Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
06-08-2024 om 09:52
lientje69 schreef op 05-08-2024 om 19:37:
Negin op mijn nieuwe werk eindelijk mijn draai te vinden. Drie goede diensten achter elkaar gedraaid . Lekker hoor. Nu nog al die verpleegtechnische vaardigheden onder de knie krijgen.
Fijn!
lientje69
06-08-2024 om 10:01
Ja echt blij mee. Het is druk en intensief. Loop zo'n 7 à 8 km op een dag. Ben moe na
een dag werken en na drie helemaal maar herstel sneller en de vermoeidheid wordt ook minder per saldo. Dus gaat steeds beter. En vind veel uitdaging en voldoening in gelukkig. Enige nadeel zijn de files en de reistijd. Als er geen file staat is het wel te doen. Klein half uurtje. Nachtdiensten twijfel ik nog wat over. Voorlopig blijf ik het nog even doen. Ff aankijken of en wanneer het me echt teveel wordt. Sommige nachten zijn de hel, andere weer extreem rustig. Volgende maand word ik 55 , als ik wil stoppen kan dat dan. Vooralsnog vind ik de ORT erg prettig, ik verdien met 24 uur een goed salaris waardoor ik financieel onafhankelijk van man ben geworden. Wat echt heel fijn voelt.
Picunia
10-08-2024 om 10:32
Klinkt goed, Lientje. Goed dat je deze stap hebt genomen.
Man en ik waren met de motor een paar dagen in Duitsland. Helaas werd ik hartstikke beroerd, overgeven en diarree. Nu lig ik in de logeerkamer en voel me nog steeds ellendig.
lientje69
10-08-2024 om 11:53
Picunia schreef op 10-08-2024 om 10:32:
Klinkt goed, Lientje. Goed dat je deze stap hebt genomen.
Man en ik waren met de motor een paar dagen in Duitsland. Helaas werd ik hartstikke beroerd, overgeven en diarree. Nu lig ik in de logeerkamer en voel me nog steeds ellendig.
O jee Picunia. Het heerst ontzettend momenteel. Is een of ander virus. Heb 2 bewoners doe het hebben, dochter en schoondochter, collega's. Heel veel beterschap gewenst, wat ontzettend balen zo als je net lekker weg denkt te zijn.
lientje69
10-08-2024 om 23:11
Het ging met mij de laatste week weer ff te goed denk. Heb vanavond nog ff in de tuin gewerkt. Maar nu mega veel pijn opeens. Terwijl ik vandaag niet ontzettend veel gedaan heb eigenlijk.
Geen peil op te trekken bij me. Zo doe ik veel en heb ik geen pijn. Of ik doe veel en heb wel pijn. En hetzelfde geldt voor weinig doen. Vind het behoorlijk irritant.
Picunia
11-08-2024 om 09:36
Ach, wat vervelend, Lientje. Ik herken dat met mijn rug, ook geen peil op te trekken.
Met mij gaat het verder weer redelijk. Man wil graag fietsen, maar daar voel ik me nog niet stabiel genoeg voor. Het blijft dan nl. niet bij een klein tochtje. Hij gaat dus alleen fietsen en ik ga straks een wandelingetje maken.
lientje69
11-08-2024 om 10:01
Picunia schreef op 11-08-2024 om 09:36:
Ach, wat vervelend, Lientje. Ik herken dat met mijn rug, ook geen peil op te trekken.
Met mij gaat het verder weer redelijk. Man wil graag fietsen, maar daar voel ik me nog niet stabiel genoeg voor. Het blijft dan nl. niet bij een klein tochtje. Hij gaat dus alleen fietsen en ik ga straks een wandelingetje maken.
Lekker weer om te wandelen nu nog Picunia. Vanmiddag wordt het echt te warm. Wij gaan barbecuen, alle kinderen zijn er eind van de middag. Dochter en schoondochter komen speciaal uit Zuid-Holland hierheen. Pleegkind is er ook bij. Word ik altijd wel blij van, al mijn kinderen bij me.
Picunia
11-08-2024 om 10:09
Wat gezellig, Lientje! Wij hebben afgelopen week gebarbecued met onze kinderen. We hadden gevraagd of ze iemand mee wilden nemen. Zo zaten we ook nog met twee jeugdvrienden in de tuin, waarvan één met vrouw en kind. Heel gezellig, want nu de kinderen op zichzelf wonen, zien we de vrienden maar weinig. Ik kan daar ook erg van genieten. Veel plezier vanmiddag met iedereen om je heen!
Picunia
12-08-2024 om 21:10
Vandaag voor de derde keer het ziekenhuis gebeld voor een afspraak vanwege mijn pijnlijke rug. Deze keer kreeg ik een doortastende dame aan de telefoon, die e.e.a. ging regelen. Woensdag heb ik nu een afspraak op Traumachirurgie met een arts met daar vooraf een röntgenfoto. Hopelijk gaat er nu wat gebeuren.
lientje69
12-08-2024 om 21:44
Picunia schreef op 12-08-2024 om 21:10:
Vandaag voor de derde keer het ziekenhuis gebeld voor een afspraak vanwege mijn pijnlijke rug. Deze keer kreeg ik een doortastende dame aan de telefoon, die e.e.a. ging regelen. Woensdag heb ik nu een afspraak op Traumachirurgie met een arts met daar vooraf een röntgenfoto. Hopelijk gaat er nu wat gebeuren.
Gelukkig Picunia! Ik ga hard voor je duimen! Teleurstellend dat je zo moet doordrammen voor een afspraak. Maar dat is tegenwoordig schering en inslag lijkt het wel.
lientje69
12-08-2024 om 21:48
Ik ben ongelofelijk moe. Viel daarstraks op de bank in slaap . Fysiek gaat het op zich wel aardig, vandaag op het werk weer zon 8 km gelopen. Ben veel op kracht aan het oefenen de laatste tijd en merk vooruitgang daarin. Vooral trappen lopen gaat me steeds makkelijker af.
Verder vandaag positieve feedback op mijn werk gekregen. Collega's zijn blij met me en daar ben ik weer blij om. En elke dienst leer en doe ik weer nieuwe dingen. Erg afwisselend dus, de dag vliegt echt om. Morgen weer werken dus nu zo maar eens mijn bed in.
Picunia
13-08-2024 om 09:11
Wat fijn, Lientje! Positieve feedback van je collega’s is zo belangrijk. Dat je veel leert en uitgedaagd wordt, is ook mooi. Werken met die hoge temperaturen lijkt me trouwens geen feestje. Hebben de bewoners daar ook last van?
lientje69
13-08-2024 om 16:39
Picunia schreef op 13-08-2024 om 09:11:
Wat fijn, Lientje! Positieve feedback van je collega’s is zo belangrijk. Dat je veel leert en uitgedaagd wordt, is ook mooi. Werken met die hoge temperaturen lijkt me trouwens geen feestje. Hebben de bewoners daar ook last van?
Sommige wel maar over het algemeen hoor ik er weinig over. We hebben wel iemand op sterven liggen. Daar op de kamer staat wel een ventilator te draaien.
Verder moet ik zeggen dat het benauwd is in het huis maar dat ik het op zich te doen vind. Als je mensen moet douchen of veel bellen hebt , krijg je het wel warm. Maar ben de dag weer doorgekomen. Nu lekker met de benen omhoog, het was ondanks dat we meerdere lege kamers hebben ivm personeelstekort, behoorlijk druk vandaag.
Alcedo
13-08-2024 om 19:33
Picunia schreef op 12-08-2024 om 21:10:
Sterkte morgen. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.
Alcedo
13-08-2024 om 19:34
Ik heb donderdag een telefonisch consult met de arts van de pijnpoli. Hopelijk gaat hij nu verder met behandelen en wordt het niet meer zo'n drama als een paar jaar geleden toen ze niks wilden. De zenuwblokkade van afgelopen keer heeft heel veel effect dus dat is positief.