Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Alcedo schreef op 30-07-2024 om 20:00:

Ik heb ook pauze van therapie. Gisteren dus heel therapeutisch verantwoord mijn ochtend besteed aan mijn hobby

Daar wel rare vlekken die lijken op tekenbeten, aan overgehouden. Irritant.

Verder ben ik vooral druk, zowel daadwerkelijk als in mijn hoofd. Ik merk dat mijn emmer nog steeds te vol zit zeg maar...

Wat gek, ik had gisteren een heel verhaal getypt met een hart onder de riem voor iedereen, maar hij blijkt niet te zijn geplaatst.
Maar weer eens proberen.
Dapper BroodjeBrie, dat je nog meer therapie aangaat. Weten ze dit op je werk en houden ze er rekening mee?
Alcedo, lekker dat je nu meer tijd hebt voor je hobby. Die vlekken zijn minder prettig. Enig idee wat dat is?
Lientje, vervelend dat je lijf telkens opspeelt, als je iets teveel doet. Nou denk ik dat we allemaal weten hoe dat voelt, maar vervelend blijft het.
Ik verga al dagen van de rugpijn. Maar even bellenwaar mijn afspraak met de revalidatiearts blijft.

Wat rot van je rug Picunia  en dat het zo blijft opspelen weer. Echt niet leuk. Zijn de dagen nog een beetje door te komen? Ben je nog in staat om iets te doen of is het niet leefbaar meer? Hopelijk kan  je snel terecht.

Ik heb 2 nachtdiensten gedraaid. Gisteren kon ik niet slapen en afgelopen nacht was een zware dienst. Heb nu ontzettende hoofdpijn, niet fijn. Moest vandaag  het paard trainen maar dochter heeft vrij en die wil het vanavond  wel proberen  dus ik blijf maar even rustig op de bank zitten denk de rest van de dag. Was  ook op tijd wakker, lag er half negen  vanmorgen  in en ben er half 1 uitgegaan. Want nu moet mijn ritme  weer om natuurlijk.

Picunia schreef op 31-07-2024 om 10:43:

Wat gek, ik had gisteren een heel verhaal getypt met een hart onder de riem voor iedereen, maar hij blijkt niet te zijn geplaatst.
Maar weer eens proberen.
Dapper BroodjeBrie, dat je nog meer therapie aangaat. Weten ze dit op je werk en houden ze er rekening mee?
Alcedo, lekker dat je nu meer tijd hebt voor je hobby. Die vlekken zijn minder prettig. Enig idee wat dat is?
Lientje, vervelend dat je lijf telkens opspeelt, als je iets teveel doet. Nou denk ik dat we allemaal weten hoe dat voelt, maar vervelend blijft het.
Ik verga al dagen van de rugpijn. Maar even bellenwaar mijn afspraak met de revalidatiearts blijft.

Mijn werkgever weet wel dat ik nu in therapie ben maar dat het na de vakantie meer gaat worden heb ik ze nog niet verteld. Misschien is het wel goed te combineren, ik zie het wel. Hoe minder ik mijn coördinator spreek hoe beter, dus ik stel het eigenlijk een beetje uit. En nu heeft ze vakantie volgens mij, dus ik vertel het als ik zelf ook terug ben van vakantie. 

Broodjebrie schreef op 31-07-2024 om 14:14:

[..]

Mijn werkgever weet wel dat ik nu in therapie ben maar dat het na de vakantie meer gaat worden heb ik ze nog niet verteld. Misschien is het wel goed te combineren, ik zie het wel. Hoe minder ik mijn coördinator spreek hoe beter, dus ik stel het eigenlijk een beetje uit. En nu heeft ze vakantie volgens mij, dus ik vertel het als ik zelf ook terug ben van vakantie.

Therapie  hakt er vaak wel in, maar wellicht  kan je de afspraken  zo regelen  dat je de dag erna vrij hebt. Dat scheelt veel in mijn  ervaring, zeker bij iets als EMDR . Ik heb toen gewoon  doorgewerkt, maar het dus wel echt zo gepland  dat dat haalbaar was. Als je 3 keer per week moet, zal dat niet gaan lukken, bij 1 keer per week of 2 weken is dat werkbaarder.  Even zien na de vakantie  of het zo lukt, je hoeft niet perse iets te vertellen  hè? Tenzij het je werk dus erg beïnvloed  

lientje69 schreef op 31-07-2024 om 14:37:

[..]

Therapie hakt er vaak wel in, maar wellicht kan je de afspraken zo regelen dat je de dag erna vrij hebt. Dat scheelt veel in mijn ervaring, zeker bij iets als EMDR . Ik heb toen gewoon doorgewerkt, maar het dus wel echt zo gepland dat dat haalbaar was. Als je 3 keer per week moet, zal dat niet gaan lukken, bij 1 keer per week of 2 weken is dat werkbaarder. Even zien na de vakantie of het zo lukt, je hoeft niet perse iets te vertellen hè? Tenzij het je werk dus erg beïnvloed

Ja, er valt dan wel iets te regelen inderdaad. Was begin dit jaar ook, toen ik even was uitgevallen. 

Heb je binnenkort vakantie BroodjeBrie? Heb je dan ook plannen?
Wij hebben vanaf morgen drie weken, maar we gaan (bijna) niet weg. Misschien een paar dagen fietsen in Duitsland. Hangt ook (alweer) van mijn conditie af en het weer.
We hebben een fijn huis met een fijne tuin. Ik hoef niet met veel teveel lotgenoten op een camping of in een duur hotel.

Picunia schreef op 31-07-2024 om 16:34:

Heb je binnenkort vakantie BroodjeBrie? Heb je dan ook plannen?
Wij hebben vanaf morgen drie weken, maar we gaan (bijna) niet weg. Misschien een paar dagen fietsen in Duitsland. Hangt ook (alweer) van mijn conditie af en het weer.
We hebben een fijn huis met een fijne tuin. Ik hoef niet met veel teveel lotgenoten op een camping of in een duur hotel.

Jazeker, vanaf eind augustus. Dan ga ik met een vriendin naar Frankrijk, en daarna ben ik nog 2 weken vrij. 

Je hoeft ook niet perse weg toch? Ik ben vorig jaar ook niet weggeweest trouwens, alleen in het najaar een midweek naar Limburg geweest. 

Lekker thuis genieten Picunia!

sterkte met je rug Picunia. Heb je inmiddels al duidelijkheid over je afspraak?

hopelijk reageert je werkgever goed BB. Therapie is heftig

Alcedo schreef op 31-07-2024 om 17:57:

sterkte met je rug Picunia. Heb je inmiddels al duidelijkheid over je afspraak?

hopelijk reageert je werkgever goed BB. Therapie is heftig

Ja mijn therapeut heeft ook gewaarschuwd dat het erg intensief kan worden. We gaan ons dan focussen op de gebeurtenissen rondom mijn ouder. Dat hebben we al een paar keer gedaan maar omdat ik daar nogal emotioneel op reageerde hebben we dat toen op een lager pitje gezet.

Broodjebrie schreef op 31-07-2024 om 18:55:

[..]

Ja mijn therapeut heeft ook gewaarschuwd dat het erg intensief kan worden. We gaan ons dan focussen op de gebeurtenissen rondom mijn ouder. Dat hebben we al een paar keer gedaan maar omdat ik daar nogal emotioneel op reageerde hebben we dat toen op een lager pitje gezet.

Heftig

Negin op mijn nieuwe  werk eindelijk mijn draai te vinden. Drie goede diensten achter elkaar gedraaid  . Lekker  hoor. Nu nog al die verpleegtechnische  vaardigheden  onder de knie krijgen.

fijn lientje 

Wat fijn, Lientje!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.