Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:48:

[..]

Dat deed hij heel bewust. Sylvana en andere mensen met van origine Afrikaanse wortels, worden regelmatig voor aap uitgemaakt. Dat weet hij heus wel, en dat deed hij m.i. bewust. Vieze streek.

Ik denk dat hij dat echt niet bewust deed en ja er werd kwaad gesproken over Sylvana maar daar stond ik achter en vond ik meer dan terecht. Dat er kwaad gesproken wordt over Sylvana ligt niet aan haar kleur maar aan haar karakter!

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:51:

[..]

[..]

Alleen soms, heel soms, willen mensen ook wel horen wat ze willen horen. En zeker degenen die Johan Derksen sowieso al niet konden pruimen. geweldig vinden.

En vaak, heel vaak, willen mensen gewoon zeggen wat ze willen zeggen. 

watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:53:

[..]

Ik denk dat hij dat echt niet bewust deed en ja er werd kwaad gesproken over Sylvana maar daar stond ik achter en vond ik meer dan terecht. Dat er kwaad gesproken wordt over Sylvana ligt niet aan haar kleur maar aan haar karakter!

Dat ze voor aap uit wordt gescholden op straat en internet (en zo enorm veel haat over zich heen krijgt) ligt zeker wel aan haar kleur! 

Die Derksen doet dat zeker wel bewust. Of hij is extreem dom. Kies zelf maar.

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:55:

[..]

Dat ze voor aap uit wordt gescholden op straat en internet (en zo enorm veel haat over zich heen krijgt) ligt zeker wel aan haar kleur!

Die Derksen doet dat zeker wel bewust. Of hij is extreem dom. Kies zelf maar.

Ik ben ervan overtuigd dat de haat voor Sylvana dat ze dat aan zichzelf te danken heeft. 

watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:57:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat de haat voor Sylvana dat ze dat aan zichzelf te danken heeft.

Daar hebben we ‘m weer: victim blaming. Heeft Wilders het ook aan zichzelf te danken dat hij niet zonder beveiliging over straat kan? 

watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:57:

[..]

Ik ben er voor de volle 100% van overtuigd dat als ze wit was geweest en/of ze een man zou zijn geweest, en exact dezelfde dingen zou hebben gezegd en gedaan, dat ze dan veel minder haat over zich heen zou hebben gekregen. Het is volkomen buiten iedere proportie hoe op haar gereageerd wordt. 

En ik heb echt verder niets met Bij1 en haar politieke ideeën. Maar daar gaat het volgens mij ook zelden over.

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 18:05:

[..]

Ik ben er voor de volle 100% van overtuigd dat als ze wit was geweest en/of ze een man zou zijn geweest, en exact dezelfde dingen zou hebben gezegd en gedaan, dat ze dan veel minder haat over zich heen zou hebben gekregen. Het is volkomen buiten iedere proportie hoe op haar gereageerd wordt.

En ik heb echt verder niets met Bij1 en haar politieke ideeën. Maar daar gaat het volgens mij ook zelden over.

Nee, dat ben ik helemaal niet met je eens. Volgens mij gaat het bij de mensen die een gruwelijke hekel hebben aan Sylvana echt aan haar als vooral arrogant persoon. Heeft niks te maken met of ze vrouw is of wat voor kleur ze heeft. 

watertoren schreef op 30-04-2022 om 18:12:

[..]

Nee, dat ben ik helemaal niet met je eens. Volgens mij gaat het bij de mensen die een gruwelijke hekel hebben aan Sylvana echt aan haar als vooral arrogant persoon. Heeft niks te maken met of ze vrouw is of wat voor kleur ze heeft.

Van vrouwen wordt het veel erger gevonden als ze zelfverzekerd arrogant overkomen dan van mannen. Vrouwen moeten vriendelijk zijn en glimlachen. Mannen mogen gerust eens wat stevig poneren. Zoals Johan Derksen bijvoorbeeld? Is die ooit bedreigd, zoals Sylvana Simons? 

MRI

MRI

30-04-2022 om 18:23

Ja Sylvana is een pittige tante. Is dat een excuus om een racistische grap over haar te maken/

Mija schreef op 30-04-2022 om 18:18:

[..]

Van vrouwen wordt het veel erger gevonden als ze zelfverzekerd arrogant overkomen dan van mannen. Vrouwen moeten vriendelijk zijn en glimlachen. Mannen mogen gerust eens wat stevig poneren. Zoals Johan Derksen bijvoorbeeld? Is die ooit bedreigd, zoals Sylvana Simons?

Ja echt dit!

Als voorbeeld als een vrouw op het werk één keer niet helpt bij het opruimen van de lunch tafel dan is dat oncollegiaal. Doet een man dat structureel niet dan stelt hij gewoon prioriteiten.

Als een man zonder onderbouwing loonsverhoging eist dan is de kans groot dat hij dat krijgt, omdat hij anders misschien weggaat. Onderbouwt een vrouw een gewenste loonsverhoging dan krijgt ze meestal minder dan gevraagd. Zou ze dan zeggen dat ze dan om zich heen gaat kijken dan is dat chantage.

Dan kun je zeggen wat een oncollegiale en vervelende opstelling van de vrouw, maar je zou je ook kunnen afvragen waarom hetzelfde gedrag van een man en vrouw een andere reactie krijgt.

Datzelfde geldt voor nog veel meer groepen binnen de samenleving. Bijvoorbeeld mensen van kleur, mensen in rolstoel, mensen in de bijstand etc. Allemaal krijgen ze te maken met hetzelfde doen als een ander en toch een heel andere reactie daarop krijgen.

watertoren schreef op 30-04-2022 om 18:12:

[..]

Het heeft 100% zeker met kleur te maken, want het is pas begonnen toen zij in DWDD iemand aansprak die het woord "zwartjes" gebruikte. Daarvoor was ze ook al bekend, maar werd ze helemaal niet gehaat. Naar aanleiding daarvan kreeg ze een enorme berg bagger en dreigementen over zich heen en dat is nooit meer gestopt. 

Als zwarte vrouw mag je je niet uitspreken, dan valt rechts conservatief Nederland over je heen en krijg je dus dit soort extreme reacties. Wat jij jezelf ook wijsmaakt over je motieven.

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 18:37:

[..]

Het heeft 100% zeker met kleur te maken, want het is pas begonnen toen zij in DWDD iemand aansprak die het woord "zwartjes" gebruikte. Daarvoor was ze ook al bekend, maar werd ze helemaal niet gehaat. Naar aanleiding daarvan kreeg ze een enorme berg bagger en dreigementen over zich heen en dat is nooit meer gestopt.

Als zwarte vrouw mag je je niet uitspreken, dan valt rechts conservatief Nederland over je heen en krijg je dus dit soort extreme reacties. Wat jij jezelf ook wijsmaakt over je motieven.

Volgens mij is dat mens nooit zo populair geweest en dat komt door haar manier van doen. Als een blanke man net zo doet als Sylvana dan krijgt ook hij kritiek en terecht! 

watertoren schreef op 30-04-2022 om 18:45:

[..]

Volgens mij is dat mens nooit zo populair geweest en dat komt door haar manier van doen. Als een blanke man net zo doet als Sylvana dan krijgt ook hij kritiek en terecht!

Ik vind Sylvana ook niet te pruimen (buiten Sylvanas Soul dat vond ik wel leuk op TMF) maar dat vind ik ook van Sigrid Kaag, Alexander Pechtold, Thierry Baudet en Youp van 't Hek. Voor mij heeft het niks maar dan ook niks met kleur te maken maar kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen zo is. Helaas bestaan er nu eenmaal racisten in Nederland en de rest van de wereld. Wat dat betreft is er ook nog een lange weg te gaan. 

Nee

Nee

30-04-2022 om 19:05

watertoren schreef op 30-04-2022 om 18:45:

[..]

Waar heb je concreet kritiek op bij Sylvana? 

Athan schreef op 30-04-2022 om 14:37:

Ergens hier ben ik de draad kwijtgeraakt. Ik zie echt niet in wat een buitenechtelijke verhouding of een Amerikaanse president die zich heeft laten pijpen door een stagiaire te maken hebben met het pochen over een verkrachting. Wat willen jullie daar nou mee aantonen? Dat het niet kies is om een buitenechtelijke relatie te bagatelliseren maar een verkrachting niet?!

Klopt, het draadje van deze discussie ging even alle kanten op. Het gaat hier toch over het gedrag jegens dames. Dat is toch ontopic lijkt me.

Het ging toch echt wel om meer dan 'een enkele beurt' met die 'stagiaire' van de Amerikaanse president. De stagiaire wel overal uitgekotst, Clinton loog onder ede. En hij kon gewoon president blijven. Probeer dan maar eens als gewone jonge griet (en 27 jaar jonger dan de president) daar met goed fatsoen tegen op te boksen.

Smerig vond ik de houding van Hillary richting die stagiaire. Te bedenken dat Hillary een fel voorvechtster zou zijn voor de #MeToo-beweging. Maar alleen als dat in haar eigen straatje past. Dus wel toepassen bij haar tegenstander Trump, maar niet bij haar eigen kerel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.