Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Ik heb vanmiddag  gezwommen.  Merk nu al vooruitgang  qua conditie  maak ik mezelf wijs.  
Verder heb ik lekker zitten lezen en makkelijk  avondeten  geregeld.
Had een zware avonddienst  gister en een matige nacht erachteraan dus heb het mezelf  vandaag  niet te moeilijk gemaakt.

Goedemorgen.  Ik heb mijn mantelzorg taak bij mijn moeder  er weer op zitten. Nu eerst eten, dan maar in huis wat schoonmaak en opruimwerk. En nog een rondje wandelen.  Helaas  is  de zon weer verdwenen  , erg jammer.  Het was best lekker vanmorgen. 
Zo eerst de belastingdienst  maar eens spekken, die had nog wat te goed.  Dus ook nog even achter de computer.  

Ik heb weer weinig puf vandaag.  Toch mezelf  maar wat motiveren, morgen  en overmorgen  moet ik weer werken dus het moet vandaag  wel gebeuren eigenlijk . Hoe is het met jullie  vandaag?

Hier  nu best veel pijn. In het rechterdeel van mijn lichaam, en weinig reactie  op de pijnstillers. Daar baal ik nogal van . Zeker gezien  ik geen heel rustig  weekend voor de boeg heb.
Maar op tijd mijn bed in vanavond.

Sterkte dan Lientje. Hopelijk kun je daarna toch wat rust pakken. Je lijf heeft het nodig blijkbaar.

Ik heb een drukke week achter de rug en morgen en zondag moet ik ook nog het e.e.a. doen. Dus ik zeg net tegen man dat hij echt geen dingen meer aan mij moet vragen. Zegt hij dat ik die verantwoordelijkheid niet bij hem neer moet leggen maar gewoon zelf nee moet zeggen.
Als ik dat zo makkelijk kon, had ik geen probleem nu
Ik ben er best pissig om.

Sterkte Lientje en Alcedo. Hier gaat het ook niet best. Wat zou het toch heerlijk zijn om je energiek en gezond te voelen.

Alcedo schreef op 03-03-2023 om 19:35:

Ik heb een drukke week achter de rug en morgen en zondag moet ik ook nog het e.e.a. doen. Dus ik zeg net tegen man dat hij echt geen dingen meer aan mij moet vragen. Zegt hij dat ik die verantwoordelijkheid niet bij hem neer moet leggen maar gewoon zelf nee moet zeggen.
Als ik dat zo makkelijk kon, had ik geen probleem nu
Ik ben er best pissig om.

Nou zeg, wat een rare opmerking. Het is toch goed dat je dat aanvoelt en aangeeft bij hem..? Nu hij dat weet dan kan hij daar gewoon rekening mee houden vind ik! 

Met mij gaat het ook niet lekker. Ik ben zo moe de hele tijd.. Elke avond val ik al rond 21.00 in slaap op de bank :/ 
En op de dagen dat ik werk voel ik me daarna helemaal een zombie de rest van de dag 😅 Ik hoop/denk dat het een kwestie van wennen is dat ik weer werk na zo lang thuis te hebben gezeten.. Qua pijn gaat het wel oké gelukkig

Nu een druk weekend, morgen een feestje! Zie daar qua energie best wel tegenop.. Zegt man ook net nog; als je zo moe bent als je zegt dat je bent, waarom ga je dan naar dat feestje?
Ik heb gezegd dat ik ook het huishouden en alle dingen blijf doen, en dat de leuke dingen toch ook net zo goed belangrijk zijn?! 

Alcedo schreef op 03-03-2023 om 19:35:

Ik heb een drukke week achter de rug en morgen en zondag moet ik ook nog het e.e.a. doen. Dus ik zeg net tegen man dat hij echt geen dingen meer aan mij moet vragen. Zegt hij dat ik die verantwoordelijkheid niet bij hem neer moet leggen maar gewoon zelf nee moet zeggen.
Als ik dat zo makkelijk kon, had ik geen probleem nu
Ik ben er best pissig om.

Pff, dat is ook weer makkelijk gezegd dan zeg. Kan hij dit niet gewoon , in elk geval  voor dit weekend,  van je aannemen  en daarom denken? Zou mij ook pissig  maken inderdaad. 

Sterkte voor iedereen, we zijn allemaal  aan het voorjaar  toe  denk. Ik ben  zo te zien niet de enige waar het even minder gaat helaas .

Haha, idd ontspannen  is ook belangrijk.  Daar kan je soms  ook weer energie  juist van krijgen. 

HAHA!wait..what schreef op 03-03-2023 om 19:51:

Met mij gaat het ook niet lekker. Ik ben zo moe de hele tijd.. Elke avond val ik al rond 21.00 in slaap op de bank :/
En op de dagen dat ik werk voel ik me daarna helemaal een zombie de rest van de dag 😅 Ik hoop/denk dat het een kwestie van wennen is dat ik weer werk na zo lang thuis te hebben gezeten.. Qua pijn gaat het wel oké gelukkig

Nu een druk weekend, morgen een feestje! Zie daar qua energie best wel tegenop.. Zegt man ook net nog; als je zo moe bent als je zegt dat je bent, waarom ga je dan naar dat feestje?
Ik heb gezegd dat ik ook het huishouden en alle dingen blijf doen, en dat de leuke dingen toch ook net zo goed belangrijk zijn?!

Kun je het huishouden niet (deels) uitbesteden zodat je wat energie kunt sparen? Ik snap wel dat je juist graag naar een feestje wil. Leuke dingen zijn eigenlijk belangrijker toch?

MrsMary schreef op 03-03-2023 om 19:41:

Sterkte Lientje en Alcedo. Hier gaat het ook niet best. Wat zou het toch heerlijk zijn om je energiek en gezond te voelen.

lientje69 schreef op 03-03-2023 om 20:03:

[..]

Pff, dat is ook weer makkelijk gezegd dan zeg. Kan hij dit niet gewoon , in elk geval voor dit weekend, van je aannemen en daarom denken? Zou mij ook pissig maken inderdaad.

Ligt het dus niet aan mij.


Iets om te bespreken bij de relatietherapeut in elk geval.

Alcedo, ik vind het juist heel goed van je dat je aan je man laat weten dat hij even niets van je moet verwachten. En zijn reactie bijzonder bot. Het zal je moeite gekost hebben om dit te zeggen en dat zou hij kunnen weten. Dan is dit geen aardige reactie. Dit weekend dan maar veel ‘nee’ zeggen!

MrsMary, Lientje en HAHA, wat vervelend dat jullie het zo zwaar hebben. Het voorjaar mag wel komen (helaas gaan we, geloof ik, een paar winterse dagen tegemoet. Ik ben er wel klaar mee).
Ik heb ongelofelijke spierpijn van het sporten. Maar verder gaat het wel redelijk met mij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.