Financiën en recht
Auwereel
01-07-2024 om 19:29
Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?
Vandaag bij het boodschappen doen, werd ik blij van de aanbiedingen bij de ingang van de Jumbo. In een koelschap lag lekker fruit, met op het koelschap met grote letters "Kies & Mix" en daarboven "Nu, 3 voor 5 euro", dus 3 dozen fruit geselecteerd. Maar, bij de kassa, geen korting. Scheelt een euro of 2. Dus, bij de klantenservice gevraagd. Nee, dat gold niet, er stond op de verpakking geen Kies&Mix, dus dan geldt het niet. Kies&Mix geldt niet voor alle producten in dat koelschap, dat gold maar voor de helft van dat koelschap. Maar op het hele koelschap stond vrolijk Kies&Mix en de aanbiedingen liggen daar altijd op die plek. Ik voelde me ernstig bij de neus genomen.
Ik wil nu een klacht indienen, maar als ik naar de Jumbo website ga, kan ik geen contactformulier invullen met een emailadres die ik voor zulk soort zaken reserveer, nee, je moet contact opnemen met social media of Whatsapp. Dat bevalt me helemaal niet, mijn telefoonnummer delen met de Jumbo, en op de social media waar Jumbo actief is, zit ik niet.
Daar gaat mijn klacht dus. Maar, ik ben benieuwd, delen jullie wel je info via social media of WhatsApp? Of maken jullie bij een bedrijf een account aan voor zulk soort zaken?
Peiling
Ik klaag via
Marin125
03-07-2024 om 14:22
Poezie schreef op 03-07-2024 om 14:15:
[..]
Jij was erbij dus jij zag de verschillen toch? En als jij er niet uitkomt vraag je het aan een medewerker.
Wat wil je nu? Het lijkt bijna of je onduidelijkheid en daardoor (in mijn ogen) misleiding heel normaal vindt. Ik was er nu toevallig bij ja. De betreffende persoon gaat ook alleen en is niet de enige slech(er) ziende die boodschappen doet.
Poezie
03-07-2024 om 14:59
Marin125 schreef op 03-07-2024 om 14:22:
[..]
Wat wil je nu? Het lijkt bijna of je onduidelijkheid en daardoor (in mijn ogen) misleiding heel normaal vindt. Ik was er nu toevallig bij ja. De betreffende persoon gaat ook alleen en is niet de enige slech(er) ziende die boodschappen doet.
Die persoon ziet toch sowieso de verschillen tussen de merken en prijzen niet? Dan moet je bij jumbo aanvragen dat ze in het vervolg die informatie in braille erbij zetten. Dat lijkt me een stuk zinvoller.
Auwereel
03-07-2024 om 16:45
Er zijn niet alleen blinde mensen, er zijn ook mensen die slechter zien en mensen die hun leesbril vergeten zijn. En er zijn mensen die ervanuit gaan dat als je zegt "deze bak zit vol met aanbiedingen" dat een bak vol met aanbiedingen zit. Maar in deze maatschappij moet je dus duidelijk niet goed van vertrouwen zijn en is het kennelijk diep treurig als je een winkel betrouwbaarder of toegankelijker wil maken... Triest...
Poezie
03-07-2024 om 16:53
Auwereel schreef op 03-07-2024 om 16:45:
Er zijn niet alleen blinde mensen, er zijn ook mensen die slechter zien en mensen die hun leesbril vergeten zijn. En er zijn mensen die ervanuit gaan dat als je zegt "deze bak zit vol met aanbiedingen" dat een bak vol met aanbiedingen zit. Maar in deze maatschappij moet je dus duidelijk niet goed van vertrouwen zijn en is het kennelijk diep treurig als je een winkel betrouwbaarder of toegankelijker wil maken... Triest...
Dan vraag je het toch aan andere klanten als je de medewerkers niet vertrouwd?! Tjonge, hoe moeilijk kan het zijn!
felija
03-07-2024 om 16:54
Auwereel schreef op 03-07-2024 om 16:45:
Er zijn niet alleen blinde mensen, er zijn ook mensen die slechter zien en mensen die hun leesbril vergeten zijn. En er zijn mensen die ervanuit gaan dat als je zegt "deze bak zit vol met aanbiedingen" dat een bak vol met aanbiedingen zit. Maar in deze maatschappij moet je dus duidelijk niet goed van vertrouwen zijn en is het kennelijk diep treurig als je een winkel betrouwbaarder of toegankelijker wil maken... Triest...
Ik vind het juist achterdochtig en wantrouwend om te denken dat supermarkten dat met opzet doen om er een slaatje uit te slaan, door er zo meer op te kunnen verdienen. Die manier van denken snap ik niet, het zijn tieners die vakken vullen en met hun hoofd wellicht elders zijn in plaats van bij hun bijbaantje en tja dan staat er misschien wel eens wat verkeerd. Je hebt gewoon een eigen verantwoordelijkheid als klant zijnde: goed opletten en bij twijfel even een medewerker aanschieten.
Ik vind juist dat supermarkten er alles aan doen om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken, in hun eigen belang, want veel mensen zijn tegenwoordig zo kritisch dat er bij het minste of geringste al steen en been geklaagd wordt of nog erger....
Zodanig dat de medewerker uit veiligheidsoverwegingen maar geen naambordje meer dragen, bizar dat dat nodig is.
alhambra
03-07-2024 om 16:57
Jammer dat de toon zo verwijtend geworden in dit topic. Auwereel wilde even stoom afblazen. Sommigen herkennen haar ervaring en anderen niet. Dat kan.
ToetieToover
03-07-2024 om 16:59
felija schreef op 03-07-2024 om 16:54:
[..]
Ik vind het juist achterdochtig en wantrouwend om te denken dat supermarkten dat met opzet doen om er een slaatje uit te slaan, door er zo meer op te kunnen verdienen. Die manier van denken snap ik niet, het zijn tieners die vakken vullen en met hun hoofd wellicht elders zijn in plaats van bij hun bijbaantje en tja dan staat er misschien wel eens wat verkeerd. Je hebt gewoon een eigen verantwoordelijkheid als klant zijnde: goed opletten en bij twijfel even een medewerker aanschieten.
Ik vind juist dat supermarkten er alles aan doen om het de klant zo aangenaam mogelijk te maken, in hun eigen belang, want veel mensen zijn tegenwoordig zo kritisch dat er bij het minste of geringste al steen en been geklaagd wordt of nog erger....
Zodanig dat de medewerker uit veiligheidsoverwegingen maar geen naambordje meer dragen, bizar dat dat nodig is.
Het gaat niet over de medewerkers in de winkel, het gaat over het listige beleid van de organisatie om het zo in te richten dat mensen meer kopen dan ze van plan waren. De hele kies&mix is daar een voorbeeld van, anders gaven ze wel korting op elk individueel product. Maar nee, je krijgt pas korting als je meer aanschaft. Daar is écht wel over nagedacht. En de leidende gedachte was heus niet om het de klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken.
felija
03-07-2024 om 17:04
ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 16:59:
[..]
Het gaat niet over de medewerkers in de winkel, het gaat over het listige beleid van de organisatie om het zo in te richten dat mensen meer kopen dan ze van plan waren. De hele kies&mix is daar een voorbeeld van, anders gaven ze wel korting op elk individueel product. Maar nee, je krijgt pas korting als je meer aanschaft. Daar is écht wel over nagedacht. En de leidende gedachte was heus niet om het de klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken.
Voor wat betreft je laatste zin: hoe weet je dat zo zeker? Waarop baseer je die aanname? Je hoeft het niet te kopen, je hebt zelf de keus.
ToetieToover
03-07-2024 om 17:05
felija schreef op 03-07-2024 om 17:04:
[..]
Voor wat betreft je laatste zin: hoe weet je dat zo zeker? Waarop baseer je die aanname? Je hoeft het niet te kopen, je hebt zelf de keus.
Poezie
03-07-2024 om 17:08
ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 16:59:
[..]
Het gaat niet over de medewerkers in de winkel, het gaat over het listige beleid van de organisatie om het zo in te richten dat mensen meer kopen dan ze van plan waren. De hele kies&mix is daar een voorbeeld van, anders gaven ze wel korting op elk individueel product. Maar nee, je krijgt pas korting als je meer aanschaft. Daar is écht wel over nagedacht. En de leidende gedachte was heus niet om het de klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken.
Ja hèhè, het is een commercieel bedrijf. Geen filantropische instelling.
felija
03-07-2024 om 17:13
ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 17:05:
[..]
Ze dringen je het niet op, je bepaalt als klant zelf of je van de aanbieding gebruik maakt. Ze staan niet met een pistool naast je.
felija
03-07-2024 om 17:13
Poezie schreef op 03-07-2024 om 17:08:
[..]
Ja hèhè, het is een commercieel bedrijf. Geen filantropische instelling.
Precies
Meesje
03-07-2024 om 17:15
Ik herken wel dat soms dingen die wel en dingen die niet in de aanbieding zijn bij elkaar staan. Dat is altijd even opletten, maar MI ook niet meer dan dat. Mss hopen ze inderdaad dat je ook die andere producten koopt omdat ze dan meer winst maken. Dat is dan ook de opzet van winkels; winst maken door verkoop. En reclames helpen daarbij doordat mensen ook vaak andere spullen kopen als ze voor de aanbieding komen. Dus je kiest 3 bakjes fruit uit de kies en mix en dan neem je ook een watermeloen, want daar heb je echt zin in nu je hem er zo naast ziet liggen. De appeltaarten zijn in de aanbieding en de slagroom staat er al mooi naast opdat klanten worden verleid die ook te kopen. Als je om welke reden dan ook niet kunt lezen wat de slagroom kost is dat heel vervelend, maar toch niet de verantwoordelijkheid van de supermarkt.
Bakblik
03-07-2024 om 17:16
ToetieToover schreef op 03-07-2024 om 16:59:
[..]
Het gaat niet over de medewerkers in de winkel, het gaat over het listige beleid van de organisatie om het zo in te richten dat mensen meer kopen dan ze van plan waren. De hele kies&mix is daar een voorbeeld van, anders gaven ze wel korting op elk individueel product. Maar nee, je krijgt pas korting als je meer aanschaft. Daar is écht wel over nagedacht. En de leidende gedachte was heus niet om het de klant zo makkelijk en goedkoop mogelijk te maken.
Dit ja. Hoe zorg ik dat de klant meer koopt dan hij van plan was is zo ongeveer het verdienmodel van de grootgrutters. En van de peoducenten ook trouwens. Een grote zak friet is goedkoper per kilo dan een kleine.
felija
03-07-2024 om 17:18
Bakblik schreef op 03-07-2024 om 17:16:
[..]
Dit ja. Hoe zorg ik dat de klant meer koopt dan hij van plan was is zo ongeveer het verdienmodel van de grootgrutters. En van de peoducenten ook trouwens. Een grote zak friet is goedkoper per kilo dan een kleine.
Maar dat is toch gewoon het concept van die commerciële toko's? Het is hun verdienmodel. Je hoeft er als klant niet in mee te gaan, je mag helemaal zelf bepalen of je de aanbieding aanschaft of niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.