Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Nee
01-05-2022 om 16:32
Pejeka1 schreef op 01-05-2022 om 16:08:
Ik dacht dat deze storm wel geluwd zou zijn. Derksen is vertrokken van TV en allerlei regionale omroepen, bepaalde sponsoren hebben hun mening gespuid en VI is van de buis gehaald. Klaar toch?
Wil je een boodschap kwijt of was dit gewoon een mededeling?
Fleurtje_5
01-05-2022 om 16:34
Drietje schreef op 01-05-2022 om 15:15:
[..]
Ja, mijn reactie was op mri, die duidt op mensen hier op het forum. Dus niet op JD, al zou ik hem zelf niet als racist en seksist bestempelen, ondanks dat ik zijn uitspraken soms (veel) te ver vindt gaan.
Precies. Ik vind JD ook geen racist of seksist. Ik ben het ook vaak niet eens met wat hij zegt maar ik vind het wel altijd een mening waarover men kan discussiëren.
Zo vond ik het een paar maanden geleden ook fout toen Johan zei dat hij niet aan een talkshowtafel zou willen zitten als hij wist dat Frans Bauer ongevaccineerd zou zijn. Maar ook Lee Towers, Gerard Joling etc. gaven een ongezoute mening omdat Frans vond dat hij als artiest geen onderscheid wou maken tussen gevaccineerd en ongevaccineerd. Als Frans een kleurtje had gehad had Johan zeker de stempel racist gekregen, nu was het Frans die ze wilden 'aanvliegen', en dan hoor je geen kip.
https://www.mediacourant.nl/2021/08/johan-derksen-haalt-uit-naar-ongevaccineerde-frans-bauer/
Ook over Mona Keijser had Johan wat op te merken, maar toen Mona bij Voetbal I haar zegje deed en die petitie startte, stond Johan wel achter haar. Omdat ze hem had overtuigd. Dat is toch rete-mooi. Daar zijn discussies voor.
En toch zonde dat zijn mening nou niet meer gehoord kan worden vanwege ene zonde die hij met spijt vijftig jaar later bekend, maar wat blijkbaar niet meer dan een stomme verzonnen grap was.
https://www.kijk.nl/programmas/vandaag-inside/mEdgGsoyKnCkFx
05 februari 2022 Mona Keijser bij Voetbal I
En als Johan dan diegene is die heel netjes zegt dat hij het begrijpt, en de onderbouwing van die petitie goed vind, dan ontploft Nederland ook weer:
https://www.soccernews.nl/news/858995/nederland-ontploft-over-aflevering-vi-vandaag
watertoren
01-05-2022 om 16:39
Nee schreef op 01-05-2022 om 16:29:
[..]
Hoezo moet ik berichten gaan negeren? Ik stelde gewoon de vraag wat zijn kritiek op Sylvana is. Ik merk dat hier meerdere reacties op komen en dat dit dus blijkbaar een vervelende vraag is, maar ik snap eigenlijk niet goed waarom. Het lijkt me trouwens beter als iedereen gewoon voor zichzelf spreekt. Ik heb Watertoren nog niet horen klagen over mijn vraag. Hij/zij gaf gewoon antwoord.
En je kunt wel verwijzen naar collectief gedrag “hier en in andere topics” maar de meeste mensen praten gewoon voor zichzelf en houden zich niet zoveel bezig met wat andere forummers schrijven. Dat geldt in ieder geval voor mij….
Ik ben een zij en ik heb wel antwoord gegeven.
Muurbloem1985
01-05-2022 om 16:41
Ik blijf het raar vinden dat ze tegen hem een onderzoek starten en andere zaken blijven liggen, waarom heeft deze prioriteit?
Pejeka1
01-05-2022 om 16:44
Muurbloem1985 schreef op 01-05-2022 om 16:41:
Ik blijf het raar vinden dat ze tegen hem een onderzoek starten en andere zaken blijven liggen, waarom heeft deze prioriteit?
Heel simpel: het komt in de media, en de zaak van een niet bekend iemand niet.
MRI
01-05-2022 om 16:45
Fleurtje_5 schreef op 01-05-2022 om 16:34:
[..]
Precies. Ik vind JD ook geen racist of seksist.
Wie vind jij wel een seksist of racist?
EnchantedDragonfly18
01-05-2022 om 16:45
Nee schreef op 01-05-2022 om 16:29:
[..]
Hoezo moet ik berichten gaan negeren? Ik stelde gewoon de vraag wat zijn kritiek op Sylvana is. Ik merk dat hier meerdere reacties op komen en dat dit dus blijkbaar een vervelende vraag is, maar ik snap eigenlijk niet goed waarom. Het lijkt me trouwens beter als iedereen gewoon voor zichzelf spreekt. Ik heb Watertoren nog niet horen klagen over mijn vraag. Hij/zij gaf gewoon antwoord.
En je kunt wel verwijzen naar collectief gedrag “hier en in andere topics” maar de meeste mensen praten gewoon voor zichzelf en houden zich niet zoveel bezig met wat andere forummers schrijven. Dat geldt in ieder geval voor mij….
Je geeft zelf aan dat ze beter naar Twitter kunnen verhuizen als ze wel hun mening in een discussie geven maar deze niet willen/kunnen onderbouwen.
Nog even een toevoeging; de meeste praten idd voor zichzelf, maar zijn wel veroordelend als men niet aan de normen en waarden voldoet en anders over zaken denken binnen een discussie.
Nee
01-05-2022 om 16:46
watertoren schreef op 01-05-2022 om 16:39:
[..]
Ik ben een zij en ik heb wel antwoord gegeven.
Ja ik denk dat je verkeerd gelezen hebt gelezen maar dat schreef ik inderdaad.
redbulletje
01-05-2022 om 16:46
niet_rechts schreef op 01-05-2022 om 16:31:
[..]
Volgens mij loopt er nog een onderzoek tegen hem. Hij mag verkrachting dan grappig of onschuldig of geinig vinden, dat is het natuurlijk verre van.
Een onderzoek instellen naar zijn vermeende gedrag van 50 jaar geleden zonder een aanklacht van een vermeend slachtoffer is een mes in de rug van mensen die nú een directe aanklacht voor een seksueel/geweldsmisdrijf hebben ingediend die niet behandeld wordt wegens geen tijd voor. Dat geeft alleen maar aan wat voor corrupte bende dat OM is dat 't z'n oren laat hangen naar de publieke waan van de dag dat het zich hiermee bezig gaat houden.
EnchantedDragonfly18
01-05-2022 om 16:49
redbulletje schreef op 01-05-2022 om 16:46:
[..]
Een onderzoek instellen naar zijn vermeende gedrag van 50 jaar geleden zonder een aanklacht van een vermeend slachtoffer is een mes in de rug van mensen die nú een directe aanklacht voor een seksueel/geweldsmisdrijf hebben ingediend die niet behandeld wordt wegens geen tijd voor. Dat geeft alleen maar aan wat voor corrupte bende dat OM is dat 't z'n oren laat hangen naar de publieke waan van de dag dat het zich hiermee bezig gaat houden.
Inderdaad. En wat dacht je van de toeslagenaffaire slachtoffers waarvan velen de afgrond hebben gezien én hun kinderen zijn afgenomen.
Nee
01-05-2022 om 16:51
Tickel schreef op 01-05-2022 om 16:45:
[..]
Je geeft zelf aan dat ze beter naar Twitter kunnen verhuizen als ze wel hun mening in een discussie geven maar deze niet willen/kunnen onderbouwen.
Ja op een forum ga ik er van uit dat mensen komen kletsen. Dus ik vond het leuk om iemand een vraag te stellen. Dan komt iemand anders er opeens mee aanzetten dat Watertoren in een hoekje wordt gedrukt en dat zij niks hoeft te onderbouwen. Dan denk ik oké prima maar ik stel dus gewoon..een vraag? Op een.. forum. Ik vind dat normaal. Die andere persoon niet. Nou leuk. Maar waarom ik mensen moet negeren op een forum snap ik dan weer niet want ik zie helemaal geen probleem met reageren op elkaar.
Pejeka1
01-05-2022 om 16:52
redbulletje schreef op 01-05-2022 om 16:46:
[..]
Heel simpel: de kwestie is verjaard. Wat er ook gebeurd is, kwalijk of niet, het strafrecht kan er niks meer mee, dus het OM hoeft niet in actie te komen.
Daglichtlamp
01-05-2022 om 16:53
Fleurtje_5 schreef op 01-05-2022 om 16:34:
[..]En toch zonde dat zijn mening nou niet meer gehoord kan worden vanwege ene zonde die hij met spijt vijftig jaar later bekend, maar wat blijkbaar niet meer dan een stomme verzonnen grap was.
Wat mij betreft ging het niet om wat er vijftig jaar geleden eventueel gebeurd is, maar wat er nu gebeurd. Dat er een stelletje mannen een verkrachting grappig vinden, en dat zelfs nog even aanzetten tot een gewelddadige verkrachting, en dat het dan nog grappiger is.
De mannen van VI hadden al een reputatie, dus dat dit de druppel is, is denk ik niet raar.
watertoren
01-05-2022 om 16:57
Nee schreef op 01-05-2022 om 16:51:
[..]
Ja op een forum ga ik er van uit dat mensen komen kletsen. Dus ik vond het leuk om iemand een vraag te stellen. Dan komt iemand anders er opeens mee aanzetten dat Watertoren in een hoekje wordt gedrukt en dat zij niks hoeft te onderbouwen. Dan denk ik oké prima maar ik stel dus gewoon..een vraag? Op een.. forum. Ik vind dat normaal. Die andere persoon niet. Nou leuk. Maar waarom ik mensen moet negeren op een forum snap ik dan weer niet want ik zie helemaal geen probleem met reageren op elkaar.
Ik had ook geen probleem met je vraag hoor maar je gaf me wel een beetje de indruk mij een racist te vinden maar daar word je al snel voor aangezien als je commentaar hebt op Sylvana.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.