Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ik zou een salade maken van sperziebonen en tonijn met wat toevoegingen,  maar de snijbonen zien er niet uit. Geen zin om alles uit te zoeken dus ipv boontjes wordt het ijsbergsla 

Ik at nagenoeg hetzelfde als gisteren. De brunch was exact hetzelfde als het diner van gisteren en het diner van vandaag lijkt op de lunch van gisteren. Tonijn, gekookt ei en deze keer een zakje k&k sla die vandaag op moet. Kikkererwten erdoor.

Van de rest van de kikkererwten heb ik alvast falafel balletjes gemaakt en daarna hummus gedraaid in de keukenmachine. Het werd steeds meer, nog een beetje olie, nee toch een beetje tahin… 😛 maar hij is nu naar tevredenheid dus ik heb ‘m door de passe-vite gedraaid. 

yette

yette

14-05-2024 om 22:16 Topicstarter

Bedankt voor het compliment, Dewi! Als kind wilde ik schrijfster of journalist worden. Dat laatste heb ik ook een paar jaar gedaan, maar nadat de oudste een beperking bleek te hebben, heb ik niet meer echt gewerkt. 

Vandaag heb ik een soort paëlla zonder vis gemaakt. Met chorizo. En een salade. 

Ik heb nog een zak gemengde sla en nog wat dingen over die gisteren in de pokebowl zaten dus daar maak ik een flinke bak salade mee. Er zijn ook nog een paar champignons mocht man er nog een omelet bij willen.

Man is vandaag jarig en ik neem hem mee uit eten. Wsch (simpel) Italiaans. En dan doen we het dit WE nog een keer wat feestelijker met jovo en verkering.

Thuiswerkdag vandaag, wat ik qua eten heerlijk relaxed vind. Niks in hoeven pakken in de ochtend, en/of avond, is heel fijn. Ik heb dus net een rondje tuin gedaan, kruiden geknipt en in de thermoskan gestopt met heet water. Normaal heb ik daar de rust niet voor.
Ik heb een uur lunchpauze geblokt. Dan ga ik falafelballetjes maken met ijsbergsla en knoflooksaus.
En vanavond na het sporten: salade met watermeloen, aduki bonen, munt, rode uiringen en feta. 

irmaladouce schreef op 15-05-2024 om 08:21:

Man is vandaag jarig en ik neem hem mee uit eten. Wsch (simpel) Italiaans. En dan doen we het dit WE nog een keer wat feestelijker met jovo en verkering.

Gefeliciteerd Irma!

Gefeliciteerd Irma!

Ik ben weer terug uit NL...Was leuk,maar het blijft een dag in de auto...Ben dan ook blij weer heelhuids thuis te zijn.

Na een weekpasta,en bbq word het tijd dat er weer aardappels gegeten worden...dus vanavond gepofte aardappels met kwark en verse kruiden,  een salade,en een kippepoot....

Haha Ted68 ik dacht dat wij Hollanders de aardappeleters waren? Jij eet pasta als je in Nl bent

Gefeliciteerd met je man Irmaladouce. Fijne avond samen.

Gisteravond kookte lief champignons in ketjapsaus, en sajoer boontjes. Gele rijst erbij. Was lekker maar ik miste wel een eiwitbron, dus volgende keer graag iets van tempeh of ei ofzo erbij. Vanavond maakt frut I ramen, omdat ze dat zo lekker vindt wil ze dat graag leren. 

yette

yette

15-05-2024 om 11:34 Topicstarter

Gefeliciteerd, Irma!

Ik hoef twee dagen niet te koken. Vandaag ga ik met mijn ouders logeren bij een oom en morgen gaan we uit eten. Geen idee dus wat het wordt. 

Gefeliciteerd Irma!

Ik at net voor de lunch kikkererwten-spinaziesoep.  Met een dikke zelfafgesneden plak walnotenbrood van de lidl met een laagje zoute roomboter uit Frankrijk. 

Vanavond kleine wraps met pulled chicken, avocado en komkommersalade. En nog rode paprika erbij. Ik denk dat we die los als snack eten. 

Gefeliciteerd Irma!

Ik maak vanavond gebakken gnocchi met een braadworstje, courgette en champignons. En de aardbeien moeten op, dus die nemen we toe. Lekker met een beetje suiker en wat balsamicoazijn.

Ha ha Teigera: heel erg: maar ik vind aardappels helemaal niet lekker.....En dat weten mijn vrienden en familie... Dus behalve vet als lunch,is het snel een pastaatje als ik er ben...

Ted68 schreef op 15-05-2024 om 15:35:

Ha ha Teigera: heel erg: maar ik vind aardappels helemaal niet lekker.....En dat weten mijn vrienden en familie... Dus behalve vet als lunch,is het snel een pastaatje als ik er ben...

ik snap het! Lief dat ze rekening met je houden. Al komt nu de pasta je oren uit, haha.

Ik heb een zak "tandoory curry' uit de vriezer getrokken. Die maak ik meestal van een pot Patak's doe ik zelf opleuk met veel meer groente, kip of garnalen en vooral veel kruiden. Want wat is dat spul laf zeg. Ik ga mijn curries maar eens zelf from scratch maken, dan weet ik tevoren tenminste wat er in zit.
Gisteren was het een hartige taart met koelkastrestjes. Hij was lekker van smaak, maar veel te nat. Waarschijnlijk te veel eieren. Ik bak hem blind voor, daarna zonder blindbakvulling nog een minuut of 5 met geraspte kaas op de bodem en dan de vulling van lang gesmoorde ui met lekker veel knoflook, courgette, champignons, prei, paar kerstomaatjes, rozemarijn en tijm, piment d'espelette, eieren en room. De eerste taart was een pronkstuk, de tweede wat minder want toen was ik de kaas op de bodem vergeten en deze was dus een tamelijk droevig exemplaar. Het kan verkeren.

O. ja, Irma, gefeliciteerd!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.