Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

redbulletje schreef op 01-05-2022 om 11:30:

[..]

Of men stopt met zo nep-geschokt politiek correct reageren en geeft gewoon toe dat mensen altijd dit soort geintjes met elkaar uit zullen blijven halen.

Maar even serieus: jij zou het dus prima vinden, als een paar mensen op een sportvereniging jou in de kleedkamer naakt zouden vastbinden, en vervolgens met een houten lepel iets van sambal op je anus en je geslachtsdelen smeren? Dat zou jij serieus afdoen als een geintje?

Dat er zo gelachen werd over wat ze gedaan hebben met Anthony Obodai vind ik veel erger dan het waarschijnlijk verzonnen verhaal van Johan. Die man is echt heel veel gepest in zijn tijd bij Sparta. Echt zielig voor hem om hem vast te binden en iets heets in zijn reet te smeren. Dat daar om zo gelachen is daar snap ik niks van. Eva Jinek is voor mij nu echt afgedaan.

Nee

Nee

01-05-2022 om 11:59

watertoren schreef op 01-05-2022 om 09:31:

[..]

Er komt geen zinnig woord uit en als ze kritiek krijgt dan komt ze met haar stokpaardje dat het racisme is. Zij slaat helemaal door en ziet overal racisme in.

Dat klinkt eigenlijk hetzelfde als Johan Derksen. Hij verzint een verhaal over een kaars en als er kritiek komt gaat hij naar zijn stokpaardje en noemt het woke-gezeur. 

Of vindt jij dat twee verschillende dingen?

Rondstruiner schreef op 01-05-2022 om 11:40:

[..]

Ik heb het niet over voortschrijdend inzicht bij Jinek en al helemaal niet als excuus.

Ik bedoel voortschrijdend inzicht bij steeds meer mensen, omdat dit toen niet op deze manier in de publiciteit is gekomen en nu wel.

Ik vond het altijd al walgelijk dat mensen elkaar dit soort dingen aandoen, heb bijvoorbeeld ook altijd gegruweld van ontgroeningen.

Ah oké, duidelijk en mee eens. Nu nog op een fatsoenlijke manier met elkaar in gesprek in plaats van alleen modder gooien zou ik zeggen.

Dat vind ik het grote nadeel van het cancellen, dat gesprek wordt overstemd door schreeuwers en dreigementen. Eus wordt ook bedreigd hoor ik net op de radio.

Moxxie schreef op 01-05-2022 om 12:08:

[..]

Ah oké, duidelijk en mee eens. Nu nog op een fatsoenlijke manier met elkaar in gesprek in plaats van alleen modder gooien zou ik zeggen.

Dat vind ik het grote nadeel van het cancellen, dat gesprek wordt overstemd door schreeuwers en dreigementen. Eus wordt ook bedreigd hoor ik net op de radio.

Ja, dat is echt afschuwelijk. Mensen zijn al een tijd lang helemaal gek geworden.

Ik zie steeds meer in het afschaffen van anonimiteit op internet, waar tegenwoordig af en toe stemmen voor opgaan. Dat gewoon altijd bij een platform bekend moet zijn wie jij bent, en dit door politie of voor een rechtszaak kan worden opgevraagd.

Ik kom even op voor Watertoren. Zij wordt nu in de racistenhoek gedreven omdat ze Sylvana niet mag en dat is ook niet oké. Je hoeft niet met een lijst politiek verantwoorde argumenten te komen om Sylvana niet leuk te vinden.

Nee

Nee

01-05-2022 om 12:19

Moxxie schreef op 01-05-2022 om 12:16:

Ik kom even op voor Watertoren. Zij wordt nu in de racistenhoek gedreven omdat ze Sylvana niet mag en dat is ook niet oké. Je hoeft niet met een lijst politiek verantwoorde argumenten te komen om Sylvana niet leuk te vinden.

Als iemand zich in een discussie mengt lijkt me onderbouwing op zijn plaats, anders is het geen discussie maar gewoon een beetje roepen. Mag natuurlijk, maar denk dat je dan beter op twitter kan dan een forum. 

Nee schreef op 01-05-2022 om 11:59:

[..]

Dat klinkt eigenlijk hetzelfde als Johan Derksen. Hij verzint een verhaal over een kaars en als er kritiek komt gaat hij naar zijn stokpaardje en noemt het woke-gezeur.

Of vindt jij dat twee verschillende dingen?

Nee: als Johan iets zegt, is het vrijheid van meningsuiting. Als Sylvana iets zegt is het pertinent onzin, en mag je haar beledigen tot op het bot, en zijn rascistische grappen geoorloofd…dat is het verschil.

Nee

Nee

01-05-2022 om 12:27

Zilver_gray schreef op 01-05-2022 om 12:23:

[..]

Nee: als Johan iets zegt, is het vrijheid van meningsuiting. Als Sylvana iets zegt is het pertinent onzin, en mag je haar beledigen tot op het bot, en zijn rascistische grappen geoorloofd…dat is het verschil.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de onderbouwde mening van Watertoren waarom hij/zij dit gedrag bij Sylvana niet trekt maar bij Johan wel. Zonder gelijk aannames te doen. 

Zilver_gray schreef op 01-05-2022 om 12:23:

[..]

Simons loopt de hele dag het slachtoffer uit te hangen, dat doet Derksen niet en Derksen heeft humor, kun je van Simons niet zeggen.

Nee schreef op 01-05-2022 om 12:27:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de onderbouwde mening van Watertoren waarom hij/zij dit gedrag bij Sylvana niet trekt maar bij Johan wel. Zonder gelijk aannames te doen.

Ik heb niet over Watertoren persoonlijk.

Ik doe geen aannames, wat Sylvana om haar oren kreeg, staat gewoon voor iedereen te lezen die kan googlen.

Ga er maar aan staan, wat een bagger heeft zij over zich heen gekregen.

Nee

Nee

01-05-2022 om 12:33

Zilver_gray schreef op 01-05-2022 om 12:32:

[..]

Ik heb niet over Watertoren persoonlijk.

Ik doe geen aannames, wat Sylvana om haar oren kreeg, staat gewoon voor iedereen te lezen die kan googlen.

Ga er maar aan staan, wat een bagger heeft zij over zich heen gekregen.

Ah ok, ik dacht inderdaad dat je reageerde op Watertoren. 

Misschien kunnen we ophouden over Watertoren en Sylvana, is een ander onderwerp.

Moxxie schreef op 01-05-2022 om 12:16:

Het ging en gaat niet om "iemand niet leuk vinden". Ik vind heel veel mensen niet leuk, maar ik haat ze niet.

We hadden het over de buitenproportionele hoeveelheid haat, dreigementen en bagger die ze over zich heen krijgt. 

Muurbloem1985 schreef op 01-05-2022 om 12:30:

[..]

Simons loopt de hele dag het slachtoffer uit te hangen, dat doet Derksen niet en Derksen heeft humor, kun je van Simons niet zeggen.

Humor is subjectief. 

En als iemand nou in de slachtofferrol zat, was het Derksen wel zeg, die laatste avond

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.