Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Peiling

Ik klaag via
48 stemmen
69%
13%
13%
6%

Auwereel schreef op 01-07-2024 om 20:21:

[..]

Het stond on het schap Kies&Mix (stond over de hele breedte van het schap zeker 4x vermeld) met een bord erboven. Dus waarom moet ik er dan vanuit gaan dat dat niet geldt? Dit was het aanbiedingenschap, de producten die erin lagen, liggen normaal ergens anders.

Kies&Mix is voor bepaalde verpakkingen standaard, die liggen niet in een aanbiedingschap met een bord erboven.

Ik ben niet overtuigd. Lagen er ook producten waar wel Kies & mix op stond?

Ik zou ten eerste voor een bedrag van 2 euro geen klacht indienen. Kies & Mix aanbiedingen staan altijd met een logo op de verpakking aangegeven. 

Maar als ik dan iets wil, regel ik dat bij de klantenservicebalie. Niet dat ik daar ooit goed geholpen ben, maar dat is een ander verhaal... 
Onder geen beding sta ik mijn gegevens af op hun website of via WhatsApp, dat is me dit niet waard.

Ik steek geen energie in dingen die meer energie kosten dan ze onder aan de streep opleveren. 

Auwereel schreef op 01-07-2024 om 20:21:

[..]

Het stond on het schap Kies&Mix (stond over de hele breedte van het schap zeker 4x vermeld) met een bord erboven. Dus waarom moet ik er dan vanuit gaan dat dat niet geldt? Dit was het aanbiedingenschap, de producten die erin lagen, liggen normaal ergens anders.

Kies&Mix is voor bepaalde verpakkingen standaard, die liggen niet in een aanbiedingschap met een bord erboven.

Lag er veel van het product wat niet in de aanbieding was in het schap? Ik zie bij ons in de winkel ook wel eens iets verkeerd in het aanbiedingenschap liggen, maar dat is dan vaak een enkel product. Ik vermoed dat een klant dan iets in het karretje had, langs de aanbiedingen kwam, en die liever had dan wat hij/zij al had. En dan dat eerste product in het aanbiedingenschap legt ipv de moeite te nemen het naar het oorspronkelijke schap terug te brengen.

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 20:36 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 01-07-2024 om 20:23:

[..]

Ik ben niet overtuigd. Lagen er ook producten waar wel Kies & mix op stond?

Ja, volgens het meisje van de klantenservice was ongeveer het halve schap voor Kies&Mix, maar het stond op het hele schap en dat schap wordt altijd gebruikt voor de aanbiedingen van de week. Dat is toch raar dat je een bord zet echt pal boven de producten, nu 3 voor 5 euro en dan geldt het niet. De producten die ik daar normaal vandaan haal, koop ik altijd met korting. 

Er zitten stickertjes op de producten van “Kies & Mix”. Is inderdaad niet heel duidelijk. 
Maar zelf zou ik mijn tijd en energie niet gaan verspillen voor 2 euro. Dat is me de negatieve energie echt niet waard. 

Auwereel schreef op 01-07-2024 om 20:17:

Overigens, laten staan, dat is dan toch naar de klantenbalie om je geld terug te vragen? Je kan niet zien of de korting verrekend wordt dan bij het afrekenen. Of check je al voor het afrekenen?

De kortingen checken kan heel makkelijk met de zelfscan. Je scant en ziet of de korting wordt gerekend, zo niet dan haal ik de spullen uit de kar en doe de items op de scanner in de prullenbak en klaar is bakblik.  

Ben er helemaal zat van dat die kortingen geen kortingen zijn. 

Bij jumbo staat er toch altijd bij die kies & mix aanbieding een plaatje met om welk fruit het gaat? Dan staat er een bak aardbeien, een bak druiven, een net mandarijnen enz op? En dan in kleine letters er onder nog uitgeschreven om welk fruit het gaat? Ik heb het wel een bij dat voorgesneden fruit, dat het ene bakje wel erbij hoort en het andere niet. Maar dat zie ik dan bij de zelfscanner en dan leg ik het terug als het er niet bij hoort. Hier ligt in de bak bij de aanbiedingen ook vaak iets wat er dan niet bij hoort, maar waarvan ze wel hopen dat je dat dan ook erbij koopt. Ik vind het eigenlijk over het algemeen wel vrij duidelijk wat er wel en niet onder valt. 
maar goed, klagen doe ik via whatsapp. Dat ze mijn telefoonnummer zouden hebben, boeit me niet. Die hebben ze bij Jumbo en picnic enz toch al, want ik heb de app van al die winkels. 

Wij hebben pas een Jumbo en het zou mij ook kunnen gebeuren. Hier ook een levensgrote aankondiging over de hele breedte van het schap. Kies en mix staar hier niet op alle producten die er onder vallen hoor. Alles wat niet verpakt is en onder kies en mix valt heeft geen sticker oid. En dat is hier wel het 1e schap als je de winkel binnenkomt. De zelfscan doet het vaker niet dan wel dus wordt bijzonder weinig gebruikt.

Bij de Plus een keer gehad dat de bio bananen ineens in een andere bak lagen, bij de vaste lage prijs bananen. De trossen hadden net als de anderen 5 of 6 bananen met zo'n plakstrip er omheen. Bleek later dat er in kleine letters "en biologische bananen" bij stond. 
Daar heb ik de manager voor laten halen. Ik was samen met iemand die slechter ziet en die kleine letters niet kan lezen. Dat is toen accuut aangepast. 

Zoals je het beschrijft vind ik het niet overduidelijk, maar je ziet dat wel vaker met Kies & mix. Vergelijk het met een schap waar 4x met koeienletters staat dat de Robijn in de aanbieding is en er staat ook Ariël en Omo, dan zou je het ook niet gek vinden dat je geen korting krijgt als je voor Omo kiest.

Edit - Vergeet ik nog mijn punt te maken, ik zou dus geen klacht indienen.

Ik houd niet van zelfscan. Bij de kassa kijk ik vaak mee op het schermpje of de korting er wel af gaat, vooral als er net een nieuwe week is ingegaan en ik iets speciaal heb gekocht, of in die hoeveelheid heb gekocht, vanwege de korting. Of ik vraag de bon als ik twijfel of de korting er wel af is. Is die er niet af, dan vraag ik aan de kassa hoe het zit of bij de infobalie als ik al betaald heb en de bon bekijk.
Whatsapp klagen vind ik prima trouwens.  

Auwereel schreef op 01-07-2024 om 20:01:

[..]

Wel gekocht, dat had ik al gedaan, ik checkte het bonnetje na het kopen en dacht, hè, hier met die korting! Ik zou onenigheid gehad hebben met mijn maag als ik geld terug had gevraagd.

Dus je had het fruit ook wel gekocht als je niet in de veronderstelling was geweest dat het in de aanbieding was?

Ik heb ook zoiets gehad bij Jumbo. Een schap op de kopse kant met aanbiedingen van chips. Iets van 3 halen 2 betalen. Kom ik bij de kassa en zie ik dat ik geen korting krijg. Het bleek alleen om een bepaald formaat van die chips te zijn. Er lagen meerdere formaten van dezelfde soort chips. In het gangpad zelf lag de rest van de chips met deze varianten  dus dit  was een selectie.Ik heb het maar gelaten maar ik voelde me wel genept. Normaal ga ik naar AH en die halen dit soort grappen niet uit.

Dus ik begrijp je volkomen!

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 22:17 Topicstarter

Poezie schreef op 01-07-2024 om 22:11:

[..]

Dus je had het fruit ook wel gekocht als je niet in de veronderstelling was geweest dat het in de aanbieding was?

Weet ik niet, de blauwe bessen en de frambozen wel, maar of ik de watermeloen ook meegenomen zou hebben? Misschien niet. Maar het gaat me om het principe èn of de Consumentbond gelujk had met de bonnetjes. Maar dat weet ik nu nog steeds niet, want het bonnetje is correct, maar de plaats van de producten niet.

Deze Jumbo heeft geen zelfscan in enige vorm.

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 22:18 Topicstarter

alhambra schreef op 01-07-2024 om 22:13:

Ik heb ook zoiets gehad bij Jumbo. Een schap op de kopse kant met aanbiedingen van chips. Iets van 3 halen 2 betalen. Kom ik bij de kassa en zie ik dat ik geen korting krijg. Het bleek alleen om een bepaald formaat van die chips te zijn. Er lagen meerdere formaten van dezelfde soort chips. In het gangpad zelf lag de rest van de chips met deze varianten dus dit was een selectie.Ik heb het maar gelaten maar ik voelde me wel genept. Normaal ga ik naar AH en die halen dit soort grappen niet uit.

Dus ik begrijp je volkomen!

Ja dit, maar dan met fruit, alles in één schap, waar het normaal niet ligt.

Auwereel schreef op 01-07-2024 om 22:18:

[..]

Ja dit, maar dan met fruit, alles in één schap, waar het normaal niet ligt.

Ja precies. Flauw gedrag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.