Eten
Dewi-Sri2
13-05-2024 om 18:00
Ik zit iets te verzinnen met zalm en broccoli, want die moeten op, maar ik ben totaal inspiratieloos. Misschien maar gewoon een kwak oestersaus er overheen, dan lijkt het nog wat. Echte blèèègh-dag.
anijsblokje
13-05-2024 om 18:12
Lekkerrrrr, Dewi...aardappels (in de schil) roosteren, broccoli stomen of kort koken, zalm in aluminiumfolie met mosterd, citroensap en dille de laatste tien minuten bij de aardappels in de oven gooien.
Hier at ik aardappels, sla en een zwarte bonenburger.
ToetieToover
13-05-2024 om 18:43
Ik moest ook nog van een broccoli-stronk af en sneed die in blokjes, net zoals een paar meiraapjes, kookte dat en deed er tonijn doorheen (blik), groene currypasta en kokosmelk. Gekookt ei erbij. Met ijsbergsla, rode uiringen en vinaigrette erbij.
En verder maakte ik nog een keer mijn rijstvellen/bonenpuree ‘taart’ want dat was eerder goed bevallen. Deze keer met ovengeroosterde tomaten (konden ernaast in de oven) en hartige hangop. Tevens lunch voor morgen.
Dewi-Sri2
13-05-2024 om 20:50
Yette, wat een indrukwekkend verhaal vertel je in een paar woorden. Als ik me herinner wat je allemaal geschreven hebt in de afgelopen jaren (ik heb je 'leren kennen' toen je nog in de US woonde), zou ik, het is maar hypothetisch, echt uitkijken naar bv. columns van jou in de publieke media. Geen sociale, daar doe ik niet aan uit zelfbescherming. Je raakt me.
Oh Anijs, dit is een goed idee voor de volgende keer, ik ga hem onthouden.
Het idee van Toetie is ook prima, van de broccoli. Vroeger haatte ik broccoli, maar die heb ik erg leren waarderen uit de tijd dat ik vaak de indische stoomsoep van AH at. Tegenwoordig probeer ik die vaak na te maken, want hij is uit het assortiment en bovendien kom ik niet meer bij AH .
Intussen is het inderdaad gewoon de oestersaus geworden. Makkelijk en echtgenoot was ook blij. Maar ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om daar niks aan te doen, dus voldoende ui en knoflook en sambal erbij. Kan best voor een keer, vond ik.
Moosey
13-05-2024 om 23:26
Hier liep alles anders dan gepland. Er rommelde één en ander op werk waardoor ik al niet lekker zat thuis, en toen bleek ook nog dat ik een freelancer niet had bevestigd en we dus (nog) iemand te kort kwamen, dus toen ben ik maar in de auto gesprongen. Ik kookte en at dus socca met een soort vega roti. Niet mijn allerbeste ooit maar wel ok.
Gedurende de middag werd er nog een collega ziek en werk ik dus morgen ook maar.. 1 dag vrij deze week ipv 3. Jammer, maar ach. Als ik weet dat de boel de vernieling in gaat hier geniet ik toch ook niet echt van mn vrije tijd..
Dewi-Sri2
13-05-2024 om 23:33
Hè Moos, wat vervelend allemaal. Zoiets schopt je hele dag door de war. Ik wens je heel veel sterkte. 'De vernieling in' klinkt wel alarmerend, gaat het echt zo slecht dan?
Moosey
13-05-2024 om 23:35
Oh nee hoor, dat is wat dramatisch gesteld. Maar zo voelt het wel een beetje als je in de keuken staat, het echt druk is en er gewoon niet genoeg voorraad is. En dat wil ik mijn team niet aan doen. Dus dan maar zo.
afrodite05
14-05-2024 om 06:55
Dat klinkt als een hoog verantwoordelijkheidsgevoel of een hoge verantwoordelijkheid hebben. Neem wel op tijd je rust.
Hier begint het gewone leven weer na 2 weken vakantie. Ik maak vanavond een soort lasagne, maar dan met ravioli ipv lasagnebladen. Uiteraard met een laag kaas erop.
Dolfje
14-05-2024 om 07:13
Wij hebben wat je vieren vandaag maar wil niet uit eten gaan want vind dat leuker in het weekend en ik ben heel moe. Dus wat we eten weet ik dus nog niet. Ben een keer vrij op dinsdagavond en vanmiddag op tijd thuis dus ga dan boodschappen doen.
irmaladouce
14-05-2024 om 08:37
Gisteren aten we heel ongeïnspireerd als cheeseburgers vermomde tartaartjes op een aardappelbroodje met "all the trimmings", zoete aardappelfrieten uit de oven en K&K coleslaw.
Vandaag wordt het denk ik dit, maar dan met halloumi i.p.v. paneer, en walnoten van eigen bomen i.p.v. pbp :
https://fooby.ch/en/recipes/19698/courgette-and-paneer-skewers?menge=2
Wsch iets van pita’s erbij, of deze (die verrassend lekker zijn als je ze heel kort grilt of in de broodrooster doet) :
https://www.aldi-now.ch/fr/goldahren-pain-plat-pour-sandwich-nature/00-8926331404289
En er ligt nog een restje kerstomaatjes die ik apart met knof in de oven (of op de bbq) kan poffen.
Dewi-Sri2
14-05-2024 om 10:23
Waar heb je dat brood vandaan, Irma? Van de Aldi soms, als ik dat Duits zo zie? Dan ga ik daar deze week eens achteraan.
Edit: ja, natuurlijk van de Aldi, het staat zelfs in de link . Sorry!
irmaladouce
14-05-2024 om 11:11
Idd Aldi, Dewi! Ik kom daar steeds vaker, vooral voor enkele specifieke producten die we al goedgekeurd hebben. Zo nu en dan neem ik iets "onbekends" mee om uit te proberen (wat ook wel ns erg tegenvalt).
Dewi-Sri2
14-05-2024 om 12:11
Ik ga er toch eens kijken. Wij hebben hier een kleine vestiging die naast "mijn" Intermarché zit, dus ik kan daar net zo goed eens naar binnen lopen. Leuk altijd, iets onbekends meenemen.Soms lijkt het in de verste verte niet op wat je je voorgesteld hebt.
Dolfje
14-05-2024 om 16:03
Wij eten een pokebowl met pittige kip, mango, komkommer, wortel, edamame, rijst, avocado en gember( uit een potje). Omdat ik zo moe ( en lui) ben heb ik kant en klare rijst gekocht voor erin.