Financiën en recht
Auwereel
01-07-2024 om 19:29
Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?
Vandaag bij het boodschappen doen, werd ik blij van de aanbiedingen bij de ingang van de Jumbo. In een koelschap lag lekker fruit, met op het koelschap met grote letters "Kies & Mix" en daarboven "Nu, 3 voor 5 euro", dus 3 dozen fruit geselecteerd. Maar, bij de kassa, geen korting. Scheelt een euro of 2. Dus, bij de klantenservice gevraagd. Nee, dat gold niet, er stond op de verpakking geen Kies&Mix, dus dan geldt het niet. Kies&Mix geldt niet voor alle producten in dat koelschap, dat gold maar voor de helft van dat koelschap. Maar op het hele koelschap stond vrolijk Kies&Mix en de aanbiedingen liggen daar altijd op die plek. Ik voelde me ernstig bij de neus genomen.
Ik wil nu een klacht indienen, maar als ik naar de Jumbo website ga, kan ik geen contactformulier invullen met een emailadres die ik voor zulk soort zaken reserveer, nee, je moet contact opnemen met social media of Whatsapp. Dat bevalt me helemaal niet, mijn telefoonnummer delen met de Jumbo, en op de social media waar Jumbo actief is, zit ik niet.
Daar gaat mijn klacht dus. Maar, ik ben benieuwd, delen jullie wel je info via social media of WhatsApp? Of maken jullie bij een bedrijf een account aan voor zulk soort zaken?
Peiling
Ik klaag via
Yumi
02-07-2024 om 18:30
Ik dwaal af, sorry to
Ik denk bij misleiding in de supermarkt meer aan gezondheidsclaims op producten, die in werkelijkheid helemaal niet zo gezond zijn. Daarnaast voel ik me belazert als het ingrediënt waarvoor je iets koopt zoals de paddenstoelenpasta er nauwelijks inzit.
FancyDuck29
02-07-2024 om 19:31
Bakblik schreef op 02-07-2024 om 17:51:
[..]
[..]
Met grote stickers aankondigen dat er een aanbieding is die vervolgens minder voordelig is dan hij lijkt doordat er ook dingen tussen liggen die geen deel kunnen zijn van de deal dat vind ik niet fair.maar die kies en mix formule van de Jumbo (fruit, tapas of barbecue) heeft er altijd dingen tussen liggen die er niet bij horen. Ik trap er niet meer in maar anderen zoals TO soms nog wel.
Het enige wat je hoeft te doen is kijken naar het kies en mix logo op de verpakking. Ik snap de ophef en verontwaardiging echt niet. Lijkt me wel heel vervelend om je zo bedonderd te voelen door zoiets kleins. Sterkte iig…
felija
02-07-2024 om 19:34
Lieveheersbeest schreef op 02-07-2024 om 19:31:
[..]
Het enige wat je hoeft te doen is kijken naar het kies en mix logo op de verpakking. Ik snap de ophef en verontwaardiging echt niet. Lijkt me wel heel vervelend om je zo bedonderd te voelen door zoiets kleins. Sterkte iig…
Eens, ik begrijp het ook niet, het lijkt mij heel logisch dat je zelf goed oplet. Het staat duidelijk op de verpakking: kies en mix, als je dus het verkeerde doosje pakt, heb je niet goed opgelet. Kan gebeuren.
Auwereel
02-07-2024 om 21:55
Ik wilde alleen maar weten als je een klacht hebt bij de Jumbo of het ook mogelijk is een klacht in te dienen zonder WhatsApp of social media. Ik heb een mailadres langs zien komen, bedankt.
Voor de rest zijn er hier heel wat mensen die reageren en er een heisa van maken. De hele heisa die ik heb gemaakt is aan de balie vragen hoe het zit. Die "hele heisa" kostte me minder tijd dan het lezen van alle verontwaardigde posten hier!
Miepjecody
02-07-2024 om 22:06
Auwereel schreef op 02-07-2024 om 21:55:
Ik wilde alleen maar weten als je een klacht hebt bij de Jumbo of het ook mogelijk is een klacht in te dienen zonder WhatsApp of social media. Ik heb een mailadres langs zien komen, bedankt.
Voor de rest zijn er hier heel wat mensen die reageren en er een heisa van maken. De hele heisa die ik heb gemaakt is aan de balie vragen hoe het zit. Die "hele heisa" kostte me minder tijd dan het lezen van alle verontwaardigde posten hier!
Je keek zelf niet goed, ik ben blij dat ik niet in horeca of detailhandel werk, met al die zeikende mensen
Bakblik
03-07-2024 om 06:31
Miepjecody schreef op 02-07-2024 om 22:06:
[..]
Je keek zelf niet goed, ik ben blij dat ik niet in horeca of detailhandel werk, met al die zeikende mensen
Beleefd vragen is nog niet meteen zeiken hè?
Als het dan geen misleiding mag heten is het op zijn minst een truukje dat de Jumbo niet al te veel voordeel weg hoeft te geven en zelf nog wat meer winst pakt.
watertoren
03-07-2024 om 08:52
Ik vind het niet onduidelijk dat kies en mix bij de Jumbo. Gewoon kijken of er een sticker op zit. Ik koop geen bakjes fruit meer bij de Jumbo. De houdbaarheidsdatum was nog niet verstreken maar het fruit was heel slijmerig. Ik kon alles weg gooien. Ik had geen zin om terug te gaan. Dan had ik waarschijnlijk nieuwe gekregen maar ik ben er vies van geworden. Ik heb het ook al meerdere keren gehad met een zak groenten dat de verpakking na 1 dag al helemaal strak stond. Dan voel ik me dus wel belazerd, jij bent niet belazerd want je hebt zelf niet goed opgelet.
Poezie
03-07-2024 om 12:51
watertoren schreef op 03-07-2024 om 08:52:
Ik vind het niet onduidelijk dat kies en mix bij de Jumbo. Gewoon kijken of er een sticker op zit. Ik koop geen bakjes fruit meer bij de Jumbo. De houdbaarheidsdatum was nog niet verstreken maar het fruit was heel slijmerig. Ik kon alles weg gooien. Ik had geen zin om terug te gaan. Dan had ik waarschijnlijk nieuwe gekregen maar ik ben er vies van geworden. Ik heb het ook al meerdere keren gehad met een zak groenten dat de verpakking na 1 dag al helemaal strak stond. Dan voel ik me dus wel belazerd, jij bent niet belazerd want je hebt zelf niet goed opgelet.
Dat ligt dan aan het filiaal want bij "mijn jumbo" gebeurt dat nooit. Bij aldi wel heel vaak.
Marin125
03-07-2024 om 13:01
PinkFlower schreef op 02-07-2024 om 16:02:
[..]
Dan moeten die mensen beter lezen. Het staat er dan toch gewoon bij. Dat is geen misleiding, dat is een kwestie van beter kijken.
Vaak zat ook dat klanten zelf de boel door elkaar gooien. Zo netjes zijn klanten niet.
Niet iedereen kan de kleinere letters lezen. Het is niet zo dat je of alles kunt zien of blind bent. Er zit een groot gebied tussen.
En zelfs als je het wel kunt lezen, klantvriendelijk is het absoluut niet.
Marin125
03-07-2024 om 13:05
Miepjecody schreef op 02-07-2024 om 21:23:
je maakt een grapje toch? Zo'n heisa voor 2 euro?
Jij maakt zeker een grapje? 2 euro is voor sommige mensen veel. Misschien niet voor to en zeker niet voor jou maar je wordt echt niet slechter van iets in het algemeen belang doen.
Poezie
03-07-2024 om 13:29
Marin125 schreef op 03-07-2024 om 13:01:
[..]
Niet iedereen kan de kleinere letters lezen. Het is niet zo dat je of alles kunt zien of blind bent. Er zit een groot gebied tussen.
En zelfs als je het wel kunt lezen, klantvriendelijk is het absoluut niet.
Je koopt toch iets omdat je het nodig hebt of wil hebben? Als het dan in de aanbieding is dan is dat fijn maar anders had je het toch wel gekocht.
Marin125
03-07-2024 om 13:44
Poezie schreef op 03-07-2024 om 13:29:
[..]
Je koopt toch iets omdat je het nodig hebt of wil hebben? Als het dan in de aanbieding is dan is dat fijn maar anders had je het toch wel gekocht.
Soms kun je het een keer kopen omdat het in de aanbieding is. Ik schreef eerder al dat ik met een slechtziend iemand boodschappen was doen. Door het slecht zien afhankelijk van een uitkering. Daar pasten 5 bananen voor €1.55 wel in het budget maar de 5 bio bananen van ongeveer €3,- niet. De €2,- extra omdat het geen kies&mix was had ook niet in het budget gepast.
Poezie
03-07-2024 om 14:15
Marin125 schreef op 03-07-2024 om 13:44:
[..]
Soms kun je het een keer kopen omdat het in de aanbieding is. Ik schreef eerder al dat ik met een slechtziend iemand boodschappen was doen. Door het slecht zien afhankelijk van een uitkering. Daar pasten 5 bananen voor €1.55 wel in het budget maar de 5 bio bananen van ongeveer €3,- niet. De €2,- extra omdat het geen kies&mix was had ook niet in het budget gepast.
Jij was erbij dus jij zag de verschillen toch? En als jij er niet uitkomt vraag je het aan een medewerker.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.