Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 17:33:

[..]

Hier, witte mannen

Overal witte mannen. Dat is nu net het probleem

Omdat witte mannen nu eenmaal de meest geprivilegieerde bewoners op deze aardbol zijn willem. En de meeste privileges betekent de meeste macht. De wereld draait om deze mannen. 

Gelukkig leggen we ons daar inmiddels niet meer bij neer. 

Libertine schreef op 28-04-2022 om 18:00:

[..]

Omdat witte mannen nu eenmaal de meest geprivilegieerde bewoners op deze aardbol zijn willem. En de meeste privileges betekent de meeste macht. De wereld draait om deze mannen.

Stel je niet zo aan zeg. Hoe kom je daar nou bij.

In De Telegraaf vandaag, over het voornemen van het OM een onderzoek te starten: "Dit is doorschieten en reageren vanuit de onderbuik".
"Ridicuul" en "voor de bühne". Strafadvocaten vinden de beslissing van het Openbaar Ministerie Noord-Nederland om een onderzoek in te stellen naar de uitlatingen van Johan Derksen in het programma Vandaag Inside onbegrijpelijk.

PS. Dit is alles wat er te lezen is, want het artikel zit achter de betaalmuur.

Libertine schreef op 28-04-2022 om 18:00:

[..]

Waarom toon je zo'n minderwaardigheidsgevoel? Ik voel me als vrouw behoorlijk bevoorrecht hier in NL en voel me zeker niet achtergesteld ten opzichte van blanke mannen. Ik BEN ook niet achtergesteld, ook niet qua salaris, en laat me dat ook niet aanpraten. Dat zou ik vast kunnen doen met mijn familiegeschiedenis (slavernijverleden) maar ik kies ervoor om zelf de verantwoordelijkheid voor mijn leven te nemen. 

Malibu2 schreef op 28-04-2022 om 18:54:

[..]

Waarom toon je zo'n minderwaardigheidsgevoel? Ik voel me als vrouw behoorlijk bevoorrecht hier in NL en voel me zeker niet achtergesteld ten opzichte van blanke mannen. Ik BEN ook niet achtergesteld, ook niet qua salaris, en laat me dat ook niet aanpraten. Dat zou ik vast kunnen doen met mijn familiegeschiedenis (slavernijverleden) maar ik kies ervoor om zelf de verantwoordelijkheid voor mijn leven te nemen.

Off-topic ik ben vrouw en ik voel mij wel achtergesteld. En ik kies er voor om er verantwoordelijkheid voor te nemen om dat te veranderen. Het is bewezen dat vrouwen gemiddeld 14% minder verdienen dan mannen in een gelijke functie. Hoe hoger de functie hoe groter het verschil. Er zijn nog steeds mannen die vrouwen in de vruchtbare leeftijd niet aannemen. Ik kijk daar niet voor weg.

Malibu2 schreef op 28-04-2022 om 18:54:

[..]

Tja, als je jezelf als uitgangspunt neemt (je hebt het in je hele relaas enkel over jezelf namelijk) heb je wel een belangrijke memo gemist en ga je voorbij aan wat er mondiaal speelt en verschuift op het moment.  Prima hoor. Snap dat het een flinke paradigmaverschuiving is en dat het tijd nodig heeft. 

Wel geestig trouwens dat je mij een minderwaardigheidsgevoel toespeelt en jezelf bevoorrecht vindt omdat je zelf verantwoordelijkheid neemt. Dat noemen ze in de psychologie ook wel de attributie theorie… 

Maar goed. Ik heb niet de illusie noch de energie de Malibu’s en de Willems in deze wereld te kunnen veranderen dus ik laat het hier weer bij. Woke zijn heeft ook zo z’n (digitale) grenzen

FRan2qYVUAAHRtA.jpg

Ruben 28 april 2022

Libertine schreef op 28-04-2022 om 19:10:

[..]

Tja, als je jezelf als uitgangspunt neemt (je hebt het in je hele relaas enkel over jezelf namelijk) heb je wel een belangrijke memo gemist en ga je voorbij aan wat er mondiaal speelt en verschuift op het moment. Prima hoor. Snap dat het een flinke paradigmaverschuiving is en dat het tijd nodig heeft.

Wel geestig trouwens dat je mij een minderwaardigheidsgevoel toespeelt en jezelf bevoorrecht vindt omdat je zelf verantwoordelijkheid neemt. Dat noemen ze in de psychologie ook wel de attributie theorie…

Maar goed. Ik heb niet de illusie noch de energie de Malibu’s en de Willems in deze wereld te kunnen veranderen dus ik laat het hier weer bij. Woke zijn heeft ook zo z’n (digitale) grenzen

Die verschuiving vindt alleen plaats in de hoofden van woke-mensen. 

Verwijderd, provoceren

Samengevat, JD wordt aan de schandpaal genageld vanwege een verhaaltje dat hij, al dan niet met opzet om Johnny de Mol de wind uit de zeilen te houden, oplepelt over iets dat 50! jaar geleden gebeurd zou zijn. Iedereen lachen, tafelgenoten, publiek. En verder: geen bewijs, geen slachtoffer, zaak allang verjaard. Maar heel Nederland heeft het er over. Je hoort meteen niks meer over de oorlog in Oekraïne. 

Mija schreef op 27-04-2022 om 19:08:

[..]

Er zijn op social media vast een hoop mensen die het voor hem opnemen. Maar geen BN’ers of politici of opiniemakers die zeggen: ‘het valt toch eigenlijk wel mee’. In het verleden gebeurde dat nog wel eens, dat seksueel misbruik werd afgedaan als seksuele ‘uitspattingen’ en gerelativeerd alsof het iets was wat volwassen mensen zelf wel konden uitmaken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Rob Oudkerk die betaalde seks had met heroïneverslaafden. Maar dat moest eigenlijk kunnen, want het was niet verboden. Respectabele mensen vonden dat hij eigenlijk niet had hoeven opstappen. Hij moest ook alleen weg omdat het zo’n negatieve shitstorm gaf voor de partij. Ik kan me echt heel erg slecht voorstellen dat die kwestie nu op dezelfde manier zou worden besproken. Niet on the record in ieder geval. En dat betekent dat de publieke opinie toch behoorlijk anders is nu. Ik zeg niet dat het hele probleem is opgelost. Dat is het natuurlijk niet. Maar de meeste mensen die nu om hun imago denken, zijn verontwaardigd over JD of zwijgen. Dat vind ik dan toch goed nieuws.

Het ziet er inderdaad naar uit dat het anders gaat lopen nu

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

28-04-2022 om 19:44

Libertine schreef op 28-04-2022 om 19:10:

[..]

Tja, als je jezelf als uitgangspunt neemt (je bent het in je hele relaas enkel over jezelf namelijk) heb je wel een belangrijke memo gemist en ga je voorbij aan wat er mondiaal speelt en verschuift op het moment. Prima hoor. Snap dat het een flinke paradigmaverschuiving is en dat het tijd nodig heeft.

Maar het is toch niet helpend om alle witte mannen over één kam te scheren? Je moet mensen toch niet indelen puur op geslacht en huidskleur? Het idee dat bijvoorbeeld mijn vader en John de Mol in hetzelfde hokje worden geplaatst, alleen omdat ze geslacht en huidskleur delen, is voor mij te absurd voor woorden. Mijn vader heeft nul privileges gehad als straatarm arbeiderskind uit een disfunctioneel gezin in een achtergesteld gebied in de jaren 40 en 50 die ook nog eens buiten zijn zuil trouwde. Hij heeft alleen lagere school gehad en moest daarna uit huis om te gaan werken tegen kost en inwoning.

Het is toch op z’n minst dubbel om zo iemand te beschouwen als geprivilegieerd?

Ik ben hartstikke blij met de paradigmaverschuiving, die naar mijn gevoel decennia te laat komt, maar dit vind ik erg lastig te rijmen. Ik hoor graag hoe jij daartegen aankijkt, want ik leer graag bij.

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

28-04-2022 om 19:46

willem1959 schreef op 28-04-2022 om 19:36:

[..]

Samengevat, JD wordt aan de schandpaal genageld vanwege een verhaaltje dat hij, al dan niet met opzet om Johnny de Mol de wind uit de zeilen te houden, oplepelt over iets dat 50! jaar geleden gebeurd zou zijn. Iedereen lachen, tafelgenoten, publiek. En verder: geen bewijs, geen slachtoffer, zaak allang verjaard. Maar heel Nederland heeft het er over. Je hoort meteen niks meer over de oorlog in Oekraïne.

Nee, niet iedereen lachen. Ik vind het totaal niet lollig. Iedereen heeft het erover omdat het een schokkend verhaal is dat je een bewusteloos persoon seksueel misbruikt dan wel vernedert (afhankelijk van welk verhaaltje van Derksen je gelooft) en daar dan lollig over gaat zitten doen. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-04-2022 om 19:46

Toto stopt met sponsoring van Vandaag Inside, Derksen raakt ook radioshows kwijt

https://www.ad.nl/show/toto-stopt-met-sponsoring-van-vandaag-inside-derksen-raakt-ook-radioshows-kwijt~a68607d3/

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-04-2022 om 19:48

niet_rechts schreef op 28-04-2022 om 19:46:

Toto stopt met sponsoring van Vandaag Inside, Derksen raakt ook radioshows kwijt

https://www.ad.nl/show/toto-stopt-met-sponsoring-van-vandaag-inside-derksen-raakt-ook-radioshows-kwijt~a68607d3/

Dat valt me niet tegen 

Zo verdwijnt hij vanzelf van tv, hoe eerder hoe beter. 

niet_rechts schreef op 28-04-2022 om 19:46:

Geld is de enige taal die John de Mol verstaat, dus hopelijk valt nu het kwartje dat hij dit soort gedrag niet meer kan laten gaan met een "foei". 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-04-2022 om 20:12

Ik hoorde vandaag, soms tot mijn (positieve) verbazing, van mensen (mannen) die nog maar VI keken dat ze het niet meer op gaan zetten, 'want het gaat gewoon te ver en past ook gewoon niet meer anno 2022' en 'grapjes moeten kunnen, maar dit is geen grap'.

Het zal mij benieuwen of JD nu toch de genadeklap heeft uitgedeeld bij wijze van een soort zelfmoord.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.