Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


afrodite05 schreef op 19-07-2024 om 09:23:

Voel je je wel wat beter, Dolfje?

Beter dan van de week maar zeker nog niet 100%. Vooral de vermoeidheid is irritant.

Met mij gaat het eindelijk wat beter, het is mijn eerste COVID besmetting (en ik doe contactsporten, dat het zolang heeft geduurd is best apart). Vandaag kan ik de trap op en af zonder duizeligheid dus de tripjes naar mijn keuken gaan makkelijker worden en dat is maar goed ook, want de score is -3 kilo  dus ik eet nu heel braaf mijn crackers met bittere kaas met tomaten die naar bederf smaken   hopelijk gaat dat effect snel weer weg.

Heel optimistisch heb ik voor vanavond biefstuk uit de vriezer gehaald en chimichurri saus. Een bezoekje aan mijn moeder zit er nog niet in, maar misschien mag ze morgen naar huis, dat is dichterbij en beter haalbaar. En dan zijn we weer 24 uur verder -kan het met mij ook zomaar beter gaan. 

Voor mij is het ook de eerste keer Toetie ondanks al die honderden mensen en vieze boeken die ik elke dag in mijn handen heb( de boeken, niet de mensen  )
Ik heb nog wel wat last van duizelig en hoofdpijn maar niet meer zo erg al eerder deze week.
Smaakverlies heb ik dan weer niet, dat had man toen wel maar die was helemaal niet verkouden en ik hoest en nies nog steeds.

yette

yette

19-07-2024 om 14:23 Topicstarter

Vandaag dus Ceasar salad. Ga het al klaarmaken vóór de apéro met de buren, anders komt er niks van. Mijn borrel-bijdragen: hapjes met roomkaas, gedroogde ham, belegen schapenkaas & een drupje vijgenjam op oberländer, een bakje olijven en wat Hollandse toastjes met makreel-citroenboter en een potje nduja.  

De baba ganoush is verschoven naar koelere dagen. Ik heb geen zin om in deze temperaturen de oven een tijdlang aan te zetten. Het wordt dus gewoon nasi goreng met kroepoek en een eitje en garnalen, en toe ijskoude watermeloen. Zotte combi, maar lijkt me wel lekker.
Morgen gaan we lunchen in het dorp, want dan is er een vide grenier, een soort garage sale dus. Dat wordt vast weer lachen.

Ik maak een komkommersalade met feta en granaatappel.  Daarbij ribeyestaek uit de oven.

Ik heb net een snelle lasagne in elkaar geflanst. Ik wilde persé nog iets met groenten voordat we morgen op vakantie gaan. Nu moet ik eigenlijk inpakken terwijl de lasagne in de oven staat, maar ik ben aan het ontwijken. Krijg altijd keuzestress en fomo waardoor ik stilval

Hier staat een couscoussalade op de planning, met abrikozen, broccoli, feta en dan kip met ui en tomaat uit de oven. Geen idee of het dat uiteindelijk wel wordt, niet zoveel zin om in de keuken te staan. Misschien ga ik straks alvast wat voorbereiden, maar er moet nog het eea gebeuren voor we naar de verjaardag van schoonvader gaan.

We gaan straks naar vrienden.... Hij is eenredelijkbekende kok,dus we eten er altijd super!

yette

yette

20-07-2024 om 14:37 Topicstarter

Tapasmaal: mini-quiches, tielle sétoise (pasteitje met oa inktvis en tomaat), dipgroenten, blokjes schapenkaas en comté, zoute chips, knoflookdip, tomaat-peper-dip. 

Ik kom net thuis van het werk en man heeft boodschappen gedaan voor bbq. Weet nog niet wat hij gehaald heeft. 

(Gebakken) aardappeltjes met lekker veel sla. We moeten verplicht elke dag aardappels eten deze week, we komen erin om. Maar eerst nog even een duik nemen, ik heb het warm 🥵 

wij gaan zo weer uit eten 

Wij aten patat en snacks uit de aifryer. Niet mijn favoriete maaltijd.

Morgen maak ik nasi met sate en een eitje.

Maandag.nog een keer avg, dinsdag op vakantie. Dan neem ik pastasaus uit de vriezer mee en ik denk tortellini ofzo. Met een makkelijke salade. Lekker makkelijk de eerste dag. Gelukkig is het maar 4u rijden, dus bijtijds opbouwen gelukkig!

Friezinnetje schreef op 20-07-2024 om 18:03:

wij gaan zo weer uit eten

We gaan het anders doen.  Pizza afhalen.  Allemaal erg moe door onze fietstocht van 55 km. Veel in de zon. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.