Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


HarleyQuin schreef op 23-02-2023 om 12:55:

[..]

De volgende keer zal ik er een foto van maken en hier plaatsen

Waarschijnlijk  heeft je vinger er dan niet goed ingezeten Harley, want bij 41 ben je echt dood hoor. Sorry. Kan het niet mooier maken. Ik werk in de zorg. Dochter op longziekten als verpleegkundige  in het ziekenhuis.  Wij weten beide dat dit niet mogelijk  is. Dus of je meter is niet goed, of er is iets misgegaan met meten. Maar een saturatie  van 41 kan je echt niet meer navertellen.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

23-02-2023 om 13:12

Hij kan best 41% hebben aangegeven,  maar dat komt omdat die meters bij een lage saturatie of bv koude vingers niet meer betrouwbaar zijn. Aldus de POH tegen mijn man. 

Mug schreef op 23-02-2023 om 12:42:

Ik heb sinds kort astma en ben bang voor dat soort aanvallen. Lijkt me doodeng

Dat is het ook zeker. Benauwd  hebben is vreselijk 

Dat bagataliseer ik zeker niet

Ik geloof  oprecht dat Harley zich mega beroerd heeft gevoeld. Twijfel ik niet aan. Maar een saturatie  van 41 kan gewoon niet. Dan leef je nl niet meer.

Harley, maak je de meter ook regelmatig  schoon met alcohol? Want anders kan hij ook foutieve meldingen geven.

HarleyQuin schreef op 23-02-2023 om 11:54:

[..]

Even de laatste zin lezen. Toen ik op forum schreef had ik tussen de 95 en 89%. Dus adem genoeg, en was jij er bij op dat moment?

Ik schreef dat je met een saturatie van 41 het niet NA kunt vertellen. Oftewel, je had dan nu niet meer op het forum gezeten.


Het is niet erg he, om toe te geven dat je een meetfoutje gemaakt hebt. Dat kan iedereen overkomen.

Mug schreef op 23-02-2023 om 13:12:

Hij kan best 41% hebben aangegeven, maar dat komt omdat die meters bij een lage saturatie of bv koude vingers niet meer betrouwbaar zijn. Aldus de POH tegen mijn man.

Mijn ervaring  in de zorg is dat hij bij koude vingers het sowieso  niet doet Ben gisteren zo nog een kwartier bezig geweest bij een bewoner met koude vingers om überhaupt  een meting te krijgen. Hij kan iets lager uitvallen maar in principe  zijn ze ( de betere merken dan zoals Medisana) wel betrouwbaar. Ik heb ook ooit  een goedkoop merk ook gehad , maar dat werkte idd niet heel erg goed. Maar 41 heb ik echt nog nooit gezien. Dochter wel op haar werk. Maar die mw was binnen  2 minuten  overleden daarna, je organen vallen dan nl accuut uit.

Ik heb vandaag een slechte dag qua lijf.
Dat snertweer erbij doet ook geen goed.
Natuurlijk ook nog twee afspraken vandaag.
Ik doe gewoon net of de zon schijnt enz enz

De zon begint hier nu erdoor te komen Layka!
Ik gedij ook slecht op de regen. 
Ik zou vanmorgen  nar mijn moeder( mantelzorg  op vrijdag) en had me verslapen. Gisteren weer last van duizelingen gehad op mijn werk en ik ben er nu wel van overtuigd dat het zoals de neuroloog opperde tegen dochter, dat het oververmoeidheid  is en dat mijn beschadigde hersendelen het dan even niet bol kunnen werken. 

Vandaag dus even de balans weer opzoeken,  wil nog een rondje lopen ( dat zou dan nu moeten, want nu is het droog, maar wil eerst even wat eten)
Bedden zijn afgehaald  en de was draait. Nu dan toch eerst maar even eten en zitten, want mijn hoofd voelt niet prettig. 

Ik heb ook al zo’n slechte dag vandaag. Hoofdpijn, duizelig, misselijk. Het gaat de hele week al niet goed eigenlijk.
Was is klaar maar ik ben te slap om hem uit de machine te halen.
Hier is het eindeloos grijs en het motregent.

Klinkt niet fijn MrsMary.  Haalt  je man je was er straks voor je uit?

Mijn beddengoed  ligt weer dchoon op het bed. Ik heb gewandeld, maar vond het best koud en guur. Gelukkig  was het wel even droog., nu regent het weer helaas.  Verder doe ik af en toe een klein klusje en hang ik op de bank.  We eten makkelijk,  heb de frituurpan net aangezet

Nee Lientje, dat heb ik zelf gedaan. Mand meegesleept naar bed en liggend alles gevouwen. Morgen bed doen en dan kan ik weer even vooruit.

TanSwallow86

TanSwallow86

24-02-2023 om 18:40

ik neem even een forum pauze. Gaat niet goed hier. Zoals gewoonlijk.
Heb even tijd voor mijzelf nodig. Weet ook niet of ik nog terug kom hier. En mocht ik toch blijven dan post ik alleen nog in mijn topic over mijn overleden moeder 

Sterkte Harley! 

Sterkte Harley

MrsMary schreef op 24-02-2023 om 18:27:

Nee Lientje, dat heb ik zelf gedaan. Mand meegesleept naar bed en liggend alles gevouwen. Morgen bed doen en dan kan ik weer even vooruit.

Lijkt me lastig  zo de was te vouwen MrsMary. Hopelijk gaat het morgen iets beter.  

Ik zit lekker te lezen in een boek. Kan ik echt van ontspannen.  Vanavond  op tijd mijn bed in en hopelijk voel ik me morgen dan weer redelijk. 

sterkte Harley.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.