Eten
yette
16-05-2024 om 18:54
Vanmiddag tijdens een uitstapje met mijn ouders, oom en tante vanwege regen een restaurantje ingedoken - ik had een crêpe met oa crème fraiche en zalm. Wilde eigenlijk vanavond tijdens de terugweg uit gaan eten in een stad bij ons in de buurt, maar ik ben blij als ik straks weer lekker rustig in m'n olijfgaard ben. Verzin wel iets met pasta met kazen en een tomatensalade.
Moosey
16-05-2024 om 22:11
Dat klinkt spectaculair Irma!
Wij gingen uit eten met mijn broer en schoonzus bij een Afghaans restaurant waar we al lang geleden ook ns heerlijk hadden gegeten. En dat was het nu weer Ook zo’n prettige sfeer. Ik geniet toch altijd het meest in dit soort restaurants, geen opgeklopt gedoe en eten wat ik zelf zeker niet beter kan maken.
We namen het verrassingsmenu wat neerkomt op kleine beetjes van alles Het was allemaal heerlijk maar het allerlekkerst vond ik denk ik het linzenstoofje, de dumplings met gehakt en spliterwten en de sperzieboontjes. Oh en de tomatensalade. Jumjum.
Dewi-Sri2
16-05-2024 om 22:37
Je doet dit niet echt voor je rust, hè Yette? Knap van je.
Wat is Frankrijk toch een raar land wat IC en websites betreft. Er zijn, zeker bij mij de in buurt, vrijwel geen restaurants die een menu online hebben staan, wat ik juist zo leuk vind om uit te zoeken van te voren. Er staat hooguit iets (ouds) op facebook, maar dat heb ik niet (wil ik ook niet), en dat wordt ook niet bijgewerkt.
Ik wil morgen op mijn verjaardag even lekker gaan lunchen, en dat wordt dus gewoon gokken. Dat heeft ook zijn charme, maar ik hoop niet verrast te worden met een bord tripes. Ach, ik zie wel. Hopen dat ze wat leuks à la carte hebben. Echte wereldproblemen, hè ?
yette
16-05-2024 om 23:45
Dewi-Sri2 schreef op 16-05-2024 om 22:37:
Je doet dit niet echt voor je rust, hè Yette? Knap van je.
Wat is Frankrijk toch een raar land wat IC en websites betreft. Er zijn, zeker bij mij de in buurt, vrijwel geen restaurants die een menu online hebben staan, wat ik juist zo leuk vind om uit te zoeken van te voren. Er staat hooguit iets (ouds) op facebook, maar dat heb ik niet (wil ik ook niet), en dat wordt ook niet bijgewerkt.
Ik wil morgen op mijn verjaardag even lekker gaan lunchen, en dat wordt dus gewoon gokken. Dat heeft ook zijn charme, maar ik hoop niet verrast te worden met een bord tripes. Ach, ik zie wel. Hopen dat ze wat leuks à la carte hebben. Echte wereldproblemen, hè ?
Alvast gefeliciteerd!
En ja, die menu's online ... hebben de buren geen tips?
Wat rust betreft, dat vind ik lastig nu ik me verantwoordelijk voel voor mijn ouders. Nu, na twee dagen samen op pad, ben ik aardig gaar. Heb me af en toe flink geërgerd. De Vader ook. Maar het was heel gezellig om mijn oom en tante weer te zien (broertje van mijn vader, 2 uur reizen van hier, aan de voet van de Pyreneeën) en fijn dat mijn ouders daar op deze manier toch nog een keer konden zijn.
Morgen ga ik verder met het opknappen van mijn nieuwste oude caravannetje. Lekker in mijn uppie bezig.
afrodite05
17-05-2024 om 05:53
Gefeliciteerd Dewi! Hopelijk vind je een lekker restaurant.
Hier staat vanavond rijst met chorizo, paprika en erwtjes op het menu. Ik zal het maar geen paella noemen, dan komt heel Spanje in opstand.
Dolfje
17-05-2024 om 06:57
Gefeliciteerd Dewi!
Ik heb alles in huis om flammkuchen te kunnen maken, klassiek met spekjes en rode ui evt met prei erop nog.
Dus dat of ik verzin nog iets anders
Ted68
17-05-2024 om 07:29
Heb gisteravond met een paar vriendinnen vietnamees gegeten... Was heel erg lekker!
Vanavond eten we witlofsalade, met een entrecote...
Teigera
17-05-2024 om 09:53
Gefeliciteerd DewiSri!
Vanmiddag vertrekt lief tot zondag, dus ben alleen met de frutjes. Maak vanavond noedels voor ze, met roerbakgroenten en kip. Lekker makkelijk.
Jynta1981
17-05-2024 om 13:25
Zo, ik meld me ook weer even.
Het was even een beetje inkomen na een heerlijke week op de camping.
Maandag aten we bami, gemaakt door vriend, was lekker.
Dinsdag had ik een curry uit de vriezer gehaald met een gekookt ei erbij. Was een beetje snotterig geworden, maar we hadden eten.
Woensdag maakte ik een overschotel met kip, champignons, spinazie en aardappels.
Gister andijviestamppot met een gehaktbal. En appelmoes. Dat hoort erbij.
Vanavond kipshoarma met pita of turk brood naar keuze. Met natuurlijk verschillende sausjes en ijsbergsla.
Wobbelkont
17-05-2024 om 13:27
Vanavond een risotto met groene asperges, geroosterde bospeentjes en kip uit de oven. Lekker!
Dewi-Sri2
17-05-2024 om 14:46
Dank jullie wel voor de felicitaties!
We zijn niet gaan lunchen. Het weer is niet geweldig en ik heb een beetje een off-dag, dus ik heb het restant van de macaroni van gisteren feestelijk opgediend in schelpen (van de coquilles st. jacques) en er een glaasje wijn bij geschonken. Zo leek het nog heel wat. Vanmiddag wacht nog een lekker gebakje van onze favoriete bakker.
Voor vanavond moet de kipfilet op, en ik denk sterk aan iets met mosterd, daar heb ik ineens zo'n zin in. Van die hele heftige dijon waar je neus van open schiet. Ik weet nog niet wat ik erbij doe.
Dietloverzzz
17-05-2024 om 15:54
Vandaag een mediterraanse omelet met ui puntpaprika aardappelen en kruiden.
Dietloverzzz
17-05-2024 om 15:55
Dolfje schreef op 17-05-2024 om 06:57:
Gefeliciteerd Dewi!
Ik heb alles in huis om flammkuchen te kunnen maken, klassiek met spekjes en rode ui evt met prei erop nog.
Dus dat of ik verzin nog iets anders
Dat is heerlijk! Dat eten wij ook heel regelmatig op de vrijdagavond.
Dolfje
17-05-2024 om 16:46
Dietloverzzz schreef op 17-05-2024 om 15:55:
[..]
Dat is heerlijk! Dat eten wij ook heel regelmatig op de vrijdagavond.
Ja het was even uit mijn repertoire omdat we overwegend koolhydraatarm eten maar sinds een paar weken is het weer af en toe terug. En vorige week zouden we eigenlijk uit eten gaan maar dat ging door omstandigheden niet door, had dat anders besteld. Dus toen ik de boodschappen voor deze week aan het bestellen was dat meteen maar besteld
Morgen gaan we trouwens wel uit eten, ter ere nog van ons zoveelste jubileum. Maar in een ander restaurant want had nog een kortingsbon.