Eten
Naminokurashi
13-11-2024 om 12:42
in ieder geval iets met kipblokjes. Wat weet ik nog niet, beetje inspiratieloos.
Ben beetje vroeg wakker na een best wel lastige nachtdienst.
MijnNaamIsHaas73
13-11-2024 om 12:53
Ik maak vandaag vistaart. Voor de jongste lusiknie een portie lasagne uit de vriezer
Dewi-Sri2
13-11-2024 om 16:40
Hier wordt het vanavond de stamppot chinese kool met worst. Lekker makkelijk, want de hele dag lopen sjouwen met erg zware dingen. Ik denk dat ik zoveel maak dat we er morgen ook nog mee kunnen doen, want ik zal wel zo stijf zijn als een plank.
Dolfje
13-11-2024 om 17:56
We hebben op tijd gegeten want man was vroeg thuis en we hadden honger.
Ik had nog een extra zakje taugé gehaald voor door de broccoli rijst met gehakt en prei. Erbij gebakken ei en wat augurken.
Moet wel zeggen dat ik bloemkoolrijst lekkerder vind, dat is neutraler of zo. En dit was natuurlijk zo'n zakje van Ah.
Jynta1981
13-11-2024 om 18:03
Jynta1981 schreef op 12-11-2024 om 18:23:
Ik maakte een vrij smakeloze pasta pesto. Erdoor erwtjes, kip, uitje, restje tuinerwten en courgette.
Morgen spinaziestamppot met een tartaartjes.
Overmorgen kip met een boemboe, sajoerboontjes en rijst. Gekookt eitje erbij denk.
Dit werd vandaag deel 2 van de pompoenstoof, spinaziestamp schuift door naar ergens anders deze week.
afrodite05
14-11-2024 om 06:24
Ik had gisteren goed m'n best gedaan, de "oogst" is 5x een portie stoofvlees, 1x een bakje jus en 1x een wat grotere bak vlees om verder te verwerken, goulash mee te maken. Wij komen de winter wel door.
Vanavond staat er een ovenschotel met prei, gehakt, champignons, kerrie en appel op het menu. Het was wel een erg lullige prei die we van de ah hebben gekregen, eerder formaat bosui. Dus even bedenken of ik nog langs een winkel ga of dat ik er erwtjes ofzo bij doe om het aan te vullen tot een volwaardige maaltijd.
Dolfje
14-11-2024 om 06:56
Hier wordt het kipkebab met sla en komkommer en blokjes feta en een knoflooksausje van cottage cheese.
yette
14-11-2024 om 07:04
Ik maak vandaag sobanoodles met aubergine en mango (heerlijk recept van Ottolenghi).
Gisteren aten we gnocchi met gegrilde groenten en gehaktballetjes.
irmaladouce
14-11-2024 om 09:16
Gisteren had ik een avond met collega’s: wijnproeverij, “salaison” proeverij (vleeswaren) en daarna raclette proeverij. Was lekker en gezellig (het duurde wel errug lang : 17.00-22.15).
Verder aten we de afgelopen dagen een keer gegrilde onglet met K&K aardappelwedges uit de oven en sla en een keer pastagratin van met paddenstoelen gevulde ravioli waarover paddenstoelensaus (room, gemengde paddenstoelen en verse spinazie) en kaas (heerlijk gelukt).
Voor vandaag denk ik dat ik dit recept (ongeveer) maak :
https://marleyspoon.nl/menu/76051-koreaanse-garnalenroerbak-met-komkommer-en-udonnoedels
Hoe gaat t met eten nu, Friezin?
Friezinnetje
14-11-2024 om 15:29
irmaladouce schreef op 14-11-2024 om 09:16:
Gisteren had ik een avond met collega’s: wijnproeverij, “salaison” proeverij (vleeswaren) en daarna raclette proeverij. Was lekker en gezellig (het duurde wel errug lang : 17.00-22.15).
Verder aten we de afgelopen dagen een keer gegrilde onglet met K&K aardappelwedges uit de oven en sla en een keer pastagratin van met paddenstoelen gevulde ravioli waarover paddenstoelensaus (room, gemengde paddenstoelen en verse spinazie) en kaas (heerlijk gelukt).
Voor vandaag denk ik dat ik dit recept (ongeveer) maak :
https://marleyspoon.nl/menu/76051-koreaanse-garnalenroerbak-met-komkommer-en-udonnoedels
Hoe gaat t met eten nu, Friezin?
ja, eten gaat erg goed, nog niet iets gehad, waar ik een dumping van kreeg, of misselijk.
Teigera
14-11-2024 om 15:54
Ik had ook een uitje met collega's vandaag, was leuk met escaperoom en lasergamen. Vanavond shakshuka met ciabatta erbij.
MijnNaamIsHaas73
14-11-2024 om 16:17
Ik heb een portie bolognese uit de vriezer gehaald. Lekker makkelijk