Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


ToetieToover schreef op 16-07-2024 om 16:25:

[..]

Oh wat een ellende is dit virus zeg, echt een bijterdje. Ik heb alle afspraken deze week alvast afgezegd. Qua eten leef ik op een sinaasappel en crackers met kaas. En whey cappuccino. Mijn hartslag is verhoogd terwijl ik lig, mijn lichaam is hard aan het werk. Dat zeg ik althans tegen mezelf want ik houd niet zo van stilliggen. Vriendlief zoekt het maar uit. Wedden dat hij pizza gaat eten.

Nou ik heb wel nog steeds behoorlijk eetlust, helaas zou ik willen zeggen want beweeg nauwelijks nu dus verbrand ook niks. 

Na twee dagen ayam pedis gooi ik nu toch die pizza in de oven. Er staat al een blik tomatenstukjes uit te lekken om pizzasaus van te maken (met lekker heel veel knoflook) en verder gooi ik alle groenterestjes erop. En voor het deel van echtgenoot een ei. Voor mijn deel ansjovis en zwarte olijven. Om af te maken buffelmozzarella en geraspte comté. Morgen doen we weer gezond (op de lunch na, want dan hebben we de restanten van de pizza).

Hoe gaat het Teig, is de bestemming al in zicht? Trekken de frutjes het nog?

Dolf en Toetie, nogmaals veel beterschap. Wat naar dat jullie zo in de lappenmand zitten.

Ik maakte andijviestamppot met spekjes en een gehaktbal. Met appelmoes. Dat hoort.

Een heerlijke garnalen, kip met chinese kool maaltijd uit de vriezer. Door vriend gemaakt, hij geeft me altijd eten mee voor thuis. Ondanks dat we nu 9000km van elkaar verwijderd zijn heeft hij toch voor me gekookt ♡

Owh, vet jaloers op je Teig! Heel veel plezier!

Ik ben kapot van het hele weekend feestelijk doen.
Zondag was mijn familie er. We aten orrichetti met kikkererwten, naar een recept van ottolenghi. En tortellini met groene pesto, gestoofde paprika en tomaten.

Zaterdag was mijn schoonzusje er en aten we couscoussalade met haloumni, gebakken mais, nootjes, komkommer, geroosterde paprika's, tomaat en vast nog iets wat ik alweer vergeten ben.

Vrijdag hebben we ook iets gegeten, maar ik weet het niet meer.

Maandag waren het broodjes hamburger met aardappelen uit de oven, want beiden zaten nog in de diepvries en moesten eruit.

Vandaag aten we verrassingszakjes uit de diepvries, in de ene zat kofta, in de andere zat lasagna saus.

We zijn de diepvries en de voorraad kast een beetje aan het leegeten, want ze zitten overvol en we gaan over 2 weken 3 weken op vakantie.....

Laatste dagje werken vandaag en dan 3,5 week vakantie, heerlijk! Moet altijd echt even afkicken, maar vanavond gaat echt mijn werktelefoon uit!

Wat we eten weet ik nog niet, even kijken waar ik zin in heb...

yette

yette

17-07-2024 om 07:51 Topicstarter

De pasta met kaas, schoof inderdaad door van zondag naar maandag  
Uiteraard won onze jongste de muziekquiz niet, de franse hitlijsten, zijn niet te vergelijken met de onze - relatief veel Franstalig. Maar meedoen was belangrijker dan winnen. 
Gisteren schafte de pot aan het meer muziek en chili con carne. Vooraf kruidige crostini's met gegrilde groenten, toe cake met karamelsaus. De jongste krabbelde overdag al terug van het plan om er 's avonds even piano te spelen. We hebben zijn electrische piano dit keer niet mee, dus hij kon niet oefenen. Een goed argument. En het is toch iets anders dan even achter de piano kruipen in een stationshal. 
Vandaag eten we simpel: gazpacho en een stokbroodje merguez. 

En nu snel een caravandeur schilderen, voordat de lak aan mijn roller droogt. Eigenlijk is deze caravan nu wel klaar, maar het is zo leuk om hem nòg mooier te maken. Afgelopen weekend hebben we ook een vloer gelegd in de caravan die we als schuur gebruikten en De Vader gaat daar aan de slag met de dakraampjes. En dan is het wel ff genoeg geweest. Volgende week wordt het te warm om te werken, dus ik heb nog even om na te denken over kleuren en zo. 

Heerlijk, die vakantieverhalen! Zo reis ik ook een beetje mee, deze zomer. Wij blijven in principe thuis. 

Ik zei tegen man dat we vanavond sushi eten zonder sushi. Oftewel: alle gerechtjes die hij zou bestellen bij een sushitent, omdat hij niet van vis houdt (en al helemaal niet rauw). Dus ik heb gyoza, yakitorispiesjes, gefrituurde kipdingetjes en ik ga een salade maken van wortel, bosui, komkommer en edamameboontjes. Ik hoop dat dat genoeg is.

afrodite05 schreef op 17-07-2024 om 08:11:

. Dus ik heb gyoza, yakitorispiesjes, gefrituurde kipdingetjes en ik ga een salade maken van wortel, bosui, komkommer en edamameboontjes. Ik hoop dat dat genoeg is.

Lekker! 
Je zou ook nog een eggdrop soup erbij kunnen maken.

Ik moet weer eens kijken, ben nog steeds niet fit.

Heb vanavond bezoek uit Nl, die zijn op weg naar Italie. We maken een vuurtje, om worsten te grillen, en ik maak een Griekse salade, en een tomaten perzik, feta salade. Daarbij vers stokbrood.

Ongeveer hetzelfde als gisteren, tomaten /komkommer salade met groenteballetjes uit de airfryer. Simpel en snel klaar.

Hier wordt het een verspakket van de AH: Sajoerboontjes met Indonesisch gehakt. 
Morgen maak ik orzo met kip en spinazie. Vrijdag op verzoek van oudste kip/paddestoelenragout, met bladerdeeg bakjes. Jongste mag wat anders kiezen uit de vriezer, die lust geen ragout. 

Ook beterschap voor jou Toetie! Ik had eroverheen gelezen dat jij ook ziek was. Echt vervelend zo'n virus. Bij mij op het werk ook al een paar collega's ziek. Hopelijk ontspring ik de dans want wij gaan dit weekend op vakantie.  

Gisteren aten we koude pastasalade met komkommer,  paprika,  tomaat,  spekjes,  gerookte kip, mozzarella,  pijnboompitten en pesto dressing. 
Vanavond maken we pizza's van volkoren wraps. Met tomatensaus, kaas, champignons,  salami, paprika, ham, blauwe kaas, olijven en kappertjes.  Voor elk wat wils

Hier staat een zelfmaak-couscoussalade op het menu. Zoon vindt dat altijd erg leuk en dan eet hij meer. De ingrediënten zijn: volkoren couscous, gehaktballetjes, kikkererwten, olijven, paprika, tomaat, olijven en een pittenmix. Oh en nog krenten. Matcht niet met de rest maar bij couscous horen krenten, aldus de 6-jarige.

Hier wordr het afhankelijk van de too good to go box die ik om 17 kan ophalen. En hebben nog verse spaghetti in huis en saus dus dat is de backups. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.