Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Dat lijkt me (voor nu) een goed plan, Lientje.  Als er na die zes dagen nog niks veranderd is en je blijft moe en slecht slapen, dan zou ik dat ziekmelden toch maar overwegen.

Bah. Half 1 in slaap gevallen.  Wakker  om half 2 .  Om 2 uur weer in slaap  gevallen  en  nu weer wakker. Van de pijn ditmaal.  Ik weet ook waarom ::gisteren mijn cbdolie  niet ingenomen  omdat iemand  zei dat je daar ook slecht  van zou slapen. Dat is dus géén  succes, gen cbd en dan werken   Lig ni dus wakker van de pijn   

En alweer  wakker .
Wat een k#@t nacht. Ik weet in elk  geval  waarom ik vanacht  niet kon slapen
 Ik ga maar nog een dosis pijnstillers  nemrn, misschien  zak ik nog even af.

Ik zou me nu maar ziekmelden, Lientje, Na zo’n nacht is werken geen goed idee.

noemmijmaarsuus schreef op 14-03-2023 om 16:43:

Is het geen goed idee Alcedo om een revalidatietraject te doen zoals Suzy gedaan heeft?
Dan wordt het snel duidelijk voor een keuringsarts dat werken er niet meer inzit.

Ik wil daar ooit, in de toekomst wel een keer naar kijken. Ik heb al zoveel revalidatiedingen gedaan dat ik nu vooral even rust wil. Ik heb een goede fysiotherapeut, ergotherapeut en psycholoog dus het is niet dat ik er nu alleen voor sta. 

lientje69 schreef op 14-03-2023 om 17:02:

Beterschap Layka!

Dat is ook raar Harley. Ik hoor toch soms wel van jongere mensen dat ze een nieuwe knie hebben. Nadeel is idd dat je hem dan na 15/20 jaar moet vervangen. En op oudere leeftijd gaat revalideren vaan niet meer
Vandaar dat ze het het liefst maximaal 1 keer doen en dus zo laat mogelijk.

Het is vooral zo dat vervanging of revisie vele malen zwaarder is dan de eerste keer plaatsen van een prothese.

Toch hoor je soms wel dat een jonger iemand al een prothese krijgt inderdaad. 

lientje69 schreef op 15-03-2023 om 12:59:

Je bent lief dat je zo bezorgd ben Broodjebrie. Maar ik ga ( nog niet in elk geval) de ziektewet in. Ik heb vanaf morgen 6 dagen vrij, in april sta ik relatief weinig ingeroosterd dus hopelijk trekt het slapen vanzelf bij dan.
Wat ik overigens wél ga doen, is even stoppen met op mijn vrije dagen de wekker zetten. En kijken op welke tijd ik dan wakker word.
Vanmorgen was dat half 9 ( na wél flink wat wakker geweest te zijn vannacht)
Meestal zet ik mijn wekker op 8 uur, omdat ik lang slapen zonde van mijn dag vind. Misschien moet ik dat eens gaan proberen.

De Ziektewet in ga je pas als je uit dienst bent (sorry, kon het niet laten), maar een week (of twee weken) ziek melden kan echt geen kwaad en kan jou enorm helpen. BroodjeBrie heeft daar echt wel een punt, vind ik. 

Ik maak me ook al een tijdje zorgen, maar daar hebben we het al vaker over gehad

Goedemorgen,

Dinsdag kwam het opluchtende bericht dat er niets ernstigs aan de hand is met mijn oma. Over een maand gaan ze opnieuw prikken, dan moeten de waarden gedaald zijn. We merken na de nieuwe antibiotica zelf al een verbetering, dus dat is ook positief.

Gisteren bij de huisarts geweest. Die gaat even goed in mijn dossier duiken en proberen er een kort, bondig en de feiten dekkend verhaaltje van te maken. Erg blij mee dat hij daar aan mee wil werken, aangezien het nogal een klus is.

Nu is de schoonmaakster alweer druk bezig, man is thuis aan het werk en ik probeer ook nog wat nuttige dingen te doen. Vanmiddag naar de sportschool en man vroeg nog of ik heel even aan wil schuiven bij een afspraak die hij vanmiddag heeft. Vanavond mijn tante op bezoek. Die wil binnenkort een dagje weg met me en vanavond bedenken waar we dan heen willen. Ze bedoelt het ontzettend goed en lief, maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn hoofd meer staat naar een poosje alleen weg. Maar goed, binnenkort is een rekbaar begrip, zullen we maar zeggen. 

Komend weekend komen mijn schoonouders hier slapen, dat brengt meestal ook de nodige drukte met zich mee. Gelukkig gaan zij zondag bijtijds weg en man gaat zondag ook nog weg, dus dan heb ik even rust in huis

Picunia schreef op 16-03-2023 om 08:00:

Ik zou me nu maar ziekmelden, Lientje, Na zo’n nacht is werken geen goed idee.

Ik hoef niet te werken, heb nu 6 dagen vrij

Goed  nieuws  dus wat betreft je oma en de medewerking  van de huisarts  Alcedo! Wat betreft je tante, lastig is dat hè? Ik heb eind maart  een dagje weg gepland met een vriendin, maar stel dat ik me zo voel als vandaag,  dan wordt dat ook niks. Iets plannen is gewoon  moeilijk als chronisch pijnpatiënt,  je weet nooit hoe je je voelt.

lientje69 schreef op 16-03-2023 om 09:46:

Goed nieuws dus wat betreft je oma en de medewerking van de huisarts Alcedo! Wat betreft je tante, lastig is dat hè? Ik heb eind maart een dagje weg gepland met een vriendin, maar stel dat ik me zo voel als vandaag, dan wordt dat ook niks. Iets plannen is gewoon moeilijk als chronisch pijnpatiënt, je weet nooit hoe je je voelt.

Nog even los van de chronische pijn dan. Hoewel ik me daar makkelijker overheen zet (niet heel constructief overigens).

lientje69 schreef op 16-03-2023 om 06:24:

En alweer wakker .
Wat een k#@t nacht. Ik weet in elk geval waarom ik vanacht niet kon slapen
Ik ga maar nog een dosis pijnstillers nemrn, misschien zak ik nog even af.

Kan het zijn dat de overgang hier een rol in speelt?

Dorestad schreef op 16-03-2023 om 09:50:

[..]

Kan het zijn dat de overgang hier een rol in speelt?

Kan. Maar ik hoopte daar nu wel doorheen te zijn. Ben al ruim 1,5 jaar niet meer ongesteld  geworden.

De pijn van vannacht  komt denk ik echt voornamelijk  door het niet innemen  van de cbdolie. Iemand  zei dat je daar ook slechter van kunt slapen. Maar nu lag ik dus evengoed  wakker. Met mega veel pijn. Dat is dus ook niet de oplossing. 

Dit was dus niet mijn dag vandaag.  Mijn eerste vrije dag van de 6 heb ik op de bank doorgebracht  met veel pijnstillers.  Zucht. Zo jammer. Wel goed voor mijn lijf waarschijnlijk  maar ik heb niet echt genoten  van mijn vrije dag. Hopelijk gaat het de komende  dagen ietsje beter. Wel een boek uitgelezen,  dat was in elk geval  iets.

Ik denk dat je zowel lichamelijk als geestelijk moet wennen dat je nu even vrij bent.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.