Financiën en recht
Auwereel
01-07-2024 om 19:29
Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?
Vandaag bij het boodschappen doen, werd ik blij van de aanbiedingen bij de ingang van de Jumbo. In een koelschap lag lekker fruit, met op het koelschap met grote letters "Kies & Mix" en daarboven "Nu, 3 voor 5 euro", dus 3 dozen fruit geselecteerd. Maar, bij de kassa, geen korting. Scheelt een euro of 2. Dus, bij de klantenservice gevraagd. Nee, dat gold niet, er stond op de verpakking geen Kies&Mix, dus dan geldt het niet. Kies&Mix geldt niet voor alle producten in dat koelschap, dat gold maar voor de helft van dat koelschap. Maar op het hele koelschap stond vrolijk Kies&Mix en de aanbiedingen liggen daar altijd op die plek. Ik voelde me ernstig bij de neus genomen.
Ik wil nu een klacht indienen, maar als ik naar de Jumbo website ga, kan ik geen contactformulier invullen met een emailadres die ik voor zulk soort zaken reserveer, nee, je moet contact opnemen met social media of Whatsapp. Dat bevalt me helemaal niet, mijn telefoonnummer delen met de Jumbo, en op de social media waar Jumbo actief is, zit ik niet.
Daar gaat mijn klacht dus. Maar, ik ben benieuwd, delen jullie wel je info via social media of WhatsApp? Of maken jullie bij een bedrijf een account aan voor zulk soort zaken?
Peiling
Ik klaag via
Meesje
03-07-2024 om 17:21
Bakblik schreef op 03-07-2024 om 17:16:
[..]
Dit ja. Hoe zorg ik dat de klant meer koopt dan hij van plan was is zo ongeveer het verdienmodel van de grootgrutters. En van de peoducenten ook trouwens. Een grote zak friet is goedkoper per kilo dan een kleine.
Maar dat is toch logisch? Het is een commercieel bedrijf dat zo veel mogelijk geld wil verdienen. Het zijn geen hulpverleners die ons van voeding willen voorzien voor een voordelig prijsje. Ze willen geld verdienen. Maar dat is geen schande of misleiding, dat is gewoon commercie.
Bakblik
03-07-2024 om 17:34
https://www.degroenemeisjes.nl/review-de-supermarktleugen/
Hier een blog dat de inhoud van het boek dat getoond werd uitlegt.
Van de vele dingen die in de supermarkt staan en die worden aangeprezen worden we echt niet gezonder. Veel troep hebben we niet eens nodig maar de voedingsindustrie/supermarkten willen ons laten geloven van wel
Poezie
03-07-2024 om 17:35
ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 17:05:
[..]
Is dit boek gratis? Zo nee, wat kost het?
Bakblik
03-07-2024 om 17:40
Poezie schreef op 03-07-2024 om 17:35:
[..]
Is dit boek gratis? Zo nee, wat kost het?
Misschien heeft de bieb het.
Heel interessant, al ouder leesvoer. De link van de groene meisjes die ik plaatste geeft een goede uitgebreide samenvatting.
Poezie
03-07-2024 om 17:41
Bakblik schreef op 03-07-2024 om 17:40:
[..]
Misschien heeft de bieb het.
Heel interessant, al ouder leesvoer. De link van de groene meisjes die ik plaatste geeft een goede uitgebreide samenvatting.
O, het is niet gratis. Ook een verdienmodel dus. Ook zo'n schrijver wil geld verdienen hoor.
felija
03-07-2024 om 17:49
Bakblik schreef op 03-07-2024 om 17:34:
https://www.degroenemeisjes.nl/review-de-supermarktleugen/
Hier een blog dat de inhoud van het boek dat getoond werd uitlegt.
Van de vele dingen die in de supermarkt staan en die worden aangeprezen worden we echt niet gezonder. Veel troep hebben we niet eens nodig maar de voedingsindustrie/supermarkten willen ons laten geloven van wel
Dan trek je de discussie breder: in hoeverre laten we ons verleiden tot aankopen die niet bevorderlijk zijn voor onze gezondheid. Dan rijst de vraag: in hoeverre is een commercieel bedrijf (in dit geval de supermarkt) daar verantwoordelijk voor?
Bakblik
03-07-2024 om 17:55
felija schreef op 03-07-2024 om 17:49:
[..]
Dan trek je de discussie breder: in hoeverre laten we ons verleiden tot aankopen die niet bevorderlijk zijn voor onze gezondheid. Dan rijst de vraag: in hoeverre is een commercieel bedrijf (in dit geval de supermarkt) daar verantwoordelijk voor?
Met de komende obesitas pandemie https://www.raadrvs.nl/actueel/weblog/weblog/2021/obesitas-een-pandemie-in-slow-motion zou er wel van bedrijven verwacht mogen worden dat ze inzetten op gezondere klanten/medewerkers.
Om je voortbestaan als supermarkt te waarborgen is het voortbestaan van de klanten toch wel belangrijk.
felija
03-07-2024 om 18:02
Bakblik schreef op 03-07-2024 om 17:55:
[..]
Met de komende obesitas pandemie https://www.raadrvs.nl/actueel/weblog/weblog/2021/obesitas-een-pandemie-in-slow-motion zou er wel van bedrijven verwacht mogen worden dat ze inzetten op gezondere klanten/medewerkers.
Om je voortbestaan als supermarkt te waarborgen is het voortbestaan van de klanten toch wel belangrijk.
Toch heb ik het idee dat dat wel gebeurt, misschien niet op de goede manier, hoor, en te weinig, maar ik zie bij één supermarktketen bijvoorbeeld wel veel vaker vegetarische en/of biologische aanbiedingen voorbij komen en verspakketten die vaak in de aanbieding zijn. Maar ik weet niet of dat de doelgroep voldoende aanspreekt en op andere gedachtes brengt.
Maar dat niet neemt niet weg dat de supermarkt ook ramvol staat met allerhande zoetigheden en andere ongezonde meuk....
PinkFlower
03-07-2024 om 18:12
Poezie schreef op 03-07-2024 om 17:08:
[..]
Ja hèhè, het is een commercieel bedrijf. Geen filantropische instelling.
Idd. Net als in zoveel winkels met aanbiedingen. De AH en de Jumbo zijn er niet voor dat we geen honger zullen lijden. Als jij geen geld meer hebt zeggen ze niet: het is onze taak en ons doel u van eten te voorzien, hier een gratis brood.
Ze zijn commercieel en willen zoveel mogelijk geld verdienen. Dat doen ze met aanbiedingen die je eigenlijk meer laten kopen dat je van plan was, 3 voor €5 bv dan kopen mensen vaak 3 dingen ipv 1 ding. Ik net zo. Maar het is wel aan jezelf om op de voorwaarden te letten. Dus ook om je bril niet te vergeten. En anders vraag iemand als je iets niet kan lezen.
Poezie
03-07-2024 om 18:28
felija schreef op 03-07-2024 om 18:02:
[..]
Toch heb ik het idee dat dat wel gebeurt, misschien niet op de goede manier, hoor, en te weinig, maar ik zie bij één supermarktketen bijvoorbeeld wel veel vaker vegetarische en/of biologische aanbiedingen voorbij komen en verspakketten die vaak in de aanbieding zijn. Maar ik weet niet of dat de doelgroep voldoende aanspreekt en op andere gedachtes brengt.
Maar dat niet neemt niet weg dat de supermarkt ook ramvol staat met allerhande zoetigheden en andere ongezonde meuk....
Is die supermarktketen niet toevallig jumbo?
FancyDuck29
03-07-2024 om 19:55
Auwereel schreef op 03-07-2024 om 16:45:
Maar in deze maatschappij moet je dus duidelijk niet goed van vertrouwen zijn en is het kennelijk diep treurig als je een winkel betrouwbaarder of toegankelijker wil maken... Triest...
Was dat de intentie van je klacht? De jumbo keten betrouwbaarder en toegankelijker maken?
Moxxie
03-07-2024 om 20:37
Kom op zeg, het wordt nu wel een beetje flauw hoe Auwereel onder vuur komt te liggen. Ja, je moet inderdaad zelf goed opletten maar ze heeft best een punt.
Ik raak zelf ook weleens een beetje geïrriteerd als ik bedenk dat sommige dingen voor ouderen gewoon lastiger worden of snel vergeten. Die bonuskaart bijvoorbeeld, het stoort me dat ouderen aanbiedingen mislopen omdat ze dat kreng vergeten te scannen.
FancyDuck29
03-07-2024 om 20:51
@Moxxie: maar dat geldt toch voor iedereen? Hoe vaak ik mijn bonus kaart wel niet vergeet en dan sta te balen bij de zelfscan omdat er geen mdw in de buurt is..
het topic begon met ordinair klagen en buigt nu om naar the good Samaritan uithangen omdat er tegengeluid kwam.
Moxxie
03-07-2024 om 21:08
Lieveheersbeest schreef op 03-07-2024 om 20:51:
@Moxxie: maar dat geldt toch voor iedereen? Hoe vaak ik mijn bonus kaart wel niet vergeet en dan sta te balen bij de zelfscan omdat er geen mdw in de buurt is..
het topic begon met ordinair klagen en buigt nu om naar the good Samaritan uithangen omdat er tegengeluid kwam.
Ja, dat geldt zeker voor iedereen. Maar van een dertiger die bij zijn volle verstand is vind ik dat die op moet letten en voor een beverige 85-jarige, die het vast veel vaker vergeet, vind ik het sneu.
Dat maakt niet gelijk een barmhartige Samaritaan van iemand hoor, ik denk dat heel veel mensen dat herkennen.
FancyDuck29
03-07-2024 om 21:15
tuurlijk. En hetzelfde geldt voor de beverige dertiger dan, toch? Gelukkig kan iedereen bij AH een nieuwe pas vragen.
Ik vind het wel interessant dat het dan hier gaat over AH (bonuskaart) en jumbo (“misleidende acties”) in dit daglicht. Bij Lidl kan je alleen extra korting krijgen als je de app gebruikt. Moeten we daar dan niet veel heviger over klagen als het gaat om toegankelijkheid?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.