Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 16:11:

Bennie Jolink vindt ook dat ze in de vrije jaren 60 en 70 hele andere omgangsvormen hadden die betekenden dat je gewoon met vrouwen kon doen wat je wilde. Hij vindt het maar preuts gelul als je het niet normaal vind dat je een bewusteloze vrouw verkracht met een kaars. Dat is gewoon dronken lolmakerij .
Wat een enge creep. Blij dat de tijden veranderd zijn en dit soort mannen hier nu niet meer mee weg komt.
https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/04/bners-verdedigen-johan-derksen-gewoon-dronken-lolmakerij/

Die man neem ik niet meer serieus, die sloeg ook al onzin uit over ongevaccineerden.

Mija schreef op 30-04-2022 om 16:22:

[..]

Eerlijk gezegd: die BN-ers die dit verdedigen hebben waarschijnlijk zelf ook dit soort ‘jeugdzondes’. Het is natuurlijk niet zo comfortabel jezelf te zien als iemand die seksueel grensoverschrijdend gedrag vertoont. Dat verhaal van Heleen van Royen bijvoorbeeld over die buurjongen die ze met haar zus had dronken gevoerd - ze ging niet vertellen wat er verder gebeurd was. Suzan Smit probeert nog: dat is toch anders, jij hebt toch niemand verkracht? Bevestigt Heleen dat, inderdaad, ik heb niemand verkracht? Nee, ze wordt steeds feller en benadrukt dat het met drank en een seksmood vaak ‘rommelig’ wordt. Wat? Dat is toch bij de beesten af! Wat denken dat soort mensen, dat hun borderlinerige gedrag normaal is? Ze hebben die jongen waarschijnlijk gewoon aangerand, of meer. Moet allemaal kunnen? En dan dus niet eens in de gaten hebben wat je over jezelf onthult met zo’n verhaal. Echt hoor, flinke steek los.

https://www.welingelichtekringen.nl/beroemd-2/3303483/heleen-van-royen-neemt-het-op-voor-johan-derksen-met-drank-en-een-seksmood-wordt-het-vaak-rommelig.html

Verdedigen?

Dit zegt Catharine Keyl: Ook televisiemaker Catherine Keyl is klaar met de discussie rondom het programma Vandaag Inside en Johan Derksen, zei ze bij Goedemorgen Nederland.
„Ik vond dat hij duidelijk liet merken dat het niet goed is wat hij
heeft gedaan.
Hij heeft gezegd dat hij er spijt van heeft gehad. Het
woord sorry en excuus is niet gevallen, maar dat het niet handig van hem
was, is duidelijk gemaakt.”

Fidan Ekiz
sprak bij Op1 haar verwondering uit dat „een vage
herinnering”
van Johan Derksen leidt tot een mogelijke vervolging van
het Openbaar Ministerie. „Waarom wordt hier wel een zaak van gemaakt,
terwijl er zoveel vrouwen wachten op hun ontuchtzaak?”

https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/04/bners-verdedigen-johan-derksen-gewoon-dronken-lolmakerij/

Lang voordat Johan zijn 'zonde' bekende waren er al mensen die hem van de buis wilden.

Nee schreef op 30-04-2022 om 19:05:

[..]

Waar heb je concreet kritiek op bij Sylvana?

En toen werd het stil. Grappig hè?

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 04:13

Ik ben ook een vrouw en ik wordt vooral gecancelt door: vrouwen. En een groep ouwe lullen mannen die geen weerwoord kennen.
En dat die nu een weerwoord krijgen is een hele goeie zaak. Ik kan me mijn vader, mijn eigen vader nog herinneren die na Marco Borsato zei (ik weet eigenlijk niet meer wie, maar een of andere man in opspraak), letterlijk zei: we mogen ook niks meer zeggen. Mijn eigen vader. Koekoek.

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 04:14

Ik neem hem dat zo fucking kwalijk.

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 04:16

Ik mag niks zeggen. Van dat soort mannen niet, van sommige vrouwen niet, van machthebbers niet, en dan ben ik ook nog aangeschoten. Mijn eigen schuld, altijd al zo geweest.

IrritatingRam15

IrritatingRam15

01-05-2022 om 04:17

Toch? Of toch niet?

Thursday schreef op 29-04-2022 om 16:39:

[..]

Maar hoe kun je daar als vrouw achter staan? Kun je dat uitleggen? Naar mijn idee heb je als vrouw dan bijzonder weinig zelfrespect.

geïnternaliseerde misogynie: vrouwen of mannen die vrouwen kleineren en beschamen omdat ze (onbewust) denken dat het vrouwelijke geslacht minderwaardig is.

daar draait het volgens mij om. 

Nee schreef op 30-04-2022 om 19:05:

[..]

Waar heb je concreet kritiek op bij Sylvana?

Er komt geen zinnig woord uit en als ze kritiek krijgt dan komt ze met haar stokpaardje dat het racisme is. Zij slaat helemaal door en ziet overal racisme in.

https://www.nu.nl/blog/6197970/pas-14-uur-na-derksens-onthulling-stond-er-iets-op-nunl.html

Artikel op nu.nl van de hoofdredacteur, over dat het relatief lang duurde voordat nu.nl (en andere media) oppikten dat er nogal iets ‘bijzonders’ was gebeurd bij VI. Goed dat ze daarop terugblikken en ervan leren (hopelijk). 

Athan schreef op 01-05-2022 om 02:16:

[..]

En toen werd het stil. Grappig hè?

Logisch dat het stil is om 02:16 uur. Gelukkig wel

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:55:

[..]

Dat ze voor aap uit wordt gescholden op straat en internet (en zo enorm veel haat over zich heen krijgt) ligt zeker wel aan haar kleur!

Die Derksen doet dat zeker wel bewust. Of hij is extreem dom. Kies zelf maar.

Schei toch uit. Ze was gewoon geliefd zoals iedere BNN-ner, ze was geliefd als VJ bij TMF, en ook als tafeldame bij DWDD, en als kandidaat bij dansen met sterren. Het ging de andere kant op toen ze bij DWDD vertelde dat ze zich had aangesloten bij DENK. Zij zelf 'sloeg als een blad aan de boom om' met de manier van reageren tegen bv Mathijs van Nieuwkerken. Overal was racisme, terwijl ze in het boek van Heleen van R. met haar eigen woorden zei dat haar kleur altijd in haar voordeel had gewerkt. (kun je opzoeken)

En toen Sylvana succes had bij dat dansprogramma, was zij het die niet met haar vaste danspartner wilde dansen maar met haar neef, en dat puur vanwege de kleur. Vast niet alleen vanwege zijn danstalent.

Die neef kreeg het tijdens trainingen 'aardig' te verduren van tante Sylvana. Ik vermoed dat hij ermee gestopt is.

05-09-15

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

In de tv-show danst ze samen met met haar 47-jarige neef Regilio: de zoon van haar oudste zus van 68.

Mija schreef op 30-04-2022 om 18:00:

[..]

Daar hebben we ‘m weer: victim blaming. Heeft Wilders het ook aan zichzelf te danken dat hij niet zonder beveiliging over straat kan?

Het is schandalig dat mensen bedreigd worden. Zag gisteravond dat die Heleen ook bedreigd word omdat ze het als collega 'opnam' voor Johan.

Niemand mag bedreigd worden. Of je nou Wilders heet of Akwasi, het is niet de kleur die mensen kwaad maakt, maar wel datgene wat ze roepen.

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 18:05:

[..]

Ik ben er voor de volle 100% van overtuigd dat als ze wit was geweest en/of ze een man zou zijn geweest, en exact dezelfde dingen zou hebben gezegd en gedaan, dat ze dan veel minder haat over zich heen zou hebben gekregen. Het is volkomen buiten iedere proportie hoe op haar gereageerd wordt.

En ik heb echt verder niets met Bij1 en haar politieke ideeën. Maar daar gaat het volgens mij ook zelden over.

Ik ben blij dat Hillary Clinton blond is, anders had ik niet mogen zeggen wat ik ervan vind dat ze haar liegende man een hand boven het hoofd hield en die jonge griet een schop na gaf.

Ben je ook zo in de bres gesprongen voor de slachtoffers van Bill Cosby en Michael J, of doe je dat alleen bij Johan D omdat hij vijftig jaar later verteld dat hij een keer te ver is gegaan en daar spijt van heeft ?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

01-05-2022 om 10:22

Als je denkt dat JD dit vertelde omdat hij er spijt van heeft, ben je wel heel dom. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.