Eten Eten

Eten

Zaterdagvraag (eten)


Die lasagne begrijp ik niet zo goed en ik zie het heel vaak genoemd staan. Ik vind het teveel werk denk ik. Als die saus eindelijk klaar is, giet ik het liever over peulvruchten. Kan ook komen doordat de glutenvrije lasagnebladen niet zo lekker zijn, ik gebruik tegenwoordig onbereide pappadums. 

- Johnny Cakes
- Galina Stoba 
- Carne mechada

Sorry een groot fan van antiliaans eten

Pannenkoeken
Verse groentesoep
Bbq

Er is wel een groot verschil tussen dat wat ik het liefste eet en dat wat ik ook wel graag lust maar wat gezonder is. En dat laatste wint.

Meest voorkomend:
- volkoren macaroni met een beetje kaas
- bruine bonen (eventueel gemengde bonen) met wat chilikruiden of piccalilly
- volkoren bami (met een minieme hoeveelheid varkensvlees)

Als ik helemaal vrij kon kiezen:
- mac&cheese traditioneel Amerikaans (vreselijk ongezond)
- korma curry maar dan een speciale; zeker niet alle, en dan drijvend van het kokosvet
- all you can eat vrije keus

Nasi compleet zoals we dat niet thuis noemen. Nasi, omeletten, saté, pindasaus, atjar en kroepoek. Als ik echt zin heb is zelfs de atjar zelfgemaakt. Meestal zijn de atjar en kroepoek het enige dat ik niet zelf maak. 

Lasagne met gehakt,  tomaten, courgette en champignons. 

Spareribs.

Feest-eten: adukibonencake! Als je de suiker weglaat m.i. prima geschikt als feestelijk avondeten, met een lekkere fruitsalade erbij.
https://www.kokenmetkarin.nl/2016/02/09/adukibonencake/
Ook snijbietgroentetaart vind ik leuk om te maken.
Het enige probleem voor deze gerechten is dat ik een kleine vriezer heb en het geen gerechten voor 2 personen zijn, dus ik maak het zelden meer!

Pasta alla Norma
Melanzane alla parmigiana
Moussaka (vega)

Ik bén een aubergine 

Lunagirl82 schreef op 08-06-2024 om 13:11:

- Johnny Cakes
- Galina Stoba
- Carne mechada

Sorry een groot fan van antiliaans eten

Ah dit helpt mij herinneren dat ik enorm fan ben van Surinaams eten, vooral pom!!

Poezel_en_Wip

Poezel_en_Wip

08-06-2024 om 15:23 Topicstarter

Lunagirl82 schreef op 08-06-2024 om 13:11:

- Johnny Cakes
- Galina Stoba
- Carne mechada

Sorry een groot fan van antiliaans eten

Heerlijk! Dit maak je ook allemaal zelf?

Poezel_en_Wip

Poezel_en_Wip

08-06-2024 om 15:25 Topicstarter

Auwereel schreef op 08-06-2024 om 15:01:

Feest-eten: adukibonencake! Als je de suiker weglaat m.i. prima geschikt als feestelijk avondeten, met een lekkere fruitsalade erbij.
https://www.kokenmetkarin.nl/2016/02/09/adukibonencake/
Ook snijbietgroentetaart vind ik leuk om te maken.
Het enige probleem voor deze gerechten is dat ik een kleine vriezer heb en het geen gerechten voor 2 personen zijn, dus ik maak het zelden meer!

Die cake ga ik zeker eens proberen! Dank je voor het delen.

Schommelstoel schreef op 08-06-2024 om 15:09:

Pasta alla Norma
Melanzane alla parmigiana
Moussaka (vega)

Ik bén een aubergine

Oh ja, deze drie ook zeker! Ik snap nooit dat mensen geen aubergine lusten. Dan hebben ze die vast een keer niet goed gaar gekregen. Je moet het wel echt door en door garen, anders is het bitter en niet lekker.

ToetieToover schreef op 08-06-2024 om 15:15:

[..]

Ah dit helpt mij herinneren dat ik enorm fan ben van Surinaams eten, vooral pom!!

Pom is een heerlijk Surinaams gerecht (met een Joodse oorsprong). In bijna elke Surinaamse familie is er wel iemand die de lekkerste pom maakt.


Ik hou niet zo van koken, maar van (lekker) eten des te meer.

Mijn 3 favoriete gerechten om zelf te maken zijn;
- Javaanse bami met geroosterde kip uit de oven.
- Heri heri (Creools Surinaams gerecht).
- Gekookte aardappels met bloemkool met een sausje en een gehaktbal met veel jus.

Eigenlijk lust ik nog veeeeeeel meer hoor, maar van bovenstaande word ik al erg blij.

Poezel_en_Wip

Poezel_en_Wip

08-06-2024 om 15:47 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 08-06-2024 om 15:42:

Ik hou niet zo van koken, maar van (lekker) eten des te meer.

Mijn 3 favoriete gerechten om zelf te maken zijn;
- Javaanse bami met geroosterde kip uit de oven.
- Heri heri (Creools Surinaams gerecht).
- Gekookte aardappels met bloemkool met een sausje en een gehaktbal met veel jus.
Eigenlijk lust ik nog veeeeeeel meer hoor, maar van bovenstaande word ik al erg blij.

Heri heri ❤️

En het is ook echt een lastige vraag natuurlijk, kan zelf ook nog 30 andere gerechten noemen. Maar deze maak ik toch wel geregeld klaar en vind ik zelf erg lekker.

Pasta , curry , tajin .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.