Eten
Dolfje
10-11-2024 om 13:20
MijnNaamIsHaas73 schreef op 10-11-2024 om 12:57:
Ik kreeg een error bij het lezen van "oma's erwtensoep (k&". Welke oma heeft dat dan gemaakt? 😅
Jynta1981
10-11-2024 om 13:49
Ik sta alvast te koken voor morgen: pompoenstoof met chorizo, ui, paprika, linzen en krieltjes. Hoef ik het morgen alleen na werk nog even op te warmen.
Vanavond eten we soep op een verjaardag, dus dat is makkelijk.
MijnNaamIsHaas73
10-11-2024 om 16:21
Dolfje schreef op 10-11-2024 om 13:20:
[..]
Wat een mooi initiatief! Ik kende het niet
Teigera
10-11-2024 om 17:43
Hier staat de slowcooker aan, chicken arrabiata with Parmesan dumplings zit erin. Heerlijk herfstig gerecht vind ik dat.
afrodite05
11-11-2024 om 06:41
Het koekjes bakken was een succes. Of nouja, het kneden was een succes, zoon heeft staan schaterlachen. Hij heeft sowieso een krukje waarop hij staat om goed bij het aanrecht te kunnen, en normaal staat hij daar meerdere keren per dag op om mee te kijken en op zijn manier te klooien met spatels, droge pasta etc. Dat hij nu echt mee kon doen, vond hij volgens mij heel leuk.
Vanavond ga ik die vergeten spruiten van laatst klaarmaken, met puree en een hamburger. Misschien nog wat spekjes erdoor.
Dolfje
11-11-2024 om 06:58
Hier wordt het een koolhydraatarme bloemkool -prei stamppot met rookworst.
ToetieToover
11-11-2024 om 07:21
Teigera schreef op 10-11-2024 om 17:43:
Hier staat de slowcooker aan, chicken arrabiata with Parmesan dumplings zit erin. Heerlijk herfstig gerecht vind ik dat.
Oja, dumplings! Goed idee. Ik maak die van kikkererwtenmeel, yoghurt, olie en kruiden. Die gaan op mijn lijstje want voorlopig heb ik nog eten klaarstaan: ‘lasagne’ van papadums en lamsgehakt in ui-paprikasaus + kaassaus bovenop. Erbij gegrilde courgettes. Die wilde ik erdoor doen, maar dan paste het niet meer in de ovenschaal. Dus zitten die nu gegrild in een dressing te wachten.
En verder wordt het een bonensalade met paprika, komkommer, nog wat gegrilde courgettes, ui en gerookte amandelen.
ToetieToover
11-11-2024 om 07:22
afrodite05 schreef op 11-11-2024 om 06:41:
Het koekjes bakken was een succes. Of nouja, het kneden was een succes, zoon heeft staan schaterlachen. Hij heeft sowieso een krukje waarop hij staat om goed bij het aanrecht te kunnen, en normaal staat hij daar meerdere keren per dag op om mee te kijken en op zijn manier te klooien met spatels, droge pasta etc. Dat hij nu echt mee kon doen, vond hij volgens mij heel leuk.
Vanavond ga ik die vergeten spruiten van laatst klaarmaken, met puree en een hamburger. Misschien nog wat spekjes erdoor.
Ah wat leuk
Teigera
11-11-2024 om 08:41
Wat leuk Afrodite, zo'n vrolijk hulpje in de keuken.
Wij eten vanavond nasi, met ei, roerbakgroenten, vega kipstuckjes en lekker gekruid.
Koreveen
11-11-2024 om 15:12
Zaterdag kregen we 3 vette zalmen die een vriend van ons in Zweden had gevangen. Lief heeft ze gerookt op de kamado. We aten ze met aioli en zelfgemaakte coleslaw. We hadden zoveel dat we het zondag ook aten.
Vanavond tortilla’s met chilibonen, paprika, champignons en mais
Teigera
11-11-2024 om 16:24
Teigera schreef op 11-11-2024 om 08:41:
Wij eten vanavond nasi, met ei, roerbakgroenten, vega kipstuckjes en lekker gekruid.
Aanvulling: lief maakt er ketjap-tempeh bij. Wordt vast lekker.
Dewi-Sri2
11-11-2024 om 17:07
Ik had iets Indiaas op de planning staan, maar ik heb ineens zin in pittige gemarineerde kip met tzaziki, sla en joost mag weten wat voor koolhydraten. Ik heb helaas geen pitabroodjes. Maar misschien zijn dunne pannenkoekjes een oplossing? Tenminste eens wat anders.
Dolfje
11-11-2024 om 17:15
Hier een verandering want heb net weer een verrassings overblijvers pakket opgehaald bij de Ah bij mijn werk.
Er zat nu in:
Linzenpasta datum tot vandaag
Kaas pesto salade van Johma deze ook
Burrata deze ook
Een verse rookworst datum tot 15/11
Broccoli rijst datum tot 15/12
Smeerkaas
Dus vandaag kook ik de pasta en doe er diepvries spinazie bij en de Burrata.
Morgen dan de rookworst met de stamppot wat vandaag op het menu stond en dan woensdag iets met de broccoli rijst.
De Johma moet dan morgen maar op brood.
De smeerkaas is nog lang goed dus die komt wel ooit op.
Ted68
11-11-2024 om 17:47
Ik maak voor mijzelf een gebakken eitje, en voor de rest aelplermakronen....Zware Zwitserse kost...