Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2022 om 16:41:

Ik blijf het raar vinden dat ze tegen hem een onderzoek starten en andere zaken blijven liggen, waarom heeft deze prioriteit?

Inderdaad heel raar.

Daglichtlamp schreef op 01-05-2022 om 16:53:

[..]

Wat mij betreft ging het niet om wat er vijftig jaar geleden eventueel gebeurd is, maar wat er nu gebeurd. Dat er een stelletje mannen een verkrachting grappig vinden, en dat zelfs nog even aanzetten tot een gewelddadige verkrachting, en dat het dan nog grappiger is.
De mannen van VI hadden al een reputatie, dus dat dit de druppel is, is denk ik niet raar.

Hier kom ik later op terug.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

02-05-2022 om 10:11

Knip, provoceren

MRI

MRI

02-05-2022 om 10:13

ToetieToover schreef op 02-05-2022 om 07:52:

Waar komt dat verhaal vandaan dat andere zaken hierdoor blijven liggen? Als dat al zo is, dan is dit reden om de capaciteit eens uit te breiden, waarom roepen mensen dáár niet om in plaats van het droppen van één zaak? Slimme afleiding door degene die dit in de media heeft gebracht.

precies

MRI

MRI

02-05-2022 om 10:16

Fleurtje_5 schreef op 02-05-2022 om 10:01:

[..]

Dit lijkt wel alsof je een seksist of racist nodig hebt, maar nou ik vind dat Johan dat niet is moet ik een 'opvolger' vinden.

nee het gaat er meer om: als je JD al geen seksist vindt, wie vind je dan wel een seksist? Of bestaan er helemaal geen seksisten in de wereld volgens jou?

Laatst was er iemand van het OM bij een talkshow en hij vertelde dat er wel degelijk veel zaken blijven liggen wegens gebrek aan personeel.

[Quote verwijderd]

Je moet niet iedereen die het onderzoek van het OM afkeurt meteen beschouwen als een verdediger van Derksen.

Ik heb meer dan duidelijk gemaakt dat ik een hekel heb aan Derksen en dat het de hoogste tijd is dat hij vertrekt, liefst samen met zijn vriend van der Gijp.

Maar is dit hoe het werkt? Omdat ik kritiek heb op het onderzoek, vanwege het signaal voor andere slachtoffers, verwacht jij dat ik Derksen ga bewonderen op YouTube?

Ik vind het jammer dat het perse of of moet zijn. Ik keek heel graag naar VI, moest lachen om de flauwe grappen die gemaakt werden en zag het meer als een soort (voetbal)actualiteiten cabaret achtig iets. Veel was flauwe grapjes en soms ook met een kern van waarheid verbloemt als grap. De laatste "grap" was echt over de grens maar daarmee maakt dat voor mij niet het hele programma gelijk slecht. En kennelijk was er wel een groot publiek voor gezien de kijkcijfers. Ja ik vind het jammer dat het gestopt is.

Maar denk dat Johan nu wel behoorlijk gestraft is doordat hij verder overal ontslagen is. Dus voor mij heeft een onderzoek van het OM geen meerwaarde maar goed wie ben ik? Ik vind het goed dat het publieke gesprek hierover op gang is gekomen maar het is best selectief geweest. Over het interview van Jinek wat al in 2020 was hoorde je niemand maar VI was al vaak op het randje en lag onder een vergrootglas daardoor. 
Je kunt het programma kut vinden maar je hoeft er ook niet naar te kijken verder. 

redbulletje schreef op 01-05-2022 om 11:01:

Wat is Jinek hypocriet! Slechts 2 jaar geleden lachte ze in haar show mee om soortgelijke geslachtsdelengrap van voetballers maar ze roept wél op om Derksen te cancelen:

Het meelachen om het kaarsverhaal van Johan Derksen aan tafel bij Vandaag Inside is sterk afgekeurd door Eva Jinek. Sterker nog: ze opperde deze week zelfs een advertentie- en kijkersboycot. Volgens de krant De Limburger moet de presentatrice echter ook de hand in eigen boezem steken. In 2020 lachte ze nog keihard om een soortgelijk verhaal.

Bron inclusief bewust fragment: https://www.mediacourant.nl/2022/05/eva-jinek-krijgt-kritiek-na-vi-rel-in-2020-lachte-ze-nog-om-aanranding/

Ze wil dus gewoon de concurrentie kwijt.

Ik vind Eva Jinek prettig om naar te luisteren, maar tijdens de coronatijd vond ik haar toch ook 'dubbel'. Het ene moment gaf ze Diederik Gommers kritiek omdat hij zijn mond niet open deed binnen dat team, want er waren artsen die het niet eens waren met het team waar Gommers inzat. In de volgende uitzending waar Diederik weer gast was kreeg Diederik kritiek omdat hij toch wel min of meer commentaar had op dat team. Maar dubbel vond ik haar toen wel.

Ik lees in die link het volgende:

0501-Eva-Jinek.jpg

............

Het kaarsverhaal van Johan staat volgens De Limburger
niet op zichzelf. “Twee jaar geleden deed oud-voetbalprof Sjaak Polak
in een andere talkshow, Jinek, en soortgelijke onthulling. De
toehoorders, onder wie presentatrice Eva Jinek en oud-politicus
Alexander Pechtold, lachten hard mee.”

Eva moedigde Sjaak hoogstpersoonlijk aan om zijn ‘hilarische’
aanrandingsverhaal te vertellen. “Ik heb ook begrepen – en dit spreekt
me echt aan – dat jij een buitengewoon talent had voor kleedkamerhumor.

De verhalen zijn legio. De dingen die jullie met collega’s hebben gedaan
kan het daglicht niet verdragen”, zei ze handenwrijvend.

Vastgebonden

Ze wilde het uit Sjaaks eigen mond horen. “Wie hebben jullie
vastgebonden op een massagetafel?
Waarom? Dat is maar één klein
dingetje, hè? Maar ik wil het wel weten. Ik wil dat je het vertelt,
zelf”, aldus Eva.

................

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-05-2022 om 13:24

wild-flower schreef op 02-05-2022 om 12:55:

Jinek reageert op kritiek na lachen om vastgebonden voetballer .
https://www.ad.nl/show/jinek-reageert-op-kritiek-na-lachen-om-vastgebonden-voetballer-hij-vond-de-grap-hilarisch~a4ce31bb/

Tja, misschien vond die vrouw uit het verhaal van JD het ook wel hilarisch. We zullen het helaas nooit weten.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

02-05-2022 om 13:40

watertoren schreef op 02-05-2022 om 10:21:

Laatst was er iemand van het OM bij een talkshow en hij vertelde dat er wel degelijk veel zaken blijven liggen wegens gebrek aan personeel.

Dat kan
Dan moeten ze daar zeker wat aan doen

Maar er blijven niet hele verkrachtingszaken liggen zoals je al eerder meldde
Geen zaak zal vertraging oplopen door dit, hier is een afdeling voor

@moxxie staat dus los van andere redenen om het niet eens te zijn met het OM
Maar zo komt het over alsof het OM niet klaarstaat voor hun huidige en toekomstige verkrachtingszaken 
En die slachtoffers hebben al genoeg stress om zich over die desinformatie ook nog zorgen te moeten maken 

*Niks bedoelt ter provocatie, slechts m’n mening 
Die minder hard is dan menigeen in dit topic of van JD zelf 😊

MRI schreef op 02-05-2022 om 10:16:

[..]

nee het gaat er meer om: als je JD al geen seksist vindt, wie vind je dan wel een seksist? Of bestaan er helemaal geen seksisten in de wereld volgens jou?

Laten we eerst even de betekenis van het woord seksist ophalen zodat daar geen misverstand over bestaat.

In Mijn Woordenboek

Seksist:
1) Discrimineerder 2) Iemand die discrimineert op grond van geslacht 3) Iemand die vrouwen discrimineert

Heel zeker bestaan er seksisten in de wereld, meer dan ons lief is, maar ik zie JD zeker niet als een seksist. Zeker niet.

Hij weet wel dat een vrouw een vrouw is, en een man is een man. Dat vind ik ook. Ik weet ook dat een man harder kan rennen dan een vrouw, maar dan moet je natuurlijk geen langzame man naast een snelle vrouw zetten, want gewis dat de vrouw wint. Ik vind het ook galant als iemand de deur openhoud voor een vrouw, En als diegene dat doet bij een man vind ik het ook galant maar ik zou het niet ongalant vinden als hij dat niet zou doen bij een man.

Een vrouwelijke soldaat moet dezelfde kennis hebben dan een mannelijke soldaat maar ik zou het cru vinden als ze een vrouw iets 'boven haar kracht' laten doen.

Ik wil op mijn paspoort het geslacht zien staan. Voor mij hoeven er geen gendervrije toiletten. Ik ga gewoon naar een damestoilet, en als die bezet is pak ik bij hoge nood gewoon het herentoilet. Ook heb ik er totaal geen moeite mee als de conducteur op het station door de speaker roept "geachte dames en heren" in plaats van "geachte reizigers". Ik vind het prima als een meisje óf jongen met auto's speelt of met een pop, maar ik zal nooit van een warenhuis verlangen dat ze die auto roze maken en die pop blauw omdat het genderneutraal moet zijn. Dat gendergedoe slaat namelijk te ver door, als je begrijpt wat ik bedoel.

Wel vind ik dat een vrouw het zelfde salaris moet verdienen dan een man. En volgens mij verdiend een vrouw meer als zij de kostwinner is.

Ben ik een seksist?

MRI

MRI

02-05-2022 om 13:54

Fleurtje_5 schreef op 02-05-2022 om 13:43:

[..]

Laten we eerst even de betekenis van het woord seksist ophalen zodat daar geen misverstand over bestaat.

In Mijn Woordenboek

Seksist:
1) Discrimineerder 2) Iemand die discrimineert op grond van geslacht 3) Iemand die vrouwen discrimineert

Heel zeker bestaan er seksisten in de wereld, meer dan ons lief is, maar ik zie JD zeker niet als een seksist. Zeker niet.

Hij weet wel dat een vrouw een vrouw is, en een man is een man. Dat vind ik ook. Ik weet ook dat een man harder kan rennen dan een vrouw, maar dan moet je natuurlijk geen langzame man naast een snelle vrouw zetten, want gewis dat de vrouw wint. Ik vind het ook galant als iemand de deur openhoud voor een vrouw, En als diegene dat doet bij een man vind ik het ook galant maar ik zou het niet ongalant vinden als hij dat niet zou doen bij een man.

Een vrouwelijke soldaat moet dezelfde kennis hebben dan een mannelijke soldaat maar ik zou het cru vinden als ze een vrouw iets 'boven haar kracht' laten doen.

Ik wil op mijn paspoort het geslacht zien staan. Voor mij hoeven er geen gendervrije toiletten. Ik ga gewoon naar een damestoilet, en als die bezet is pak ik bij hoge nood gewoon het herentoilet. Ook heb ik er totaal geen moeite mee als de conducteur op het station door de speaker roept "geachte dames en heren" in plaats van "geachte reizigers". Ik vind het prima als een meisje óf jongen met auto's speelt of met een pop, maar ik zal nooit van een warenhuis verlangen dat ze die auto roze maken en die pop blauw omdat het genderneutraal moet zijn. Dat gendergedoe slaat namelijk te ver door, als je begrijpt wat ik bedoel.

Wel vind ik dat een vrouw het zelfde salaris moet verdienen dan een man. En volgens mij verdiend een vrouw meer als zij de kostwinner is.

Ben ik een seksist?

wat haal er veel bij zeg. Ik vind de gender discussie hier helemaal niet op zijn plaats en heeft niks met seksisme te maken.  De vraag is gewoon wie vind jij dan wel een seksist? Gewoon op grond van de criteria die je boven noemt uit Mijn woordenboek. Op grond van die criteria vind ik hem namelijk wel een seksist: al jaren zit hij vrouwen te dissen (sylvie meis bijvoorbeeld die een pak slaag moest hebben) en vrouwen op hun seksualiteit te pakken. Als dat geen seksisme is wat dan wel?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

02-05-2022 om 13:54

Beertjelief schreef op 02-05-2022 om 13:40:

[..]

Dat kan
Dan moeten ze daar zeker wat aan doen

Maar er blijven niet hele verkrachtingszaken liggen zoals je al eerder meldde
Geen zaak zal vertraging oplopen door dit, hier is een afdeling voor

@moxxie staat dus los van andere redenen om het niet eens te zijn met het OM
Maar zo komt het over alsof het OM niet klaarstaat voor hun huidige en toekomstige verkrachtingszaken
En die slachtoffers hebben al genoeg stress om zich over die desinformatie ook nog zorgen te moeten maken

*Niks bedoelt ter provocatie, slechts m’n mening
Die minder hard is dan menigeen in dit topic of van JD zelf 😊

Hoe kom je hierbij? Er liggen enorm veel zedenzaken te wachten op behandeling. Wachttijd van twee jaar nu en heel veel zaken worden niet eens opgepakt. Wie verspreidt er nu desinformatie? Dat doe jij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.