Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Kijk, dit is weer een typisch voorbeeld van DHL!


Almdudler schreef op 02-02-2024 om 17:10:

Wij krijgen de laatste tijd pakketjes voor iemand uit een compleet andere wijk. Gister lag er weer een pakketje bij de voordeur..
Ik hou ze nou maar, bewaar ze een maand en dan ga ik maar eens kijken wat erin zit.
Heb meerdere pogingen hij DHL gedaan om pakketjes te retourneren/weigeren/aan te geven, nu ben ik er klaar mee.

Hou jij serieus pakketjes waar een correct adres op staan maar die verkeerd bezorgd zijn? Gooi gewoon een briefje bij die mensen in de bus dat hun pakketjes bij jou liggen en dat ze ze kunnen komen ophalen!

Poezie schreef op 02-02-2024 om 20:27:

[..]

Hou jij serieus pakketjes waar een correct adres op staan maar die verkeerd bezorgd zijn? Gooi gewoon een briefje bij die mensen in de bus dat hun pakketjes bij jou liggen en dat ze ze kunnen komen ophalen!

Dus dan moet je naar de andere kant van de stad fietsen om een briefje in de bus te doen?

Ze heeft het over een andere wijk, niet over 2 huizen verder.

Ysenda schreef op 02-02-2024 om 20:29:

[..]

Dus dan moet je naar de andere kant van de stad fietsen om een briefje in de bus te doen?

Ze heeft het over een andere wijk, niet over 2 huizen verder.

Ja dus?? Die mensen hebben geld betaald voor hun pakketjes en zitten erop te wachten. Heel aso om ze maar gewoon te houden. Andere optie is aanmelden bij Nextdoor en daar een bericht op plaatsen. Zo moeilijk is het niet om contact met die mensen op te nemen, ze wonen notabene in dezelfde stad en niet aan het andere eind van de wereld. 

Poezie schreef op 02-02-2024 om 20:27:

[..]

Hou jij serieus pakketjes waar een correct adres op staan maar die verkeerd bezorgd zijn? Gooi gewoon een briefje bij die mensen in de bus dat hun pakketjes bij jou liggen en dat ze ze kunnen komen ophalen!

Dit

Daarnaast is contact opnemen met de afzender ook nog een optie. 

Poezie schreef op 02-02-2024 om 20:33:

[..]

Ja dus?? Die mensen hebben geld betaald voor hun pakketjes en zitten erop te wachten. Heel aso om ze maar gewoon te houden. Andere optie is aanmelden bij Nextdoor en daar een bericht op plaatsen. Zo moeilijk is het niet om contact met die mensen op te nemen, ze wonen notabene in dezelfde stad en niet aan het andere eind van de wereld.

Ik weet niet eens van het bestaan van next door af. Wie kijkt daar nu op, in mijn omgeving niemand. 

Ze zijn zelfs naar de DHL hub gereden, die maken keer op keer de fout. 

Ik zou er ook klaar mee zijn.

Ysenda schreef op 04-02-2024 om 10:57:

[..]

Ik weet niet eens van het bestaan van next door af. Wie kijkt daar nu op, in mijn omgeving niemand.

Ze zijn zelfs naar de DHL hub gereden, die maken keer op keer de fout.

Ik zou er ook klaar mee zijn.

Je zou er helemaal niet klaar mee zijn omdat die pakketjes nog steeds in jouw huis zouden liggen. Bel DHL dan om ze weer op te komen halen en ze naar het juiste adres te brengen. En hang daarna een  briefje op de deur met een boodschap voor de bezorger, met dat hij geen pakketjes voor andere adressen meer bij jullie neer moet leggen. 

Nog nooit problemen met DHL of PostNL gehad, wel DPD en dusdanig dat ik niks bij een webshop bestel als ze samenwerken met DPD. Een tijd geleden bleek een webshop ineens via DPD hun pakjes te laten bezorgen en zowaar kwam mijn pakje op het juiste afhaalpunt (ik was verbaasd) maar die webshop valt dus af.
Bij DPD is het soms afwachten waar iets komt, ook als je het wil laten bezorgen bij een pakketpunt. Zo kwam ik bij een pakket na twee weken erachter dat het geheel ergens anders was bezorgd op een industrieterrein dat ook niet een heel prettige omgeving was om naartoe te gaan.

Poezie schreef op 04-02-2024 om 11:19:

[..]

Je zou er helemaal niet klaar mee zijn omdat die pakketjes nog steeds in jouw huis zouden liggen. Bel DHL dan om ze weer op te komen halen en ze naar het juiste adres te brengen. En hang daarna een briefje op de deur met een boodschap voor de bezorger, met dat hij geen pakketjes voor andere adressen meer bij jullie neer moet leggen.

Daar is de container dan weer goed voor of de kringloop, op een gegeven moment ben ik er echt klaar mee.

DHL maakt de fout keer op keer, ze zijn bij de hub geweest en het wordt niet opgelost. 

Ben jij moeder teresa? Ik niet!

Ysenda schreef op 04-02-2024 om 11:46:

[..]

Daar is de container dan weer goed voor of de kringloop, op een gegeven moment ben ik er echt klaar mee.

DHL maakt de fout keer op keer, ze zijn bij de hub geweest en het wordt niet opgelost.

Ben jij moeder teresa? Ik niet!

Je straft DHL daar niet mee hoor. Sterker nog: je lost niets op. Hoe zou jij het zelf vinden als je erachter zou komen dat iemand in een andere wijk jouw pakketjes zou achterhouden? 

Poezie schreef op 04-02-2024 om 12:25:

[..]

Je straft DHL daar niet mee hoor. Sterker nog: je lost niets op. Hoe zou jij het zelf vinden als je erachter zou komen dat iemand in een andere wijk jouw pakketjes zou achterhouden?

Nou als die mij uitlegt dat die al tijden probeert om het geregeld te krijgen en er zelfs al voor naar de hub gegaan is. Dan is het jammer maar ik zou ze gelijk geven.

En ik zou voor ik bestel vragen met welke koerier de webshop werkt en daar rekening mee gaan houden. 

- contact opnemen met de afzender (Amazon, dus da’s een gebed zonder eind)
- contact opnemen met dhl 
- contact zoeken via next door 

Hoeveel moeite en tijd ga ik stoppen in iets wat níet mijn probleem is en ik niet om gevraagd heb. Heen en weer mailen met bedrijven, iedereen weet hoe de klantenservice van die grote concerns is. 
De pakketjes die ik kan weigeren heb ik geweigerd, ik ben bij DHL geweest, het is een keer goed hoor. En een briefje ophangen werkt niet want; ‘in de handterminal staat dat dit hier bezorgd moet worden, dus succes met je pakketje!’ Ze kijken niet eens naar het adres op het pakketje, alleen maar wat de terminal aangeeft. 

Als je de track en trace code opzoekt van het pakket zie je dat het bij mij afgeleverd is, diegene kan ook bij mij aankloppen. 
dan maar niet heiliger dan de Paus zoals sommigen van jullie hier wel zijn, ik heb er genoeg aan gedaan. 

Almdudler schreef op 04-02-2024 om 15:53:

- contact opnemen met de afzender (Amazon, dus da’s een gebed zonder eind)
- contact opnemen met dhl
- contact zoeken via next door

Hoeveel moeite en tijd ga ik stoppen in iets wat níet mijn probleem is en ik niet om gevraagd heb. Heen en weer mailen met bedrijven, iedereen weet hoe de klantenservice van die grote concerns is.
De pakketjes die ik kan weigeren heb ik geweigerd, ik ben bij DHL geweest, het is een keer goed hoor. En een briefje ophangen werkt niet want; ‘in de handterminal staat dat dit hier bezorgd moet worden, dus succes met je pakketje!’ Ze kijken niet eens naar het adres op het pakketje, alleen maar wat de terminal aangeeft.

Als je de track en trace code opzoekt van het pakket zie je dat het bij mij afgeleverd is, diegene kan ook bij mij aankloppen.
dan maar niet heiliger dan de Paus zoals sommigen van jullie hier wel zijn, ik heb er genoeg aan gedaan.

Dan stuur je ze terug naar de webshop. Ik vind het echt stelen als je de inhoud van de pakketjes houdt.

Poezie schreef op 04-02-2024 om 16:56:

[..]

Dan stuur je ze terug naar de webshop. Ik vind het echt stelen als je de inhoud van de pakketjes houdt.

Heb ik een voorstel: dan ga jij het oplossen als je het zo goed weet te bepalen voor een ander.

Retour afzender gaat ook niet want o, hoe vreemd, dan komt DHL wel bij het goede adres en dus niet bij het adres waar de pakketjes liggen of moet ze er nog kosten voir maken ook? Kan ze die bij jou declareren?

Ysenda schreef op 04-02-2024 om 17:02:

[..]

Heb ik een voorstel: dan ga jij het oplossen als je het zo goed weet te bepalen voor een ander.

Retour afzender gaat ook niet want o, hoe vreemd, dan komt DHL wel bij het goede adres en dus niet bij het adres waar de pakketjes liggen of moet ze er nog kosten voir maken ook? Kan ze die bij jou declareren?

Doe niet zo moeilijk, ik had de pakketjes gewoon naar het juiste adres gebracht. Een andere wijk is niet een andere stad hè.

Poezie schreef op 04-02-2024 om 17:09:

[..]

Doe niet zo moeilijk, ik had de pakketjes gewoon naar het juiste adres gebracht. Een andere wijk is niet een andere stad hè.

Andere wijk kan zomaar een half uur fietsen zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.