  veel gedaan  heb eigenlijk.
Geen peil op te trekken bij me. Zo doe ik veel en heb ik geen pijn. Of ik doe veel en heb wel pijn. En hetzelfde geldt voor weinig doen. Vind het behoorlijk  irritant.

Ach, wat vervelend, Lientje. Ik herken dat met mijn rug, ook geen peil op te trekken.
Met mij gaat het verder weer redelijk. Man wil graag fietsen, maar daar voel ik me nog niet stabiel genoeg voor. Het blijft dan nl. niet bij een klein tochtje. Hij gaat dus alleen fietsen en ik ga straks een wandelingetje maken.

Picunia schreef op 11-08-2024 om 09:36:

Ach, wat vervelend, Lientje. Ik herken dat met mijn rug, ook geen peil op te trekken.
Met mij gaat het verder weer redelijk. Man wil graag fietsen, maar daar voel ik me nog niet stabiel genoeg voor. Het blijft dan nl. niet bij een klein tochtje. Hij gaat dus alleen fietsen en ik ga straks een wandelingetje maken.

Lekker   weer om te wandelen  nu nog Picunia.  Vanmiddag  wordt het echt te warm. Wij gaan barbecuen, alle kinderen  zijn er eind van de middag. Dochter en schoondochter  komen speciaal  uit Zuid-Holland hierheen. Pleegkind is er ook bij. Word ik altijd wel blij van, al mijn kinderen bij me.

Wat gezellig, Lientje! Wij hebben afgelopen week gebarbecued met onze kinderen. We hadden gevraagd of ze iemand mee wilden nemen. Zo zaten we ook nog met twee jeugdvrienden in de tuin, waarvan één met vrouw en kind. Heel gezellig, want nu de kinderen op zichzelf wonen, zien we de vrienden maar weinig. Ik kan daar ook erg van genieten. Veel plezier vanmiddag met iedereen om je heen!

Vandaag voor de derde keer het ziekenhuis gebeld voor een afspraak vanwege mijn pijnlijke rug. Deze keer kreeg ik een doortastende dame aan de telefoon, die e.e.a. ging regelen. Woensdag heb ik nu een afspraak op Traumachirurgie met een arts met daar vooraf een röntgenfoto. Hopelijk gaat er nu wat gebeuren.

Picunia schreef op 12-08-2024 om 21:10:

Vandaag voor de derde keer het ziekenhuis gebeld voor een afspraak vanwege mijn pijnlijke rug. Deze keer kreeg ik een doortastende dame aan de telefoon, die e.e.a. ging regelen. Woensdag heb ik nu een afspraak op Traumachirurgie met een arts met daar vooraf een röntgenfoto. Hopelijk gaat er nu wat gebeuren.

Gelukkig  Picunia! Ik ga hard voor je duimen!  Teleurstellend dat  je zo moet doordrammen voor een afspraak. Maar dat is tegenwoordig  schering en inslag lijkt het wel.

Ik ben ongelofelijk  moe. Viel daarstraks op de bank  in slaap  . Fysiek  gaat het op zich wel aardig, vandaag op het werk weer zon 8 km gelopen.  Ben veel op kracht aan het oefenen  de laatste tijd en merk vooruitgang  daarin. Vooral  trappen lopen gaat me steeds makkelijker  af.

Verder vandaag positieve feedback  op mijn werk gekregen. Collega's  zijn blij  met me en daar ben ik weer blij om. En elke dienst leer en doe ik weer  nieuwe  dingen. Erg afwisselend  dus, de dag vliegt echt om. Morgen weer werken dus nu zo maar eens  mijn bed in.

Wat fijn, Lientje! Positieve feedback van je collega’s is zo belangrijk. Dat je veel leert en uitgedaagd wordt, is ook mooi. Werken met die hoge temperaturen lijkt me trouwens geen feestje. Hebben de bewoners daar ook last van?

Picunia schreef op 13-08-2024 om 09:11:

Wat fijn, Lientje! Positieve feedback van je collega’s is zo belangrijk. Dat je veel leert en uitgedaagd wordt, is ook mooi. Werken met die hoge temperaturen lijkt me trouwens geen feestje. Hebben de bewoners daar ook last van?

Sommige  wel maar over het algemeen  hoor ik er weinig over. We hebben  wel iemand  op sterven liggen. Daar op de kamer staat wel een ventilator  te draaien. 

Verder moet ik zeggen dat het benauwd is in het huis maar dat ik het op zich te doen vind. Als je mensen moet douchen of veel bellen  hebt , krijg je het wel  warm. Maar ben de dag weer doorgekomen.  Nu lekker met de benen omhoog, het was ondanks dat we meerdere lege kamers  hebben ivm personeelstekort, behoorlijk druk vandaag. 

Picunia schreef op 12-08-2024 om 21:10:

Vandaag voor de derde keer het ziekenhuis gebeld voor een afspraak vanwege mijn pijnlijke rug. Deze keer kreeg ik een doortastende dame aan de telefoon, die e.e.a. ging regelen. Woensdag heb ik nu een afspraak op Traumachirurgie met een arts met daar vooraf een röntgenfoto. Hopelijk gaat er nu wat gebeuren.

Sterkte morgen. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen. 

Ik heb donderdag een telefonisch consult met de arts van de pijnpoli. Hopelijk gaat hij nu verder met behandelen en wordt het niet meer zo'n drama als een paar jaar geleden toen ze niks wilden. De zenuwblokkade van afgelopen keer heeft heel veel effect dus dat is positief.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.