Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Peiling

Ik klaag via
49 stemmen
69%
12%
12%
6%

Poezie schreef op 03-07-2024 om 14:15:

[..]

Jij was erbij dus jij zag de verschillen toch? En als jij er niet uitkomt vraag je het aan een medewerker.

Wat wil je nu? Het lijkt bijna of je onduidelijkheid en daardoor (in mijn ogen) misleiding heel normaal vindt. Ik was er nu toevallig bij ja. De betreffende persoon gaat ook alleen en is niet de enige slech(er) ziende die boodschappen doet. 

Marin125 schreef op 03-07-2024 om 14:22:

[..]

Wat wil je nu? Het lijkt bijna of je onduidelijkheid en daardoor (in mijn ogen) misleiding heel normaal vindt. Ik was er nu toevallig bij ja. De betreffende persoon gaat ook alleen en is niet de enige slech(er) ziende die boodschappen doet.

Die persoon ziet toch sowieso de verschillen tussen de merken en prijzen niet? Dan moet je bij jumbo aanvragen dat ze in het vervolg die informatie in braille erbij zetten. Dat lijkt me een stuk zinvoller. 

Auwereel

Auwereel

03-07-2024 om 16:45 Topicstarter

Er zijn niet alleen blinde mensen, er zijn ook mensen die slechter zien en mensen die hun leesbril vergeten zijn. En er zijn mensen die ervanuit gaan dat als je zegt "deze bak zit vol met aanbiedingen" dat een bak vol met aanbiedingen zit. Maar in deze maatschappij moet je dus duidelijk niet goed van vertrouwen zijn en is het kennelijk diep treurig als je een winkel betrouwbaarder of toegankelijker wil maken... Triest...

Auwereel schreef op 03-07-2024 om 16:45:

Er zijn niet alleen blinde mensen, er zijn ook mensen die slechter zien en mensen die hun leesbril vergeten zijn. En er zijn mensen die ervanuit gaan dat als je zegt "deze bak zit vol met aanbiedingen" dat een bak vol met aanbiedingen zit. Maar in deze maatschappij moet je dus duidelijk niet goed van vertrouwen zijn en is het kennelijk diep treurig als je een winkel betrouwbaarder of toegankelijker wil maken... Triest...

Dan vraag je het toch aan andere klanten als je de medewerkers niet vertrouwd?! Tjonge, hoe moeilijk kan het zijn!

Auwereel schreef op 03-07-2024 om 16:45:

Er zijn niet alleen blinde mensen, er zijn ook mensen die slechter zien en mensen die hun leesbril vergeten zijn. En er zijn mensen die ervanuit gaan dat als je zegt "deze bak zit vol met aanbiedingen" dat een bak vol met aanbiedingen zit. Maar in deze maatschappij moet je dus duidelijk niet goed van vertrouwen zijn en is het kennelijk diep treurig als je een winkel betrouwbaarder of toegankelijker wil maken... Triest...

Ik vind het juist achterdochtig en wantrouwend om te denken dat supermarkten dat met opzet doen om er een slaatje uit te slaan, door er zo meer op te kunnen verdienen. Die manier van denken snap ik niet, het zijn tieners die vakken vullen en met hun hoofd wellicht elders zijn in plaats van bij hun bijbaantje en tja dan staat er misschien wel eens wat verkeerd. Je hebt gewoon een eigen verantwoordelijkheid als klant zijnde: goed opletten en bij twijfel even een medewerker aanschieten. 

Ik vind juist dat supermarkten er alles aan doen om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken, in hun eigen belang, want veel mensen zijn tegenwoordig zo kritisch dat er bij het minste of geringste al steen en been geklaagd wordt of nog erger....

Zodanig dat de medewerker uit veiligheidsoverwegingen maar geen naambordje meer dragen, bizar dat dat nodig is. 

Jammer dat de toon zo verwijtend geworden in dit topic. Auwereel wilde even stoom afblazen. Sommigen herkennen haar ervaring en anderen niet. Dat kan. 

felija schreef op 03-07-2024 om 16:54:

[..]

Ik vind het juist achterdochtig en wantrouwend om te denken dat supermarkten dat met opzet doen om er een slaatje uit te slaan, door er zo meer op te kunnen verdienen. Die manier van denken snap ik niet, het zijn tieners die vakken vullen en met hun hoofd wellicht elders zijn in plaats van bij hun bijbaantje en tja dan staat er misschien wel eens wat verkeerd. Je hebt gewoon een eigen verantwoordelijkheid als klant zijnde: goed opletten en bij twijfel even een medewerker aanschieten.

Ik vind juist dat supermarkten er alles aan doen om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken, in hun eigen belang, want veel mensen zijn tegenwoordig zo kritisch dat er bij het minste of geringste al steen en been geklaagd wordt of nog erger....

Zodanig dat de medewerker uit veiligheidsoverwegingen maar geen naambordje meer dragen, bizar dat dat nodig is.

Het gaat niet over de medewerkers in de winkel, het gaat over het listige beleid van de organisatie om het zo in te richten dat mensen meer kopen dan ze van plan waren. De hele kies&mix is daar een voorbeeld van, anders gaven ze wel korting op elk individueel product. Maar nee, je krijgt pas korting als je meer aanschaft. Daar is écht wel over nagedacht. En de leidende gedachte was heus niet om het de klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken. 

ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 16:59:

[..]

Het gaat niet over de medewerkers in de winkel, het gaat over het listige beleid van de organisatie om het zo in te richten dat mensen meer kopen dan ze van plan waren. De hele kies&mix is daar een voorbeeld van, anders gaven ze wel korting op elk individueel product. Maar nee, je krijgt pas korting als je meer aanschaft. Daar is écht wel over nagedacht. En de leidende gedachte was heus niet om het de klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken.

Voor wat betreft je laatste zin: hoe weet je dat zo zeker? Waarop baseer je die aanname? Je hoeft het niet te kopen, je hebt zelf de keus. 

felija schreef op 03-07-2024 om 17:04:

[..]

Voor wat betreft je laatste zin: hoe weet je dat zo zeker? Waarop baseer je die aanname? Je hoeft het niet te kopen, je hebt zelf de keus.

804x1200.jpg

ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 16:59:

[..]

Het gaat niet over de medewerkers in de winkel, het gaat over het listige beleid van de organisatie om het zo in te richten dat mensen meer kopen dan ze van plan waren. De hele kies&mix is daar een voorbeeld van, anders gaven ze wel korting op elk individueel product. Maar nee, je krijgt pas korting als je meer aanschaft. Daar is écht wel over nagedacht. En de leidende gedachte was heus niet om het de klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken.

Ja hèhè, het is een commercieel bedrijf. Geen filantropische instelling. 

ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 17:05:

[..]

804x1200.jpg

Ze dringen je het niet op, je bepaalt als klant zelf of je van de aanbieding gebruik maakt. Ze staan niet met een pistool naast je.

Poezie schreef op 03-07-2024 om 17:08:

[..]

Ja hèhè, het is een commercieel bedrijf. Geen filantropische instelling.

Precies

Ik herken wel dat soms dingen die wel en dingen die niet in de aanbieding zijn bij elkaar staan. Dat is altijd even opletten, maar MI ook niet meer dan dat. Mss hopen ze inderdaad dat je ook die andere producten koopt omdat ze dan meer winst maken. Dat is dan ook de opzet van winkels; winst maken door verkoop. En reclames helpen daarbij doordat mensen ook vaak andere spullen kopen als ze voor de aanbieding komen. Dus je kiest 3 bakjes fruit uit de kies en mix en dan neem je ook een watermeloen, want daar heb je echt zin in nu je hem er zo naast ziet liggen. De appeltaarten zijn in de aanbieding en de slagroom staat er al mooi naast opdat klanten worden verleid die ook te kopen. Als je om welke reden dan ook niet kunt lezen wat de slagroom kost is dat heel vervelend, maar toch niet de verantwoordelijkheid van de supermarkt. 

ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 16:59:

[..]

Het gaat niet over de medewerkers in de winkel, het gaat over het listige beleid van de organisatie om het zo in te richten dat mensen meer kopen dan ze van plan waren. De hele kies&mix is daar een voorbeeld van, anders gaven ze wel korting op elk individueel product. Maar nee, je krijgt pas korting als je meer aanschaft. Daar is écht wel over nagedacht. En de leidende gedachte was heus niet om het de klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken.

Dit ja. Hoe zorg ik dat de klant meer koopt dan hij van plan was is zo ongeveer het verdienmodel van de grootgrutters. En van de peoducenten ook trouwens. Een grote zak friet is goedkoper per kilo dan een kleine.

Bakblik schreef op 03-07-2024 om 17:16:

[..]

Dit ja. Hoe zorg ik dat de klant meer koopt dan hij van plan was is zo ongeveer het verdienmodel van de grootgrutters. En van de peoducenten ook trouwens. Een grote zak friet is goedkoper per kilo dan een kleine.

Maar dat is toch gewoon het concept van die commerciële toko's? Het is hun verdienmodel. Je hoeft er als klant niet in mee te gaan, je mag helemaal zelf bepalen of je de aanbieding aanschaft of niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.