Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


SuzyQFive

SuzyQFive

04-03-2023 om 09:08 Topicstarter

lientje69 schreef op 02-03-2023 om 20:10:

Ik heb vanmiddag gezwommen. Merk nu al vooruitgang qua conditie maak ik mezelf wijs.
Verder heb ik lekker zitten lezen en makkelijk avondeten geregeld.
Had een zware avonddienst gister en een matige nacht erachteraan dus heb het mezelf vandaag niet te moeilijk gemaakt.

Heb ik met zwemmen ook hoor, dat gaat best snel. Alleen is het vooral de kunst niet teveel te willen. Uithoudingsvermogen wordt een stuk beter ervan. 
Het bad bij de fysio is wel kleiner (dacht 15m). Zit er wel over te denken om nu een abonnement te nemen. Dan kan ik namelijk ook ‘s ochtends voor mijn werk aan zwemmen. En in de zomer lekker naar het buitenbad. Overigens kan ik daar nu een heel bad onder water zwemmen zo ver kon ik nooit onder water.


Bedacht me van de week dat ik een jaar geleden nog geen drie minuten op de crosstrainer/fiets kon en dan was ik echt helemaal dood. Nu lukt me dat een stuk langer. 

SuzyQFive

SuzyQFive

04-03-2023 om 09:10 Topicstarter

HAHA!wait..what schreef op 03-03-2023 om 19:51:

Met mij gaat het ook niet lekker. Ik ben zo moe de hele tijd.. Elke avond val ik al rond 21.00 in slaap op de bank :/
En op de dagen dat ik werk voel ik me daarna helemaal een zombie de rest van de dag 😅 Ik hoop/denk dat het een kwestie van wennen is dat ik weer werk na zo lang thuis te hebben gezeten.. Qua pijn gaat het wel oké gelukkig

Nu een druk weekend, morgen een feestje! Zie daar qua energie best wel tegenop.. Zegt man ook net nog; als je zo moe bent als je zegt dat je bent, waarom ga je dan naar dat feestje?
Ik heb gezegd dat ik ook het huishouden en alle dingen blijf doen, en dat de leuke dingen toch ook net zo goed belangrijk zijn?!

Nou idd… Ik heb me er maar bij neergelegd dat als andere mensen niet in jouw situatie zitten ze moeilijk kunnen begrijpen hoe het is 🤷🏼‍♀️. 

SuzyQFive

SuzyQFive

04-03-2023 om 09:19 Topicstarter

Ik heb echt zo’n rotnacht gehad. Heel veel pijn, om de haverklap wakker, elk half uur ongeveer. Duidelijk een uitwerking van teveel gedaan hebben. Jullie herkennen het vast wel 😅. 
Gisteren zou ik alleen maar sporten bij de fysio. Toen kwam er aankoop via MP bij. Dus ik helemaal daarheen gereden (30km auto) Bleek het product niet te zijn wat ze gezegd hadden (veel ouder). En die persoon bleef maar praten over zijn huis dus kwam ik te laat bij de fysio, was niet erg gelukkig want het is toch een sportuur. Moest ik alleen het laatste kwartier zelf even doen. Vervolgens door om een fietsendrager voor de auto op te halen. Toen bleek ik nergens de stekkeraansluiting te kunnen vinden dus meteen maar doorgereden naar de dealer. Bleek die heel mooi omhoog te draaien te zijn achter de bumper. Meteen maar afspraak APK gemaakt. Gelukkig maar. En toen moest ik ook nog boodschappen doen, waarbij ik veel meer meenam (want winkel waar ik nooit kom) dan normaal. Dus ook al te zwaar tillen. En winkelen kost mij sowieso een enorme bak energie. 
Vandaag staat er enkel dingen ter ontspanning op het programma… 

Jeetje, Suzy, wat een druk programma! Geen wonder dat je nu gevloerd bent. Hopelijk een rustig weekend. En anders ‘kop der veur’!

Picunia,  wat voor sport doe je?
Suzy, dat klinkt idd alsof  je te veel gedaan hebt. 
Herkenbaar  helaas, hier was het ook zo'n nacht.

Dat boodschappen  doen, pfff. Ik had een korte ochtenddienst  vandaag ,dit uitliep door een familielid  van bewoner die nogal lang aan de telefoon  was en veel vroeg.
Toen was ik om half 12 in de supermarkt,  mega druk. Normaal  ga ik om  8 uur 's morgens.  

Vanavond  help ik dochter met haar verjaardagsfeest voor vrienden,  eten serveren, ze heeft 4 gangen bedacht. Gelukkig  was ik tegelijk met haar in de supermarkt  en kon ik daar door praktisch te kiezen het voor mezelf  wat makkelijker  maken vanavond.

Nu eerst nog maar een tijdje op de bank met een boek, dochter heeft de keuken in beslag qua voorbereiding.  Man de slaapkamer,  want doe was niet lekker en slaapt nu dus. Man kan ook slecht tegen  drukte aan zijn hoofd, ik vind het wel gezellig  die rondscharrelende jeugd. Al zal mijn keuken vermoedelijk  wel een slagveld zijn straks.

Och Lientje, is dit allemaal niet teveel voor je? Ik begreep dat je ook nog veel moet werken dit weekend. Laat dochter in elk geval haar eigen rommel opruimen!

Picunia schreef op 04-03-2023 om 16:41:

Och Lientje, is dit allemaal niet teveel voor je? Ik begreep dat je ook nog veel moet werken dit weekend. Laat dochter in elk geval haar eigen rommel opruimen!

Het slagveld valt mee gelukkig   Meeste hebben ze opgeruimd. En veel werken valt mee hoor. Vanmorgen  heb ik van 7-11 gewerkt  en morgen moet ik van 7-15.30. Maar hoef morgen ook niet te koken, want we gaan uit  eten voor dochters verjaardag .Het straks serveren valt mee. Borden opmaken met carpaccio  ( rucola, saus , kaas, pijnboompitten)  Kippensoep warmen en serveren. Kippenvleugeltjes  opwarmen en zoete aardappel friet bakken en bami warmen en opscheppen. En als toetje kwarktaart. Daarna ff de zooi afwassen ( deel blijft in de kantine in de loods ) en de rest neem ik mee naar huis voor de afwasmachine.  Denk dat ik zo rond 8 uur alweer thuis ben waarschijnlijk,  op die leeftijd  is het geen eten maar vreten

Maandag en dinsdag  ben ik vrij. Woensdag  en  donderdag weer werken en dan weer drie dagen vrij.

Klinkt toch best druk. Maar je weet zelf wel wat je aankan. Heb vooral veel plezier!


lientje,  ik denk dat dochter dit heel goed zelf kan met haar vriendinnen. Wordt ze zelfstandig van. Blijf lekker thuis.

Moyrrie schreef op 04-03-2023 om 17:35:


lientje, ik denk dat dochter dit heel goed zelf kan met haar vriendinnen. Wordt ze zelfstandig van. Blijf lekker thuis.

Het is omdat het haar 21 dinerparty is Moyrrie   Zodat ze tijdens  het eten  samen  met vrienden kan genieten.  Normaal  doe ik dit niet  hoor, het is eenmalig . Echt voor  haar verjaardag. 

En ja uiteraard  kan ze het best zelf
Maar dan is ze vooral aan het lopen op haar feestje. Dat is bij deze gelegenheid  niet leuk.

Lekker druk geweest dus Suzy. Dan snap ik wel dat je veel pijn hebt nu.

Veel plezier en succes met het etentje Lientje.

Ik ben vandaag fysiek niet zo druk geweest maar ik moest wel het e.e.a. doen. Vanmiddag toch een tijdje geslapen en dat was wel fijn. Nu zit ik te kijken naar plekken voor een weekendje weg. Het gaat er eindelijk van komen! Mijn belangrijkste eis is dat ik een waterval wil zien

Lukt perfect hier hoor Alcedo.
Alleen de taart zo nog. En daarna een klein beetje afwas want ik wil mijn deel van het servies graag mee naar huis.
Had gezegd 8 uur thuis maar dat ga ik niet redden vrees ik
Kwart voor 9 dan
Kan ik nog een uurtje bankhangen  voor ik mijn bed in ga
Misschien  zet ik mijn wekker nog wel ietsje later.  Alhoewel me dat meestal  niet echt voegt.

Dat wordt dan buitenland  Alcedo .
Ik vind zelf Oostenrijk  erg mooi.

SuzyQFive

SuzyQFive

04-03-2023 om 22:43 Topicstarter

Alcedo schreef op 04-03-2023 om 19:12:

Lekker druk geweest dus Suzy. Dan snap ik wel dat je veel pijn hebt nu.

Veel plezier en succes met het etentje Lientje.

Ik ben vandaag fysiek niet zo druk geweest maar ik moest wel het e.e.a. doen. Vanmiddag toch een tijdje geslapen en dat was wel fijn. Nu zit ik te kijken naar plekken voor een weekendje weg. Het gaat er eindelijk van komen! Mijn belangrijkste eis is dat ik een waterval wil zien

Dan toch maar IJsland? 🙃

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.