Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

MRI schreef op 04-05-2022 om 19:47:

[..]

ja dat kan maar is ook weer wantrouwend. Als iemand excuus maakt en zegt zich te schamen verdient ie een tweede kans voor mij

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het wordt anders als iemand stelselmatig bepaald gedrag vertoont en ondanks gemaakte excuses er nooit iets van leert. Dat is bij hem niet het geval en dus ga ik het uit van het positieve.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

04-05-2022 om 19:58

MRI schreef op 04-05-2022 om 19:45:

[..]

Als een OvJ zich zou uitspreken over de teksten in drillrap waar een vermeende moordenaar naar luisterde, vindt denk ik niemand dat abject. Misschien alleen de drillrapper die niet op dat moment terecht staat en zijn moeder. Komt op t zelfde neer imho.

Met als enige verschil dat daar geen haan naar kraait. 

MRI

MRI

04-05-2022 om 20:06

Battle-Royale schreef op 04-05-2022 om 19:58:

[..]

Met als enige verschil dat daar geen haan naar kraait.

ja dat zeg ik ook. Dat kan de OvJ dus doen, klaar. 

Libertine schreef op 04-05-2022 om 10:15:

[..]

Je gaat van johan Derksen naar zwarte piet naar het boerkaverbod. Ik ben het even kwijt geloof ik …

Inderdaad, je bent het even kwijt. Maar ik gaf toch echt antwoord op je eigen bericht.

https://www.viafora.nl/forum/financien-en-recht/aangifte-tegen-johan-derksen/?post=7429752#7429752

Wat ik dan inderdaad weer té uitgebreid wilde zeggen (mijn excuses) is dat de aanpak goed kan zijn, maar dat het geen hetze moet worden zoals bij die andere 'aanpakken'.

niet_rechts schreef op 04-05-2022 om 10:17:

Het probleem is dat JD geen spijt heeft van wat hij heeft gezegd. Hij heeft er in elk geval geen excuses voor gemaakt. Hij heeft zichzelf in plaats daarvan in de slachtofferrol gewenteld. Daar scoor je bij mij slechts minpunten mee.

Hij had spijt meende ik te merken, de foute kant ging het op toen de andere gasten begonnen te lachen (omdat ze dachten dat het een verzonnen grap was) Later zei Derksen 'tegen wie zou ik excuses moeten maken?'

En hij zei:

..........
„Ik ben de veroorzaker van alle ellende. In een oprechte biecht over een
heel serieus onderwerp, heb ik het verteld als een smeuïge anekdote.
Daar leende het onderwerp zich niet voor”, begint Johan zijn relaas.
„Vijftig jaar geleden heb ik een incident meegemaakt, niet voorbereid
gooi je dat op tafel, de feiten klopten niet helemaal. Die kaars was zo
groot en tussen die benen gezet. Ik ben te voorbarig geweest en dan
breekt de pleuris uit. Het is een uitglijder van mij.
Op tv is dat
dodelijk. Vandaag heb ik de rekening gepresenteerd gekregen, ik ben
overal ontslagen als een soort misdadiger.”

„Ik neem het voor mijn rekening, maar wie moet ik excuses aanbieden?”,
vraagt Johan zich hardop af.
Hij moest naar eigen zeggen donderdag zijn
excuses van Talpa aanbieden voor het verhaal dat hij dinsdag vertelde.
Op basis daarvan zou over de toekomst van het praatprogramma worden
beslist. Daar wil hij niet op wachten. „Nou, die beslissing neem ik
daarvoor wel”, zegt hij. „Het is mijn schuld.”

...........

Link van de Telegraaf (titel Johan Derksen na ophef over kaars verhaal in vandaag inside ik kap ermee) verwijderd

Moxxie schreef op 04-05-2022 om 11:12:

[..]

Dat zal bijna iedereen met je eens zijn, inclusief ikzelf. Maar ik snap ook wel wat Fleurtje bedoelt en ik ben het er in zekere mate mee eens, je moet geen kwaad met kwaad vergelden. (Ja ik loop nu tegen de klappen op, ik weet het.) Het moet geen hetze worden.

Derksen is gecancelled door collega's, zijn werkgever(s), theaters, sponsors en een groot deel van Nederland. Hij doet zich altijd zo groot voor maar dit kan hem toch niet in de koude kleren gaan zitten, ondanks dat er nog een groep is die hem steunt. Ik vind het genoeg. En dat vind ik behoorlijk tricky om te zeggen, want zelfs zeggen dat je tegen het onderzoek bent kan al een hele felle reactie uitlokken.

Dank je wel.

Drietje schreef op 04-05-2022 om 12:23:

[..]

Echt? Er zijn toch wel een heleboel andere redenen te bedenken waarom vrouwen een andere mening hebben. Sterker nog, die worden hier veelvuldig genoemd. Maar ja, dan moet je wel willen horen wat een ander zegt/schrijft en dat blijkt toch heel lastig voor sommige mensen, als het om een andere mening gaat.

Precies dit.

Mooie en rake reacties:

(link met titel
"veel-bijval-van-lezers-voor-johan-derksen" verwijderd. Datum was 4 mei 2022 op DeStentor)

IrritatingRam15

IrritatingRam15

07-05-2022 om 01:42

clivia53 schreef op 01-05-2022 om 11:29:

[..]

Schuld ?
nee sex misbruik is niet jou schuld

Heel even reageren nog op dit, ik ben geen slachtoffer van sexueel misbruik. Kutervaringen gehad? Jazeker, maar dat hebben veel mensen (vooral vrouwen, maar ook mannen).

Ik viel vooral over wat je wel en niet mag zeggen in deze, door zowel wederom het merendeel man maar ook een groot deel vrouw.

Als het van Johan een grapje was, was het serieus een zwaar onsmakelijk grapje, echter bracht hij het alsof het echt was. Dan is het nog bizarder.

Maar we weten niet of het echt is of niet, dus alles meteen cancellen... ik ben er geen voorstander van (tenzij we zeker weten dat het echt was).

Fleurtje_5 schreef op 05-05-2022 om 10:33:

[..]

Hij had spijt meende ik te merken, de foute kant ging het op toen de andere gasten begonnen te lachen (omdat ze dachten dat het een verzonnen grap was) Later zei Derksen 'tegen wie zou ik excuses moeten maken?'

En hij zei:

..........
„Ik ben de veroorzaker van alle ellende. In een oprechte biecht over een
heel serieus onderwerp, heb ik het verteld als een smeuïge anekdote.
Daar leende het onderwerp zich niet voor”, begint Johan zijn relaas.
„Vijftig jaar geleden heb ik een incident meegemaakt, niet voorbereid
gooi je dat op tafel, de feiten klopten niet helemaal. Die kaars was zo
groot en tussen die benen gezet. Ik ben te voorbarig geweest en dan
breekt de pleuris uit. Het is een uitglijder van mij. Op tv is dat
dodelijk. Vandaag heb ik de rekening gepresenteerd gekregen, ik ben
overal ontslagen als een soort misdadiger.”

„Ik neem het voor mijn rekening, maar wie moet ik excuses aanbieden?”,
vraagt Johan zich hardop af.
Hij moest naar eigen zeggen donderdag zijn
excuses van Talpa aanbieden voor het verhaal dat hij dinsdag vertelde.
Op basis daarvan zou over de toekomst van het praatprogramma worden
beslist. Daar wil hij niet op wachten. „Nou, die beslissing neem ik
daarvoor wel”, zegt hij. „Het is mijn schuld.”

...........

Link van de Telegraaf (titel Johan Derksen na ophef over kaars verhaal in vandaag inside ik kap ermee) verwijderd

IrischCassidy, JD is een flapuit, een rechtvoorz'nraap, hij neemt geen blad voor de mond, als hij dan zegt dat de feiten niet helemaal klopten in zijn verhaal, dan geloof ik hem.

MRI

MRI

07-05-2022 om 13:31

Fleurtje_5 schreef op 07-05-2022 om 13:13:

[..]

IrischCassidy, JD is een flapuit, een rechtvoorz'nraap, hij neemt geen blad voor de mond, als hij dan zegt dat de feiten niet helemaal klopten in zijn verhaal, dan geloof ik hem.

Voor de zoveelste keer: maar of het gebeurt is of niet, doet er niet toe als je pocht als JD dat je iemand verkracht hebt en je gaat er met zijn allen om zitten lachen en vervolgens te veel kinderachtig ego hebt om een excuus te maken. 
Je mag JD leuk vind fleurtje, dat vond ik soms ook wel maar hoe hij zich opstelt, is echt niet meer van deze tijd. En ook gewoon niet grappig
Lees dit draadje eens:
 https://www.viafora.nl/forum/werk-en-opleiding/wat-mag-je-nog-wel-zeggen?page=4
Dan zie je hoe vrouwen  veel minder heftige uitspraken al abject vinden en zouden eisen dat een leidinggevende daar tegen optreedt. 

Je mag seksisten (die jij dan geen seksisten vindt maar t merendeel van de mensen wel dus) blijven steunen hoor, maar het wordt steeds meer frowned upon en mensen vinden het ook gewoon niet leuk meer behalve het in mijn ogen zielige groepje  'je mag ook niks meer zeggen- roepers 
wij gaan het niet eens worden dus ik stel voor het eens te zijn over dat we het oneens zijn. gegroet

Drietje schreef op 06-05-2022 om 18:22:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/05/na-jaren-deed-ze-aangifte-maar-haar-zaak-belandde-op-de-plank-a4122794

Wat ontzettend triest, en zo ontzettend triest dat deze jonge meisjes zich ervoor schaamden terwijl het hen overkwam, en toen ze eindelijk de moed hadden om aangifte te doen liepen ze eigenlijk van het kastje naar de muur. Waarom dan wel aangiftes en onderzoeken laten doen naar een vaag verhaal van JD, een verhaal dat blijkbaar verzonnen is.

Klopt, hier had men niet over moeten lachen. Want dat kan pijnlijk zijn voor mensen die het overkomen is. Maar ook pijnlijk als mensen aangifte hebben gedaan van een recentere verkrachting die op de hoge stapel beland, en dan zien ze dat er zoveel ophef ontstaat als het om JD gaat. Sinds VI de televizier-ring kreeg liggen ze om de haverklap onder vuur.

ps. op de tablet kon ik de link openen en helemaal lezen, op de pc niet, dan zou ik me moeten inloggen of aanmelden.

MRI schreef op 07-05-2022 om 13:31:

[..]

Voor de zoveelste keer: maar of het gebeurt is of niet, doet er niet toe als je pocht als JD dat je iemand verkracht hebt en je gaat er met zijn allen om zitten lachen en vervolgens te veel kinderachtig ego hebt om een excuus te maken.
Je mag JD leuk vind fleurtje, dat vond ik soms ook wel maar hoe hij zich opstelt, is echt niet meer van deze tijd. En ook gewoon niet grappig
Lees dit draadje eens:
https://www.viafora.nl/forum/werk-en-opleiding/wat-mag-je-nog-wel-zeggen?page=4
Dan zie je hoe vrouwen veel minder heftige uitspraken al abject vinden en zouden eisen dat een leidinggevende daar tegen optreedt.

Je mag seksisten (die jij dan geen seksisten vindt maar t merendeel van de mensen wel dus) blijven steunen hoor, maar het wordt steeds meer frowned upon en mensen vinden het ook gewoon niet leuk meer behalve het in mijn ogen zielige groepje 'je mag ook niks meer zeggen- roepers
wij gaan het niet eens worden dus ik stel voor het eens te zijn over dat we het oneens zijn. gegroet

Verwijderd, onnodig onvriendelijk 

[Quote verwijderd]

Hier ben  ik het ook mee eens. Ben blij dat ik niet in zo'n omgeving werk, het vorbeeld van een compliment geven en daar echt pissig over worden is voor mij iemand met super lange tenen.  Ik werk meer dan 40 jaar met mannen en vrouwen  en ik vind vaak de opmerkingen van vrouwen over elkaar giftiger dan dat iemand zegt dat je er goed uitziet of zegt dat je leuke schoenen aan hebt.

JD met het verhaal en het gelach erom ging voor mij de grens over ongeacht of het wel of niet misschien is gebeurd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.