Eten

Teigera
16-04-2025 om 09:25
Kruidige couscous met tomaten, avocado, veldsla, komkommer, halloumi en tahin-yoghurtsaus.

afrodite05
16-04-2025 om 10:41
Ik ga aspergesoep maken. Man houdt niet zo van asperges, maar hij heeft maar even pech. Ik maakte dit altijd zelf, maar heb nu een verspakket gehaald. Ik ben benieuwd of die net zo lekker is als mijn eigen variant. Om man een plezier te doen (vooruit, en mezelf ook) maak ik er ook een salade bij van verse spinazie, gerookte kip, avocado, tomaat, komkommer en paprika. Stokbroodje kruidenboter erbij en dan is er vast voor ieder wat wils. Restjes schuiven door naar de lunch van morgen, ook geen straf.

Dolfje
16-04-2025 om 13:25
Teigera schreef op 16-04-2025 om 09:25:
Kruidige couscous met tomaten, avocado, veldsla, komkommer, halloumi en tahin-yoghurtsaus.
Lekker! Maak man nooit zo blij met halloumi maar af en toe moet hij er toch aan geloven. Zag een recept bij ik meen Veggilaine met geraspte halloumi op paratha. Dat wil ik binnenkort eens maken.

ToetieToover
16-04-2025 om 15:36
Moosey schreef op 15-04-2025 om 17:32:
Ik maak okonomiyaki. Met lekker veel toppings, komkommer, kimchi, sesam, nori en bonito-flakes
Ik ken okonomiyaki alleen van dit topic en ik heb de benodigde boodschappen ervoor in mijn mandje gestopt. Ik zag dat Crisp het ook k&k verkoopt maar helaas niet glutenvrij. Vrijdag eten we dus iets wat op okonomiyaki lijkt
Vandaag witte asperges met gerookte zalm, gepocheerd ei, avocado, crispy chili olie en een laatste restje rösti.
Verder een mixje van knolselderij, rode kool (samen gekookt, kookvocht gebonden met maizena, azijn, koekkruiden en suiker) met daarop gebakken appeltjes met aardappelpuree en gebakken kalfslever met uitjes gemarineerd in azijn en sumak. Yummmm.

Dewi-Sri2
16-04-2025 om 17:12
Ramen en een of andere stamppot, van de stoomafdeling van AH. Ramen voor mij en de stamppot voor echtgenoot. Het is zo idioot druk de laatste dagen, dat ik dolblij ben dat ik een magnetron tot mijn beschikking heb.
Morgen doen we weer makkelijk met voorgeschilde asperges met ham en hardgekookte eieren. Daarna weet ik het nog niet. Gelukkig worden we nogal eens uitgenodigd om mee te eten, dat scheelt een hoop rommel en geïmproviseer. Improviseren vind ik leuk als ik op vakantie ben, maar helaas, dat ben ik niet en leuk vind ik het ook niet. Wat zak ik blij zijn als we over zo'n anderhalve week weer thuis zijn!
Ted, veel sterkte over 2 weken, als jullie er ongeveer ook zo bij zitten, als ik je goed begrepen heb.

Ted68
16-04-2025 om 19:39
Dank je Dewi! IK heb vandaag al gereageerd: wil Alleen an Irma vragen of ze ook zo veel regen heeft…..
Hier in het noorden is het nog droog, maar in het zuiden regent het erg….En is er een weer Alarm…

irmaladouce
16-04-2025 om 21:07
Ted, sinds de vroege ochtend miezerig. Maar sinds 12.00 heftige regen, en helaas nog steeds nu, Ted !!! Het valt met bakken uit de hemel momenteel...

Dewi-Sri2
16-04-2025 om 21:34
Hier in midden/oost Nederland siepelt en zeikt het af en toe een beetje, en bij ons in Frankrijk (dus) ook. Veel sterkte Irma, dat soort weer is niet leuk. Hopelijk blijft het bij jou beperkt, Ted. Ik duim voor jullie.

Dolfje
16-04-2025 om 21:50
ToetieToover schreef op 16-04-2025 om 15:36:
[..]
Ik ken okonomiyaki alleen van dit topic en ik heb de benodigde boodschappen ervoor in mijn mandje gestopt. Ik zag dat Crisp het ook k&k verkoopt maar helaas niet glutenvrij. Vrijdag eten we dus iets wat op okonomiyaki lijkt
![]()
Ik ken het via Moos of een van de andere forummers met wie we weleens afgesproken hebben en ooit 1 of 2 keer zelfgemaakt maar het was bij mij veel minder lekker. Misschien toch weer eens een poging wage...

Teigera
17-04-2025 om 08:43
Okonomiyaki ken ik uit een tentje in de Amsterdamse Jordaan, al vraag ik me af of het nog bestaat. Eigenlijk nooit zelf gemaakt nee.
@dolfje: halloumi vind ik héel lekker. Op paratha heb ik het nooit gegeten, maar dat is vast ook lekker.
Vanavond maakt lief roti. Hij fietst even langs de toko vandaag voor de 'vellen'.

irmaladouce
17-04-2025 om 11:05
Er ligt hier momenteel ruim 30 cm sneeuw. En het blijft gestaag doorsneeuwen ! Ik werk thuis vandaag... en wat we eten komt uit de koelkast en/of vriezer en/of voorraadkast. Straks 'ns kijken wat er nog ligt. Ik ga de weg niet op als het niet écht nodig is...

Ted68
17-04-2025 om 13:20
Sterkte Irma, Heb gelezen dat Zermat van de wereld is afgesloten.....Hoop voor jullie dat het sneeuwen op houd...
Hier is het koud, maar droog.
Vanovond eten we een gemengde salade met kip.

afrodite05
17-04-2025 om 13:53
Hier nog meer horror voor man, want ik maak voor vanavond risotto met zalm en groene asperges. Maar ik zal er ook wel erwtjes en spinazie doorheen doen. En vooruit, ik maak voor man nog wel iets anders in de categorie vleesch.
Sterkte met het (nood)weer allemaal.