Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
05-12-2024 om 10:02
Ik heb weinig last van codeïne. Gebruik het voor de nacht om beter te slapen maar zelfs als ik het overdag gebruik heb ik er geen last van. En paracetamol is nu eenmaal het enige dat ik mag gebruiken. Medicatie als naproxen of diclofenac , waar ik misschien aan een lagere dosis genoeg heb, mag ik nu eenmaal niet.
Ik ga verder heel goed nu qua pijn op incidenten na dus hou het lekker zo. Eventueel kan de dosis paracetamol nog omhoog. Of toch weer terug naar de amitryptilline maar liever niet meer eigenlijk. Zus gebruikt tramadol en codeïne en nog veel meer. Ook allemaal voorgeschreven door de arts. Ik ga ervan uit dat deze echt wel weten wat ze doen.
Picunia
06-12-2024 om 09:01
Tjonge, Lientje, wat slik jij een hoop medicijnen. Ik vond dat ik er al veel had: bloeddrukverlager, bloedverdunner, cholesterolverlager en maagzuurremmer.
Ik heb echt dagen moeten bijkomen van mij inpakavontuur. De erge vermoeidheid is voorbij, maar nog wel wat meer rugpijn.
Ik merk, net als jij, Alcedo, dat er in de laatste dagen van het jaar nog veel dingen gedaan moeten worden, ook en met name in het vrijwilligerswerk. Tja, vrijwilligerswerk is vrijwillig, maar niet vrijblijvend.
Ik zie uit naar de Kerst, want daarna wordt het rustiger.
Alcedo
06-12-2024 om 09:05
Picunia schreef op 06-12-2024 om 09:01:
Tjonge, Lientje, wat slik jij een hoop medicijnen. Ik vond dat ik er al veel had: bloeddrukverlager, bloedverdunner, cholesterolverlager en maagzuurremmer.
Ik heb echt dagen moeten bijkomen van mij inpakavontuur. De erge vermoeidheid is voorbij, maar nog wel wat meer rugpijn.
Ik merk, net als jij, Alcedo, dat er in de laatste dagen van het jaar nog veel dingen gedaan moeten worden, ook en met name in het vrijwilligerswerk. Tja, vrijwilligerswerk is vrijwillig, maar niet vrijblijvend.
Ik zie uit naar de Kerst, want daarna wordt het rustiger.
Ik slik nog wel iets meer medicatie dan dat helaas.
Ik kijk niet uit naar de kerst, maar naar het nieuwe jaar denk ik. Van mij hoeven die kerstdagen niet zo.
lientje69
06-12-2024 om 10:46
Picunia schreef op 06-12-2024 om 09:01:
Vind het wel meevallen. Bloedverdunner en maagzuurremmer heb ik idd ook nog. Bloeddrukverlager vorig jaar mee gestopt. Ben stabiel nu qua bloeddruk. Wat ik verder wel veel slik is huismiddeltjes van de apotheek. Rode gist rijst voor cholesterol. Magnesium en glucosamine voor de spieren en gewrichten. Vitamine d en b12. En eea om beter te slapen. In zijn geheel is het dan wel heel veel ja. Maar ik gedij er goed op dus ben er blij mee. Slapen begint eindelijk ook te verbeteren dus misschien kan ik daarin gaan afbouwen binnenkort. Ook mijn geestelijke gemoedstoestand begint wat te verbeteren . Die middeltjes kijk ik nog even aan tot ik echt goed in mijn vel zit.
Verder kan ik op al deze medicatie momenteel erg goed functioneren. Beter dan een aantal jaar terug ( toen had ik zwaardere medicatie en slikte ik ook flink meer paracetamol ) Dus ben nu eigenlijk wel blij dat de pijn over het algemeen vrij aardig onder controle is .
lientje69
06-12-2024 om 10:48
Picunia schreef op 06-12-2024 om 09:03:
Vandaag een rustige dag (ondanks de storm). Alleen om 16 uur sporten.
Lekker een rustdag Picunia. Ik heb dochter en vriendinnen van de trein gehaald in de storm en regen en daarna de kerstboom opgezet en het huis versierd. Verder ook rustig aan. Vanmiddag even slapen, heb 3 nachtdiensten voor de boeg. Hopelijk weinig problemen. We gaan het zien. Gelukkig ben ik niet alleen in de nacht, dat scheelt veel.
lientje69
06-12-2024 om 10:51
Alcedo schreef op 06-12-2024 om 09:05:
[..]
Ik slik nog wel iets meer medicatie dan dat helaas.
Ik kijk niet uit naar de kerst, maar naar het nieuwe jaar denk ik. Van mij hoeven die kerstdagen niet zo.
Flink meer en zwaarder qua medicatie denk Alcedo ?
Ik vind kerst altijd heerlijk. Helaas werk ik nu beide dagen. Tsja. Dat is her nadeel in de zorg , het is óf kerst óf oud en nieuw. Laatste 2 jaar was ik nieuwjaarsdag de klos met dagdiensten. Dochter werd de kerst ingeroosterd dus ik dacht dan kies ik ook maar voor kerst. Je moet wat.
Picunia
06-12-2024 om 17:42
Het gaat mij ook niet zo om de Kerst, maar omdat er dan een paar vrije dagen aankomen. Mijn vrijwilligerswerk heeft hetzelfde schema als de schoolvakanties. Dus rond de Kerst heb ik een week of twee ‘vrij’. Man werkt dan ook niet en dan doen we wat klusjes in huis en gaan al of niet met onze jongens af en toe op stap. Daar kijk ik wel naar uit.
Volgend weekend zetten we de kerstboom op.
lientje69
06-12-2024 om 18:47
Heerlijk idd die vrije weken Picunia. Ik heb nu nog 5 diensten te gaan en dan ook 12 dagen vrij. Zó veel zon in!
lientje69
06-12-2024 om 21:09
Zin in. Geen zon. De voorspellingen zijn helaas slecht voor mijn vrije dagen
Picunia
07-12-2024 om 09:11
Ja, zin in zon! Ik overweeg om in januari nog een weekje naar de zon te gaan. Ik geloof alleen niet dat ik iemand van mijn gezin meekrijg.
We kunnen ook naar een ski-oord. Daar zijn ze meer voor te porren. Ik kan niet skiën, maar wandelen en samen op de berg lunchen is natuurlijk ook gezellig. Dat deden we toen schoonmoeder nog leefde. Nou ja, we moeten nog maar eens kijken en discussiëren.
Vandaag een rustige dag. Boodschappen doen, was draaien en was opvouwen en opbergen. Eind van de middag onze Sinterklaassurprise afleveren bij de buren, die vanavond Sinterklaas vieren. Verder geen afspraken en gedoe.
Fijn weekend allemaal!
Alcedo
07-12-2024 om 10:35
Picunia schreef op 07-12-2024 om 09:11:
Ja, zin in zon! Ik overweeg om in januari nog een weekje naar de zon te gaan. Ik geloof alleen niet dat ik iemand van mijn gezin meekrijg.
We kunnen ook naar een ski-oord. Daar zijn ze meer voor te porren. Ik kan niet skiën, maar wandelen en samen op de berg lunchen is natuurlijk ook gezellig. Dat deden we toen schoonmoeder nog leefde. Nou ja, we moeten nog maar eens kijken en discussiëren.
Vandaag een rustige dag. Boodschappen doen, was draaien en was opvouwen en opbergen. Eind van de middag onze Sinterklaassurprise afleveren bij de buren, die vanavond Sinterklaas vieren. Verder geen afspraken en gedoe.
Fijn weekend allemaal!
Naar de bergen lijkt me heerlijk! Maar ik krijg man niet mee helaas. Althans, niet in dit seizoen
lientje69
07-12-2024 om 18:26
Ik heb tekort en slecht geslapen na een pittige nachtdienst. En echt alles gaat mis . Eten mislukt. Ik verbrand mijn hand. Stoot mijn teen. Ik zie gewoon tegen de komende nacht op zeg. Dit moet niet elke keer zo gaan want dan ben ik er wel klaar mee.