Financiën en recht
Auwereel
01-07-2024 om 19:29
Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?
Vandaag bij het boodschappen doen, werd ik blij van de aanbiedingen bij de ingang van de Jumbo. In een koelschap lag lekker fruit, met op het koelschap met grote letters "Kies & Mix" en daarboven "Nu, 3 voor 5 euro", dus 3 dozen fruit geselecteerd. Maar, bij de kassa, geen korting. Scheelt een euro of 2. Dus, bij de klantenservice gevraagd. Nee, dat gold niet, er stond op de verpakking geen Kies&Mix, dus dan geldt het niet. Kies&Mix geldt niet voor alle producten in dat koelschap, dat gold maar voor de helft van dat koelschap. Maar op het hele koelschap stond vrolijk Kies&Mix en de aanbiedingen liggen daar altijd op die plek. Ik voelde me ernstig bij de neus genomen.
Ik wil nu een klacht indienen, maar als ik naar de Jumbo website ga, kan ik geen contactformulier invullen met een emailadres die ik voor zulk soort zaken reserveer, nee, je moet contact opnemen met social media of Whatsapp. Dat bevalt me helemaal niet, mijn telefoonnummer delen met de Jumbo, en op de social media waar Jumbo actief is, zit ik niet.
Daar gaat mijn klacht dus. Maar, ik ben benieuwd, delen jullie wel je info via social media of WhatsApp? Of maken jullie bij een bedrijf een account aan voor zulk soort zaken?
Peiling
Ik klaag via
Dolfje
01-07-2024 om 22:24
Ik kijk altijd op het schermpje mee en als ik dan geen aanbiedingen /kortingen zie zeg ik het meteen. Heb zo al vaak dingen laten terug boeken maar ook wel voor de aanbiedingsprijs mee gekregen bij Kruidvat en Ah bijvoorbeeld. Bij lidl kloppen de bordjes ook vaak niet. Staat er dat je het moet activeren in de app maar dan staat het er in de app niet bij.
Maar achteraf klagen voor 2 euro zou ik niet doen. Terplekke of niet meer.
Sherlock
01-07-2024 om 22:34
Koko67 schreef op 01-07-2024 om 19:57:
Andere oplossing: geen klacht indienen en het laten gaan.
Dit. Wat een arrogantie.
Tuinfluiter
01-07-2024 om 23:05
Klacht indienen heeft weinig nut de Jumbo verdient hier aan dus zullen zij het echt niet veranderen. Je moet helaas een paar keer goed kijken of je bij een aanbieding wel het juiste artikelen pakt en vooral goed de kleine lettertjes lezen.
duizel
02-07-2024 om 04:07
ik zou het ter plekke aangeven. Niet achteraf een klacht indienen. Ik scan altijd en hou het dan in de gaten maar lees dat dat bij jouw jumbo niet kan.
Als ik een klacht heb doe ik dat rustig via WhatsApp of social media
Ik vind dit e-mailadres maar geen idee of het nog gebruikt wordt:
klantenservice@jumbo.com
Als ik toch zover kwam om een klacht in te dienen zou ik wel zorgen voor een foto van het schap.
Auwereel
02-07-2024 om 07:04
Sherlock schreef op 01-07-2024 om 22:34:
[..]
Dit. Wat een arrogantie.
Arrogant om te willen klagen?
Madamecannibale
02-07-2024 om 07:06
alhambra schreef op 01-07-2024 om 22:13:
Ik heb ook zoiets gehad bij Jumbo. Een schap op de kopse kant met aanbiedingen van chips. Iets van 3 halen 2 betalen. Kom ik bij de kassa en zie ik dat ik geen korting krijg. Het bleek alleen om een bepaald formaat van die chips te zijn. Er lagen meerdere formaten van dezelfde soort chips. In het gangpad zelf lag de rest van de chips met deze varianten dus dit was een selectie.Ik heb het maar gelaten maar ik voelde me wel genept. Normaal ga ik naar AH en die halen dit soort grappen niet uit.
Dus ik begrijp je volkomen!
Ik heb ook meerdere malen zoiets bij de jumbo gehad. Maar ook bij de Albert Heijn heb ik wel eens zoiets, dat alleen een bepaalde verpakkingsgrootte in de aanbieding is maar dat niet aangeven is. Ik dien er geen klacht voor in maar als ik het zie ga ik wel altijd langs de servicebalie om mijn geld terug te vragen, het gaat me dan echt om het principe. Heel irritant vind ik dat soort misleiding. Bij de Kruidvat heb ik dit eigenlijk nooit.
Wieder
02-07-2024 om 07:20
Bij Albert Heijn zie ik het regelmatig, van die koelingen volgepropt met toetjes en dan heel groot bonus erboven. Als je niet verder kijkt lijken de toetjes in de aanbieding, maar dan blijken het alleen de paar items die op het kleine plankje boven de koeling staan te zijn. Bij de jumbo vind ik het met name bij de kies en mix altijd wel duidelijk, staat ook gewoon op de verpakking en die zijn altijd in de "aanbieding" (dat vind ik persoonlijk een grotere misleiding dan de plek waar het staat, ze zijn echt helemaal nooit een andere prijs). Maar daarover klagen zou ik in de winkel doen, doe ik ook gerust voor 50 cent als het zo uitkomt. Ik zou er geen klacht over indienen.
Bakblik
02-07-2024 om 07:51
Robijn 2 +1 gratis! ALLE COMBINATIES MOGELIJK!
En dan ga ik vrolijk aan de slag met mijn zelfscanner gaat de korting er niet af.
Staat er met hele kleine lettertjes: m.u.v Robijn wol en fijn en grootverpakkingen. Ook zo'n vals lokkertje.
Dat het niet geldt voor de grotere flessen kan ik snappen maar waarom de wol en fijn nooit meedoet aan de deal snap ik niet. Vind het valse lokkertjes. Genoeg mensen die het niet door hebben en dan toch 3 flessen meenemen voor de volle mep. Als je dan klaagt bij de servicebalie krijg je te horen dat het niet in de onderhandelingen zat. Ik laat het verder maar en kijk wel bij een ander of mijn favoriete merken elders in de aanbieding zijn. Dan ben ik echt "die bitch die alleen de aanbieding haalt" bij de deka of de appie.
Je kan de peiling niet meer aanpassen maar daar had nog een optie kunnen staan: bij de balie in de winkel en anders niet.
Auwereel
02-07-2024 om 08:19
Bij de balie waa ik dus al geweest, maar de optie "bedrijfsleider erbij" had ook gekund. Maar die zal wel precies hetzelfde hebben gezegd.
Auwereel
02-07-2024 om 08:24
Ik heb het omgekeerde eens meegemaakt in een speelgoedwinkel. Ik had een bordspel uitgekozen voor mijn kinderen en op het schap de prijs gezien, leek me een prima prijs. Bij het afrekenen kwam dezelfde prijs op de kassa, maar de bedrijfsleider die ernaast stond, met een andere klant, zag de prijs en riep, dat kan niet, dat spel is duurder en noemde een prijs van 10 euro meer. Ik zei, O, deze prijs stond ook op het schap en bedrijfsleider en ik zijn daar naartoe gelopen. En inderdaad. De bedrijfsleider gaf onmiddellijk de opdracht dat aan te passen, en liet me een folder zien waar inderdaad de hogere prijs zien. Maar, zei hij, dit prijs stond op het schap, dus voor deze prijs krijgt u het mee. Een fout van de winkel in mijn voordeel, dus.
Tuinfluiter
02-07-2024 om 08:25
Sherlock schreef op 01-07-2024 om 22:34:
[..]
Dit. Wat een arrogantie.
Waarschijnlijk vind jij het leuk om als een echte speurneus de winkel door te lopen om de echte aanbieding te vinden maar normale mensen verwachten dat er in een schap waar groot aanbiedingen boven staat dat er ook aanbiedingen in zitten. Als consument wordt je gewoon bewust misleidt.
De onduidelijkheid met aanbiedingen zie ik eigenlijk bij alle supers ik laat als het misgaat bewust de artikelen bij de kassa achter dan hebben zij het ongemak van het moeten terug zetten.
Bij de AH gebruik ik altijd de scanner en dan zie je meteen of het goed gaat en daar is het soms ook een gepuzzel wat de echte aanbieding is.
Auwereel
02-07-2024 om 08:27
Lieveheersbeest schreef op 02-07-2024 om 07:46:
je voelde je ernstig bij de neus genomen? Jeetje…
Ja, ik heb principes dit vond ik niet kunnen. Wat je belooft, moet je doen. Het liefst zonder kleine lettertjes.
ToetieToover
02-07-2024 om 08:27
Supermarkten misleiden en verleiden wel meer. Allemaal dit soort fratsen, krimpflatie, lokkertjes. Ik bestel daarom veel online. Eigenlijk vind ik een hogere prijs voor bijvoorbeeld een biologisch product niet eens erg. Maar dit soort valse voorstelling van zaken, nee, dan hoef ik al niet meer. Ze hebben nog meer kies&mix, bij de tapas. Ook zo’n instinker.
rionyriony
02-07-2024 om 08:28
Misschien dat je ze kan retourneren?
Ik heb eens een keer artikelen meegenomen die over de datum waren, en dan zou je ze gratis krijgen, maar eenmaal thuis bleek ik gewoon de prijs te hebben betaald en nu zat ik met prijzige spullen die ik anders nooit had gekocht en die ik nieteens meer kon bewaren. Een héél slechte koop dus. Ik weet niet of het een actie was van de caissiere die wat meer zakgeld wou voor haar komende vakantie of dat het echt een vergissing van het bedrijf was, maar ik denk dat ze hun personeel niet waren afgevallen. Personeel kan moeilijker gemist worden dan een klant.
Binnenkort komen de QR-codes de plek van de barcode innemen en dan zijn dit soort "vergissingen" niet meer mogelijk want alles staat in die code.
Ik heb vier keer een aanvaring gehad met het bedrijf en geen enkele keer was het aangenaam. Je bent een potentiële misdadiger daar en geen klant die koning is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.