Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Aangifte tegen Johan Derksen

Bah, bah, bah. Dat dit soort mannen zoveel podium krijgen. En dan vanavond goed scoren in kijkcijfers omdat iedereen benieuwd is wat Johan Derksen erover gaat zeggen. Ik kijk uit principe niet bah.

Bovendien snap ik de hele aanleiding niet:
"Het zou best kunnen dat Johnny de Mol zich daadwerkelijk misdragen heeft, maar eigenlijk heeft iedereen wel eens zo’n ’jeugdzonde’" aldus Johan Derksen.

Hij maakt een vergelijk tussen wat Johnny de Mol heeft gedaan en hij zelf. En noemt dat dan een jeugdzonde en beroept zich op tijd geest en dat je niet mensen moet beoordelen op zaken die ver in het verleden hebben gespeeld.

De aangifte tegen Johnny de Mol gaat over 2015 volgens mij vonden we het toen ook niet oké om je vriendin in elkaar te meppen. En Johnny was ver boven de dertig dus ook zeker geen jeugdzonde.

Überhaupt hoe je dit soort geweld tegen vrouwen kunt afdoen als we zijn allemaal wel eens jong geweest en ach iedereen doet wel eens domme dingen is bizar. Alleen in het geval van Johnny de Mol is het nog gekker om dat als jonge onbezonnen daad weg te zetten.

Ik krijg er het idee van dat Talpa een rookgordijn opwerpt om Johnny te beschermen. Gewoon nog iets heftigers opbiechten en dan keihard lachen aan tafel zodat het veel heisa creëert en dan Derksen uiteindelijk vlak voor zijn pensioen met een flinke zak geld eruit gooien. Nog even een ruzie met Genee voor de kijkcijfers. Zodat niemand zich straks nog herinnert wat Johnny ook alweer heeft gedaan.

watertoren schreef op 27-04-2022 om 18:52:

[..]

Hoe dat de heren van VI praten is nog echt netjes dan hoe het vaak in echte leven er aan toe gaat bij bv voetbal

Dan is jouw echte leven niet als mijn echte leven. In mijn omgeving braken mensen gelukkig niet die dingen uit die zij doen.

MRI

MRI

27-04-2022 om 18:57

[..]

Hoe dat de heren van VI praten is nog echt netjes dan hoe het vaak in echte leven er aan toe gaat bij bv voetbal

oh ja, dat geloof ik ook, maar de algehele maatschappelijke verontwaardiging tov seksisme is nog nooit zo sterk geweest en nog steeds aan het groeien. En het groeit des te meer naarmate dit soort geweld en arrogantie naar boven komen. 

EnglishmaninNewYork schreef op 27-04-2022 om 18:40:

[..]

Hoe zie je dat uitsterven? Zowel victim blaming als het wegredeneren (ook door slachtoffers) zijn nog aan de orde van de dag, ongeacht leeftijd. Serieuze vraag.

Ik zie dat er weliswaar momenteel meer tegengeluid is, maar meer tegengeluid betekent niet dat de andere kant dan aan het uitsterven is. Eerder dat de stille tegenstander nu wel van zich laat horen.

Er zijn op social media vast een hoop mensen die het voor hem opnemen. Maar geen BN’ers of politici of opiniemakers die zeggen: ‘het valt toch eigenlijk wel mee’. In het verleden gebeurde dat nog wel eens, dat seksueel misbruik werd afgedaan als seksuele ‘uitspattingen’ en gerelativeerd alsof het iets was wat volwassen mensen zelf wel konden uitmaken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Rob Oudkerk die betaalde seks had met heroïneverslaafden. Maar dat moest eigenlijk kunnen, want het was niet verboden. Respectabele mensen vonden dat hij eigenlijk niet had hoeven opstappen. Hij moest ook alleen weg omdat het zo’n negatieve shitstorm gaf voor de partij. Ik kan me echt heel erg slecht voorstellen dat die kwestie nu op dezelfde manier zou worden besproken. Niet on the record in ieder geval. En dat betekent dat de publieke opinie toch behoorlijk anders is nu. Ik zeg niet dat het hele probleem is opgelost. Dat is het natuurlijk niet. Maar de meeste mensen die nu om hun imago denken, zijn verontwaardigd over JD of zwijgen. Dat vind ik dan toch goed nieuws.

[..]

In jouw bijzijn? En die blijf je biertjes tappen?

[..]

Dat is ook wat ik suggereerde toen ik het had over ervaren tv-makers. Die weten best dat je niet zomaar alles dat er normaal gevonden wordt in jouw wereldje, de ether inslingert. Dus ga er maar vanuit dat de verhalen die je bij hun achter de schermen hoort, nòg misselijkmakender zijn. 

FancyDuck29

FancyDuck29

27-04-2022 om 19:52

[..]

De heren bij onze voetbal vinden dit soort acties gelukkig ook shockerend. Wat erg dat jullie voetbalvereniging schijnbaar zó vuil is... 

FancyDuck29

FancyDuck29

27-04-2022 om 20:03

ik sta echt versteld. Die derksen is zo'n gore en achterlijke vent, ongelofelijk dat ze hem nog steeds op tv laten verschijnen. On-ge-lofelijk. Hij moet zich schamen. De mensen die erbij zaten moeten zich schamen. De mensen achter de schermen moeten zich schamen. Wat een genante vertoning die maar weer laat zien dat de boys will be boys cultuur nog steeds bestaat. Jeugdzonde, echt hoe verzin je het. Bah.

Walgelijk. Deze vent, zijn smakeloze uitspraken en dan die tafelgasten. Hoe bestaat het nou dat er niemand zegt dat dit niet kan??? Iedereen lacht maar wat en gaat er zelfs nog meer grappen over maken. Ongelooflijk. 

Lieveheersbeest schreef op 27-04-2022 om 20:03:

ik sta echt versteld. Die derksen is zo'n gore en achterlijke vent, ongelofelijk dat ze hem nog steeds op tv laten verschijnen. On-ge-lofelijk. Hij moet zich schamen. De mensen die erbij zaten moeten zich schamen. De mensen achter de schermen moeten zich schamen. Wat een genante vertoning die maar weer laat zien dat de boys will be boys cultuur nog steeds bestaat. Jeugdzonde, echt hoe verzin je het. Bah.

Juist. En na die jeugdzonde is hij nog geen spat veranderd!!!

Beseft die man niet dat er dus ergens een +/- 70 jarige vrouw is die nu meemaakt hoe hij op tv lollig doet over hoe hij haar verkracht heeft?! 

FancyDuck29

FancyDuck29

27-04-2022 om 20:20

nee, dat denk ik niet. Side effect als je werkelijk te dom om te poepen bent.

Ik hoop echt dat de tv bazen nu doorpakken en die man van de tv halen. Hoe kunnen we als maatschappij podium geven aan zo'n imbeciel??

[..]

Bedoel je het praten? In plaats van doen?

Bij mij op het werk gaat het er soms ook enorm schunnig aan toe, ze hebben de meest gekke ideeën en jutten elkaar op, in fantasieën, niet om werkelijk stomme dingen uit te halen.

En als ze te ver gaan zeggen we: jongens, zo jan ie wel weer hè.  

Stoere praat onder elkaar is wat anders doen stomme acties

Lieveheersbeest schreef op 27-04-2022 om 20:20:

nee, dat denk ik niet. Side effect als je werkelijk te dom om te poepen bent.

Ik hoop echt dat de tv bazen nu doorpakken en die man van de tv halen. Hoe kunnen we als maatschappij podium geven aan zo'n imbeciel??

Gelukkig straft verreweg het grootste deel van Nederland dit toch echt af.

Johan heeft een vrouw en twee dochters. Die hebben dus een man en een vader die als een luchtige, grappige anekdote op televisie vertelt dat hij in zijn jonge jaren een vrouw heeft verkracht. Zij worden, net als hij, vandaag ook geconfronteerd met een stortvloed aan terechte snoeiharde kritiek. Ook zij worden erop aangekeken en aangesproken, misschien wel onterecht maar dat gebeurt.

Alleen dat zou al genoeg reden moeten zijn voor Johan om te proberen te redden wat er te redden valt, zelfs al snapt hij er geen zak van. Maar nee hoor, boomer Johan vindt het belangrijker om zijn poot stijf te houden en verkondigt trots dat hij geen excuses gaat aanbieden. Hoe egoïstisch kan je zijn.

Femke09 schreef op 27-04-2022 om 20:27:

[..]

Bedoel je het praten? In plaats van doen?

Bij mij op het werk gaat het er soms ook enorm schunnig aan toe, ze hebben de meest gekke ideeën en jutten elkaar op, in fantasieën, niet om werkelijk stomme dingen uit te halen.

En als ze te ver gaan zeggen we: jongens, zo jan ie wel weer hè.

Stoere praat onder elkaar is wat anders doen stomme acties

Ik houd niet zo van stoere praat omdat er altijd eentje tussen zit die de grens niet weet tussen grap en werkelijkheid.

Wat ik zo slecht vind aan tafel bij VI is dat het verder gaat dan stoere praat. Het gaat niet over een fantasie van een kaars erin steken. Nee het gaat erover dat dat gedaan is. Als het een fantasie was dan is het smakeloos in mijn ogen, maar kan ik mijn voorstellen dat een ander het nog ziet als komedie (want dat doen ze toch niet echt?! Grapje moet kunnen etc). In dit geval is het een strafbaar feit dat gepleegd is dat is er wat mij betreft echt héél ver over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.