Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Peiling

Ik klaag via
48 stemmen
69%
13%
13%
6%

Bakblik schreef op 02-07-2024 om 11:06:

[..]

Nee we hebben het hier niet echt slecht maar het al dan niet bewust misleiden van de klant mag gewoon niet.

Was net bij de Jumbo daar is ook zo'n kies en mix koeling van barbecue vlees en salades. Daar staan inderdaad ook artikelen tussen zonder sticker die dan niet bij de aanbieding horen. Groot bord erboven met kleine lettertjes dat het alleen geldt voor de artikelen met een kiesv en mix sticker. Niet eens een rechterkant met de aanbieding en links niet maar alles echt door elkaar. Dan moet je echt verdomd goed opletten wil je het goed doen.

Dan staat het er toch? Lezen en dan weet je hoe het zit. 

Koko67 schreef op 02-07-2024 om 12:52:

[..]

Dan staat het er toch? Lezen en dan weet je hoe het zit.

Ik lees,  kijk en vergelijk. Ik laat me niet meer misleiden. Er zijn best veel mensen die gaan voor het lokkertje.  Die zien het grote bord en denken voordeel te halen.  Kiezen wat ze lekker vinden,  3 stuks want: in de aanbieding en dan bij de kassa blijken ze 1 ding zonder stickertje te hebben. Betalen de volle mep,  want de rest van de boodschappen afgestemd op "hun voordeel". 

Ik vind het misleiding dat je altijd de kleine lettertjes goed moet lezen. 

Bakblik schreef op 02-07-2024 om 13:01:

[..]

Ik lees, kijk en vergelijk. Ik laat me niet meer misleiden. Er zijn best veel mensen die gaan voor het lokkertje. Die zien het grote bord en denken voordeel te halen. Kiezen wat ze lekker vinden, 3 stuks want: in de aanbieding en dan bij de kassa blijken ze 1 ding zonder stickertje te hebben. Betalen de volle mep, want de rest van de boodschappen afgestemd op "hun voordeel".

Ik vind het misleiding dat je altijd de kleine lettertjes goed moet lezen.

Dat vind ik ook, ik vind het ook misleiding.

Auwereel

Auwereel

02-07-2024 om 15:44 Topicstarter

BlairW schreef op 02-07-2024 om 10:59:

[..]

De vraag is natuurlijk, is het echt onduidelijk? Ik ben van de jumbo gewend dat die kies & mix actie altijd een duidelijk plaatje heeft van wat er in die actie mee doet en dat het er in het klein met tekst ook nog onder staat op de borden die bij het schap hangen. Daarnaast is het ook nog op de verpakking zelf aangegeven met het logo van kies & mix. Dus is het dan onduidelijk of niet? Ik zelf vind van niet.

Wel als je het door elkaar gaat gooien, blauwe bessen met en zonder logo in hetzelfde schap gooit, op elkaar. Als ik iets uit een schap waar aan alle kanten staat "Kies&Mix" ga ik ervanuit dat het Kies&Mix is wat ik pak, maar dit was Kies&Mis.

Overigens geen plaatsgebrek hoor, de plaats waar ze normaal staan was nog plek zat.

Bakblik schreef op 02-07-2024 om 13:01:

[..]

Ik lees, kijk en vergelijk. Ik laat me niet meer misleiden. Er zijn best veel mensen die gaan voor het lokkertje. Die zien het grote bord en denken voordeel te halen. Kiezen wat ze lekker vinden, 3 stuks want: in de aanbieding en dan bij de kassa blijken ze 1 ding zonder stickertje te hebben. Betalen de volle mep, want de rest van de boodschappen afgestemd op "hun voordeel".

Ik vind het misleiding dat je altijd de kleine lettertjes goed moet lezen.

Dan moeten die mensen beter lezen. Het staat er dan toch gewoon bij. Dat is geen misleiding, dat is een kwestie van beter kijken. 

Vaak zat ook dat klanten zelf de boel door elkaar gooien. Zo netjes zijn klanten niet. 

PinkFlower schreef op 02-07-2024 om 16:02:

[..]

Dan moeten die mensen beter lezen. Het staat er dan toch gewoon bij. Dat is geen misleiding, dat is een kwestie van beter kijken.

Vaak zat ook dat klanten zelf de boel door elkaar gooien. Zo netjes zijn klanten niet.

Precies 

PinkFlower schreef op 02-07-2024 om 16:02:

[..]

Dan moeten die mensen beter lezen. Het staat er dan toch gewoon bij. Dat is geen misleiding, dat is een kwestie van beter kijken.

Vaak zat ook dat klanten zelf de boel door elkaar gooien. Zo netjes zijn klanten niet.

De hele opzet is (bewust) onduidelijk. Het bord hangt midden boven de koelvitrine, het lijkt dus alsof het over de hele vitrine gaat. Dan zijn er 4 rijen met producten in 6 kolommen. Dan hebben de meeste producten het kies een mix stickertje maar in kolom 1, 4, en 6 ligt dan een product dat er niet bij hoort in rij 2, 3 en 4. 

Waarom liggen de (vaak duurdere) uitzonderingen niet bij elkaar? Volgens mij gebeurt dat bewust om minder mensen van de actie te laten profiteren.

De aloude verkooptruc: citroenen! 30 cent per stuk, 3 voor een gulden! Maalt hierbij door mijn hoofd. 

PinkFlower schreef op 02-07-2024 om 16:02:

[..]

Dan moeten die mensen beter lezen. Het staat er dan toch gewoon bij. Dat is geen misleiding, dat is een kwestie van beter kijken.

Vaak zat ook dat klanten zelf de boel door elkaar gooien. Zo netjes zijn klanten niet.

Dit dus inderdaad. Het staat er bij de jumbo altijd gewoon bij, met plaatjes en tekst. 

Bakblik schreef op 02-07-2024 om 11:06:

[..]

Dan moet je echt verdomd goed opletten wil je het goed doen.

Ik maak me bij dit soort uitspraken wel zorgen over hoe je je dan door de rest van het leven navigeert. Als dit al “verdomd goed opletten” vergt, gaat het dan wel goed komen met het kiezen van je zorgverzekering? Belastingaangifte doen? Hypotheek afsluiten?

Lieveheersbeest schreef op 02-07-2024 om 17:17:

[..]

Ik maak me bij dit soort uitspraken wel zorgen over hoe je je dan door de rest van het leven navigeert. Als dit al “verdomd goed opletten” vergt, gaat het dan wel goed komen met het kiezen van je zorgverzekering? Belastingaangifte doen? Hypotheek afsluiten?

Dat zijn wel hele andere dingen toch. Boodschappen doe je normaal gesproken niet zo geconcentreerd als het afsluiten van een hypotheek hoop ik.

PinkFlower schreef op 02-07-2024 om 16:02:

[..]

Dan moeten die mensen beter lezen. Het staat er dan toch gewoon bij. Dat is geen misleiding, dat is een kwestie van beter kijken.

Vaak zat ook dat klanten zelf de boel door elkaar gooien. Zo netjes zijn klanten niet.

Nou echt. Bij misleiding ben ik de eerste die je aanmoedigt om je recht te halen, maar hier heb je gewoon zelf niet opgelet.

Madamecannibale schreef op 02-07-2024 om 17:19:

[..]

Dat zijn wel hele andere dingen toch. Boodschappen doe je normaal gesproken niet zo geconcentreerd als het afsluiten van een hypotheek hoop ik.

Dat zijn zeker andere dingen in mijn ogen. Maar ik ervaar de kies&mix aanbiedingen niet als iets waarbij ik “verdomd goed moet opletten”. 

Lieveheersbeest schreef op 02-07-2024 om 17:17:

[..]

Ik maak me bij dit soort uitspraken wel zorgen over hoe je je dan door de rest van het leven navigeert. Als dit al “verdomd goed opletten” vergt, gaat het dan wel goed komen met het kiezen van je zorgverzekering? Belastingaangifte doen? Hypotheek afsluiten?

Madamecannibale schreef op 02-07-2024 om 17:19:

[..]

Dat zijn wel hele andere dingen toch. Boodschappen doe je normaal gesproken niet zo geconcentreerd als het afsluiten van een hypotheek hoop ik.

Bij zorgverzekering en hypotheek weet ik dat ik goed op moet letten daar gaat wel een nachtje overheen voordat ik akkoord ga. Boodschappen doen daar wil ik geen uren mee bezig zijn. 

Met grote stickers aankondigen dat er een aanbieding is die vervolgens minder voordelig is dan hij lijkt doordat er ook dingen tussen liggen die geen deel kunnen zijn van de deal dat vind ik niet fair.

Echt het kan een keer gebeuren dat een klant de boel door de war gooit maar die kies en mix formule van de Jumbo (fruit, tapas of barbecue) heeft er altijd dingen tussen liggen die er niet bij horen. Ik trap er niet meer in maar anderen zoals TO soms nog wel. En laten we eerlijk zijn,  de boodschappen zijn al duur genoeg.

Lieveheersbeest schreef op 02-07-2024 om 17:48:

[..]

Dat zijn zeker andere dingen in mijn ogen. Maar ik ervaar de kies&mix aanbiedingen niet als iets waarbij ik “verdomd goed moet opletten”.

Ik weet niet bij welke Jumbo jij doorgaans komt en of het daar anders is maar hier liggen er altijd dingen tussen die er niet bij horen zoals ik omschrijf in mijn post van 16.44.

Bakblik schreef op 02-07-2024 om 17:54:

[..]

Ik weet niet bij welke Jumbo jij doorgaans komt en of het daar anders is maar hier liggen er altijd dingen tussen die er niet bij horen zoals ik omschrijf in mijn post van 16.44.

Maar dat staat er dan alsnog gewoon bij, dat die er niet onder vallen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.