Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

Bennie Jolink vindt ook dat ze in de vrije jaren 60 en 70 hele andere omgangsvormen hadden die betekenden dat je gewoon met vrouwen kon doen wat je wilde. Hij vindt het maar preuts gelul  als je het niet normaal vind dat je een bewusteloze vrouw verkracht met een kaars. Dat is gewoon dronken lolmakerij
Wat een enge creep. Blij dat de tijden veranderd zijn en dit soort mannen hier nu niet meer mee weg komt.
https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/04/bners-verdedigen-johan-derksen-gewoon-dronken-lolmakerij/

Johan mag radioshow blijven presenteren bij radiozender Arrow Bluesbox Radio. Niet iedereen kotst hem uit.

En het is niet het eerste wat Johan roept, wat niet door de de beugel kan. 

Miraval schreef op 30-04-2022 om 15:42:

[..]

Tja dat is dan een verschil in hoe je het bekijkt. Ik ben een andere mening toegedaan hierin.

Nou ja, ik ga af op wat er gezegd werd door de mannen zelf, ik verzin of interpreteer het niet.

Hij begon het verhaal te vertellen als voorbeeld toen Genee vergoelijkend zei: goh ja, Johnny (de Mol) heeft wild geleefd, en we hebben allemaal wel verhalen van toen we jong waren. 

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 16:11:

Bennie Jolink vindt ook dat ze in de vrije jaren 60 en 70 hele andere omgangsvormen hadden die betekenden dat je gewoon met vrouwen kon doen wat je wilde. Hij vindt het maar preuts gelul als je het niet normaal vind dat je een bewusteloze vrouw verkracht met een kaars. Dat is gewoon dronken lolmakerij .
Wat een enge creep. Blij dat de tijden veranderd zijn en dit soort mannen hier nu niet meer mee weg komt.
https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/04/bners-verdedigen-johan-derksen-gewoon-dronken-lolmakerij/

Eerlijk gezegd: die BN-ers die dit verdedigen hebben waarschijnlijk zelf ook dit soort ‘jeugdzondes’. Het is natuurlijk niet zo comfortabel jezelf te zien als iemand die seksueel grensoverschrijdend gedrag vertoont. Dat verhaal van Heleen van Royen bijvoorbeeld over die buurjongen die ze met haar zus had dronken gevoerd - ze ging niet vertellen wat er verder gebeurd was. Suzan Smit probeert nog: dat is toch anders, jij hebt toch niemand verkracht? Bevestigt Heleen dat, inderdaad, ik heb niemand verkracht? Nee, ze wordt steeds feller en benadrukt dat het met drank en een seksmood vaak ‘rommelig’ wordt. Wat? Dat is toch bij de beesten af! Wat denken dat soort mensen, dat hun borderlinerige gedrag normaal is? Ze hebben die jongen waarschijnlijk gewoon aangerand, of meer. Moet allemaal kunnen? En dan dus niet eens in de gaten hebben wat je over jezelf onthult met zo’n verhaal. Echt hoor, flinke steek los.

https://www.welingelichtekringen.nl/beroemd-2/3303483/heleen-van-royen-neemt-het-op-voor-johan-derksen-met-drank-en-een-seksmood-wordt-het-vaak-rommelig.html

Rondstruiner schreef op 30-04-2022 om 16:11:

Bennie Jolink vindt ook dat ze in de vrije jaren 60 en 70 hele andere omgangsvormen hadden die betekenden dat je gewoon met vrouwen kon doen wat je wilde. Hij vindt het maar preuts gelul als je het niet normaal vind dat je een bewusteloze vrouw verkracht met een kaars. Dat is gewoon dronken lolmakerij .

Bah, deze mannen zijn van de leeftijd van mijn vader, de liefste en meest zachtaardige man die je kunt verzinnen. In dezelfde tijd opgegroeid, maar gelukkig wel in het bezit van fatsoen. Nee, Johan Derksen en Bennie Jolink zouden er goed aan doen zichzelf niet als norm neer te zetten. Dat is niet eerlijk voor alle mannen van die leeftijd, die ook allemaal in de vrije jaren 60 en 70 hun jonge jaren hadden, maar die ze wel allemaal op een rijtje hebben.

Friezinnetje schreef op 30-04-2022 om 16:18:

En het is niet het eerste wat Johan roept, wat niet door de de beugel kan.

Klopt, bij mij had hij al lang afgedaan. Een erg nare man dat vind ik van ‘m. 

MRI

MRI

30-04-2022 om 16:31

Mija schreef op 30-04-2022 om 16:22:

[..]

Heleen van Royen bijvoorbeeld over die buurjongen die ze met haar zus had dronken gevoerd - ze ging niet vertellen wat er verder gebeurd was. Suzan Smit probeert nog: dat is toch anders, jij hebt toch niemand verkracht? Bevestigt Heleen dat, inderdaad, ik heb niemand verkracht? Nee, ze wordt steeds feller en benadrukt dat het met drank en een seksmood vaak ‘rommelig’ wordt. Wat? Dat is toch bij de beesten af! Wat denken dat soort mensen, dat hun borderlinerige gedrag normaal is? Ze hebben die jongen waarschijnlijk gewoon aangerand, of meer. Moet allemaal kunnen? En dan dus niet eens in de gaten hebben wat je over jezelf onthult met zo’n verhaal. Echt hoor, flinke steek los.

Tja Heleen van Rooyen haar zoon werkt bij VI hè? En daarnaast, ze was zelf niet te beroerd om Rob Oudkerk te outen over dat hij naar heroïneprostituees ging. 

Mija schreef op 30-04-2022 om 16:22:

[..]

Eerlijk gezegd: die BN-ers die dit verdedigen hebben waarschijnlijk zelf ook dit soort ‘jeugdzondes’. Het is natuurlijk niet zo comfortabel jezelf te zien als iemand die seksueel grensoverschrijdend gedrag vertoont. Dat verhaal van Heleen van Royen bijvoorbeeld over die buurjongen die ze met haar zus had dronken gevoerd - ze ging niet vertellen wat er verder gebeurd was. Suzan Smit probeert nog: dat is toch anders, jij hebt toch niemand verkracht? Bevestigt Heleen dat, inderdaad, ik heb niemand verkracht? Nee, ze wordt steeds feller en benadrukt dat het met drank en een seksmood vaak ‘rommelig’ wordt. Wat? Dat is toch bij de beesten af! Wat denken dat soort mensen, dat hun borderlinerige gedrag normaal is? Ze hebben die jongen waarschijnlijk gewoon aangerand, of meer. Moet allemaal kunnen? En dan dus niet eens in de gaten hebben wat je over jezelf onthult met zo’n verhaal. Echt hoor, flinke steek los.

https://www.welingelichtekringen.nl/beroemd-2/3303483/heleen-van-royen-neemt-het-op-voor-johan-derksen-met-drank-en-een-seksmood-wordt-het-vaak-rommelig.html

Ja, dat weet ik wel zeker dat Bennie Jolink ook dingen gedaan heeft die niet door de beugel kunnen. Anders zeg je dit niet zo.

MRI

MRI

30-04-2022 om 16:36

vertelsel schreef op 30-04-2022 om 16:23:

[..]

Bah, deze mannen zijn van de leeftijd van mijn vader, de liefste en meest zachtaardige man die je kunt verzinnen. In dezelfde tijd opgegroeid, maar gelukkig wel in het bezit van fatsoen. Nee, Johan Derksen en Bennie Jolink zouden er goed aan doen zichzelf niet als norm neer te zetten. Dat is niet eerlijk voor alle mannen van die leeftijd, die ook allemaal in de vrije jaren 60 en 70 hun jonge jaren hadden, maar die ze wel allemaal op een rijtje hebben.

nee joh, ik ben bijna hun leeftijd, ik was een hippie, verkeerde in allerlei kringen. Dit gedrag was toen ook niet normaal. Het gebeurde natuurlijk wel, net als nu helaas, maar wat ze eigenlijk zeggen is "toen konden we ermee wegkomen, waarom nu niet meer?". Het feit dat er mee wegkwam is geen legitimatie voor misdaden imho. Daarvoor heb je ook  rechtbanken die daden in oorlogen of tijdens de apartheid behandelen: ja het gebeurde, dat je toen er mee wegkwam maar het nu niet okay. En is zeker niet iets om over te pochen of te lachen

MRI

MRI

30-04-2022 om 16:37

Zilver_gray schreef op 30-04-2022 om 16:30:

[..]

Klopt, bij mij had hij al lang afgedaan. Een erg nare man dat vind ik van ‘m.

ja hij is al jaren seksistisch racistisch homo-en transfoob. Ik herinner me dat hij ook vond dat Sylvie Meis maar een pak slaag moest hebben omdat ze selfies nam of zo. 

MRI schreef op 30-04-2022 om 16:37:

[..]

ja hij is al jaren seksistisch racistisch homo-en transfoob. Ik herinner me dat hij ook vond dat Sylvie Meis maar een pak slaag moest hebben omdat ze selfies nam of zo.

Ja hij heeft verschillende dingen geroepen over Sylvie Meis. Allemaal even achterlijk net als de rest van zijn domme uitspraken. En nog liepen mensen met hem weg.

Want “ hij is best aardig” 

Een paar maanden geleden werd Loiza Lamers nog op een misselijke manier afgeslacht in het programma omdat ze in een podcast had gezegd dat ze het fijn zou vinden als er alsog excuses werden gemaakt voor de misplaatste transgender grap van een paar jaar terug. Na die uitzending is Loiza ook bedreigd door VI fans.

Ik weet niet wat het is met die fans van dat programma. Ze zijn allemaal zo voor vrijheid van meningsuiting, maar uiten dat je excuses op zijn plaats zou vinden mag dan weer absoluut niet, dan word je bedreigd: onder andere Yesim Candan en Loiza Lamers.

Zilver_gray schreef op 30-04-2022 om 16:44:

[..]

Ja hij heeft verschillende dingen geroepen over Sylvie Meis. Allemaal even achterlijk net als de rest van zijn domme uitspraken. En nog liepen mensen met hem weg.

Want “ hij is best aardig”

IIkdenk dat er veel meer mensen of programma's waren of zijn die dingen roepen die op het randje waren. Gelukkig mag je zelf kiezen wat je wel of niet leuk vindt en kijkt en er was een podium voor dit programma kijk maar naar de kijkcijfers. Ik keek er ook graag naar wat dat betreft jammer dat het programma stopt. Maar met dit laatste hebben ze compleet de plank misgeslagen.

Moxxie schreef op 30-04-2022 om 16:59:

Een paar maanden geleden werd Loiza Lamers nog op een misselijke manier afgeslacht in het programma omdat ze in een podcast had gezegd dat ze het fijn zou vinden als er alsog excuses werden gemaakt voor de misplaatste transgender grap van een paar jaar terug. Na die uitzending is Loiza ook bedreigd door VI fans.

Ik weet niet wat het is met die fans van dat programma. Ze zijn allemaal zo voor vrijheid van meningsuiting, maar uiten dat je excuses op zijn plaats zou vinden mag dan weer absoluut niet, dan word je bedreigd: onder andere Yesim Candan en Loiza Lamers.

Ik vind 't ook wel behoorlijk suf om excuses voor een grap van jaren geleden te vragen. Geen idee wat de grap was, maar get over it. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.