Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het beslag voor de flensjes staat te rusten, de kip staat in de marinade, de tzatziki is knoflooksaus geworden. Morgen word ik nòg luier: stamppot Chinese kool met de laatste hollandse rookworst. Met lekker veel scherpe mosterd door de stamppot.
Ik ben niet zo stamppottig, maar hier heb ik zin in.

Ik maakte spinaziestamppot met verse worst 

Dewi-Sri2 schreef op 11-11-2024 om 17:07:

Ik had iets Indiaas op de planning staan, maar ik heb ineens zin in pittige gemarineerde kip met tzaziki, sla en joost mag weten wat voor koolhydraten. Ik heb helaas geen pitabroodjes. Maar misschien zijn dunne pannenkoekjes een oplossing? Tenminste eens wat anders.

Pitabroodjes zijn goed zelf te maken. Veel lekkerder dan gekocht en goed in te vriezen.

Ik gebruik dit recept https://marielleindekeuken.nl/2019/02/02/zelf-pitabroodjes-maken/#more-10897

Ik wilde het ook zeggen inderdaad. Zo lekker! Maar ik doe het ook te weinig. 
Hier vanavond soep met veel groenten en zelf gekweekte ergens vorig jaar geweckte pronkbonen erin. Beetje geitenkaas erover en crispy chili sauce erdoor. Lekker. 

Ik had preitaart met spekjes en champignons bedacht, maar ik moet even kijken of er voor zoon iets stamppot-achtigs in de dv ligt ivm pijnlijk doorkomende kiesjes. Puree is er sowieso.

Wij eten vanavond red roast pork, met roerbakgroenten en rijst. We eten maar met z'n drieën, frut I gaat bij een vriendinnetje logeren - ze hebben morgen studiedag. Geeft toch een andere dynamiek aan tafel, met z'n vieren of met z'n drieën. Grappig dat dat zo werkt.

Ja,dat merk ik  ook.... het is anders als de hele club aan tafel zit...
Ik maak vandaag een lasagne: krijg rond 18 uur de schilder: volgend jaar is de buitenkant aan de beurt...

yette

yette

12-11-2024 om 17:50 Topicstarter

Ik ben niet vooruit te branden vandaag, dus ik hou het eten héél makkelijk: patat, kroketten en appelmoes. 

Ik maakte een vrij smakeloze pasta pesto. Erdoor erwtjes, kip, uitje, restje tuinerwten en courgette.

Morgen spinaziestamppot met een tartaartjes.

Overmorgen kip met een boemboe, sajoerboontjes en rijst. Gekookt eitje erbij denk.

Wij hadden dus bloemkool /prei stamppot met de rookworst uit het Ah pakket. Met mosterd.

ik had nog een wrapvulling in de vriezer, met diverse bonen, gehakt en groente. Niet op een wrap gedaan, maar zo gegeten. 

Morgen eten we de broccoli rijst en ik heb in de diepvries nog een bakje gehakt met prei met kerrie erdoor. Denk dat ik dat allemaal in de wok op ga bakken. En een ei erbij bak.

Ik heb vandaag geen werkafspraken/lessen, dus ik ga vandaag stoofvlees maken en intussen wat dingen in huis regelen en werk voor volgende week voorbereiden, want zoon gaat wel gewoon naar de opvang. Het stoofvlees is niet voor vandaag, vandaag eten we namelijk een rode curry met pangafilet, tomaat en bij gebrek aan peultjes heb ik edamameboontjes. Rijst erbij. Zoon krijgt een curry met kip uit de diepvries die niet zo pittig is 

Heb een afspraak voor een nieuw paspoort in Bern.....Gelukkig gaat jongste zoon mee...En maken we er maar een dagje uit van. Dus lunchen ergens in Bern,  en vanavond heb ik aardappelkroketten,boontjes, en kippevleugels.

Gezellig Ted!
Wij eten vanavond een vega "kipkrokantschnitzel", gebakken aardappelen en sperziebonen. Frut I kookt .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.