Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Is het geen goed idee Alcedo om een revalidatietraject te doen zoals Suzy gedaan heeft?
Dan wordt het snel duidelijk voor een keuringsarts dat werken er niet meer inzit.

Picunia schreef op 14-03-2023 om 06:31:

Wat gaan jouw man en dochter doen in Italië?

Vakantie. Op  bezoek in de geboortestad van mijn zijn vader. Zijn laatste huis daar bekijken dat een paar jaar terug verkocht is. En de stad bekijken.

Alcedo schreef op 14-03-2023 om 08:37:

interessant Picunia!

Ik zit bij de dealer, moet twee nieuwe banden om de auto. Daarna nog even naar de boekwinkel
Vanmiddag dan nog fysiotherapie en sporten en dan is de dag alweer aardig voorbij.
Ik vraag me wel af of ze bij de dealer bezuinigd hebben op de koffie

NTZ koffie alcedo?

Beterschap Layka!

Dat is ook raar Harley. Ik hoor toch soms wel van jongere mensen  dat ze een nieuwe knie hebben. Nadeel is idd dat je hem dan na  15/20 jaar moet vervangen.  En op oudere leeftijd  gaat revalideren vaan niet meer
Vandaar  dat ze het het liefst maximaal  1 keer doen en dus zo laat mogelijk. 

Goedemorgen.  Hier weer een matig nachtje.  Het begint collega's  op te vallen  dat ik er zo vermoeid uit zie.  
Ik begin er inmiddels  behoorlijk  moedeloos van te worden. Heb inmiddels  zó veel geprobeerd  al.

Vanavond  nog een avonddienst  en dan een paar dagen vrij. Heerlijk. Hopelijk  trek ik dan weer wat bij. In het weekend  vieren we dochters verjaardag  en ga ik nog naar een vriendin  die jarig is. Eigenlijk  weer wat teveel, maar waarschijnlijk  gaat man mee  dus dan hoef ik zelf niet te rijden richting  Zuid-Holland.

Lientje ik vraag me steeds meer af waarom jij je niet ziekmeld op werk. Je bent duidelijk oververmoeid en stevent zo af op een burn-out als je er al niet in zit. Straks ga je nog fouten maken op je werk, dat moet je niet hebben. En vergeet niet dat je privé ook behoorlijk wat voor je kiezen hebt gehad he

Wat ontzettend vervelend dat je niet met de huisarts overweg kan. Dit zijn dingen die je bij uitstek met je huisarts bespreekt. Ik ben het eens met Broodjebrie, dat je moet oppassen voor een burn-out. Misschien je toch een poosje ziekmelden, kom je bij een bedrijfsarts terecht, die zou je misschien ook wel kunnen helpen. En eens flink bijtanken (voordat je eelt op je tandvlees krijgt 😉.

Ik heb op advies van de oogarts een oogmeting laten doen. De sterkte van mijn bril is veranderd. Nieuwe glazen kosten 576 euro per stuk! De huidige glazen heb ik nog maar een jaar. Ik moet daar nog even goed over nadenken. Verder vandaag druk met vrijwilligerswerk. Het sporten schiet er even bij in.

Picunia schreef op 15-03-2023 om 12:19:

Ik heb op advies van de oogarts een oogmeting laten doen. De sterkte van mijn bril is veranderd. Nieuwe glazen kosten 576 euro per stuk! De huidige glazen heb ik nog maar een jaar. Ik moet daar nog even goed over nadenken. Verder vandaag druk met vrijwilligerswerk. Het sporten schiet er even bij in.

Jemig, wat onwijs veel geld Picunia! Maar toch goed overwegen, is het verschil  erg groot ten opzichte  van vorig jaar?  Je ogen moet je noet mee spotten, kan ook voor lichamelijke  klachten zorgen.

Mijn zicht is bij mij het enige dat ik echt serieus  neem aan mijn lichaam,  maar dat komt ook omdat ik aan een oog nagenoeg blind ben. Die andere moet mijn verdere leven mee blijven gaan liefst.

Huisarts kom ik dus niet meer. Tenzij ik ooit een keer echt dood en doodziek ben, maar voor  klachten als  moe, pijn of duizeligheid  ga ik niet meer. Dat is zware verspilling van tijd en geld. Voor beide, ik word toch weggestuurd met kijk het nog maar even aan. Las trouwens  laatst reacties  op Facebook  dat er veel mensen zijn die dat te horen krijgen in reacties  op een artikel over het tekort aan huisartsen.  Aankijken en neem maar een paracetamol.  Het wil er bij mijn huisarts niet in dat ik het al langdurig  aangekeken  heb en dozen paracetamol  geslikt eer ik daar aanklop.

lientje,  ik ben het ook eens met Brie en Picunia. Je ziekmelden betekent dat je goed voor jezelf zorgt.

Picunia , wow, dat is veel geld zeg. Ik zou ze toch nemen als je ze nodig hebt.

ik ben moe, moe, moe en ik ruik de hele dag rook.
Dat schijnt een bijwerking van corona te zijn....Ik hoop dat het snel over is, want het is heel vies.

Ziekmelden is voor mij hetzelfde  verhaal. Voor een beetje moe of een beetje ziekjes ga ik niet de ziektewet in. Het moet echt erg zijn.  Komende 6 dagen heb ik vrij, dan blijf ik maar wat langer in bed liggen. Misschidn helpt het. Het probleem  bij mij is dst ik veel wakker word in de nacht. Daardoor ben ik niet  goed uitgerust dan. Ik ben er nog steeds niet achter waardoor  ik zo vaak wakker word helaas.  En eenmaal  wakker sta ik gelijk " aan " , het duurt een tijd eer ik weer verder slaap.
Dat is eigenlijk  het enige probleem.  Verder gast het best aardig.

lientje69 schreef op 15-03-2023 om 12:46:

Ziekmelden is voor mij hetzelfde verhaal. Voor een beetje moe of een beetje ziekjes ga ik niet de ziektewet in. Het moet echt erg zijn. Komende 6 dagen heb ik vrij, dan blijf ik maar wat langer in bed liggen. Misschidn helpt het. Het probleem bij mij is dst ik veel wakker word in de nacht. Daardoor ben ik niet goed uitgerust dan. Ik ben er nog steeds niet achter waardoor ik zo vaak wakker word helaas. En eenmaal wakker sta ik gelijk " aan " , het duurt een tijd eer ik weer verder slaap.
Dat is eigenlijk het enige probleem. Verder gast het best aardig.

Je slaapt al weken slecht! Dit gaat je echt opbreken op den duur. Je moet het zelf weten maar als jij niet goed voor jezelf zorgt kun je ook niet voor een ander zorgen. Jij zet anderen op de eerste plek en daarna jezelf. Wat ik ook snap want dat deed ik zelf ook, met een burn-out tot gevolg.

Lieve Lientje denk aan jezelf en meld je ziek, echt Ik ga er over ophouden maar ik hoop dat je hier iets mee gaat doen.

Moyrrie schreef op 15-03-2023 om 12:45:

ik ben moe, moe, moe en ik ruik de hele dag rook.
Dat schijnt een bijwerking van corona te zijn....Ik hoop dat het snel over is, want het is heel vies.

Aparte bijwerking had ik nog niet eerder gehoord.

Ik vermoed  echter dat mijn vermoeidheid  ook nog de naweeën  van Corona kunnen zijn. Maar zeker weet ik dat niet. Het is inmiddels  al ruim 6 weken geleden, zou nu dan toch beter moeten gaan lijkt me.

Je bent lief dat je zo bezorgd ben Broodjebrie. Maar ik ga ( nog niet in elk geval) de ziektewet in. Ik heb vanaf morgen 6 dagen vrij, in april sta ik relatief weinig ingeroosterd dus hopelijk  trekt het slapen vanzelf bij dan. 
Wat ik overigens  wél  ga doen, is even stoppen met op mijn vrije dagen de wekker  zetten. En kijken op welke tijd ik dan wakker word.
Vanmorgen  was dat half 9 ( na wél flink wat wakker geweest te zijn vannacht)
Meestal zet ik mijn wekker op 8 uur, omdat ik lang slapen  zonde van mijn dag vind. Misschien  moet ik dat eens gaan proberen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.