Financiën en recht
Auwereel
01-07-2024 om 19:29
Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?
Vandaag bij het boodschappen doen, werd ik blij van de aanbiedingen bij de ingang van de Jumbo. In een koelschap lag lekker fruit, met op het koelschap met grote letters "Kies & Mix" en daarboven "Nu, 3 voor 5 euro", dus 3 dozen fruit geselecteerd. Maar, bij de kassa, geen korting. Scheelt een euro of 2. Dus, bij de klantenservice gevraagd. Nee, dat gold niet, er stond op de verpakking geen Kies&Mix, dus dan geldt het niet. Kies&Mix geldt niet voor alle producten in dat koelschap, dat gold maar voor de helft van dat koelschap. Maar op het hele koelschap stond vrolijk Kies&Mix en de aanbiedingen liggen daar altijd op die plek. Ik voelde me ernstig bij de neus genomen.
Ik wil nu een klacht indienen, maar als ik naar de Jumbo website ga, kan ik geen contactformulier invullen met een emailadres die ik voor zulk soort zaken reserveer, nee, je moet contact opnemen met social media of Whatsapp. Dat bevalt me helemaal niet, mijn telefoonnummer delen met de Jumbo, en op de social media waar Jumbo actief is, zit ik niet.
Daar gaat mijn klacht dus. Maar, ik ben benieuwd, delen jullie wel je info via social media of WhatsApp? Of maken jullie bij een bedrijf een account aan voor zulk soort zaken?
Peiling
Ik klaag via
MissHolmes
02-07-2024 om 08:34
Auwereel schreef op 01-07-2024 om 20:36:
[..]
Ja, volgens het meisje van de klantenservice was ongeveer het halve schap voor Kies&Mix, maar het stond op het hele schap en dat schap wordt altijd gebruikt voor de aanbiedingen van de week. Dat is toch raar dat je een bord zet echt pal boven de producten, nu 3 voor 5 euro en dan geldt het niet. De producten die ik daar normaal vandaan haal, koop ik altijd met korting.
Mee eens. Ik zou hier geen groot drama van maken simpelweg omdat ik daar geen zin en geen energie voor heb maar ik snap Auwereel wel. (Het is al duur genoeg allemaal en een winkel moet wel duidelijk zijn naar de consument in mijn opinie)
Ik denk overigens ook niet dat dit het beleid is van het hele Jumbo-concern maar foutje van de winkel en ik zou dan ook met hun contact opnemen.
FancyDuck29
02-07-2024 om 08:35
Tuinfluiter schreef op 02-07-2024 om 08:25:
[..]
Waarschijnlijk vind jij het leuk om als een echte speurneus de winkel door te lopen om de echte aanbieding te vinden maar normale mensen verwachten dat er in een schap waar groot aanbiedingen boven staat dat er ook aanbiedingen in zitten.
Nou nou, hoe voelt dat, daar bovenop je voetstuk? Bepaal jij even dat een ander niet normaal is én wat “normale mensen” verwachten?
De kies&mix formule van Jumbo is een breed gedragen concept dat misschien verwarrend kan zijn, maar oprecht geen hogere wiskunde betreft. Vervelend als de situatie onduidelijk is, maar echt… get over it en doooor…
MissHolmes
02-07-2024 om 08:36
Madamecannibale schreef op 02-07-2024 om 07:06:
[..]
Ik heb ook meerdere malen zoiets bij de jumbo gehad. Maar ook bij de Albert Heijn heb ik wel eens zoiets, dat alleen een bepaalde verpakkingsgrootte in de aanbieding is maar dat niet aangeven is. Ik dien er geen klacht voor in maar als ik het zie ga ik wel altijd langs de servicebalie om mijn geld terug te vragen, het gaat me dan echt om het principe. Heel irritant vind ik dat soort misleiding. Bij de Kruidvat heb ik dit eigenlijk nooit.
Dit
Madamecannibale
02-07-2024 om 09:01
Tuinfluiter schreef op 02-07-2024 om 08:25:
[..]
Waarschijnlijk vind jij het leuk om als een echte speurneus de winkel door te lopen om de echte aanbieding te vinden maar normale mensen verwachten dat er in een schap waar groot aanbiedingen boven staat dat er ook aanbiedingen in zitten. Als consument wordt je gewoon bewust misleidt.
De onduidelijkheid met aanbiedingen zie ik eigenlijk bij alle supers ik laat als het misgaat bewust de artikelen bij de kassa achter dan hebben zij het ongemak van het moeten terug zetten.
Bij de AH gebruik ik altijd de scanner en dan zie je meteen of het goed gaat en daar is het soms ook een gepuzzel wat de echte aanbieding is.
Ik gebruik bij de AH altijd de app om te scannen maar vind het daarop ontzettend onduidelijk of de bonus wel goed verrekend word. Ze zetten niet achter het artikel de prijs en de korting, maar de korting word onderaan allemaal bij elkaar opgeteld. Ik weet bijna zeker dat ze dit ook bewust doen om het zo moeilijker te maken om te zien of je echt de korting wel krijgt.
BritgetJones007
02-07-2024 om 09:54
ik lees veel reacties; of naar de servicebalie of laten gaan....
Toch zijn veel supermarkten op de vingers getikt door overkoepelende instantie. Waarom, omdat dit echt miljoenen oplevert en dat klopt niet natuurlijk.
Het gaat niet om dit voorval, maar het gaat vaak mis; dat de korting er niet af gaat (en mensen het bonnetje niet checken bijv.) Of zoals in dit geval, dat de kortingsactie zo staat opgesteld, dat het onduidelijk is, maar mensen denken, laat maar...
PinkFlower
02-07-2024 om 10:12
BritgetJones007 schreef op 02-07-2024 om 09:54:
ik lees veel reacties; of naar de servicebalie of laten gaan....
Toch zijn veel supermarkten op de vingers getikt door overkoepelende instantie. Waarom, omdat dit echt miljoenen oplevert en dat klopt niet natuurlijk.
Het gaat niet om dit voorval, maar het gaat vaak mis; dat de korting er niet af gaat (en mensen het bonnetje niet checken bijv.) Of zoals in dit geval, dat de kortingsactie zo staat opgesteld, dat het onduidelijk is, maar mensen denken, laat maar...
Tja of het nou klopt of niet. Het is mij de energie en stress niet waard om er zoveel moeite voor te gaan doen. Dat mag dan een ander gaan doen.
Yumi
02-07-2024 om 10:30
Bakblik schreef op 01-07-2024 om 20:52:
[..]
De kortingen checken kan heel makkelijk met de zelfscan. Je scant en ziet of de korting wordt gerekend, zo niet dan haal ik de spullen uit de kar en doe de items op de scanner in de prullenbak en klaar is bakblik.
Ben er helemaal zat van dat die kortingen geen kortingen zijn.
Zo doe ik dat ook.
Toen er nog geen zelfscanners waren, controleerde ik altijd de bon en stond daarna vaak bij de servicebalie. Bij AH, betekent een schap met artikelen in de bonus ook niet altijd alle artikelen. Vorige week was de wilde zalm in de bonus, was een hele puzzel om de bonus ertussenuit te vissen
BritgetJones007
02-07-2024 om 10:30
PinkFlower schreef op 02-07-2024 om 10:12:
[..]
Tja of het nou klopt of niet. Het is mij de energie en stress niet waard om er zoveel moeite voor te gaan doen. Dat mag dan een ander gaan doen.
Ik begrijp jou wel. Maar dat was een tijd terug op tv bij een nieuwsitem en dat is weer de kant waar de mensen niet bij nadenken; het levert giga winst op voor de supermarkten
BritgetJones007
02-07-2024 om 10:32
Madamecannibale schreef op 02-07-2024 om 09:01:
[..]
Ik gebruik bij de AH altijd de app om te scannen maar vind het daarop ontzettend onduidelijk of de bonus wel goed verrekend word. Ze zetten niet achter het artikel de prijs en de korting, maar de korting word onderaan allemaal bij elkaar opgeteld. Ik weet bijna zeker dat ze dit ook bewust doen om het zo moeilijker te maken om te zien of je echt de korting wel krijgt.
Ja, dat vind ik ook altijd lastig te controleren
Koko67
02-07-2024 om 10:57
Toch hebben we het niet echt slecht in dit land om over dit onderwerp al 4 pagina’s vol te kletsen. En serieus vinden dat het een “principekwestie” is.
felija
02-07-2024 om 10:59
Vind het wel heel erg achterdochtig om te denken dat supermarkten hun klanten zouden willen misleiden.
Ik zie het als een kwestie van ruimtegebrek om alle aanbiedingen los van de gewone producten te kunnen zetten. Het is mijns inziens ook aan de klant zelf om op te letten.
Het zou niet in mijn hoofd opkomen om er een klacht over in te dienen. Of naar de servicebalie en geld terug of op de scanner de artikelen er weer afhalen.
BlairW
02-07-2024 om 10:59
BritgetJones007 schreef op 02-07-2024 om 09:54:
ik lees veel reacties; of naar de servicebalie of laten gaan....
Toch zijn veel supermarkten op de vingers getikt door overkoepelende instantie. Waarom, omdat dit echt miljoenen oplevert en dat klopt niet natuurlijk.
Het gaat niet om dit voorval, maar het gaat vaak mis; dat de korting er niet af gaat (en mensen het bonnetje niet checken bijv.) Of zoals in dit geval, dat de kortingsactie zo staat opgesteld, dat het onduidelijk is, maar mensen denken, laat maar...
De vraag is natuurlijk, is het echt onduidelijk? Ik ben van de jumbo gewend dat die kies & mix actie altijd een duidelijk plaatje heeft van wat er in die actie mee doet en dat het er in het klein met tekst ook nog onder staat op de borden die bij het schap hangen. Daarnaast is het ook nog op de verpakking zelf aangegeven met het logo van kies & mix. Dus is het dan onduidelijk of niet? Ik zelf vind van niet.
Bakblik
02-07-2024 om 11:06
Koko67 schreef op 02-07-2024 om 10:57:
Toch hebben we het niet echt slecht in dit land om over dit onderwerp al 4 pagina’s vol te kletsen. En serieus vinden dat het een “principekwestie” is.
Nee we hebben het hier niet echt slecht maar het al dan niet bewust misleiden van de klant mag gewoon niet.
Was net bij de Jumbo daar is ook zo'n kies en mix koeling van barbecue vlees en salades. Daar staan inderdaad ook artikelen tussen zonder sticker die dan niet bij de aanbieding horen. Groot bord erboven met kleine lettertjes dat het alleen geldt voor de artikelen met een kiesv en mix sticker. Niet eens een rechterkant met de aanbieding en links niet maar alles echt door elkaar. Dan moet je echt verdomd goed opletten wil je het goed doen.
BritgetJones007
02-07-2024 om 11:28
Koko67 schreef op 02-07-2024 om 10:57:
Toch hebben we het niet echt slecht in dit land om over dit onderwerp al 4 pagina’s vol te kletsen. En serieus vinden dat het een “principekwestie” is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.