Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

willem1959 schreef op 14-06-2022 om 13:26:

[..]

Het gaat om een generatie he, niet om jou als individu.

In dat geval ben ik blij dat mijn generatie vrouwen een bankrekening mag openen, een huis mag kopen en mogen blijven werken na het huwelijk. Ook hoop ik dat geen enkele vrouw van welke generatie dan ook gezien wordt als een object waar een piemel in moet.

Jillz schreef op 14-06-2022 om 12:24:

[..]

De één noemt het vertrutting de ander voortschrijdend inzicht. Het is maar net vanaf welke kant je het bekijkt. Ik ben vooral heel blij dat ik als vrouw tegenwoordig zelf een bankrekening mag openen, een huis kan kopen en werk en kinderen kan combineren. Nu wil ik ook dat ik niet langer gezien wordt als lustobject maar als competente vrouw die gelijkwaardig wordt behandeld. Dus geen opmerkingen als daar moet een piemel in (of kaars). Prima als jij dat vertrutting wil noemen. Kom maar door met de vertrutting!

Tegenwoordig ? Je doet net alsof we in een ver land wonen waar vrouwen heel veel niet mogen. Geen rijbewijs halen, geen bankrekening openen...etc.

Ik heb al een spaarbankboekje sinds ik op de basisschool zat en sparen aangemoedigd werd.

Jillz schreef op 14-06-2022 om 13:40:

[..]

In dat geval ben ik blij dat mijn generatie vrouwen een bankrekening mag openen, een huis mag kopen en mogen blijven werken na het huwelijk. Ook hoop ik dat geen enkele vrouw van welke generatie dan ook gezien wordt als een object waar een piemel in moet.

Kan het zijn dat je teveel in verkeerde kringen verkeerd?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

14-06-2022 om 13:52

Fleurtje_5 schreef op 14-06-2022 om 13:47:

[..]

Tegenwoordig ? Je doet net alsof we in een ver land wonen waar vrouwen heel veel niet mogen. Geen rijbewijs halen, geen bankrekening openen...etc.

Ik heb al een spaarbankboekje sinds ik op de basisschool zat en sparen aangemoedigd werd.

Die rechten hebben we hier korter dan je misschien zou denken. Vrouwenkiesrecht pas een eeuw. En die bankrekening mag je pas zelfstandig openen sinds halverwege de jaren vijftig.

Coreopsis schreef op 14-06-2022 om 13:52:

[..]

Die rechten hebben we hier korter dan je misschien zou denken. Vrouwenkiesrecht pas een eeuw. En die bankrekening mag je pas zelfstandig openen sinds halverwege de jaren vijftig.

Mijn moeder moest nog stoppen met werken toen ze trouwde. Zo lang is dat allemaal nog niet geleden.

John vergelijkt het met de jaren 60, 70 en 80.
En ik kan je vertellen, hij heeft gelijk. 

Oh en nog een hele belangrijke: pas sinds 1991(!) is verkrachting binnen het huwelijk strafbaar! Tot die tijd stond in het wetsartikel echt nadrukkelijk dat het ging om dwang "buiten echt", "binnen echt" kon man doen wat hij wilde. 

Er zullen vast mannen zijn die dat ook vertrutting vonden...

Fleurtje_5 schreef op 14-06-2022 om 13:50:

[..]

Kan het zijn dat je teveel in verkeerde kringen verkeerd?

Nee ik ga dat soort mannen uit de weg. Maar Johan Derksen ziet dat als vertrutting als je dat soort dingen niet meer mag zeggen. Ik zie het als vooruitgang.

Rondstruiner schreef op 14-06-2022 om 14:03:

Oh en nog een hele belangrijke: pas sinds 1991(!) is verkrachting binnen het huwelijk strafbaar! Tot die tijd stond in het wetsartikel echt nadrukkelijk dat het ging om dwang "buiten echt", "binnen echt" kon man doen wat hij wilde.

Er zullen vast mannen zijn die dat ook vertrutting vonden...

Mannen? Ook vrouwen verkrachten hoor. Of mannen verkrachten mannen. Ook Nikki de Jager kan zijn/haar partner verkrachten. Denk eens niet zo in oude hokjes.

Fleurtje_5 schreef op 14-06-2022 om 13:47:

[..]

Dat is fijn dat het voor jou zo vanzelfsprekend is dat je het zelfs een gek voorbeeld vind. Destijds (niet eens zo heel lang terug) waren er genoeg mannen en vrouwen die het doodnormaal vonden dat een vrouw niks mocht. Net zo goed als er nu genoeg mensen zijn die vinden dat seksistische grappen gewoon moeten kunnen. Ik hoop dat we het straks ook heel gek vinden om te zeggen dat het niet zo lang terug heel normaal was om vrouwen als minderwaardig weg te zetten.

willem1959 schreef op 14-06-2022 om 14:13:

[..]

Mannen? Ook vrouwen verkrachten hoor. Of mannen verkrachten mannen. Ook Nikki de Jager kan zijn/haar partner verkrachten. Denk eens niet zo in oude hokjes.

Ja ook heel fijn voor die mannen die binnen het huwelijk nu niet meer verkracht mogen worden dat die wet is aangepast toch? Zullen ook best vrouwen tegen zijn geweest die graag hun man verkrachten. Die noemde die mannen vast aanstellerige zeikerds. Maar opnieuw voortschrijdend inzicht dat niemand man of vrouw verkracht zou moeten worden door eigen partner.

willem1959 schreef op 14-06-2022 om 14:13:

[..]

Mannen? Ook vrouwen verkrachten hoor. Of mannen verkrachten mannen. 

Stel je niet zo aan en jank niet zo, zeg. 

Vrouwen kunnen dat ook ja. MAAR ZE DOEN HET NIET MASSAAL HE!

willem1959 schreef op 14-06-2022 om 13:26:

[..]

Het gaat om een generatie he, niet om jou als individu.

Trutten aller landen verenigt u! 

Rondstruiner schreef op 14-06-2022 om 14:26:

[..]

Stel je niet zo aan en jank niet zo, zeg.

Vrouwen kunnen dat ook ja. MAAR ZE DOEN HET NIET MASSAAL HE!

Coreopsis schreef op 14-06-2022 om 13:52:

[..]

Mijn moeder had een bankrekening voordat ze ging trouwen. En dat is echt al heeeeeeel lang geleden.

Toen ik maar net op de basisschool begon met schrijven bestonden er nog kroontjespennen die we doopten in een potje inkt dat in de schoolbank zat. En we hadden vloeipapier dat overtollige inkt op depte. Het zou vreemd zijn als ik nu, zoveel jaren later, ga roepen dat we die kroontjespennen in de ban zouden moeten doen, terwijl die al vóór  mijn tweede schooljaar waren afgeschaft.

Dat is precies hetzelfde als iemand nu gaat roepen dat we blij mogen zijn dat we 'tegenwoordig' een bankrekening mogen openen alsof we dat vorig jaar of het jaar daarvoor nog niet mochten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.