Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ik gun je zo een paar fijne dagen met voldoende slaap en niet teveel pijn. Knuffel!

lientje69 schreef op 16-03-2023 om 10:18:

[..]

Kan. Maar ik hoopte daar nu wel doorheen te zijn. Ben al ruim 1,5 jaar niet meer ongesteld geworden.

De pijn van vannacht komt denk ik echt voornamelijk door het niet innemen van de cbdolie. Iemand zei dat je daar ook slechter van kunt slapen. Maar nu lag ik dus evengoed wakker. Met mega veel pijn. Dat is dus ook niet de oplossing.

HST heeft voor mijn slaap en gewrichten wonderen gedaan. 

Dorestad schreef op 16-03-2023 om 21:55:

[..]

HST heeft voor mijn slaap en gewrichten wonderen gedaan.

Dat moest ik even door Google gooien.  

Helaas mag ik geen hormonen  in verband met mijn herseninfarct. Pil slik ik ook niet meer sindsdien, dat scheen de oorzaak  van  mijn infarct zelfs te zijn op mijn 21ste .

MrsMary schreef op 16-03-2023 om 21:36:

Ik gun je zo een paar fijne dagen met voldoende slaap en niet teveel pijn. Knuffel!

Dank je MrsMary. Ik hoop voor jou nog steeds op een wondermiddel  .

lientje69 schreef op 16-03-2023 om 22:07:

[..]

Dat moest ik even door Google gooien.

Helaas mag ik geen hormonen in verband met mijn herseninfarct. Pil slik ik ook niet meer sindsdien, dat scheen de oorzaak van mijn infarct zelfs te zijn op mijn 21ste .

Dit gaat om bio identieke hormonen,  die dus ook door je lichaam werden aangemaakt voor de overgang.  Is heel iets anders dan de pil. Eind jaren 80 en begin jaren 90 heb ik veel op neurologie gewerkt in het ziekenhuis.  Wat we toen met grote regelmaat binnenkregen waren vrouwen die een herseninfarct hadden gekregen waarbij de combinatie van roken met pilgebruik waarschijnlijk de oorzaak was.

Dorestad schreef op 16-03-2023 om 22:16:

[..]

Dit gaat om bio identieke hormonen, die dus ook door je lichaam werden aangemaakt voor de overgang. Is heel iets anders dan de pil. Eind jaren 80 en begin jaren 90 heb ik veel op neurologie gewerkt in het ziekenhuis. Wat we toen met grote regelmaat binnenkregen waren vrouwen die een herseninfarct hadden gekregen waarbij de combinatie van roken met pilgebruik waarschijnlijk de oorzaak was.

Oh, dat is wel interessant  misschien

Zijn deze via een homeopaat verkrijgbaar of via een gynaecoloog  in het ziekenhuis?  Ik rook overigens niet ( nooit gedaan) maar de driefasen pil icm met een stollingsziekte heeft mijn infarct veroorzaakt toentertijd. 

Ik hoop dat ik hier niet voor naar de huisarts moet, want dat zijn echte moeilijke voorschrijvers/ doorstuurders. Een huisarts zei toen ik ooit met overhangsklachten kwam:ja, dat hoort er nu eenmaal bij als je een vrouw bent. En toen kon ik weer gaan....

Ik heb gezegd: ik hoop dat uw vrouw dan ook ooit een moeizame overgang krijgt. Kijken of u het dan nog zegt!

SuzyQFive

SuzyQFive

16-03-2023 om 22:35 Topicstarter

Alcedo schreef op 16-03-2023 om 09:06:

[..]

Ik wil daar ooit, in de toekomst wel een keer naar kijken. Ik heb al zoveel revalidatiedingen gedaan dat ik nu vooral even rust wil. Ik heb een goede fysiotherapeut, ergotherapeut en psycholoog dus het is niet dat ik er nu alleen voor sta.

Het enige is dat ze niet alle drie samenwerken en er geen revalidatiearts betrokken is. 

En sowieso heb je er voor je keuring ook niets meer aan. Wellicht zelfs als je zou gaan zeggen dat je nog een reva gaat doen, ze dan nog zeggen: oh er is wel verbetering mogelijk. 

SuzyQFive

SuzyQFive

16-03-2023 om 22:38 Topicstarter

lientje69 schreef op 16-03-2023 om 22:34:

[..]

Oh, dat is wel interessant misschien

Zijn deze via een homeopaat verkrijgbaar of via een gynaecoloog in het ziekenhuis? Ik rook overigens niet ( nooit gedaan) maar de driefasen pil icm met een stollingsziekte heeft mijn infarct veroorzaakt toentertijd.

Ik hoop dat ik hier niet voor naar de huisarts moet, want dat zijn echte moeilijke voorschrijvers/ doorstuurders. Een huisarts zei toen ik ooit met overhangsklachten kwam:ja, dat hoort er nu eenmaal bij als je een vrouw bent. En toen kon ik weer gaan....

Ik heb gezegd: ik hoop dat uw vrouw dan ook ooit een moeizame overgang krijgt. Kijken of u het dan nog zegt!

Overgangsconsulent of gynaecoloog. Je kan je ook laten doorverwijzen via je verzekering trouwens ipv door de huisarts. 

lientje69 schreef op 16-03-2023 om 22:34:

[..]

Oh, dat is wel interessant misschien

Zijn deze via een homeopaat verkrijgbaar of via een gynaecoloog in het ziekenhuis? Ik rook overigens niet ( nooit gedaan) maar de driefasen pil icm met een stollingsziekte heeft mijn infarct veroorzaakt toentertijd.

Ik hoop dat ik hier niet voor naar de huisarts moet, want dat zijn echte moeilijke voorschrijvers/ doorstuurders. Een huisarts zei toen ik ooit met overhangsklachten kwam:ja, dat hoort er nu eenmaal bij als je een vrouw bent. En toen kon ik weer gaan....

Ik heb gezegd: ik hoop dat uw vrouw dan ook ooit een moeizame overgang krijgt. Kijken of u het dan nog zegt!

Mijn (mannelijke) huisarts zei direct dat hij me graag naar een overgangspoli wilde hebben.  Juist omdat deze bio identieke hormonen vrouwen na de overgang langer beschermen tegen hart- en vaatziekten en tegen osteoporose.  Plus daarnaast nog diverse andere voordelen.  In de ochtend een spray op mijn arm, en voor het slapen gaan een pilletje.  Driefasenpil en trombose was destijds een beruchte...

Maar  zullen  ze dat dan zomaar  geven Dorestad? Die bio identieke  hormonen? Mijn enige  klacht nu nog is eigenlijk  slecht slapen. En dat kan natuurlijk  heel veel oorzaken  hebben....
Ongesteld  wprd ik nirt meer, opvliegers  ook nagenoeg  geen last meer van . Alleen pijnlijke spieren en gewrichten  maar dat heb ik al mijn hele leven.

Ik droomde vannacht dat ik nog jong was en ging starten met een bijbaantje bij het bedrijf waar ik inderdaad destijds gewerkt heb. Suzy werkte daar ook. Ik was wel ziek want ik was op zoek naar mijn medicijnen. Iemand kwam zich voorstellen en toen dacht ik in mijn droom nog: he, dat is de vrouw waar ik later een hekel aan krijg.
Hele rare droom dus, die helaas ook gepaard ging met een opvlieger.

Alcedo schreef op 17-03-2023 om 09:20:

Ik droomde vannacht dat ik nog jong was en ging starten met een bijbaantje bij het bedrijf waar ik inderdaad destijds gewerkt heb. Suzy werkte daar ook. Ik was wel ziek want ik was op zoek naar mijn medicijnen. Iemand kwam zich voorstellen en toen dacht ik in mijn droom nog: he, dat is de vrouw waar ik later een hekel aan krijg.
Hele rare droom dus, die helaas ook gepaard ging met een opvlieger.

Klinkt apart Alcedo. 

Ik heb vannacht  gedroomd dat ik ergens was met veel mensen maar me heel eenzaam en alleen voelde. En de brug waar ik overheen moest ging niet meer open. Heel vaag ook allemaal 

lientje69 schreef op 17-03-2023 om 08:57:

Maar zullen ze dat dan zomaar geven Dorestad? Die bio identieke hormonen? Mijn enige klacht nu nog is eigenlijk slecht slapen. En dat kan natuurlijk heel veel oorzaken hebben....
Ongesteld wprd ik nirt meer, opvliegers ook nagenoeg geen last meer van . Alleen pijnlijke spieren en gewrichten maar dat heb ik al mijn hele leven.

Bij mij puur vanwege slapen en pijnlijke gewrichten.  Juist omdat hst een vrouw ook kan beschermen tegen hart-en vaataandoeningen en osteoporose. 

SuzyQFive schreef op 16-03-2023 om 22:35:

[..]

Het enige is dat ze niet alle drie samenwerken en er geen revalidatiearts betrokken is.

En sowieso heb je er voor je keuring ook niets meer aan. Wellicht zelfs als je zou gaan zeggen dat je nog een reva gaat doen, ze dan nog zeggen: oh er is wel verbetering mogelijk.



Of ze zeggen: we wachten de resultaten van het traject af en doen nog geen uitspraak.

Ik weet niet hoe het keuren tegenwoordig gaat, maar in mijn tijd moest je een medische objectiveerbare aandoening hebben.

noemmijmaarsuus schreef op 17-03-2023 om 11:39:

[..]



Of ze zeggen: we wachten de resultaten van het traject af en doen nog geen uitspraak.

Ik weet niet hoe het keuren tegenwoordig gaat, maar in mijn tijd moest je een medische objectiveerbare aandoening hebben.

Gelukkig is het bij mij wel medisch objectiveerbaar. Maar mijn ervaring is ook dat zelfs dat niet meer afdoende is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.