Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Klacht indienen bij de Jumbo, hoe zouden jullie dat aanpakken?

Vandaag bij het boodschappen doen, werd ik blij van de aanbiedingen bij de ingang van de Jumbo. In een koelschap lag lekker fruit, met op het koelschap met grote letters "Kies & Mix" en daarboven "Nu, 3 voor 5 euro", dus 3 dozen fruit geselecteerd. Maar, bij de kassa, geen korting. Scheelt een euro of 2. Dus, bij de klantenservice gevraagd. Nee, dat gold niet, er stond op de verpakking geen Kies&Mix, dus dan geldt het niet. Kies&Mix geldt niet voor alle producten in dat koelschap, dat gold maar voor de helft van dat koelschap. Maar op het hele koelschap stond vrolijk Kies&Mix en de aanbiedingen liggen daar altijd op die plek. Ik voelde me ernstig bij de neus genomen. 
Ik wil nu een klacht indienen, maar als ik naar de Jumbo website ga, kan ik geen contactformulier invullen met een emailadres die ik voor zulk soort zaken reserveer, nee, je moet contact opnemen met social media of Whatsapp. Dat bevalt me helemaal niet, mijn telefoonnummer delen met de Jumbo, en op de social media waar Jumbo actief is, zit ik niet.
Daar gaat mijn klacht dus. Maar, ik ben benieuwd, delen jullie wel je info via social media of WhatsApp? Of maken jullie bij een bedrijf een account aan voor zulk soort zaken?

Peiling

Ik klaag via
48 stemmen
69%
13%
13%
6%

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 19:29 Topicstarter

En even lekker stoom afblazen hier is natuurlijk ook erg fijn!

ik zou bij het filiaal naar de bedrijfsleider vragen want dit is door dit filiaal, mogelijk een franchise, gedaan niet door Jumbo algemeen.

Anderd nl: social media, via Facebook. Maar alleen als ik niet kan mailen. 
In dit geval zou ik zelf niet hebben geklaagd, is me de moeite niet waard. Maar zou wel denken: nou ja zeg wat stom. 

Weet je ook zeker dat er niet in kleine letters bij heeft gestaan dat het op bepaalde producten was. Of alleen producten met een sticker. Vaak staat dit er namelijk wel bij in kleine lettertjes, waar je dan wel vaak weer een vergrootglas bij nodig hebt. 

gewoon je product terugbrengen en je krijgt je geld terug toch? Lijkt me de simpelste oplossing. 

Andere oplossing: geen klacht indienen en het laten gaan.

maar wat heb je nou met het fruit gedaan?
Toch gekocht of een gedeelte laten staan omdat je de echte prijs  te hoog vond?

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 19:59 Topicstarter

Wie weet heb ik een nieuwe leesgedeelte nodig, maar ikvind het wel zwak dat je producten die normaal ergens anders liggen in de aanbiedingschap legt en dan toch geen korting geeft. Ik was erop gewezen door de Consumentenbond dat de bonnetjes van supermarkten vaak niet kloppen en dat beloofde korting niet gegeven wordt. Maar klagen daarover helpt kennelijk niet, dan is er een andere reden om geen korting te geven.

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 20:01 Topicstarter

Chantal2022 schreef op 01-07-2024 om 19:58:

maar wat heb je nou met het fruit gedaan?
Toch gekocht of een gedeelte laten staan omdat je de echte prijs te hoog vond?

Wel gekocht, dat had ik al gedaan, ik checkte het bonnetje na het kopen en dacht, hè, hier met die korting! Ik zou onenigheid gehad hebben met mijn maag als ik geld terug had gevraagd.

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 20:03 Topicstarter

Bovendien vind ik een verschil zitten tussen een te hoge prijs en het principe niet om de tuin geleid te worden.

Ik gebruik voornamelijk Twitter en Facebook om contact op te nemen met bedrijven. Had die allebei al, dus niet speciaal aangemaakt. Krijg dan vaak sneller antwoord dan wanneer ik zou bellen.

Op deze website staat overigens wel een e-mailadres, maar geen idee of die klopt: 

Jumbo.com - certificaat | Thuiswinkel.org

Ik heb dit ook een keer gehad en heb het allemaal zo laten staan. Ik voelde me ook belazerd. Terwijl de manager daar heel schappelijk is, toen de ‘verse’ sinaasappelsap in de koeling allemaal over de datum was, kreeg ik gratis een fles versgeperst sap. En als ik glutenvrije producten (crackers enzo) weer eens over de datum vind, krijg ik die gratis mee en een bon voor een gratis product de volgende keer dat het er weer is. Dus ik sta best positief tegenover het filiaal hier. Maar hiervan werd ik instant chagrijnig zeg. Ik heb niet eens geklaagd. Ik heb het simpelweg niet gekocht. Maar misschien moeten mensen vaker klagen want dit is dus heel herkenbaar!

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 20:15 Topicstarter

Ik had de manager erbij moeten roepen, maar ook dan had ik ruzie met mijn maag gekregen, die vond dat ik dringend naar huis moest om het fruit klaar te maken, vandaar dat ik poogde het via een klachtenformulier te doen 

Kies & mix staat altijd op de verpakking. Ik snap niet waarom je zou denken dat het voor alles in het schap geldt. Uit coulance zouden ze je wel tegemoet kunnen komen, maar je staat echt niet in je recht.

Ik heb trouwens gestemd voor whatsapp.

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 20:17 Topicstarter

Overigens, laten staan, dat is dan toch naar de klantenbalie om je geld terug te vragen? Je kan niet zien of de korting verrekend wordt dan bij het afrekenen. Of check je al voor het afrekenen?

Auwereel

Auwereel

01-07-2024 om 20:21 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 01-07-2024 om 20:17:

Kies & mix staat altijd op de verpakking. Ik snap niet waarom je zou denken dat het voor alles in het schap geldt. Uit coulance zouden ze je wel tegemoet kunnen komen, maar je staat echt niet in je recht.

Ik heb trouwens gestemd voor whatsapp.

Het stond on het schap Kies&Mix (stond over de hele breedte van het schap zeker 4x vermeld) met een bord erboven. Dus waarom moet ik er dan vanuit gaan dat dat niet geldt? Dit was het aanbiedingenschap, de producten die erin lagen, liggen normaal ergens anders. 

Kies&Mix is voor bepaalde verpakkingen standaard, die liggen niet in een aanbiedingschap met een bord erboven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.