Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik heb gehakt uit de diepvries gehaald en trek een zak pastasaus open en doe er extra courgette door. Op pasta hoort geraspte kaas maar dat is op, nu moet ik wat meer in beweging komen dus ik ga een poging doen naar de winkel te wandelen. Eerst ontbijt en dan ga ik eens op pad. Zal daarna wel weer moeten bijkomen maar ooit moet ik toch weer vooruit kunnen ( en moet zaterdag werken dus dan zeker).

Sterkte Toetie! En Dolfje: ziek is ziek he, ziekmelden is ook een optie. Pas goed op jezelf (allebei).

Ik ga verder met vakantievoer (makkelijk eten, of eten dat we bijna nooit hebben). Verse groentesoep met ballen en daarnaast een k&k vlamtosti. Die zag ik liggen en ik kreeg meteen flashbacks en heimwee naar de pauzes tijdens mijn eerste studie. 

Ik ben al de hele week ziek gemeld Afrodite en verwacht wel dat het zaterdag gaat als ik heel rustig aan doe. Maar wil niet vanuit het niks gaan werken dus gisteren al een ommetje gemaakt en vandaar dadelijk even naar de jumbo. Kies bewust de jumbo omdat die het het rustigste is van de 3 supermarkten om de hoek.

Jeetje Toetie, wat een ellende! Ik hoop dat je snel beter bent om naar je moeder te gaan en dat je moeder er ook weer goed bovenop komt  

Op het menu vandaag: pastasalade met gemarineerde tomaten, olijven, mozzarella en gegrilde kip.

yette

yette

18-07-2024 om 13:59 Topicstarter

Ceasar salad. Maar als de Vietnamees vanavond met z'n hapjes op de markt in het dorp staat, kan dat zomaar veranderen. 

ik maak een paar tosties. En daarbij op wat ui. 

Vanavond wordt het weer eens andijviestamppot, want ze hadden een "soort" andijvie bij de Hyper U. Nou ja, technisch gesproken is het gewoon krulsla, maar de vorige keer is het ook gelukt. En ze hadden (eindelijk) weer eens taugé. Ik kook vanavond vast een pan rijst voor de nasi goreng, en ik ga denk ik eens sambal goreng taugé proberen. Maar eigenlijk is het meer weer voor gado gado, dus misschien wordt het dat.
En ik ben van plan morgen baba ganoush te maken. Ze hadden mooie aubergines, en dan wil ik daar wat mee. Het wordt denk ik een beetje een alle-continenten-weekje.

Beterschap aan allen die ziek zijn....

We hebben gisteren heerlijk gegeten. En vandaag is het warm... Een deel van de kinderen zijn op vakantie, en die die nog. Thuis zijn, eten in het zwembad... Dus ik kook niets!

Ik maakte vandaag aardappelsalade met erwtjes,  augurk en rucola met gerookte zalm

MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-07-2024 om 19:32:

Ik maakte vandaag aardappelsalade met erwtjes, augurk en rucola met gerookte zalm

Oeh, lekker, Haas!

yette

yette

18-07-2024 om 21:00 Topicstarter


yette schreef op 18-07-2024 om 13:59:

Ceasar salad. Maar als de Vietnamees vanavond met z'n hapjes op de markt in het dorp staat, kan dat zomaar veranderen.

Dacht dat ze Vietnamees was, maar ze blijkt Thais te zijn   

Hoe dan ook, het werd mihoen met garnalen, vegetarische nasi & 6 soorten dumplings, samosa's en loempia's x 5 (plof!!!). 

Ik heb het makkelijk vandaag want bakje chili con carne uit de diepvries gehaald en dat eten we in een taco met sla en kaas en chipotlesaus uit een potje. Het enige wat ik doe ik guacamole maken.
Ik heb besloten morgen weer te gaan werken en dan zorgt man voor het eten. Waarschijnlijk bbq. Dus lekker makkelijk voor mij want zal wel moe zijn.

Wij eten heel simpel lekkere broodjes met broodsalades (kip-kerrie, kip-saté en eiersalade) en snackgroentes. Vanmorgen alles vers gehaald bij bakker, slager en groenteboer. Heerlijk om even niet te hoeven koken. 

Voel je je wel wat beter, Dolfje?

Hier verder met gênant maar makkelijk eten: k&k bami met diepvriessaté. Eigen input: een spiegeleitje. 

Ik keek in de vriezer en qua data-logica kon ik kiezen uit melanzane...maar ik heb net afgelopen week 3x terong belado gegeten...dus echt geen zin in... Of pompoensoep. 
Dus vandaag of morgen eet ik pompoensoep  (met stokbrood, misschien niet volkoren maar wit van de zalige bakker) en vandaag of morgen eet ik volkoren spaghetti met gorgonzola en een tomaten-komkommersalade.

Dolfje, succes met werken weer en een extra voor Toetie! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.