Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Man had gisteren vlees voor de bbq gehaald, hamburger, kipspies en een runderspies en iets van gehakt/kebabspies. Dat laatste hebben we niet op dus dat eten we vandaag maar dan uit de oven of pan. Heb ook nog een half stokbrood en zelfgemaakte knoflookboter. Moet er alleen iets van een salade nog bij halen.

Ik moet ook op pad voor sla. Wij eten frietjes met shoarma en een restje broccoli, maar dat is niet genoeg groente voor ons. Mogelijk gooi ik alles uiteindelijk in een ovenschaal zodat het een soort kapsalon wordt. Uiteraard met knoflooksaus en chilisaus.

Donderdag met oud-collega uit eten geweest bij een tentje wat ik niet kende. Had kogelbiefstuk met dikke friet. Ik had hem medium rare gevraagd. Hij was helaas medium well done maar het was gelukkig mals vlees dus niet heel droog. 
Vrijdag poke bowl gemaakt met sticky chicken, bloemkoolrijst, avocado, komkommer, geraspte wortel en veel sriracha mayo.

Gisteren eerst een uitvaart van een te vroeg overleden oud-collega. Was verdrietig maar daarna toch leuk gekletst met veel oud-collega’s die er waren. ‘s Middags kwamen mijn schoonzus en de kids. We wilden ze niet afzeggen want het was perfect weer om op en in het water te emmeren. We hebben hamburgers laten aanrukken. Ik had een heel goede veggie variant.

Net zalm gebakken met salade gemaakt van leftovers van vrijdag: wortelrasp, avocado, komkommer aangevuld met mais

yette

yette

22-07-2024 om 07:44 Topicstarter

Couscous met ratatouille en worstjes met verse kruiden. 

Dat zou ik eigenlijk gisteren al maken, maar De Vader kwam 's ochtends terug van de bakker met Thais  Leuke verrassing. Hij was op de terugweg omgereden naar een ander dorpje om te kijken of de Thaise kraam er op de markt stond. Dus at ik zoete bami met grote garnalen. 

Morgen weer 'eten wat de pot schaft met muziek aan het water'. Hopen dat de wind gaat liggen, het waait sinds gisteren flink. 

Een bakje dahl met naan uit de diepvries en een gebakken ei erbij. Ben pas 18:00 thuis, normaal op maandag om 17:00 maar moer ivm vakantie collega afsluiten vandaag.

Man wilde graag weer pannenkoeken omdat zoon die zo lekker vindt. Ik ga er ook nog een salade bij regelen, misschien eten we die al als lunch, want anders wordt het wat karig qua groente.

Ik eet maar met 1 kind....de rest is op vakantie.... Zoon wil broccoli, en kip....erbij weet ik nog niet of het röstikroketten, of rijst word.

hier gevulde ravioli met salade van veldsla,  zongedroogde tomaatjes,  zoetzure ui, geitenkaas. 

Eet een kaasplankje met een Radler, zometeen een grote ronde lopen.

Gisteren bij aankomst op de camping gegeten. Ik had kip met truffelsaus besteld naar jongste vond zijn burger van eendenvlees niet lekker dus ik offerde me op. Burger was ook lekker. Daarbij friet en salade. 
Vanmorgen een wandeling naar de markt in het dorpje gemaakt, daar lekker tomaten, brood en een gegrilde kip gekocht. Dat maakte een heerlijke lunch.
Van het karkas heb ik een kippensoepje gemaakt met wortel prei en vermicelli.  Daarna ging het bergafwaarts met het eetniveau hier op de camping en aten we spaghetti met carbonara uit een potje. Toe een paar kersen, die waren dan wel weer verrukkelijk.  

Vanavond werd het de nasi die gister op de planning stond. Met kroepoek en satésaus.  Morgen ook op de camping: spagetti saus uit de vriezer thuis.

Weer een bevestiging van een oude ervaring: kokend water over je hand is niet fijn. Gewoon ordinaire onhandigheid en te veel haast. Shoot! Morgenochtend maar even simpele boodschappen doen en in vredesnaam maar iets k&k's, hoewel dat bijna uit mijn systeem is verdwenen (en nee, ik heb geen zin in pizza). Toch nog maar een keer knakworst (ik vind het chique 'saucisse de francfort' veel leuker) met andijviestamp? Maar voorlopig weiger ik mijn hand boven iets warms te houden. Blèèègh!!!

Auw Dewi, daar kun je lang last van houden. 
Het eten kwam vandaag uit de vriezer. Een bakje pesto werd na ontdooien verenigd met gele linzenspaghetti (oké dat moest wel even gekookt worden).

Een bakje procureur in zoet-zure tomatensaus met atjar werd verenigd met een bakje rijst. Allebei uit de vriezer. Wat lente uitjes erover en tadaaa.

Zo komt die vriezer nog eens leeg. Morgen bak ik een ovenomelet van de restjes pasta. En watermeloen heb ik ook. En eindelijk weer ‘normale’ trek in eten. Gelukkig  zijn we ‘alleen nog maar’ een beetje lamlendig, en daar komt de vriezer goed van pas.

Fijn Toetie, dat heeft lang genoeg geduurd. Hoe is het met de andere kwakkelenden?

Dan deel ik maar meteen wat wij morgen eten: wraps met krokante kipreepjes, maïs, tomaat, komkommer en sla. Saus (chili en/of knoflook) naar keuze. Lekker makkelijk als man laat thuis is van de kantoordag en voor mij vergt het weinig voorbereidingstijd. Zoon mag wat van het groenvoer (en geelvoer - de mais) meesnoepen en zal verder wat puree met een minibakje stoofvlees krijgen. Wel grappig: zoon blieft dus geen potjes. Tenminste, geen maaltijdpotjes, de fruitpotjes vindt hij wel lekker. Ik geef hem groot gelijk, wat een ranzigheid zijn die groentepotjes. Blij dat ik aardappelpuree in kleine bakjes kan invriezen waar ik elke keer ander soort groente bij kan doen als wij iets eten waar hij niet ook van kan eten. En als we wel iets eten waarvan hij mee-eet, vries ik daar ook vaak wat van in. 

afrodite05 schreef op 22-07-2024 om 22:54:

Fijn Toetie, dat heeft lang genoeg geduurd. Hoe is het met de andere kwakkelenden?

Ik voel me redelijk maar ben wel heel moe. Helaas wel weer sinds 6 uur wakker en moet van 10-20:15 werken. Was gisteren ook heel moe toen ik thuis kwam. En pijn in heup, vrijdag weer naar de fysio.

Man eet " paella" uit de diepvries.

Ik moet nog even een salade oid halen bij Ah straks.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.