Financiën en recht
Viva-amber
27-04-2022 om 10:59
Aangifte tegen Johan Derksen
Johan Derksen bekent in de media dat hij een bewustloze vrouw heeft verkracht met een kaars. Dat is geen jeugdzonde maar een strafbaar feit waarvoor geen verjaringstemijn bestaat.
Iedereen die kennis heeft genomen van een misdrijf, zoals wij nu via de media, kan aangifte doen van dat misdrijf.
Daartoe roep ik dan ook op: laat een verkrachting niet onbestraft en doe aangifte of melding desnoods anoniem:
Het artikel: https://www.mediacourant.nl/2022/04/joh ... oze-vrouw/
Meld misdaad anoniem:
Online: https://melden.meldmisdaadanoniem.nl/?t ... MA#/report
Tel: 088 - 661 77 34
Niet anoniem melden of aangeven: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Laat verkrachting niet onbestraft!
Piratenkoningin
27-04-2022 om 17:58
yette schreef op 27-04-2022 om 17:53:
[..]
En nu in koor?
Ging goed hè
Mija
27-04-2022 om 18:03
Muurbloem1985 schreef op 27-04-2022 om 17:46:
[..]
Was het in die tijd ook normaal om een kaars bij een vrouw in de k*t te steken terwijl die bewusteloos was? lijkt mij sterk.
Nee, niet normaal. Maar ik weet zeker dat het zou zijn gebagatelliseerd onder het motto: ‘had je jezelf maar niet in die positie moeten brengen. Dan vraag je er zelf om.’ Die vrouw was straalbezopen en nam samen met een vriendin een paar kerels mee naar huis. Ik denk dat daar weinig begrip voor was. Dat houdt waarschijnlijk ook nu nog niet over zelfs. Alleen is er nu ook erg weinig begrip en tolerantie voor een man die vindt dat hij destijds een ‘lolletje’ heeft uitgehaald dat neerkomt op verkrachting van een bewusteloze vrouw. Mannen hebben op de een of andere manier nog lang bescherming gehad van het idee dat ze het nou eenmaal niet konden helpen als ze teveel in de ‘verleiding’ kwamen. Ik denk dat het heel lang weggeredeneerd werd dat mannen misbruik maakten van vrouwen, als die zichzelf nou eenmaal ‘aanbieden’. Ook door mensen die dat misbruik op zichzelf raar en slecht gedrag vonden.
Chiquita
27-04-2022 om 18:13
walging idd. Vond Derksen altijd al een vies mannetje, mijn vooroordeel wordt (weer) bevestigd. Als alle vrouwen standaard de tv op een andere zender zetten als hun echtgenoot dát programma nog wil bekijken en alle vrouwen die bij Talpa werken, hun werk neerleggen .. ik weet dat het niet zo werkt, maar toch
MRI
27-04-2022 om 18:20
Mija schreef op 27-04-2022 om 18:03:
[..]
Nee, niet normaal. Maar ik weet zeker dat het zou zijn gebagatelliseerd onder het motto: ‘had je jezelf maar niet in die positie moeten brengen. Dan vraag je er zelf om.’ Die vrouw was straalbezopen en nam samen met een vriendin een paar kerels mee naar huis. Ik denk dat daar weinig begrip voor was. Dat houdt waarschijnlijk ook nu nog niet over zelfs. Alleen is er nu ook erg weinig begrip en tolerantie voor een man die vindt dat hij destijds een ‘lolletje’ heeft uitgehaald dat neerkomt op verkrachting van een bewusteloze vrouw. Mannen hebben op de een of andere manier nog lang bescherming gehad van het idee dat ze het nou eenmaal niet konden helpen als ze teveel in de ‘verleiding’ kwamen. Ik denk dat het heel lang weggeredeneerd werd dat mannen misbruik maakten van vrouwen, als die zichzelf nou eenmaal ‘aanbieden’. Ook door mensen die dat misbruik op zichzelf raar en slecht gedrag vonden.
eens en volgens mij vinden ze dat nu nog inderdaad. Maar laten we het als een uitstervend ras beschouwen.
Herfstappeltaart
27-04-2022 om 18:31
Ik hoorde er pas net over op t.v. Woedend werd ik ervan. Idioten.
Siobhan
27-04-2022 om 18:32
Er staan idd reacties op internet dat je dit als dronken vrouw kan verwachten. Blijkt maar weer hoe verziekt sommigen zijn.
Wel wat vragen: waarom loopt iemand met een kaars over straat. Bewust opgehaald? Het lijkt mij niet het type romanticus die dat koopt. Zou hij ook zo reageren als het zijn dochter was geweest.
Piratenkoningin
27-04-2022 om 18:33
Zou het nou echt vanavond gewoon weer op tv zijn? Ik word beroerd van het idee; dat de presentator en de vaste gasten grappen maken en lachen over een verkrachting die een van hen begaan heeft en dat het programma gewoon door kan.
watertoren
Pejeka1 schreef op 27-04-2022 om 17:34:
[..]
Geen excuus, maar de seksuele moraal was destijds, tweede helft jaren '60, een stuk anders dan nu. Jongeren woonden in communes en iedereen had seks met iedereen, mannen met vrouwen, mannen met mannen, vrouwen met vrouwen, maakte niet uit, make love, no war, peace man. In de middag ging je met je buurman naar bed, in de avond had je een seksueel treffen met een vriendin. Moest kunnen. Wiet en andere drugs waren helemaal joppie, dus de helft van de tijd wist je nauwelijks van de wereld af. In die sfeer gebeurde er veel wat we nu, door de bril van vandaag bekeken, behoorlijk bizar zouden vinden.
Nogmaals, geen excuus, en dat Johan Derksen dit nu brengt als zijnde normaal en vermakelijk en een anekdote, is beneden alle peil. Evenals de reactie van zijn tafelgenoten.
doe ff normaal man! Een hetero man of vrouw ging toen ook niet met hetzelfde geslacht seks hebben . Make love no war daar bedoelde John Lennon heel wat anders mee dan vrije seks.
Mija
yette schreef op 27-04-2022 om 17:44:
[..]
Nee, zeker geen excuus. Die jaren '60 ideeën over vrije seks, gingen over vrijwillige seks. Wat hij deed, was toen ook fout.
En toch; ik heb ook wel eens de analyse gehoord dat ‘vrije seks’ en de introductie van de pil er in ‘progressieve’ kringen ertoe kon leiden dat vrouwen soms te horen kregen dat ze ‘niet zo flauw’ moesten doen als er op seks werd aangestuurd. Welk excuus had je nog om ‘nee’ te zeggen? Als je niet wilde was je preuts en geremd. En natuurlijk geldt dat niet voor iedereen. Ik hoop dat heel veel m/v enorm hebben genoten van de vrije liefde, met wederkerigheid en consent. Maar de sterk ongelijke machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen in die tijd kunnen toch bijna niet onmiddellijk en in alle gevallen zijn getransformeerd naar gelijkwaardige seksuele verhoudingen? Dat lijkt me zelfs behoorlijk onwaarschijnlijk. Ik weet niet of vrije seks voor alle vrouwen zo vrij aanvoelde.
Even voor de duidelijkheid: wat JD beschrijft, gaat ‘gewone manipulatie’ ver te buiten. Dit lijkt een soort Ik Jan Cremer grootspraak (!) ‘wat was ik toch een rebel’. Het is ook net een filmscene. In die zin kan ik me nog half en half voorstellen dat je er in eerste instantie om gaat grinniken, omdat het zo onecht lijkt, zo lijkend op een seksscène uit de literatuur van de jaren zestig/zeventig. Ik denk ook echt dat dat in bepaalde kringen stoer en vrijgevochten werd gevonden, dit soort extreme dingen. Seks in de literatuur was vaak ook niet zo vrouwvriendelijk. Dat ging ook meestal over mannelijk genot en mannelijke dominantie. Daar werd meestal geen liefdevolle seks beschreven: saaaaaai 🥱
EnglishmaninNewYork
27-04-2022 om 18:40
MRI schreef op 27-04-2022 om 18:20:
[..]
eens en volgens mij vinden ze dat nu nog inderdaad. Maar laten we het als een uitstervend ras beschouwen.
Hoe zie je dat uitsterven? Zowel victim blaming als het wegredeneren (ook door slachtoffers) zijn nog aan de orde van de dag, ongeacht leeftijd. Serieuze vraag.
Ik zie dat er weliswaar momenteel meer tegengeluid is, maar meer tegengeluid betekent niet dat de andere kant dan aan het uitsterven is. Eerder dat de stille tegenstander nu wel van zich laat horen.
watertoren
27-04-2022 om 18:44
ik heb het net terug gekeken want ik had het nog niet gezien. Wel al gereageerd hier. Ik snap wel dat het publiek en zo wel in de lach schoten.
MRI
27-04-2022 om 18:44
EnglishmaninNewYork schreef op 27-04-2022 om 18:40:
[..]
Hoe zie je dat uitsterven?
vrouwen worden steeds sterker, steeds meer bewust en pikken dit steeds minder. Op een gegeven moment hebben zelfs de echtelieden van dit soort kerels het gehad ermee. Is er geen plaats meer voor. Net als homohaat en racisme nog wel bestaan maar toch echt not done zijn. zelfs bij de heren van vi. Dit was hun laatste privilege. Kijk eens naar alle reacties, dat was een paar jaar geleden nog niet mogelijk
Meesje
27-04-2022 om 18:47
Siobhan schreef op 27-04-2022 om 18:32:
Er staan idd reacties op internet dat je dit als dronken vrouw kan verwachten. Blijkt maar weer hoe verziekt sommigen zijn.
Wel wat vragen: waarom loopt iemand met een kaars over straat. Bewust opgehaald? Het lijkt mij niet het type romanticus die dat koopt. Zou hij ook zo reageren als het zijn dochter was geweest.
Volgens mij liepen ze niet over straat daarmee. Die kaars stond bij haar thuis. Zij viel dronken ko en derksen stak de kaars er in. Wrs was ie gefrustreerd omdat ie niet kreeg waar hij voor gekomen was ofzo.
Niet gekomen dus...
watertoren
27-04-2022 om 18:52
MRI schreef op 27-04-2022 om 18:44:
[..]
vrouwen worden steeds sterker, steeds meer bewust en pikken dit steeds minder. Op een gegeven moment hebben zelfs de echtelieden van dit soort kerels het gehad ermee. Is er geen plaats meer voor. Net als homohaat en racisme nog wel bestaan maar toch echt not done zijn. zelfs bij de heren van vi. Dit was hun laatste privilege. Kijk eens naar alle reacties, dat was een paar jaar geleden nog niet mogelijk
Hoe dat de heren van VI praten is nog echt netjes dan hoe het vaak in echte leven er aan toe gaat bij bv voetbal
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.