Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Miraval
01-05-2022 om 12:42
Zilver_gray schreef op 01-05-2022 om 12:23:
[..]
Nee: als Johan iets zegt, is het vrijheid van meningsuiting. Als Sylvana iets zegt is het pertinent onzin, en mag je haar beledigen tot op het bot, en zijn rascistische grappen geoorloofd…dat is het verschil.
Vgm is Johan in zijn leven ook al genoeg beledigd hoor... het ene is niet minder erg dan het andere. Maar kennelijk is het normaal om op internet beledigingen aan ieders adres neer te kwakken. Facebook, Twitter, Dumpert en ook op alle fora.
Nee
01-05-2022 om 12:43
Ik kom Derksen wel eens tegen. Misschien moet ik grapjes maken over de kaars en kijken wat er gebeurd.
watertoren
01-05-2022 om 12:53
Ik vind Sylvana verre van sympathiek maar wat sommige mensen allemaal zeggen over haar op social media dat keur ik af.
Muurbloem1985
01-05-2022 om 12:56
Derksen heeft ook beveiliging nodig daar hoor ik helemaal niemand hier over.
ToetieToover
01-05-2022 om 12:58
Rondstruiner schreef op 01-05-2022 om 11:56:
[..]
Maar even serieus: jij zou het dus prima vinden, als een paar mensen op een sportvereniging jou in de kleedkamer naakt zouden vastbinden, en vervolgens met een houten lepel iets van sambal op je anus en je geslachtsdelen smeren? Dat zou jij serieus afdoen als een geintje?
Ik mag toch hopen dat het OM aanslaat op minimaal wederrechtelijke vrijheidsberoving en aanranding van die bekentenis bij Jinek. Dat is toch zéker nog niet verjaard.
Ik zou toch bijna gaan discrimineren jegens de groep ‘voetballiefhebbers’. Ik hoop maar dat deze dwazen niet representatief zijn.
Moxxie
01-05-2022 om 12:58
Rondstruiner schreef op 01-05-2022 om 12:39:
[..]
Het ging en gaat niet om "iemand niet leuk vinden". Ik vind heel veel mensen niet leuk, maar ik haat ze niet.
We hadden het over de buitenproportionele hoeveelheid haat, dreigementen en bagger die ze over zich heen krijgt.
Ik doelde niet op jouw gesprek met Watertoren maar wat daarop volgde.
redbulletje
01-05-2022 om 13:50
Rondstruiner schreef op 01-05-2022 om 12:13:
[..]
Ja, dat is echt afschuwelijk. Mensen zijn al een tijd lang helemaal gek geworden.
Ik zie steeds meer in het afschaffen van anonimiteit op internet, waar tegenwoordig af en toe stemmen voor opgaan. Dat gewoon altijd bij een platform bekend moet zijn wie jij bent, en dit door politie of voor een rechtszaak kan worden opgevraagd.
Ze kunnen nu je IP adres al traceren mocht je echt ver over de schreef gaan, onder eigen naam moeten posten op internet draagt zeker niets bij aan de veiligheid als je ziet voor wat voor futiliteiten er al met serieuze dreigementen wordt gestrooid bij BN-ers die 'ns wat onwelvalligs posten.
MRI
01-05-2022 om 14:27
Het valt mij op dat mensen die niet willen dat ze worden aangesproken op racisme, seksisme, homohaat (de 'je kan ook niets meer zeggen tegenwoordig-types) van begrippen als woke en cancellen gebruik maken om te demoniseren en niet in te hoeven gaan op specifieke misstanden. Zoals dat ooit ook werd gedaan met 'politiek correct'.
Dat was allemaal zo abject dus kon meteen de prullenbak in (waarmee men dus zelf cancelt).
Ik zelf heb geen zin dat te laten gebeuren. Liever politiek correct of woke dan dat ik mensen kwets. Cancelen weet ik niet zo, ik zelf had na het artikel in HP/de Tijd geen zin meer om het hoofd van Johnnie de Mol te zien, totdat de rechter er naar gekeken heeft. Ik denk dat cancelen een fenomeen wordt als het vervolgingsbeleid van het OM en de uitspraken van rechters niet congruent zijn met het rechtvaardigheidsgevoel van mensen.
Het argument dat iets politiek correct en dus gezwets is, is kortzichtigheid imho. Schuif iets maar weg onder een noemer dan hoef je niet op het incident in te gaan, mag je blijven kwetsen en hoef je niet accountable te zijn.
QuizzicalOpossum53
01-05-2022 om 14:36
MRI schreef op 01-05-2022 om 14:27:
Het valt mij op dat mensen die niet willen dat ze worden aangesproken op racisme, seksisme, homohaat (de 'je kan ook niets meer zeggen tegenwoordig-types) van begrippen als woke en cancellen gebruik maken om te demoniseren en niet in te hoeven gaan op specifieke misstanden. Zoals dat ooit ook werd gedaan met 'politiek correct'.
Dat was allemaal zo abject dus kon meteen de prullenbak in (waarmee men dus zelf cancelt).
Ik zelf heb geen zin dat te laten gebeuren. Liever politiek correct of woke dan dat ik mensen kwets. Cancelen weet ik niet zo, ik zelf had na het artikel in HP/de Tijd geen zin meer om het hoofd van Johnnie de Mol te zien, totdat de rechter er naar gekeken heeft. Ik denk dat cancelen een fenomeen wordt als het vervolgingsbeleid van het OM en de uitspraken van rechters niet congruent zijn met het rechtvaardigheidsgevoel van mensen.Het argument dat iets politiek correct en dus gezwets is, is kortzichtigheid imho. Schuif iets maar weg onder een noemer dan hoef je niet op het incident in te gaan, mag je blijven kwetsen en hoef je niet accountable te zijn.
Je kan het ook omdraaien: mensen met een andere mening bestempelen als racist of seksist, zodat je niet naar ze hoeft te luisteren en niet in discussie hoeft te gaan.
Beide varianten kom ik tegen op dit forum en geen van beide varianten is beter dan de andere. Iets met pot verwijten dat hij zwart ziet.
MRI
01-05-2022 om 14:45
Drietje schreef op 01-05-2022 om 14:36:
[..]
Je kan het ook omdraaien: mensen met een andere mening bestempelen als racist of seksist, zodat je niet naar ze hoeft te luisteren en niet in discussie hoeft te gaan.
Ja zo zie ik dat dus niet. ik vind mensen die zogenaamd woke zijn, veel meer op feitelijkheden ingaan op incidenten en precies uitleggen wat daar racistisch of seksistisch aan is en waarom en wat beter zou zijn
Athan
01-05-2022 om 14:46
Drietje schreef op 01-05-2022 om 14:36:
[..]
Beide varianten kom ik tegen op dit forum en geen van beide varianten is beter dan de andere. Iets met pot verwijten dat hij zwart ziet.
Daar ben ik het niet mee eens. Eén iemand wegzetten om zijn (racistische, homofobe, misogyne, seksistische...) mening is natuurlijk veel minder erg dan een hele groep of volk wegzetten om hun gedrag, afkomst of geslacht.
QuizzicalOpossum53
01-05-2022 om 14:49
Athan schreef op 01-05-2022 om 14:46:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Eén iemand wegzetten om zijn (racistische, homofobe, misogyne, seksistische...) mening is natuurlijk veel minder erg dan een hele groep of volk wegzetten om hun gedrag, afkomst of geslacht.
Waarom is dit een antwoord op mijn quote? Dit zeg ik helemaal niet.
Athan
01-05-2022 om 14:58
Drietje schreef op 01-05-2022 om 14:49:
[..]
Waarom is dit een antwoord op mijn quote? Dit zeg ik helemaal niet.
Jij zegt toch dat het bestempelen als racist/seksist net zo erg is als het doen van racistische/seksistische uitspraken? Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
QuizzicalOpossum53
01-05-2022 om 15:02
Athan schreef op 01-05-2022 om 14:58:
[..]
Jij zegt toch dat het bestempelen als racist/seksist net zo erg is als het doen van racistische/seksistische uitspraken? Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.
Nee dat zeg ik niet, maar dat jij dat ervan maakt is heel typerend voor wat ik bedoel.
CharlieB
01-05-2022 om 15:06
MRI schreef op 01-05-2022 om 14:27:
Ik zelf heb geen zin dat te laten gebeuren. Liever politiek correct of woke dan dat ik mensen kwets. Cancelen weet ik niet zo, ik zelf had na het artikel in HP/de Tijd geen zin meer om het hoofd van Johnnie de Mol te zien, totdat de rechter er naar gekeken heeft. Ik denk dat cancelen een fenomeen wordt als het vervolgingsbeleid van het OM en de uitspraken van rechters niet congruent zijn met het rechtvaardigheidsgevoel van mensen.Het argument dat iets politiek correct en dus gezwets is, is kortzichtigheid imho. Schuif iets maar weg onder een noemer dan hoef je niet op het incident in te gaan, mag je blijven kwetsen en hoef je niet accountable te zijn.
Ik vind het begrip 'cancelen' ook wel lastig. Ik vind dat iedereen zijn eigen grens voor zichzelf mag bepalen. Dus ook sponsoren, programmamakers, werkgevers etc. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat zij hun handen af trekken van dit soort misstanden. En dat slachtoffergedrag wat dan volgt vind ik dan ook misplaatst. Het is niet de schuld van de 'woke mensen' dat je wordt gecanceld, het is het gevolg van je eigen gedrag.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.