Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd Irma!

Het giet hier  en super grijs weer en nu heb ik natuurlijk niet zo'n zin in zo'n koude salade maar ja dat spul moet wel allemaal op. Zal zo de kast eens induiken want geloof dat er nog wel een blik soep te vinden is. Tenminste dat hoop ik.

Weer eens een vriezerverrassing: de tandoori blijkt ayam pedis te zijn. Nou ja, ook lekker. Eigenlijk heb ik daar ook veel meer zin in. Nou de groente nog...

we hebben vandaag eindelijk een afhaalpizzaboer. Dus daar met de buuf pizza weggehaald. 

Dewi-Sri2 schreef op 15-05-2024 om 17:13:

Weer eens een vriezerverrassing: de tandoori blijkt ayam pedis te zijn. Nou ja, ook lekker. Eigenlijk heb ik daar ook veel meer zin in. Nou de groente nog...

Chinese kool heel even gekookt in een vederlicht kippenbouillonnetje met gember en jeruk purut. Was erg lekker. Alleen was de ayam pedis in de vriezer wel erg pedis geworden. Echtgenoot haakte voortijdig af .

Ik ben vanavond alleen thuis, dus ik ga garnalen wokken met groene asperges. Verder geen koolhydraten erbij, want de asperges en de garnalen zijn samen al een flinke hoeveelheid. 

Ik ben in de diepvries gedoken en wij eten een traybake met pompoen en Catalaanse worstjes. Heb ook nog paar champignons en tomaten die gaan er ook in en denk dat ik het kruid met ras al hanout. 

yette

yette

16-05-2024 om 08:04 Topicstarter

Gisteren ging de bbq aan bij mijn oom en tante: runderlapjes, kalkoen, twee soorten worst, salade, gegrillde groenten, etc. En véél wijn. 

Lekker Yette! Hier hebben we al voor de derde dag regen weer 

irmaladouce schreef op 15-05-2024 om 08:21:

Man is vandaag jarig en ik neem hem mee uit eten. Wsch (simpel) Italiaans. En dan doen we het dit WE nog een keer wat feestelijker met jovo en verkering.

Wij aten overheerlijk! 

Ik at twee voorgerechten : Calamaretti in padella su nido di spinaci novelli (gebakken kleine inktvisjes op een bedje van jonge spinazie en kerstomaatjes met een héérlijke dressing) en een mini parmigiana alla melanzane.

Man at als voorgerecht polpo alla brace su crema di topinambour al profumo di limone (gegrilde octopus op met citroen geparfumeerde aardpeercrème) en daarna een goede pizza Napoli.

En toen konden we geen pap meer zeggen en dronken we alleen nog een ristretto. Bij het eten een glaasje goede Chianti gedronken.

Wat we vanavond eten is een verrassing want we vertrekken eind van de middag naar een ander kanton waar vrijdag een open dag van jovo's huidige activiteit plaatsvindt. Die begint rond 9.00 uur en ik zie het niet zitten om 's ochtends vroeg te rijden (het is zeker drieënhalf uur rijden en we moeten vrijdagavond ook weer terug). 

Maar het eten komt vast en zeker goed, want het kanton in kwestie heeft de beste keuken van het land (vind ik).

Ben benieuwd Irma wat het wordt! Veel plezier in elk geval.

Wauw dat klinkt heerlijk Irma!

Wij eten vanavond spinaziestamppot met een worstje 

Wij eten hartige taart met broccoli, bloemkool, cashewnoten en brie. Vinden de kinderen héerlijk en ongemerkt gaat er een flinke lading groenten in. 

Ik heb even spullen gekocht voor bami. Hollandse groentenbami dus geen fancy kruiden. bij Lidl vond ik geen mie dus aanvankelijk eiervermicelli gekocht die er wel lekker uitzag, maar later toch even naar Jumbo gegaan die zelfs volkoren mie had. Van de specerijen die ik had vond ik alleen de bouillonblokjes, de pul biber en de curcuma nog acceptabel smaken. Dus dat, hooguit. Ik schrok me wild van de gember- en koriandersmaak

bakje verrassing uit de vriezer 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.