Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

30-04-2022 om 17:10

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 17:04:

[..]

Ik vind 't ook wel behoorlijk suf om excuses voor een grap van jaren geleden te vragen. Geen idee wat de grap was, maar get over it.

Maar om iemand daar dan om te bedreigen? Dat is toch buiten alle proporties.

[..]

Ik vind 't ook wel behoorlijk suf om excuses voor een grap van jaren geleden te vragen. Geen idee wat de grap was, maar get over it.

De grap was dat vd Gijp met een pruik op zei vanaf nu Renate te heten. Ja dat kun je smakeloos vinden maar om daar jaren later nog zo over te vallen... goed dat mag iedereen ook voor zichzelf weten natuurlijk. Bedreigingen zijn hoe dan ook fout.

Moxxie schreef op 30-04-2022 om 16:59:

Een paar maanden geleden werd Loiza Lamers nog op een misselijke manier afgeslacht in het programma omdat ze in een podcast had gezegd dat ze het fijn zou vinden als er alsog excuses werden gemaakt voor de misplaatste transgender grap van een paar jaar terug. Na die uitzending is Loiza ook bedreigd door VI fans.

Ik weet niet wat het is met die fans van dat programma. Ze zijn allemaal zo voor vrijheid van meningsuiting, maar uiten dat je excuses op zijn plaats zou vinden mag dan weer absoluut niet, dan word je bedreigd: onder andere Yesim Candan en Loiza Lamers.

Vaak denken dat soort mensen dat vrijheid van meningsuiting zou moeten betekenen dat zij alles mogen zeggen, én dat niemand daar vervolgens iets van mag vinden. Ze begrijpen niet dat het geen eenrichtingsverkeer is en dat wie kaatst de bal kan verwachten.

[..]

Ze vroeg er niet om, ze zei in een podcast dat ze het fijn zou vinden.

Als je geen idee hebt waar het over gaat kan je op zijn minst zorgvuldig lezen.

[..]

Dat was in 2018. Een Vlaamse verslaggever kwam in het nieuws dat hij van man naar vrouw ging. Toen kwam Rene na de reclame terug met een blonde pruik en lippenstift en zei voortaan als Renate van der Gijp door het leven te gaan. Loiza wil daar excuses voor tegenover alle transgenders.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

30-04-2022 om 17:18

watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:14:

[..]

Loiza wil daar excuses voor tegenover alle transgenders.

Ik kan niet zo veel met het afdwingen van excuses. Ook niet als ik vind dat excuses op zijn plaats zouden zijn. Excuses moeten uit een persoon zelf komen, anders zijn ze voor mij niet zo veel waard. Hier heb ik vaak discussie over met mijn woke puber. Daar zit echt een soort van sorry-cultus, ze zien het als validatie van het aangedane leed. 

Miraval schreef op 30-04-2022 om 17:11:

[..]

De grap was dat vd Gijp met een pruik op zei vanaf nu Renate te heten. Ja dat kun je smakeloos vinden maar om daar jaren later nog zo over te vallen... goed dat mag iedereen ook voor zichzelf weten natuurlijk. Bedreigingen zijn hoe dan ook fout.

Oh wow, dat is toch gewoon grappig? Wat een zure reactie van Loiza, zeker jaren na dato. 

Valt ze ook zo over die travestiet-programma's waar BN-ers aan meedoen? 

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 17:23:

[..]

Oh wow, dat is toch gewoon grappig? Wat een zure reactie van Loiza, zeker jaren na dato.

Je vergeet wat: vd gijp zei er ook nog bij dat we dit vooral niet normaal moeten gaan vinden. Dus nee, ik denk niet dat ze over de travestieprogramma's viel, want die hadden een heel andere boodschap.

Derksen heeft ook nog Sylvana Simons ooit een aapje genoemd, en homo's konden als ze een beetje karakter hadden gewoon uit de kast komen en moesten niet zo zeuren.

Naar mannetje.

redbulletje schreef op 30-04-2022 om 17:23:

[..]

houd je je nu zo dom, of snap je echt het verschil niet? 

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 17:30:

[..]

Je vergeet wat: vd gijp zei er ook nog bij dat we dit vooral niet normaal moeten gaan vinden. Dus nee, ik denk niet dat ze over de travestieprogramma's viel, want die hadden een heel andere boodschap.

Derksen heeft ook nog Sylvana Simons ooit een aapje genoemd, en homo's konden als ze een beetje karakter hadden gewoon uit de kast komen en moesten niet zo zeuren.

Naar mannetje.

Hij zei zo trots als een aapje. Hij zei een spreekwoord verkeerd en dat is heel wat anders. 

watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:35:

[..]

Hij zei zo trots als een aapje. Hij zei een spreekwoord verkeerd en dat is heel wat anders.

Klopt alleen soms, heel soms, willen mensen ook wel horen wat ze willen horen. En zeker degenen die Johan Derksen sowieso al niet konden pruimen. 

Miraval schreef op 30-04-2022 om 17:37:

[..]

Klopt alleen soms, heel soms, willen mensen ook wel horen wat ze willen horen. En zeker degenen die Johan Derksen sowieso al niet konden pruimen.

Ja tuurlijk, Sylvana wil dolgraag horen dat zij zo trots is als een aapje, waar witte mensen zo trots zijn als een pauw.

Zo trots als een aap met 7 lullen is gewoon een spreekwoord. 

watertoren schreef op 30-04-2022 om 17:35:

[..]

Dat deed hij heel bewust. Sylvana en andere mensen met van origine Afrikaanse wortels, worden regelmatig voor aap uitgemaakt. Dat weet hij heus wel, en dat deed hij m.i. bewust. Vieze streek.

Miraval schreef op 30-04-2022 om 17:37:

[..]

Alleen soms, heel soms, willen mensen ook wel horen wat ze willen horen. En zeker degenen die Johan Derksen sowieso al niet konden pruimen. geweldig vinden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.