Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Peiling

Ik klaag via
48 stemmen
69%
13%
13%
6%

Ik dwaal af, sorry to 
Ik denk bij misleiding in de supermarkt meer aan gezondheidsclaims op producten, die in werkelijkheid helemaal niet zo gezond zijn. Daarnaast voel ik me belazert als het ingrediënt waarvoor je iets koopt zoals de paddenstoelenpasta er nauwelijks inzit.

csm_AH-Teaser-image_129987164e.jpg

Bakblik schreef op 02-07-2024 om 17:51:

[..]

[..]
Met grote stickers aankondigen dat er een aanbieding is die vervolgens minder voordelig is dan hij lijkt doordat er ook dingen tussen liggen die geen deel kunnen zijn van de deal dat vind ik niet fair.

maar die kies en mix formule van de Jumbo (fruit, tapas of barbecue) heeft er altijd dingen tussen liggen die er niet bij horen. Ik trap er niet meer in maar anderen zoals TO soms nog wel.

Het enige wat je hoeft te doen is kijken naar het kies en mix logo op de verpakking. Ik snap de ophef en verontwaardiging echt niet. Lijkt me wel heel vervelend om je zo bedonderd te voelen door zoiets kleins. Sterkte iig…

Lieveheersbeest schreef op 02-07-2024 om 19:31:

[..]

Het enige wat je hoeft te doen is kijken naar het kies en mix logo op de verpakking. Ik snap de ophef en verontwaardiging echt niet. Lijkt me wel heel vervelend om je zo bedonderd te voelen door zoiets kleins. Sterkte iig…

Eens, ik begrijp het ook niet, het lijkt mij heel logisch dat je zelf goed oplet. Het staat duidelijk op de verpakking: kies en mix, als je dus het verkeerde doosje pakt, heb je niet goed opgelet. Kan gebeuren. 

je maakt een grapje toch? Zo'n heisa voor 2 euro?

Auwereel

Auwereel

02-07-2024 om 21:55 Topicstarter

Ik wilde alleen maar weten als je een klacht hebt bij de Jumbo of het ook mogelijk is een klacht in te dienen zonder WhatsApp of social media. Ik heb een mailadres langs zien komen, bedankt. 
Voor de rest zijn er hier heel wat mensen die reageren en er een heisa van maken. De hele heisa die ik heb gemaakt is aan de balie vragen hoe het zit. Die "hele heisa" kostte me minder tijd dan het lezen van alle verontwaardigde posten hier! 


Auwereel schreef op 02-07-2024 om 21:55:

Ik wilde alleen maar weten als je een klacht hebt bij de Jumbo of het ook mogelijk is een klacht in te dienen zonder WhatsApp of social media. Ik heb een mailadres langs zien komen, bedankt.
Voor de rest zijn er hier heel wat mensen die reageren en er een heisa van maken. De hele heisa die ik heb gemaakt is aan de balie vragen hoe het zit. Die "hele heisa" kostte me minder tijd dan het lezen van alle verontwaardigde posten hier!


Je keek zelf niet goed, ik ben blij dat ik niet in horeca of detailhandel werk, met al die zeikende mensen

Miepjecody schreef op 02-07-2024 om 22:06:

[..]

Je keek zelf niet goed, ik ben blij dat ik niet in horeca of detailhandel werk, met al die zeikende mensen

Beleefd vragen is nog niet meteen zeiken hè? 

Als het dan geen misleiding mag heten is het op zijn minst een truukje dat de Jumbo niet al te veel voordeel weg hoeft te geven en zelf nog wat meer winst pakt. 

Ik vind het niet onduidelijk dat kies en mix bij de Jumbo. Gewoon kijken of er een sticker op zit. Ik koop geen bakjes fruit meer bij de Jumbo. De houdbaarheidsdatum was nog niet verstreken maar het fruit was heel slijmerig. Ik kon alles weg gooien. Ik had geen zin om terug te gaan. Dan had ik waarschijnlijk nieuwe gekregen maar ik ben er vies van geworden. Ik heb het ook al meerdere keren gehad met een zak groenten dat de verpakking na 1 dag al helemaal strak stond. Dan voel ik me dus wel belazerd, jij bent niet belazerd want je hebt zelf niet goed opgelet. 

Ongelofelijk wat een gezeur om niks.

watertoren schreef op 03-07-2024 om 08:52:

Ik vind het niet onduidelijk dat kies en mix bij de Jumbo. Gewoon kijken of er een sticker op zit. Ik koop geen bakjes fruit meer bij de Jumbo. De houdbaarheidsdatum was nog niet verstreken maar het fruit was heel slijmerig. Ik kon alles weg gooien. Ik had geen zin om terug te gaan. Dan had ik waarschijnlijk nieuwe gekregen maar ik ben er vies van geworden. Ik heb het ook al meerdere keren gehad met een zak groenten dat de verpakking na 1 dag al helemaal strak stond. Dan voel ik me dus wel belazerd, jij bent niet belazerd want je hebt zelf niet goed opgelet.

Dat ligt dan aan het filiaal want bij "mijn jumbo" gebeurt dat nooit. Bij aldi wel heel vaak.

PinkFlower schreef op 02-07-2024 om 16:02:

[..]

Dan moeten die mensen beter lezen. Het staat er dan toch gewoon bij. Dat is geen misleiding, dat is een kwestie van beter kijken.

Vaak zat ook dat klanten zelf de boel door elkaar gooien. Zo netjes zijn klanten niet.

Niet iedereen kan de kleinere letters lezen. Het is niet zo dat je of alles kunt zien of blind bent. Er zit een groot gebied tussen. 

En zelfs als je het wel kunt lezen, klantvriendelijk is het absoluut niet.

Miepjecody schreef op 02-07-2024 om 21:23:

je maakt een grapje toch? Zo'n heisa voor 2 euro?

Jij maakt zeker een grapje? 2 euro is voor sommige mensen veel. Misschien niet voor to en zeker niet voor jou maar je wordt echt niet slechter van iets in het algemeen belang doen.

Marin125 schreef op 03-07-2024 om 13:01:

[..]

Niet iedereen kan de kleinere letters lezen. Het is niet zo dat je of alles kunt zien of blind bent. Er zit een groot gebied tussen.

En zelfs als je het wel kunt lezen, klantvriendelijk is het absoluut niet.

Je koopt toch iets omdat je het nodig hebt of wil hebben? Als het dan in de aanbieding is dan is dat fijn maar anders had je het toch wel gekocht. 

Poezie schreef op 03-07-2024 om 13:29:

[..]

Je koopt toch iets omdat je het nodig hebt of wil hebben? Als het dan in de aanbieding is dan is dat fijn maar anders had je het toch wel gekocht.

Soms kun je het een keer kopen omdat het in de aanbieding is. Ik schreef eerder al dat ik met een slechtziend iemand boodschappen was doen. Door het slecht zien afhankelijk van een uitkering. Daar pasten 5 bananen voor €1.55 wel in het budget maar de 5 bio bananen van ongeveer €3,- niet. De €2,- extra omdat het geen kies&mix was had ook niet in het budget gepast. 

Marin125 schreef op 03-07-2024 om 13:44:

[..]

Soms kun je het een keer kopen omdat het in de aanbieding is. Ik schreef eerder al dat ik met een slechtziend iemand boodschappen was doen. Door het slecht zien afhankelijk van een uitkering. Daar pasten 5 bananen voor €1.55 wel in het budget maar de 5 bio bananen van ongeveer €3,- niet. De €2,- extra omdat het geen kies&mix was had ook niet in het budget gepast.

Jij was erbij dus jij zag de verschillen toch? En als jij er niet uitkomt vraag je het aan een medewerker. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.